Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 442 van de 495 [ 12373 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 439, 440, 441, 442, 443, 444, 445 ... 495  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

 
Profiel   

@ashleyrol: prachtig!! Maar ik zou het niet aan durven om mijn veulen ergens mee naar toe te nemen.
Merrie en veulen staan vlakbij bos 10 min stappen) maar ik durf het niet aan..dus gewoon fotoshoot in de wei.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 10:58 



 
Profiel   

Ik durf ze ook niet los te laten. :))

Kleine Rous <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 16:51 



 
Profiel   

Kabayo jouw foto's heb ik toen inderdaad voorbij zien komen en die waren ook echt mega gaaf. Toen dacht ik al dit wil ik ook haha.

Schattige foto Mirjam, lief koppie.

Ik was met de trailer gegaan, beetje ver stappen voor mij maar in principe ook veiliger om niet door het verkeer te hoeven.
Ik heb echt een hele brave makke merrie en het veulen is misschien nog wel braver haha dus ik durfde het wel aan.
Deze door het water vond ik ook zo gaaf.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 17:48 



 
Profiel   

Gave plaatsjes hoor.

Ik zit et een dilemma, waarvoor graag jullie mening en advies. Ik heb thuis ruimte genoeg voor mijn pony's, 4,5 hectare gras en half oktober staat onze nieuwe stal als het goed is (met totaal 8 boxen). Nou heb ik het hengstveulen van vorig jaar nog in bezit, die staat ergens in opfok. HEt hengstveulen van dit jaar heb ik ook nog zelf in bezit. Als ik hem niet geschikt kan verkopen wil ik hem zelf houden en op zijn derde beleren, hetzelfde geldt voor het jaarling. Zou ik nou de jaarling ook naar huis kunnen halen en samen met het veulen van dit jaar in de wei kunnen doen, en dan laten spelen en opgroeien? Ergens moeten ze gecastreerd worden, wanneer dan ook. Mijn andere 2 pony's zijn merries. Ik heb de mogelijkheid tot aparte weilanden, met stroomdraad enz. Doen of niet doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 18:10 



 
Profiel   

Ik zeg doen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 18:15 



 
Profiel   

Ik zeg ook doen. Maar ik zeg wel castreren in dat geval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 18:52 



 
Profiel   

Ik zou dat ook doen. Inderdaad castreren zodra dat kan en mooi samen aan huis houden.

Ashleyrol wat een leuke foto's. Ik vind het ook dapper, zou het zelf ook niet durven zo.

Mirjam, hoi knappie <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 05:18 



 
Profiel   

Ik zou ze ook naar huis halen en dan op een gegeven moment als dat kan castreren. Ik neem aan dat je er geen dekhengst ambities mee hebt?

Kleine jongens worden groot <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 06:57 



 
Profiel   

Ik ben ook van plan mijn veulens thuis te laten opgroeien, alleen heb ik niet de mogelijkheid ze apart van elkaar te houden, en ook afspenen is hier geen optie.
De moeders van de hengstjes zullen verkocht worden, waardoor de hengsten niet de mogelijkheid hebben hun eigen moeder te dekken. Voor de verkoop kan ik ze wel een paar weken enkele uurtjes apart zetten van de moeders zodat het spenen wat geleidelijker gaat.

Ik wil de hengsten eigenlijk pas na het eerste jaar (of nog later) castreren omdat ik had begrepen dat vroeg castreren en voor zorgt dat ze meer de hoogte in gaan.... en dat is juist wat ik niet wil! Wanneer de veulens 1 jaar zijn zal ik een definitieve keus maken welke 2 ik hou en welke er verkocht zal worden.
Maar ik vroeg me af als ik een hengst met 12 maanden verkoop wat is dan beter voor de verkoop, hem al gecastreerd verkopen of hem als hengst verkopen zo dat hij nog naar de hengsten opfok kan?

Uiteraard begrijp ik dat mijn jonge hengsten volgend jaar ook mijn andere merrie kunnen bevruchten, maar dat vind ik niet erg mocht dat gebeuren. Er zijn geen familie banden dus dat zou een leuke verrassing zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 08:21 



 
Profiel   

Ik zou het hengstje als veulen al verkopen
Laat ik verder maar niks zeggen over het plan om ze luk raak merries te laten bevruchten....

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 08:23 



 
Profiel   

Mocht 1 van de veulens per ongeluk een merrie dekken, zou ik het niet als leuke verrassing zien, maar zou ik het door de dierenarts weg laten halen denk ik (al zou het natuurlijk koste wat het kost voorkomen moeten worden).

Je eigen hengsten worden er vaak niet makkelijker van als ze eenmaal gedekt hebben (uiteraard zijn er genoeg uitzonderingen). En daarnaast bestaan strenge eisen voor dekhengsten niet voor niets. Zomaar een veulen van een niet gekeurde hengst zou ik niet heel blij van worden. Maar dat is persoonlijk, ook hier zijn weer uitzonderingen op.

Dan qua verkoop, hengsten zou ik als veulen verkopen, want als je het daarna doet, dan is het prijs technisch vaak pas weer gunstig als beleerde paarden. Op een jaar of 4, dan wel als ruin. Want nogmaals, het houden van dekhengsten is voor de meeste mensen niet te doen. En waarom zou je een paard hengst houden, als je er toch niet mee gaat dekken. (Nogmaals persoonlijke mening, ik bedoel hier niets slechts mee, en ik veroordeel ook geen mensen die een hengst wel hengst houden ondanks dat ze er niet mee dekken).
Met name jaarlingen en twenters zijn heel moeilijk verkoopbaar. Ik denk niet dat het dan veel verschil uitmaakt of ze hengst of ruin zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 10:17 



 
Profiel   

wat denk je met 1 jaar beter te kunnen beoordelen dan met veulen?

jaarlingen verkopen is meestal niet zo makkelijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 10:22 



 
Profiel   

2 hengsten die bij 1 merrie lopen lijkt me, naast het dekken, ook niet zo een strak plan qua vechten onderling en voor de merrie die ertussen zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 10:25 



 
Profiel   

DDDara schreef
Uiteraard begrijp ik dat mijn jonge hengsten volgend jaar ook mijn andere merrie kunnen bevruchten, maar dat vind ik niet erg mocht dat gebeuren. Er zijn geen familie banden dus dat zou een leuke verrassing zijn.



Sorry maar zulke uitspraken krijg ik echt de kriebels van :=. Dat soort dingen zijn geen leuke verrassingen en komen de hengst in kwestie vaak ook niet ten goede. Er zijn daarnaast ook niet voor niets eisen voor goedgekeurde hengsten.

Om over het vechten tussen hengsten om een merrie nog maar niet te spreken.... :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 11:57 



 
Profiel   

Ik wil de hengstjes ook geen hengst houden om ze te laten dekken, maar ik hou ze hengst tot 1 of 2 jaar afhankelijk van het gedrag. De moeders van beide hengsten zijn 1.80 en ik had begrepen dat jong castreren zorgt dat de hengsten meer de hoogte in gaan dat is dus voor mij zelf zeker niet de bedoeling. Ik ben 1,65 en voor mij is 170 a 175 meer dan zat.

De reden om ze bij elkaar te houden is dat ik graag wil dat de 2 hengstjes samen op groeien zodat ze (zoals ze nu al doen) samen kunnen spelen en stoeien. Zodat mijn merrie er niet meer last van heeft dan noodzakelijk.
Ook wil ik gewoon zeker weten welk van de veulen ik wil houden (ik heb al een duidelijke voorkeur) maar ik wil ook graag zien of dat straks als ze zonder moeder zijn nog steeds zo is.
En mijn vorige veulen heeft het niet eens gered om 1 jaar te worden dus heb ik ook het idee dat ik meer kans heb iets over te houden als ik ze allemaal een jaar aan hou.....

Uiteraard vind ik het ook vervelend dat ze met 1 jaar moeilijker te verkopen zijn en minder opleveren dan als veulen, maar of dat nou een rede moet zijn om ze weg te doen voor dat ik 100% zeker ben van me keus.

Uiteraard zou het dekken van mijn merrie door 1 van de hengstjes niet ideaal zijn (ik heb namelijk al een leuke hengst op het oog voor volgend jaar) maar ik vind het ook niet dramatisch. Uiteindelijk mag je ook met iedere merrie fokken dus zou ik niet weten waarom een hengst niet goed zou zijn. Niet ieder paard hoeft een grand prix paard te worden er zijn meer mensen die een lief betrouwbaar paard zoeken dan die een grand prix paard nodig hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 11:59 



 
Profiel   

cp112 schreef
DDDara schreef
Uiteraard begrijp ik dat mijn jonge hengsten volgend jaar ook mijn andere merrie kunnen bevruchten, maar dat vind ik niet erg mocht dat gebeuren. Er zijn geen familie banden dus dat zou een leuke verrassing zijn.



Sorry maar zulke uitspraken krijg ik echt de kriebels van :=. Dat soort dingen zijn geen leuke verrassingen en komen de hengst in kwestie vaak ook niet ten goede. Er zijn daarnaast ook niet voor niets eisen voor goedgekeurde hengsten.

Om over het vechten tussen hengsten om een merrie nog maar niet te spreken.... :n


In de natuur lopen hengsten toch ook gewoon tot 1 jaar (soms zelfs langer) mee in de kudde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 12:04 



 
Profiel   

Wauw.. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 12:06 



 
Profiel   

Ik ga me maar stil houden voor ik weer wat zeg wat lomp overkomt :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 12:11 



 
Profiel   

Dan maar even wat foto's :')
Jolie
[ img ]

Elly
[ img ]


Rossi
[ img ]


Bobby
[ img ]



Tommy <3
[ img ]




[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 12:14 



 
Profiel   

Heerlijke foto's CP <3

Dddara ik snap je logica niet. Gewoon jonge hengsten bij merries uit de buurt houden totdat ze gecastreerd zijn lijkt me, wat heb je straks aan ruinen met rotgedrag, beschadigde merries of veulens met genetische afwijkingen. Dan is gescheiden houden een prettigere optie toch..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 12:22 



 
Profiel   

cp112 schreef
Ik ga me maar stil houden voor ik weer wat zeg wat lomp overkomt :=


Je mag gerust wat lomps zeggen ik plaats het ook omdat ik benieuwd ben naar jullie mening ongeacht of die overeen komt met die van mij......

Ik snap heel goed dat de meeste mensen niet op die manier een veulen zouden willen krijgen, maar ik zie niet wat er persé slecht aan is.... dus daar ben ik wel benieuwd naar.

Mijn fijnste paard, waarmee ik ook de paardensport opleiding in Deurne heb gedaan was er toevalling 1 van een niet gekeurde hengst. Het paard deed echt niets onder voor alle ander paarden alleen misschien qua waarde maar het paard zelf was er echt niet minder om.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 12:23 



 
Profiel   

Gaat er vooral om dat ze nog baby zijn
Mijn hengstveulen is verkocht en komt waarschijnlijk tussen merries de eerste 2 jaar. Volgens hem kan dat makkelijk en zal hij niet dekken. Mocht het toch niet werken worden ze wel gescheiden. Ik weet wel beter maar volgens zijn dierenarts moet dat kunnen. Ook zeer zeker niet mijn manier

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 12:29 



 
Profiel   

Dddara, maar van je hengstveulens weet je nog niet of het wel fijne rustige recreatiepaarden zijn.

Is er geen optie om ze apart van de merrie te houden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 12:36 



 
Profiel   

Als het hier niet werkt worden ze uiteraard ook gecastreerd maar voor dat dat gebeurt is kan de merrie uiteraard al bevrucht zijn. En dat zie ik dan niet als iets heel ernstigs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 12:38 



 
Profiel   

Ik bedoel eerder dat je zegt ‘sommige mensen zoeken ook gewoon een leuk rijpaard zonder papier’. Ja, dat klopt. Maar je weet nog niet of je hengsten wel die leuke rustige vaderdieren gaan zijn. Ze kunnen zomaar qua karakter helemaal niet in die piste liggen als rijdier.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 12:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 442 van de 495 [ 12373 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 439, 440, 441, 442, 443, 444, 445 ... 495  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen