[P] Zeegse, zaterdag 14 oktober 2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cynn
Fotograaf

Berichten: 14474
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: [P] Zeegse, zaterdag 14 oktober 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 08:05

Ik kan in m'n kleine autootje alleen jenne met onze fototassen meenemen. :=

_Daniella

Berichten: 8005
Geregistreerd: 28-05-08
Woonplaats: Friesland

Re: [P] Zeegse, zaterdag 14 oktober 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 09:07

Hoe laat zouden we volgens schema ongeveer klaar zijn? Ik zit namelijk ff in de knel qua tijd (ivm oppas voor de hond)

kim_hester

Berichten: 1092
Geregistreerd: 06-04-08
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: [P] Zeegse, zaterdag 14 oktober 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 09:25

Van hoelaat tot hoelaat is het?
Ik kan evt als fotograaf, zal even kijken waar ik langs rijdt, of ik onderweg iemand kan oppikken.

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: [P] Zeegse, zaterdag 14 oktober 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-17 12:20

Reken om 10 - 17. Eerder klaar is mogelijk maar hangt er een beetje vanaf hoe de dag verloopt

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14474
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: [P] Zeegse, zaterdag 14 oktober 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 15:35

Ik wacht 't echte schema en duidelijkheid welke modellen er nou definitief mee gaan, af.

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-17 15:37

10.00u verzamelen ochtend
(Alle fotografen + modellen ochtend)

10.15 start PORTRET foto's dmv roulatie
10.30 doordraaien
10.45 doordraaien
11.00 doordraaien
11.15 - 11.30 opbouw paddock.
11.30 Paard 1 losgooien
11.40 paard 2 losgooien
11.50 paard 3 losgooien
12.00 paard 4 losgooien
12.10 - 12.45 opzadelen + rijden

12.45 - 13.15 uitloop + pauze

13.15 verzamelen middag (alle fotografen + modellen middag)

13.30 start PORTRET foto's dmv roulatie
13.45 doordraaien
14.00 doordraaien
14.15 doordraaien
14.30 - 14.45 opbouw paddock.
14.45 Paard 1 losgooien
14.55 paard 2 losgooien
15.05 paard 3 losgooien
15.15 paard 4 losgooien
15.25 - 16.00 opzadelen + rijden

16.00 - 16.30 uitloop + einde


Heb nog niet van alle modellen reactie, ben nu niet thuis, dus heb papier met vinkjes niet bij de hand, maar uit mn hoofd zit ik nu op 6 bevestigingen. Moet wel nieuwe reserve modellen benaderen nog.


Leest de eigenaresse van Bruno nog mee? Zij geeft herhaaldelijk fanatiek aan graag mee te willen, dus als ik met de mensen die ik nu heb benaderd niet op 8 kom geef ik hun graag de mogelijkheid?

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14474
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: [P] Zeegse, zaterdag 14 oktober 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 16:56

Denk niet dat we een paddock hebben dan. Dus opbouw en afbouwen kan je doorstrepen denk ik. Scheelt weer tijd.
Stel voor dat iedereen gewoon een longeerlijn met zweep mee neemt?

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Re: [P] Zeegse, zaterdag 14 oktober 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 17:06

Mocht er niemand prikpaaltjes hebben dan is aan de longeerlijn idd ook gewoon een optie.

Ik zal morgen nog even op stal kijken of we prikpaaltjes hebben.

Nathalie83

Berichten: 1371
Geregistreerd: 07-09-08
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 16:59

Caily schreef:
10.00u verzamelen ochtend
(Alle fotografen + modellen ochtend)

10.15 start PORTRET foto's dmv roulatie
10.30 doordraaien
10.45 doordraaien
11.00 doordraaien
11.15 - 11.30 opbouw paddock.
11.30 Paard 1 losgooien
11.40 paard 2 losgooien
11.50 paard 3 losgooien
12.00 paard 4 losgooien
12.10 - 12.45 opzadelen + rijden

12.45 - 13.15 uitloop + pauze

13.15 verzamelen middag (alle fotografen + modellen middag)

13.30 start PORTRET foto's dmv roulatie
13.45 doordraaien
14.00 doordraaien
14.15 doordraaien
14.30 - 14.45 opbouw paddock.
14.45 Paard 1 losgooien
14.55 paard 2 losgooien
15.05 paard 3 losgooien
15.15 paard 4 losgooien
15.25 - 16.00 opzadelen + rijden

16.00 - 16.30 uitloop + einde


Heb nog niet van alle modellen reactie, ben nu niet thuis, dus heb papier met vinkjes niet bij de hand, maar uit mn hoofd zit ik nu op 6 bevestigingen. Moet wel nieuwe reserve modellen benaderen nog.


Leest de eigenaresse van Bruno nog mee? Zij geeft herhaaldelijk fanatiek aan graag mee te willen, dus als ik met de mensen die ik nu heb benaderd niet op 8 kom geef ik hun graag de mogelijkheid?


Eigenaresse van de appaloosa komt ook. Zij zit niet op Bokt maar had zich via Facebook opgegeven. (Mn stalgenootje)

Dus mochten er nog modellen nodig zijn, kom ik met haar mee.

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14474
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: [P] Zeegse, zaterdag 14 oktober 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 08:36

Neem aan dat de modellen bericht hebben gehad wie in de ochtend en wie in de middag moet?

En staat dit schema vast? Of wordt er ivm minder modellen en geen paddock nog geschoven in tijd?

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 08:56

Ik heb wel een voorkeur doorgegeven. Geen bevestiging gehad. Zal vandaag wel komen?

Ik zat nog even op Google maps te kijken waar we precies moeten zijn. Maar waar gaat iedereen met trailer parkeren? Ik neem aan niet op de parkeerplaats van het hotel zelf? Dus gewoon langs de weg daar?

En is het ver lopen van de parkeerplaats naar de fotoplek? Ik ben namelijk alleen en dan weet ik of ik gelijk al mijn spullen zoals zadel mee moet sjouwen :=

Hebben de fotografen met de portret foto's liever een halster of hoofdstel?

SergeantRoos
Berichten: 547
Geregistreerd: 13-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 10:02

Ik vind hoofdstel zelf mooier, tenzij het een heel net halster is (van leer ofzo), want dan vind ik dat leuker :P

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14474
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 10:14

SergeantRoos schreef:
Ik vind hoofdstel zelf mooier, tenzij het een heel net halster is (van leer ofzo), want dan vind ik dat leuker :P


Eens :j

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14474
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: [P] Zeegse, zaterdag 14 oktober 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 14:15

Jenne en ik wachten tot vanavond op iets meer duidelijkheid qua modellen, schema enz en anders melden wij ons af. Het is voor ons echt een klere-end rijden namelijk.

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 14:21

Als ik Caily haar laatste berichtje lees zijn er toch sowieso 8 modellen? Jammer als jullie niet meer kunnen komen. Hopelijk komt er snel bevestiging voor jullie :) Of anders haar even een appje sturen?

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14474
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: [P] Zeegse, zaterdag 14 oktober 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 14:26

Ik heb haar nummer niet.. En ik lees 6 modellen maar blijkbaar weten de modellen dus niet of ze in de ochtend of middag moeten? Wij vinden dat een beetje apart, haha :P
En of er dus zonder paddock (dus het hele opbouwen en afbouwen ook niet), niet nog wat geschoven kan worden met het schema. En gaat daadwerkelijk iedereen rijden?
Vind 10:00 - 17:00 vrij lang als ik er ook nog bijna 2 uur heen en 2 uur terug voor moet rijden. Dus vandaar, wachten wij op iets meer duidelijkheid. :j :D

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-17 14:37

Ik ben er al mee bezig, maar ik moet wel zeggen, dat ik niet echt blij wordt.
De openingspost is zo duidelijk en doordacht. Tijden, adres, manier van opgeven/afmelden, belangrijke datums, aantallen, alles staat erin. Verderop is het schema ook al gepost. Verder is er met elk model pb contact geweest. Nog steeds zijn er modellen die gewoon niet(?!) reageren, mensen die zich afmelden in het topic, aanmelden via een berichtje. Niet duidelijk zijn en het houden op "misschien". Of afmelden en dan toch weer aanmelden, of aanmelden en dan toch weer afmelden. Fotografen die geen vervoer hebben, vervoer wordt aangeboden, geen reactie op. Misschien wel via Pb, maar daar weet ik niks van dus voor mij blijft het onduidelijk of iemand dan wel of niet komt. Ik vraag om telefoonnummers, die worden niet gegeven. Ik vraag of er iemand is die het reilen en zeilen op de dag zelf kan overnemen, amper reactie. Ik vraag of iemand paaltjes kan meenemen omdat ik als ik moet komen, met ov kom. Ook daarop amper reactie. Er wordt zelf bedacht dat je ook wel kan losgooien met longeerlijn, terwijl dat echt enorm onnatuurlijk overkomt op foto's, veel fotografen vinden dit dus ook een groot minpunt. Schema's aanpassen omdat ??? heeft besloten dat er geen paddock komt. Volgens mij organiseer ik, en is dit niet de eerste meeting (nee, de achtste), dus de schema's zijn wel overdacht. Overigens, als ik met OV kan, waarom kunnen de fotografen dat dan niet.

Momenteel heb ik dus 2 modellen voor de ochtend en 4 voor de middag.
Ik heb een reserve die aangaf alleen smiddags te kunnen gevraagd of het ook sochtends kan, en tevens nog twee andere modellen benaderd om de ochtend gevuld te krijgen. Nog geen reactie... (als ze alledrie willen komen kan ik de 2 huidige modellen samenvoegen omdat de eigenaar graag foto's van de paarden samen wil).

Dat de boel zo vaag is, komt omdat er onwijs veel mensen niet of niet volledig reageren, en er heel veel mensen zeggen "misschien". Daar kan ik niks mee. Vervolgens moet ik de modellen en fotografen die wel heel graag willen, in onzekerheid laten zitten. Dat is niet leuk.

Er valt echt vanalles te regelen en te bedenken, zo is er een model die een vriendin had die in haar dagdeel wilt fotograferen. Ik heb gezegd dat het leuk was als ze dat wilde doen, en dat ik verder niet meer info heb dan het model in kwestie heeft, dus dat als hun samen komen dat prima is. Hoef verder geen uitgebreide lijstjes oid, gewoon duidelijkheid, goede communicatie.

Ik organiseer deze meeting, omdat het altijd een enthousiaste groep was en veel animo. Inmiddels ben ik zelf verhuisd, roteind reizen, ik werk vannacht tot 02u (betekend 03.30 in bed), en morgenavond hetzelfde. Als niemand zich aanmeld om morgen de boel te coordineren, wil ik daarvoor komen, want naar mijn mening, wie A zegt moet ook B zeggen. Het is jammer dat de mensen waarvoor ik dit organiseer (heb immers zelf geen enkel belang) zich er dan zo gemakkelijk vanaf willen maken en niet duidelijk zijn. Terwijl ik het er tijd op in lever met mn eigen paarden en zondag gevloerd in mn bed lig, onee, op mn werk sta, want dan heb ik dagdienst :+

Voel je niet aangeproken als ik wel gewoon netjes alle info en bevestiging van komst heb.

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14474
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 14:56

:') := Ho maar.

Vervelend dat modellen niet reageren. Daar kan jij ook niks aandoen.

Op fotografen die vervoer zoeken heb ik al een reactie gegeven, kan ik niet meenemen ivm maar plek voor 2 personen. Dus nee, ook geen ruimte voor een paddock, anders had ik dat al aangeboden. Aangezien er inderdaad verder geen reactie kwam over een paddock, stelde ik voor om het zonder te doen. VOORGESTELD. Even duidelijk. :) :) :) Ik heb NIET besloten dat er 'maar definitief geen paddock komt'. Hallo zeg, verdraai mijn woorden ff. :')
Ik weet inderdaad dat de foto's aan een longeerlijn minder mooi worden, maar je moet toch roeien met de riemen die je hebt, of niet dan?

En bij het schema mis ik de indeling van fotografen groepen en modellen, dus ik DACHT dat het schema nog niet compleet was. Mag ik het niet gewoon vragen? En zeker als het zo last minute is, is dat geen gekke vraag, lijkt mij?
Weet ik toch niet dat jij normaal gesproken zo te werk gaat :D


Caily schreef:
Tijd
Datum is zaterdag 14 oktober 2017. De tijdsindeling zal afhangen van het aantal opgaven.
Bij maximale opgave duurt de dag voor de fotografen van 10:15u tot 16:30u. De modellen kunnen hun voorkeur aangeven voor ochtend of middag.


Het is ons dus niet duidelijk welke en hoeveel modellen er dus definitief komen. Dus ook niet of deze tijden dan kloppen. Geen verwijt of aanval. Weet als organisator in het verleden dat het organiseren goed tegen kan vallen. Maar ik vind dat we het best mogen vragen :j

Caily schreef:
Opgave fotografen
Opgave van fotografen via dit topic of via facebook pb (!)

Opgave fotografen kan tot donderdag 12 oktober 2017 18.00 uur


Ik heb mij netjes met jenne in het topic aangegeven, je Facebook hebben wij niet. Dus dat gaat niet.

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-17 15:04

Ochtend


Afbeelding

Afbeelding

????


????

Middag

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-17 15:10

Tijden blijven zoals ze zijn, dat sowieso. Er is in de middag een model die niet eerder kan en ochtend modellen ga ik ook niet veranderen. Omdat zeegse best groot en divers is, is in het verleden gebleken dat 15 min per model al best kort is. Minder modellen betekent nog steeds dat je niet met veel fotografen om een model heen kan staan, dus daar maak je geen tijdswinst op.

Schema met namen van fotografen is in het verleden niet zinvol gebleken, omdat ik niet alle fotografen bij naam/gezicht ken en de relaties onderling al helemaal niet. Dus die groepjes vormen we op het moment zelf gewoon, het gaat puur om de tijdsindeling en wat de modellen en fotografen te wachten staat.

Lizet/MightJoe, jij mag eventueel voor de middag hier paaltjes en draad ophalen en meenemen, ik woon in Finsterwolde. Dat mag je ook best vandaag/vanavond nog doen, ik kan het klaar leggen dat je het ook kan pakken als ik er niet ben.

Het opgeven via Pb gelde ook voor de modellen. Zonder modellen hebben we geen meeting. Fotografen ben ik gewend dat dat tig keer wisselt qua groep (en op de dag zelf staan er ineens ook weer mensen waarvan je denkt ohja? ), dat geeft niet zo. Maar zonder modellen wordt het niet wat, en een paard is net iets minder flexibel dan een mens :P

Je mag natuurlijk alles vragen, maar ik heb niet overal direct een antwoord op.

SergeantRoos
Berichten: 547
Geregistreerd: 13-06-13

Re: [P] Zeegse, zaterdag 14 oktober 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 15:13

Ik kan misschien voor de ochtend prikpaaltjes met lint regelen, ga het gelijk even navragen.

Moniquex

Berichten: 1246
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Leutingewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 15:32

Bedankt voor de bevestiging van de middag! Ik zal mijn best doen om merrie en veulen zo schoon mogelijk te krijgen :P Ik doe mijn merrie trouwens een Arabisch halster om, hoop dat dit oke is (is makkelijk voor photoshop wat ik begreep) en staat chique.

Hoeveel paaltjes en lint is er nodig? Kijk ik ook nog even.

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-17 15:35

Toppie!! Paaltjes zou ik zeggen ongeveer 15 en lint is afhankelijk van enkele of dubbele bedrading ivm veulen (en bij de reserve uitnodigingen zit een shet), ga uit van 60 - 100 meter rondom, dus maximaal 200 meter en minimaal 50 meter draad/lint.


Fotografen
01. TequilaRos
02. FennyPower
03. _Daniella
04. SergeantRoos
05. Cynn
06. jenne
07. kim_hester
08. ochtend - chauffeur modellen

Ik wil graag vanavond voor 19u van alle fotografen (behalve nummer 8) zeker weten of ze wel of niet komen. Dit mag hier in het topic of via Pb. Het zou fijn zijn als 1 of meerdere fotografen de groep morgen willen verzamelen en zorgen dat het doordraaien van de modellen wordt bijgehouden qua tijd. Dit is mijn enige functie die dag. We kunnen telefonisch contact hebben.

Tussen 19.30 en 23 vanavond heb ik pauze (meestal voor 21u maar mag dat niet beloven), dan kan ik de definitieve lijst posten. Eventueel als het op prijs gesteld wordt vannacht nog even een schema met namen en volgorde zodat die bekend is als je wakker wordt.

Ik zeg tegen de modellen die ik heb benaderd als reserve dat ik voor 19u een antwoord wil. Als er niemand bij komt, kunnen we er een grotere groep van maken voor de middag. Mits er niet tal van fotografen af gaan zeggen, want er zijn er minimaal 6 nodig dan ;)

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14474
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: [P] Zeegse, zaterdag 14 oktober 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 15:40

Oké, dus morgen om 10:00 verzamelen en 10:15 uur starten?

Zal m'n best doen om voor 19:00 antwoord te geven, maar ik kom vanuit werk en als ik in de file sta kan ik uiteraard sowieso niet reageren en dan is mijn zieke vader (net uit 't ziekenhuis) aan de beurt voor wat aandacht. Dus als er geen bezwaar is, geef ik om 19:30 uiterlijk mijn antwoord. :)

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: [P] Zeegse, zaterdag 14 oktober 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-17 15:42

Ja, tenzij er geen modellen bij komen voor de ochtend. De ochtend modellen zijn van een eigenaresse en die geeft aan dat we haar bij de middag erop kunnen plakken zodat er geen tussenuren zijn.

Bij dezen is je antwoord toch al dat je mee gaat? en jenne ook dan? Dan hoef je niet te antwoorden persee vanavond hoor. Even in de gaten houden of het ochtend en middag gaat zijn of alleen middag ivm tijd.