Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 438 van de 495 [ 12373 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 435, 436, 437, 438, 439, 440, 441 ... 495  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

 
Profiel   

[ img ]

Wat denken jullie?
Staart ziet er wel anders uit, ligt veel hoger. Maar kan hem niet optillen dat wil ze niet.
Uier stelt nog niet veel voor maar kan er wel een straaltje uitmelken
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 14:48 



 
Profiel   

Silvester vandaag super goed zijn best gedaan op de keuring! Eerste premie en hij mocht mee lopen met de kampioenskeuring!! Helaas net geen kampioen maar niet minder trots
Over 49 veulens waren er maar 5 eerste premies vandaag
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 17:39 



 
Profiel   

Top gedaan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 17:42 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Kabayo!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 18:50 



 
Profiel   

Gaaf!!! Gefeliciteerd

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 19:06 



 
Profiel   

Wat goed! Gefeliciteerd! Ik vind jouw merrie ook altijd zo gaaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 19:47 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! de friesjes doen het goed hier in het dbt :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 19:52 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Kabayo! Gaaf ook in de kampioenskeuring! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 20:07 



 
Profiel   

Mooi, gefeliciteerd Kabayo!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 20:13 



 
Profiel   

Zo leuk!! Silvyster en Quick hadden echt broertjes kunnen zijn hoe krijgen ze het voor elkaar die toppertjes <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 21:26 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 22:20 



 
Profiel   

Gefeliciteerd kabayo!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 22:40 



 
Profiel   

Interessant hier om te lezen mbt afspenen. Red is al best zelfstandig. Op de wei ook..op stal kan ik hem zonder problemen uit de stal halen om stuk verderop (5 meter vd merriestal) hem te poetsen en voetjes op te tillen. En ff rondje om de stallen heen stappen. Meestal blijft hij braaf en vind hij het wel prima. De merrie daarin tegen niet. Blijft paniekerig als veulen uit zicht is of verder als 5 meter voor haar stal staat. Ongeacht dat ik dit al meer als 2 mnd dagelijks doe. En het veulen hoogstens 2 a 5 minuten uit zichtveld is.
Mijn veulen komt samen met fries hengstveulen te staan en nog plek voor 3e veulen.
Red zal dan ruim 5 maanden zijn. Fries veulen is 1,5 maand ouder.
Worden tegelijkertijd afgespeend en tegelijkertijd verhuist naar de nieuwe plek (hoogstens 30 min bij rustig autorijden).

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 22:46 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Kabayo! Gaaf!!

Mijn veulen heeft zich op de keuring helaas niet goed kunnen laten zien. Eerste ronde was hij als eerste in de kopgroep. Kampioensronde werd er teveel gejaagd en ging hij racen….


[ img ]


Mbt halsters, deze gaat bij het veulen altijd af op stal en in de weide en van mama ook.

Mbt afspenen, ik doe dat geleidelijk. Breng het veulen met een volwassen vriendinnetje weg en dat ging vorig jaar enorm mooi.
Ik zou het zelf nooit cold turkey doen. Alleen al omdat ik weet hoe het uier dan moet voelen van de merrie :Y).
Ook geloof ik het qua stresslevel ook niet dat dat gelijk is. Ook bij de opfok kon ze duidelijk verschil merken tussen geleidelijk gespeende veulens en coldturkey gespeende. Geleidelijke zijn toch rustiger en schreeuwen minder. Wel altijd direct gekoppeld aan een vriendje inderdaad

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 22:50 



 
Profiel   

Mooie prestatie Elina, gefeliciteerd!

Balko dat is balen. Komt nog best precies dat aanjagen en kan ook een hoop verprutsen.

Afspenen doe ik ook geleidelijk. Ik kan nu al gerust met de merrie gaan rijden en het veulen in de paddock laten bij mijn andere merrie. Straks als ze een maand of 5 is gaat ze voor de nachten naar de stal naast moeder en met een maand of 6 breng ik haar een tijdje weg om echt af te spenen. Ik ben nog aan het bedenken hoe lang dat nodig zal zijn. Ze gaat niet de opfok in maar komt daarna weer thuis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 06:21 



 
Profiel   

Dankjewel allemaal!
Wat een lief compliment kaplaars. Baal er wel van hoe ze er op dit moment uit ziet..
Ja zo leuk sannahtris!! Ze zijn toppers!

Balen balko, maar niet laten zien? Hij was eerste :D Hier bij de kampioenskeuring ging hij vooral galopperen. Hij had ook echt geen zin meer :+

Gefeliciteerd Claudia!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 07:14 



 
Profiel   

Hier speen ik nu lekker wanneer t mij uit komt.
Ik doe wel eens veulen en merrie apart met voeren. Dus sochtends en savonds. Eerst even en dan steeds iets langer. Ze staan in het land regelmatig naast mijn jonge paarden en daar gaat ze bij in. Ik maak de groep wel anders, maar ze kennen elkaar al iets of wat dus dat gaat altijd heel fijn.

Laatste veulen ben ik niet toe gekomen aan dat apart voeren. Of überhaupt van elkaar af wennen. Dus ging er gwn in 1 keer sf sochtends. Land op met de jonge dieren en smiddags ging merrie pas naar buiten. Beetje hinneoen en toen was t goed. Niet echt verschil gemerkt met geleidelijk spenen eigenlijk..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 07:22 



 
Profiel   

Afspenen gaat bij ons altijd door de merrie weg te halen en het veulen te laten staan.
Ze staan hier in een grote kudde met meerdere merries en veulens. 1 voor 1 haal ik een merrie weg. Er staan ook een aantal merries zonder veulen in, of ik zet er een paar van de ruinen bij dus uiteindelijk staan de veulens alleen met die nog over.
Nooit veel drama eigenlijk.

De moeder komen aan huis te staan zodat ik ze in de gaten kan houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 08:32 



 
Profiel   

Mooie prestatie Kabayo! Jammer dat hij zich niet helemaal liet zien meer op het laatst.

Ik was van plan om Replay op 6 maand af te spenen, had alles al gepland. Maar hij is zo onaardig tegen zijn moeder, dat ik denk dat ik het eerder 'moet' doen :').

Hij is nu 7 weken, hier een fotoserie over hoe hij zijn moeder terroriseert :=


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 08:58 



 
Profiel   

Dat is vrij normaal.

Ik speen eigenlijk zodra ze aan de hand niet meer te doen zijn. Dat zelfs corrigeren moeizaam gaat en dat constant. Dat is mijn teken dat het echt niet meer kan.. dan gaan ze er af en ineens zijn ze weer normaal en lief aan de hand..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 09:59 



 
Profiel   

Haha Rosesonny dat doen volgens mij bijna alle (hengst)veulens. De mijne ook in elk geval. Lekker spelenen rauzen.

Fellow en Ashley mochten vandaag mee naar Heteren. Ze deden goed hun best en Fellow was heel braaf, ik denk onder de indruk haha. Ze stapten zo de trailer in (niet geoefend met Fellow, Ashley kent het goed) en daar ging het ook super. Mooi een eerste premie voor Fellow en ook voor Ashley. Ze mocht mee met de kampioenskeuring maar niet gewonnen, in lijn der verwachting;) [ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 13:25 



 
Profiel   

Leuk al die foto’s van heel jong en nu.

Prachtig zwart(schimmel) veulen mooie aftekening.

Gefeliciteerd met die mooie keuringsresultaten.
Silverster en Quick, prachtige Friese veulens.

On Top, ook al zo’n toppertje

En nog meer van die mooie 1e premies. Ik hoop dat die van mij het ook zo goed gaan doen. Maar een tweede premie zou al fijn zijn
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 14:16 



 
Profiel   

Mooie keuringsresultaten, gefeliciteerd allemaal!

Ben nog steeds jaloers op al die veulens die in de plassen staan stampen, wij hebben een erfelijk belast stammetje dat nooit spontaan door het water gaat :o :D :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 14:30 



 
Profiel   

LaDonna gefeliciteerd met de eerste premie!

Volgens mij mag ik mn handjes dichtknijpen, ik heb echt een heel lief veulen. Voor mij maar ook voor haar moeder en de andere paarden.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 14:43 



 
Profiel   

Merries springen meestal ook niet op hun moeder hoor, verreweg de meeste terror veulens zijn hengst :) .
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 15:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 438 van de 495 [ 12373 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 435, 436, 437, 438, 439, 440, 441 ... 495  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen