Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 7 [ 175 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[H][P] Fotomeeting heide Soesterduinen

 
Profiel   

Zouden jullie tijdens de shoot ook uit kunnen kijken naar Pico. Is al vanaf 5/7/2020 vermist en loopt op de duinen momenteel. [ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 15:30 



 
Profiel   

Eigenaar erbij met mooie jurk heeft wel mijn voorkeur!
Ik neem fotografiehalsters mee. Persoonlijk vind ik harnasement niet zo mooi. De metalen delen slaan op foto's vaak paars uit.

Hoe ver is het lopen naar dat stuk?
En is het gezien de eerdere waarschuwing wel verstandig om op een rustiger stuk af te spreken?
Ik vind het stuk bij Theehuis 't Bluk altijd erg fijn. Goed parkeren met trailers en de omgeving is heel veelzijdig. Heide, bomen, zandvlaktes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 17:15 



 
Profiel   

Essie73 schreef
Eigenaar erbij met mooie jurk heeft wel mijn voorkeur!
Ik neem fotografiehalsters mee. Persoonlijk vind ik harnasement niet zo mooi. De metalen delen slaan op foto's vaak paars uit.
Een neckrope met veren/kralen ofzo is wel weer mooi!

Hoe ver is het lopen naar dat stuk?
En is het gezien de eerdere waarschuwing wel verstandig om op een rustiger stuk af te spreken?
Ik vind het stuk bij Theehuis 't Bluk altijd erg fijn. Goed parkeren met trailers en de omgeving is heel veelzijdig. Heide, bomen, zandvlaktes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 17:25 



 
Profiel   

Gianti schreef
Kan je op die plek ook met trailer komen?

Essie73 schreef
Hoe ver is het lopen naar dat stuk?
En is het gezien de eerdere waarschuwing wel verstandig om op een rustiger stuk af te spreken?
Ik vind het stuk bij Theehuis 't Bluk altijd erg fijn. Goed parkeren met trailers en de omgeving is heel veelzijdig. Heide, bomen, zandvlaktes.

Het adres van de Soesterduinen parkeerplaats op mijn afbeelding is De Beaufortlaan 28A, 3768 MJ Soest. Deze parkeerplaats is ook geschikt voor trailers! Vanuit daar is het ongeveer 15 minuten lopen over verharde paden (route zoals aangegeven maar je kunt ook een stukje doorsteken).

Waar is theehuis 't Bluk? Als ik dit in typ op Google Maps dan kom ik helemaal in Laren uit.. Dat zou voor ons helaas veel te ver zijn (ik kom niet met de trailer maar te voet/onder de man) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 18:26 



 
Profiel   

Ik kom ook met de fiets uit Amersfoort dus dat is een klein beetje ver :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 18:47 



 
Profiel   

Volgens mij is er dichterbij de parkeerplaats aan de Beaufortlaan ook een stuk heide, toch? Ik vind iets dichterbij een parkeerplaats wel prettig, want anders betekent het de heen- en terugweg een pup moeten tillen en die wordt ook steeds zwaarder. :') Maar als verder iedereen daar af wil spreken passen we ons uiteraard aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 18:58 



 
Profiel   

Oh nee voor fietsers is het dan te ver.
15 min over verharde paden is wat mij betreft prima. Door mul zand was ik gaan protesteren :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 20:22 



 
Profiel   

Ik vind dichterbij ook wel fijn, ik moet namelijk door het bos terug, en ga niet in het donker terug :) Ik zit dus een beetje na te denken of ik dat ga redden tot half 9. Het is een 17 min met de fiets vanaf mijn stal, dus ong 25 minuten te paard met beetje stap/draf naar de lange duinen.
Misschien dat tot half 9 voor mij iets te laat is aangezien ik vanaf de korte duinen moet komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 21:38 



 
Profiel   

Ben jij Donna? Zo ja dan kun je misschien ruilen met iemand uit de eerste groep? Dan zou je om 19u aan de terugweg kunnen beginnen.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-20 02:44 



 
Profiel   

Even een vraagje voor degene die bekend zijn daar.

Kan iemand mij een locatie sturen dat niet zo ver lopen is? Aangezien ik met mijn pup zit en niet wilt dat ze ver moet lopen, aangezien ze ook nog "moet luisteren" voor de foto's. Hoe vermoeider ze is, hoe slechter ze luistert :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-20 09:24 



 
Profiel   

Citaat
Even een vraagje voor degene die bekend zijn daar.

Kan iemand mij een locatie sturen dat niet zo ver lopen is? Aangezien ik met mijn pup zit en niet wilt dat ze ver moet lopen, aangezien ze ook nog "moet luisteren" voor de foto's. Hoe vermoeider ze is, hoe slechter ze luistert :o


Is het een idee om dan gewoon af te spreken op de parkeeerplaats achteraan de Beaufortlaan? Daar is ruimte om trailers te parkeren en je loopt zo de hei op. Het is een geliefde plek dus we lopen wel kans dat er meerdere shoots zijn maar er is zoveel ruimte dat dat geen probleem hoeft te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-20 09:38 



 
Profiel   

Wat heb jij in gedachten Gianti?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-20 10:46 



 
Profiel   

Ik zal vanavond even naar de berichten hier kijken! Ben nu aan het werk. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-20 10:47 



 
Profiel   

Nicky91 schreef
Even een vraagje voor degene die bekend zijn daar.

Kan iemand mij een locatie sturen dat niet zo ver lopen is? Aangezien ik met mijn pup zit en niet wilt dat ze ver moet lopen, aangezien ze ook nog "moet luisteren" voor de foto's. Hoe vermoeider ze is, hoe slechter ze luistert :o

Volgens mij is dan vanaf de parkeerplaats Beaufortlaan het dichtstbijzijnde grote stuk heide ongeveer hier (blauwe cirkel). Wel dichterbij maar wel een stukje door (mul) zand.

[ img ]

We kunnen misschien ook de honden op locatie A (blauw) doen en de paarden op locatie B (rood)? Geen idee of iedereen dat ziet zitten just thinking out loud omdat het vanuit A niet meer zo veel scheelt naar B :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-20 11:10 



 
Profiel   

Overigens bedenk ik me nu dat hier, net over de spoor, ook een kleine parkeerplaats is (niet geschikt voor trailers alleen), dan ben je nog veel sneller over grotendeels verharde paden op locatie A (rood)!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-20 11:24 



 
Profiel   

Hee, even tussendoor he, ik heb dat stukje van Nikki gelezen.
Ik krijg alleen al bij het idee, het spaans benauwd...

Ik ben nog niet gestoken door Wespen, maar weet wel dat er mensen in ons gezin allergische reacties hebben gekregen...

Is het dan gek dat ik misschien dan toch liever niet mee ga... :x

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-20 15:06 



 
Profiel   

Nee hoor dat is niet raar.
Aan de andere kant lopen er dagelijks horden mensen over de heide. Zolang we op de paden blijven is de kans erg klein om een grondnest tegen te komen.
(Ik lag vorige week nog wel middenin de heide.... engeltje boven mijn hoofd denk ik)

Vanaf de parkeerplaats aan de beaufortlaan naar de zandvlakte is het toch ook een kwartier lopen door zeer mul zand.
Valt we niet helemaal aan het einde van de beaufortlaan te parkeren? T.h.v. pad naar B zeg maar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-20 17:56 



 
Profiel   

Nee van de parkeerplaats aan de Beaufortlaan ben je echt zo in de duinen, het pad er naartoe is ook niet heel mul! Je moet dan wel helemaal aan het eind parkeren inderdaad, maar je kunt daar ook langs de weg parkeren als de parkeerplaats vol is.

Ik denk dat ik met mijn zwarte kom, het lijkt er op dat de vakantie van mijn zusje gewoon doorgaat, nog geen code oranje voor waar zij heen gaat, en alleen ga ik niet met een veulen op stap dat nog niet eerder thuis weg is geweest.. Ik kom gewoon onder de man, dan ben ik er sneller dan met de trailer want dan moet ik helemaal omrijden haha!

Edit: ik heb nog helemaal niks gehoord van nesten met grondwespen hier en ik ken toch veel mensen die dagelijks in de duinen en op de hei te vinden zijn. Ook zit ik in wat 'Soest' facebookgroepen, en ik weet zeker dat het daar genoemd was als iemand het was tegengekomen. Zegt niet dat er geen kans is dat er wat zit, maar ik acht de kans echt heel klein.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-20 18:51 



 
Profiel   

Ik denk dat zolang we niet middenin de heide gaan staan( wat mij ook heel logisch lijkt) er niet heel veel kan gebeuren. Gina van welke plek wil je nu gaan fotograferen? Ik vind het wel fijn als er wat duidelijkheid is en dat iedereen nog zeker weet dat die komt :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-20 19:23 



 
Profiel   

martinev schreef
Nee van de parkeerplaats aan de Beaufortlaan ben je echt zo in de duinen, het pad er naartoe is ook niet heel mul! Je moet dan wel helemaal aan het eind parkeren inderdaad, maar je kunt daar ook langs de weg parkeren als de parkeerplaats vol is.



[ img ]

Bedoel je dit pad?
Geloof me...te voet is die zwaar. Heenweg ging prima, maar terug na 3 uur fotograferen voelde ik mijn benen behoorlijk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-20 19:43 



 
Profiel   

En als je gewoon bij de parkeerplaats parkeert en dat we dat stukje langs de weg lopen naar de heide ipv over het zand?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-20 19:52 



 
Profiel   

Essie73 schreef
Vanaf de parkeerplaats aan de beaufortlaan naar de zandvlakte is het toch ook een kwartier lopen door zeer mul zand.
Valt we niet helemaal aan het einde van de beaufortlaan te parkeren? T.h.v. pad naar B zeg maar?

Je kan in principe door rijden op de Beaufortlaan (naar de spoorweg overgang) en je zou daar in de berm kunnen parkeren, maar ik weet bijna zeker dat dit niet mag en je dus kans loopt op een bekeuring :(.. Beter is dan om bij het Berkenlaantje te parkeren (zie foto in mijn vorig bericht) als het locatie B (rood) wordt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-20 19:53 



 
Profiel   

Oke, ik slaap er even een nachtje over...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-20 20:06 



 
Profiel   

Ik denk dat het handig is om Gianti de locatie te laten bepalen. Zeker voor mensen die niet heel erg bekend zijn met de Soesterduinen (waaronder ik) wordt het er niet echt duidelijker op zo. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-20 20:48 



 
Profiel   

Snap dat het misschien verwarrend is als je er niet bekend bent! Ik probeer alleen maar te bedenken wat het handigst is voor iedereen die niet door mul zand of te ver wil lopen :D Gianti moet inderdaad uiteindelijk zeggen waar we de meeting doen! :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-20 21:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 7 [ 175 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen