[H/M] Fotomeeting 30 april in Ede > Fotograven gezocht <

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-22 10:19

Fellow schreef:
Oh doet niet elke fotograaf elke hond?


Jawel, mijn schuld, sorry.

ik zit op kantoor aan het werk, dus zat even tussen het werk door bij te werken.. dat helpt niet. er zijn natuurlijk 8 fotografen die in koppels van 2 alle honden fotograferen :o

Senas

Berichten: 219
Geregistreerd: 09-08-14
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 10:20

Mijn plan is inderdaad 2 foto's per hond waarvan ik al een eerste foto voor jou kies met de mogelijkheid om extra foto's bij te bestellen voor 7,50 euro per stuk

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [H/M] Fotomeeting 30 april in Ede > Fotograven gezocht <

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-22 10:21

Ik neem aan dat de foto's die je bestelt wel op origineel formaat zijn zonder logo voor eventueel printwerk?

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 10:21

Nicky91 schreef:
Fellow schreef:
Oh doet niet elke fotograaf elke hond?


Jawel, mijn schuld, sorry.

ik zit op kantoor aan het werk, dus zat even tussen het werk door bij te werken.. dat helpt niet. er zijn natuurlijk 8 fotografen die in koppels van 2 alle honden fotograferen :o


Haha ik ken dat.. :D Komt goed!

_BlingBling_

Berichten: 981
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 10:22

Ik moet even kijken of de hond thuis is de 30. Anders kom ik ook graag aansluiten als model!

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 10:26

Nicky91 schreef:
Ik neem aan dat de foto's die je bestelt wel op origineel formaat zijn zonder logo voor eventueel printwerk?


Ja bij mij wel in ieder geval :D

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-22 10:27

_BlingBling_ schreef:
Ik moet even kijken of de hond thuis is de 30. Anders kom ik ook graag aansluiten als model!


Laat maar weten of het lukt :D

absque_dubio

Berichten: 7884
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 10:29

Fellow schreef:
Er zijn 8 fotografen, dus als iedereen er een paar levert zit je al snel op 20 foto's bij thuiskomst hoor. En ik stuur een keuze album waarbij je extra mag uitzoeken voor een klein bedragje.

Ik ben snel 40 minuten bezig met een foto, dus 16 modellen, 32 foto's.. Ik hoop dat je dan wel begrijpt dat dat dus eigenlijk voor een gratis shoot al gekkenwerk is. :D

Komen ze niet automatisch zo uit je camera gerold? *D
Nee ik denk dat iedereen wel weet hoeveel werk er achter een foto zit. Het is niet alleen een foto maken. Alle foto’s moeten daarna uitgezocht worden, bewerkt.
Ik vind 2-3(-4-5) foto’s per hond helemaal prima. Met 8 fotografen heb je dan echt meer dan zat. En lang leven het nabestellen. :D
Ik zou het zelf wel leuk vinden als er per fotograaf 1 foto op groot formaat voor afdrukken bij zit. Maar tegen een normaal tarief vind ik dat ook prima. Voor de fotografen misschien wel handiger om op webformaat gratis te leveren en wil je een foto laten afdrukken, dat je groot formaat kan aankopen.

Marjo

Berichten: 37344
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 10:30

Nicky91 schreef:
Ik neem aan dat de foto's die je bestelt wel op origineel formaat zijn zonder logo voor eventueel printwerk?

Nabestellingen kunnen zeker op groot formaat zonder logo :j

absque_dubio

Berichten: 7884
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 10:36

Nicky91 schreef:
@absque_dubio als jou hond goed onder appel staat en goed blijft kan je van mij zonder halsband. Mijn hond gaat ook gewoon zonder halsband, maar goed die gaat niet zomaar ergens bij een andere hond buurten :').

Onze honden staan op zulke blije momenten niet dusdanig onder apel dat ik dat aandurf met honden die niet van blije stuiterballen houden. Dus ik houd ze absoluut aan de riem. Ik wil het risico niet nemen.
Mocht iemand een hond hebben waarmee die wel wil proberen of het met een andere hond in de buurt gaat, laat maar weten. Onze honden lezen de hondentaal enorm goed en tot op heden gaan ze verbazingwekkend goed met honden waarbij vooraf gezegd wordt ‘onze gaat niet met andere honden’. Wij worden in onze omgeving regelmatig ‘misbruikt’ voor bijv angstige honden. Dus heb je een angstige hond en wil je proberen socializen, schroom niet om ons aan te spreken. Ook als we juist bewust afstand moeten nemen spreek ons absoluut aan! :)

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-22 10:40

absque_dubio schreef:
Nicky91 schreef:
@absque_dubio als jou hond goed onder appel staat en goed blijft kan je van mij zonder halsband. Mijn hond gaat ook gewoon zonder halsband, maar goed die gaat niet zomaar ergens bij een andere hond buurten :').

Onze honden staan op zulke blije momenten niet dusdanig onder apel dat ik dat aandurf met honden die niet van blije stuiterballen houden. Dus ik houd ze absoluut aan de riem. Ik wil het risico niet nemen.
Mocht iemand een hond hebben waarmee die wel wil proberen of het met een andere hond in de buurt gaat, laat maar weten. Onze honden lezen de hondentaal enorm goed en tot op heden gaan ze verbazingwekkend goed met honden waarbij vooraf gezegd wordt ‘onze gaat niet met andere honden’. Wij worden in onze omgeving regelmatig ‘misbruikt’ voor bijv angstige honden. Dus heb je een angstige hond en wil je proberen socializen, schroom niet om ons aan te spreken. Ook als we juist bewust afstand moeten nemen spreek ons absoluut aan! :)



Iedereen moet dat vooral bepalen voor zijn of haar hond :) Ik denk dat iedereen zijn of haar hond het beste kent.

Ik wil alleen zeggen respecteer ook de mensen die honden hebben die niet leuk zijn tegen andere, want ook voor hun moet dit een leuke dag zijn! :D

absque_dubio

Berichten: 7884
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [H/M] Fotomeeting 30 april in Ede > Fotograven gezocht <

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 10:41

Daarom houd ik ze aan de riem en wil ik aangeven dat mensen ons gerust mogen aanspreken als we bijv meer afstand moeten nemen. Moet voor iedereen leuk zijn. :D

Drico

Berichten: 4495
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 10:51

Ik vind 2-3 foto's per fotograaf meer dan prima!

Sebbie laat ik ook wel aan haar halsband/riem, die staat met andere honden (en vooral als ze dan gaat spelen) nog niet voldoende onder appèl

Senas

Berichten: 219
Geregistreerd: 09-08-14
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 10:52

absque_dubio schreef:
...

Onze honden hebben een vrij simpele halsband (welke gelukkig bijna volledig onder de vacht valt), eigenlijk willen we ze zonder op de foto maar los gaat natuurlijk niet met zo’n groep. Bestaat er een soort fotografie halsband? Of kunnen jullie evt het laatste stukje wat je ziet wegwerken? Of een andere tip?
Ik zal ze van de week nog even door de wasstraat halen en met equishine insprayen. :)

Zelf heb ik een fotolijn die verstelbaar is en heel makkelijk weg te halen. Afhankelijk van het soort vacht is een normale halsband wat mij betreft best weg te halen. Tuigjes gaat wel een probleem worden om weg te halen aangezien die vaak een redelijk deel van de hond bedekken.

Hier in ieder geval twee voorbeelden van de fotolijn.

Afbeelding
Het dikke zwarte stuk wat je ziet is de 'sluiting'. Bij een fotoshoot let ik er op dat die zo veel mogelijk achter de hond zit (scheelt weer met wegwerken), maar ik heb bewust deze foto even gepakt zodat je ook ziet hoe dat zit :) Bij de sluiting zit ook een (verstelbare) metalen ring die er voor zorgt dat de lijn zich niet te strak kan trekken om de nek van de hond heen wanneer de hond trekt aan de lijn.

Afbeelding
Zeker bij (grotere) langharige honden zie je eigenlijk niet dat hij er zit :)

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-22 10:55

Even een vraagje aan iedereen die er is die dag.

Ik heb Marjo gevraagd een beetje de lead te nemen op de dag zelf. Dit omdat ik Mezzy niet de hele dag in de auto wil laten en helaas te ver weg woon om "even" op en neer te rijden.

Vanuit Marjo en mij dus de vraag of iedereen een beetje wilt helpen met het schema in de gaten houden en een timertje te laten lopen. :D

Ik begrijp nu wel waarom het vaak fotografen zijn die de meeting organiseren :Y)

absque_dubio

Berichten: 7884
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 10:58

Senas dankje voor het voorbeeld!
Opzich valt de halsband normaal wel weg

Afbeelding

Maar als ik nu even random thuis een foto maak, zie je hem wel

Afbeelding

Is het handig om dan ook 2 foto halsbanden te bestellen, en waar?
Ik zou het zonde vinden als de halsband de foto verpest. :o

Senas

Berichten: 219
Geregistreerd: 09-08-14
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 11:07

absque_dubio schreef:
Senas dankje voor het voorbeeld!
...
Is het handig om dan ook 2 foto halsbanden te bestellen, en waar?
Ik zou het zonde vinden als de halsband de foto verpest. :o

Deze komt van https://www.handmadehorseproductsic.eu/ ... tohalsband

Qua levertijd red je dat mogelijk niet meer. Je zou altijd contact kunnen zoeken met de verkoper om te vragen of ze wellicht iets klaar heeft liggen en anders zijn er volgens mij ook andere leveranciers te vinden op internet.

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [H/M] Fotomeeting 30 april in Ede > Fotograven gezocht <

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-22 11:08

Als ik kijk naar de dikte moet een jachtlijntje ook wel lukken, qua wegwerken.

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 11:10

Ik heb een fotohalster voor paarden, maar ik gebruik dit vaak ook als lijn voor de honden. :) Zal die zeker meenemen!

Marjo

Berichten: 37344
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: [H/M] Fotomeeting 30 april in Ede > Fotograven gezocht <

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 11:29

Ik heb eventueel fotografiehalsters, die kunnen vast ook als lijn gebruikt worden :)

Ania

Berichten: 6111
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: [H/M] Fotomeeting 30 april in Ede > Fotograven gezocht <

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 14:44

We hebben er zin in!

_BlingBling_

Berichten: 981
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 14:53

Nicky91 schreef:
_BlingBling_ schreef:
Ik moet even kijken of de hond thuis is de 30. Anders kom ik ook graag aansluiten als model!


Laat maar weten of het lukt :D


Yes. De hond is thuis dus ik sluit graag aan!


Afbeelding

Afbeelding
Nova, friese staby x kooiker.

Als ik een fotolijn mag lenen graag.
Anders neem ik gewoon iets van een koord mee.
Gaat erom dat ze vast zitten toch?

Ange1a

Berichten: 290
Geregistreerd: 04-10-21
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 16:46

Nicky91 schreef:
littlexannie schreef:
Ik moet mijn agenda even checken of het gaat lukken die dag.
Anders wil ik wel mee doen met mijn American Bully, Diamond.
Mits jullie dit oké vinden aangezien mevrouw snel last heeft van prikkels en niet goed overweg kan met andere honden. :=

[ [url=m/1qRl9y.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mevrouw heeft inmiddels wel wat meer vetjes. :+


Uiteraard ben je welkom, houd er dan alleen rekening mee dat je je hond vast houd.

Er zijn er meer die die dag komen die niet OK zijn met andere honden.
Dat is de hele reden voor portret foto's omdat sommige echt niet los kunnen en nu dus wel gewoon mooie foto's kunnen krijgen. :)


Kreeg via PB een tip dat het een losloop gebied is en er dus kans is dat er vreemde honden wel los lopen.
Diamond is helaas erg onzeker met andere honden en geeft daardoor hele verwarrende signalen af naar andere honden (blij kwispelen bijvoorbeeld maar wel de haren omhoog).
Daardoor kan ze ook heeel raar om de hoek komen helaas.

Daarom toch besloten om het risico niet te nemen en lekker thuis te blijven.

Wens jullie wel heel veel plezier op die dag!

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [H/M] Fotomeeting 30 april in Ede > Fotograven gezocht <

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-22 17:52

Omdat we eigenlijk ervan overtuigd waren dat dit aanlijn gebied was.... Oeps...

Hebben we even gekeken en denken we dat het beter en leuker is om naar de Ginkelse heide te gaan ..

https://maps.app.goo.gl/ZGAiCgn1ur4tbfXy7

Aan de aanlijn kant.

Dit omdat er jonge honden bij zijn die misschien nog niet geheel onder appel staan en honden die gewoonweg niet leuk met andere honden zijn.

En aangezien we het een leuke dag willen doen ook voor mensen die anders niet snel op een foto meeting komen..

Is dit voor de fotografen ok???

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: [H/M] Fotomeeting 30 april in Ede > Fotograven gezocht <

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 18:17

Goed plan, is natuurlijk leuk als iedereen mee kan! :D