[H] Fotomeeting Bakkeveense Duinen (heideshoot) - 9 aug

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Re: [H] Fotomeeting Bakkeveense Duinen (heideshoot) - 9 aug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 16:37

Waarom niet verzetten tot de heide mooier bloeit? En het hopelijk koeler weer is :o ?

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [H] Fotomeeting Bakkeveense Duinen (heideshoot) - 9 aug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 17:15

Ik wou zeggen, met het weer en de heide die nog niet mooi paars is en de modellen die afvallen...

AfricanLady

Berichten: 8005
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 17:21

Ik kan alleen zondag 16-8 en 23-8 niet dus als we verplaatsen hopelijk dan niet op die 2 datums :(

Zou best zondag nog willen hoor

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 17:26

Flux: Bakkeveense bos vind ik prima hoor!
Heide was inderdaad niet veel soeps, maar een paar kleine stukjes met mooi paars vandaag..

Kermis waren ze trouwens aan het afbreken, dus die is wel weg zondag.

Maar voor alsnog gaat mijn voorkeur eerder uit naar het bos ivm schaduw en de warmte dan.

Edit: verplaatsen vind ik ook prima. Weekend van de 22/23e kan ik echter niet ivm werk :\

DrawnHorse

Berichten: 1572
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Grens tussen Groningen en Friesland

Re: [H] Fotomeeting Bakkeveense Duinen (heideshoot) - 9 aug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 17:51

Ik blijf een voorstander van om deze fotomeeting te verplaatsen zodat we wel op de zandvlakte foto's kunnen maken bij hopelijk een bloeiende heide. Het is de dagen ervoor erg warm en ook niet uitgesloten dat het zondag toch ook behoorlijk warm kan worden.

Daarnaast is mijn ervaring met het bos achter de slotplaats dat het er erg donker is in vergelijking met het bos om de zandvlakte. Dat vind ik persoonlijk behoorlijk afbreuk doen aan mijn foto's, ook al is het om te oefenen, vind ik het zonde om een hoge iso te moeten gebruiken.

Mocht de datum op aanstaande zondag blijven staan, meld ik mij bij deze af. Het gaat tegen mijn gevoel in, als hondeneigenaar, om dan een fotomeeting te doen bij die temperaturen.
Mocht de meeting verschoven worden, ga ik graag mee als fotograaf naar de heide/zandvlakte.

AfricanLady

Berichten: 8005
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 17:56

In de ochtend is het juist nog best aangenaam ik maak dan juist met de temperaturen die kater op de dag komen een grote wandeling van circa anderhalfuur. Dus ik vind het een beetje beschuldigend om in een boog ons als onverantwoord te laten overkomen als we het laten doorgaan.

Juist de nieuwe locatie vind ik persoonlijk een betere optie.
Ik kom vaak daar en juist de omgeving van de zandvlakte is het heel druk met loslopende honden.
En had het een flinke uitdaging geweest om onze honden erbij te houden en andere honden te weren.
Het is namelijk een van de populairste losloopgenieden van Friesland en vooral nu in vakantie en in het weekend met lekker weer.
Laatst bijgewerkt door AfricanLady op 04-08-20 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 17:56

DrawnHorse schreef:
Ik blijf een voorstander van om deze fotomeeting te verplaatsen zodat we wel op de zandvlakte foto's kunnen maken bij hopelijk een bloeiende heide. Het is de dagen ervoor erg warm en ook niet uitgesloten dat het zondag toch ook behoorlijk warm kan worden.

Daarnaast is mijn ervaring met het bos achter de slotplaats dat het er erg donker is in vergelijking met het bos om de zandvlakte. Dat vind ik persoonlijk behoorlijk afbreuk doen aan mijn foto's, ook al is het om te oefenen, vind ik het zonde om een hoge iso te moeten gebruiken.

Mocht de datum op aanstaande zondag blijven staan, meld ik mij bij deze af. Het gaat tegen mijn gevoel in, als hondeneigenaar, om dan een fotomeeting te doen bij die temperaturen.
Mocht de meeting verschoven worden, ga ik graag mee als fotograaf naar de heide/zandvlakte.


Amen, dank je mooi verwoord.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 18:08

AfricanLady schreef:
In de ochtend is het juist nog best aangenaam ik maak dan juist met de temperaturen die kater op de dag komen een grote wandeling van circa anderhalfuur. Dus ik vind het een beetje beschuldigend om in een boog ons als onverantwoord te laten overkomen als we het laten doorgaan.

Juist de nieuwe locatie vind ik persoonlijk een betere optie.
Ik kom vaak daar en juist de omgeving van de zandvlakte is het heel druk met loslopende honden.
En had het een flinke uitdaging geweest om onze honden erbij te houden en andere honden te weren.
Het is namelijk een van de populairste losloopgenieden van Friesland en vooral nu in vakantie en in het weekend met lekker weer.


Een wandeling van 1,5 uur op het dooie gemakje is niet te vergelijken met een fotomeeting natuurlijk.

Waarom kraak je nu die locatie af die je primair in gedachten had? Ook met minder mooi weer is het daar natuurlijk druk. Ik had mij opgegeven voor een meeting op díe locatie natuurlijk niet voor een andere. :o

DrawnHorse

Berichten: 1572
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Grens tussen Groningen en Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 18:25

@AfricanLady, ik heb nergens geschreven dat het onverantwoordelijk is.
Ik schrijf duidelijk over wat mijn gevoel is, wetende dat mijn honden niet tegen dat weer kunnen. Onze zwarte Duitse Herder, onlangs overleden, kon echt niet tegen dit weer en zorgden wij voor haar dat we al voor 8.00 een grote ronde hadden gelopen. Als we na 8.00 gingen lopen wilde ze al niet meer en hing haar tong al op de vloer. Al vanaf pups af aan had ze hier last van en heeft ze met dat weer van smorgensvroeg tot savondslaat op het koelste plekje in huis gelegen. Onze andere gewone Duitse Herder kan er iets beter tegen maar nog voor haar lopen ze met dat weer s morgen vroeg de grote ronde voor 8.00.

Wat jij en iedereen doet met zijn/haar hond(en) met die temperaturen is eigen verantwoordelijkheid en moet je vooral zelf weten. Alleen het gaat tegen mijn gevoel in en dat mag ik hebben.

Daarnaast had ook ik mij ingeschreven op een meeting gericht op de zandvlakte/heide omdat ik dat een mooie plek vind. Daarnaast heb ik ook bij aanmelding geschreven dat het er voor mij aan ligt hoe het licht is om in het bos te gaan fotograferen om mijn bovenstaande reden van iso’s.

AfricanLady

Berichten: 8005
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 18:55

magda_90 schreef:
AfricanLady schreef:
In de ochtend is het juist nog best aangenaam ik maak dan juist met de temperaturen die kater op de dag komen een grote wandeling van circa anderhalfuur. Dus ik vind het een beetje beschuldigend om in een boog ons als onverantwoord te laten overkomen als we het laten doorgaan.

Juist de nieuwe locatie vind ik persoonlijk een betere optie.
Ik kom vaak daar en juist de omgeving van de zandvlakte is het heel druk met loslopende honden.
En had het een flinke uitdaging geweest om onze honden erbij te houden en andere honden te weren.
Het is namelijk een van de populairste losloopgenieden van Friesland en vooral nu in vakantie en in het weekend met lekker weer.


Een wandeling van 1,5 uur op het dooie gemakje is niet te vergelijken met een fotomeeting natuurlijk.

Waarom kraak je nu die locatie af die je primair in gedachten had? Ook met minder mooi weer is het daar natuurlijk druk. Ik had mij opgegeven voor een meeting op díe locatie natuurlijk niet voor een andere. :o


De wandeling die wij doen is niet op het dooie gemakje maar dat terzijde.

Ik kraak nergens de locatie af alleen dat mij die andere plek handiger lijkt.

AfricanLady

Berichten: 8005
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 18:58

DrawnHorse schreef:
@AfricanLady, ik heb nergens geschreven dat het onverantwoordelijk is.
Ik schrijf duidelijk over wat mijn gevoel is, wetende dat mijn honden niet tegen dat weer kunnen. Onze zwarte Duitse Herder, onlangs overleden, kon echt niet tegen dit weer en zorgden wij voor haar dat we al voor 8.00 een grote ronde hadden gelopen. Als we na 8.00 gingen lopen wilde ze al niet meer en hing haar tong al op de vloer. Al vanaf pups af aan had ze hier last van en heeft ze met dat weer van smorgensvroeg tot savondslaat op het koelste plekje in huis gelegen. Onze andere gewone Duitse Herder kan er iets beter tegen maar nog voor haar lopen ze met dat weer s morgen vroeg de grote ronde voor 8.00.

Wat jij en iedereen doet met zijn/haar hond(en) met die temperaturen is eigen verantwoordelijkheid en moet je vooral zelf weten. Alleen het gaat tegen mijn gevoel in en dat mag ik hebben.

Daarnaast had ook ik mij ingeschreven op een meeting gericht op de zandvlakte/heide omdat ik dat een mooie plek vind. Daarnaast heb ik ook bij aanmelding geschreven dat het er voor mij aan ligt hoe het licht is om in het bos te gaan fotograferen om mijn bovenstaande reden van iso’s.


Meer hoe je het neerzette schoot mij verkeerd je gevoel als hondeneigenaar

Alsof andere hondeneigenaren die hieraan meedoen en die wel meegaan niet hun verantwoording nemen.

DrawnHorse

Berichten: 1572
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Grens tussen Groningen en Friesland

Re: [H] Fotomeeting Bakkeveense Duinen (heideshoot) - 9 aug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 22:03

Dan hebben wij een miscommunicatie gehad over hetgeen wat ik met hondeneigenaar bedoelde en wat jij geïnterpreteerd hebt. Dat kan en mag gebeuren!

Ik heb het oprecht nooit bedoeld als een aanval op jullie verantwoordelijkheid of dat het onverantwoordelijk is, maar om aan te geven waarom ik dat gevoel heb omdat ik hier zelf ervaring mee heb met mijn eigen honden.
Misschien had ik dat anders moeten verwoorden, dan is dat mijn fout.

Anoniem

Re: [H] Fotomeeting Bakkeveense Duinen (heideshoot) - 9 aug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 22:07

Mocht het verplaatst worden dan meld ik me af. Aankomende zondag is m'n laatste vakantie dag en ik weet niet of ik dan nog wel tijd heb om te bewerken etc.

Aankomende Zondag zou ik wel graag mee willen. Lijkt me wel super leuk namelijk.

AfricanLady

Berichten: 8005
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 23:10

DrawnHorse schreef:
Dan hebben wij een miscommunicatie gehad over hetgeen wat ik met hondeneigenaar bedoelde en wat jij geïnterpreteerd hebt. Dat kan en mag gebeuren!

Ik heb het oprecht nooit bedoeld als een aanval op jullie verantwoordelijkheid of dat het onverantwoordelijk is, maar om aan te geven waarom ik dat gevoel heb omdat ik hier zelf ervaring mee heb met mijn eigen honden.
Misschien had ik dat anders moeten verwoorden, dan is dat mijn fout.


Dan heb ik het verkeerd opgevat excuus

Ik zou mijn hond nooit pushen en opzettelijk in gevaar brengen door haar blood te stellen in de warmte
Als ik weet dat ze ergens niet tegen kan.

In de ochtend is het op een warme dag vaak nog vrij koel en als we kwart iver 8 verzamelen zijn we voor de middag begint klaar
Fles water en bakje mee dan kunnen ze tussendoor evt ook drinken.
Het is geen hoge lichamelijke inspanning wat ze verrichten meer mentaal

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Re: [H] Fotomeeting Bakkeveense Duinen (heideshoot) - 9 aug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 09:50

Ik weet niet of sommigen nog een lange rit naar huis hebben? Voor mij zou het 20 minuten zijn met airco. Maar ik zou niet 20 minuten rijden met een hond zonder airco op zo'n dag als het geen gillende spoed was.

Flux

Berichten: 2492
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-20 10:44

Hoewel ik me kan vinden in ieders standpunt wil ik de meeting toch aanstaande zondag doorgang laten geven. En dan wel in het bos achter de slotplaats. Ik heb in de OP ook voor deze locatie gevraagd om je interesse door te geven en niemand heeft hier negatief op gereageerd. Het licht wordt genoemd - begrijpelijk - maar ik ben er twee weken terug nog geweest in de ochtend om te scouten en heb toen geschoten op ISO 300 tot 800 in hele donkere gebieden (met bewolking). Juist in de ochtend komt het licht vanaf de goede kant waardoor je echt veel mogelijkheden hebt. :)

Ik ben gisteren op de heide geweest, (Classic, volgens mij heb ik je zien lopen? Ik dacht Tara te herkennen met Jarvis? :P ) en die is gewoon nog lang niet zo mooi. Ik acht de kans zelf niet zo groot dat dit volgende week op de 16e ineens heel veel anders gaat zijn. Dit ook echt het risico met de heide - je weet nooit wanneer hij precies mooi in bloei staat. Naar nog later uitstellen zie ik zelf niet zitten; ik heb niet voor niets 2 data gekozen :)

Duss, hoewel ik het liefst iedereen blij maak kan ik dat in deze niet waarmaken. Vind ik oprecht heel erg rot maar hoort er wellicht met dit soort meetings ook een beetje bij. Dit is ook mijn eerste keer organiseren en ik leer hier ook van voor de volgende keer.

Ik heb ook nog even verschillende weerapps en sites bekeken en gemiddeld kom ik op dit moment voor zondagochtend uit op een temperatuur van gemiddeld 24 graden bij start. Het bos tikt daar nog wel een paar graden van af. Tevens wordt er bewolking genoemd. :) Ik wil wel echt zeker zijn en daarom vervroeg ik de meeting wel naar 8u verzamelen, 8:15 beginnen.

Note: Ik volg hierin mijn gevoel en vind dat iedereen dat voor zichzelf ook moet doen.

Samenvattend:

Waar: Bakkeveense Bos (Slotplaats) - Adres: Foarwurker Wei 3, 9243 JZ Bakkeveen (parkeerplaats Genieterij de Slotplaats (theehuis))
Wanneer: Zondag 9 augustus 2020
Hoe laat: 8.00 uur verzamelen, 8:15 beginnen


Door afmeldingen zijn er wijzigingen in de modellen:

Modellen:
1. Ivy van Megane (Australische Herder)
2. Tara van _Classic (Kruising)
3. Guinness van Nynkster (Border Collie)
4. Leslie van AfricanLady (Rottweiler)
5. Boris van Kiekeboefje (Dwergpoedel)
6. Dexter van Kaus (Kelpie)

Reserve:
7. Joy van Suusw (Border Collie)
8. Dundy van Kaus (Austalian Cattle Dog)
9. Lief en Kay van Saskiaojan (Berner Sennen)

Door afmeldingen zijn er wijzigingen in de fotografen:

Fotografen
1. Flux
2. Marloesvtk
3. Rianne_
4. Marije_1997
5. Bentefoto
6. Welmoed__

Reserve:
-

Planning:
Het bos kent meer ruimte zodat we niet per 2 hoeven te fotograferen:

Afbeelding

Nogmaals jammer van de uitval. Gelukkig hadden we een reservelijst. Indien je graag toch nog naar de heide wil deze maand: Bokker Kabayo organiseert er nog eentje op de heide in Havelte. Zijn ook altijd hele gezellige meetings en een prachtige locatie :)

[FM] [H] Paarse heide meeting Havelte

AfricanLady

Berichten: 8005
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 11:43

top ik heb er zin in !

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [H] Fotomeeting Bakkeveense Duinen (heideshoot) - 9 aug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 13:27

Hmm ik vind het toch te warm. Hoop dat er reserve modellen zijn die in mijn plaats willen. Excuus Flux dat je nu zoveel moeite hebt gedaan

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: [H] Fotomeeting Bakkeveense Duinen (heideshoot) - 9 aug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 14:25

Ik ben reserve maar ik meld me ook af, mijn Berners hebben alleen maar hun tong buitenboord hangen nu.

Suusw

Berichten: 469
Geregistreerd: 12-02-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 14:59

Nu kiekeboefje niet mee gaat denk ik dat ik de volgende op de lijst ben? Zie dat Kaus daar ook met haar andere hond op staat. Lijkt mij het handigst als zij gewoon haar beiden honden meeneemt. Ik schrijf me wel weer een keer in voor een andere meeting :j

Flux

Berichten: 2492
Geregistreerd: 10-06-05

Re: [H] Fotomeeting Bakkeveense Duinen (heideshoot) - 9 aug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-20 15:12

Kiekeboefje en Saskia, helemaal begrijpelijk :) Hopelijk zien we elkaar een andere keer!

Suusw, als je zin hebt om te komen zou ik dat zeker doen! Kaus kan niet tegelijk bij twee fotografen model staan met twee honden :D

Kaus, van mij mag je Dundy ook meebrengen hoor als dat makkelijker is. Je hebt ze beide super goed onder commando's dus die loopt sowieso niet in de weg :D

bentefoto

Berichten: 415
Geregistreerd: 18-08-17

Re: [H] Fotomeeting Bakkeveense Duinen (heideshoot) - 9 aug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 15:39

Ik denk dat het alsnog hartstikke leuk wordt!! Ik heb er zin in :D

Anoniem

Re: [H] Fotomeeting Bakkeveense Duinen (heideshoot) - 9 aug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 15:45

Ik heb er ook zin in! Het word vast leuk. Plannen we ook even een pauze tussen portret en eventueel actie?

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 17:33

Yes, wij zijn er bij! De fotografen moeten dan maar even laten weten welke van de twee ze op de foto willen. Samen op één foto is niet zo'n succes hebben we vorige keer gemerkt :=

Dexter heeft vanochtend nog even geoefend als model bij een workshop :D

En Suusw, dan tel ik inderdaad gewoon als één persoon dus wat dat betreft ben jij dan de volgende op de lijst.

Suusw

Berichten: 469
Geregistreerd: 12-02-07
Woonplaats: Friesland

Re: [H] Fotomeeting Bakkeveense Duinen (heideshoot) - 9 aug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 17:38

Oke, is het nu wel de bedoeling dat er actiefoto's gemaakt worden?