[Foto] 2020 veulens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 21:42

Oeh wat een knapperds Goldenarrow! <3
Kevinsky, vliegenmasker kan de ogen voorlopig rust geven. Ze ziet er wel echt heel knap uit!
Daihyo wat is ze toch knap! En dapper al! Nog even en je sprayt het er zo op!

Van de week even bij mijn blonde hunk geweest. Foto’s maken was lastig want hij kruipt letterlijk in m’n broekzak voor knuffels en kriebels, dus dan maar van een afstandje achter de omheining. :+
Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88046
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 22:07

Wat een knapperd is het <3

Noura is weer aan het groeien. Is echt weer een sprietje en lekker uit verhouding :+
Ze is mijn haflinger voorbij. In de hoogte dan. De breedte nog lang niet :+

Nevermind17

Berichten: 281
Geregistreerd: 09-11-20
Woonplaats: Oudegem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 19:29

Hier na enige tijd nog eens een update. Weer verhuisd. Maar deze keer naar een goed plekje. Hij mag er met wat geluk nog 2 jaar blijven staan tot zijn 3j. Veel hooi, weidegang, een vriendje. Alles wat ik wou. En nog eens dicht bij huis. *\%/*

Wonde groeit goed dicht intussen



Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

En de wonde:

Afbeelding

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 09:28

Wat fijn Nevermind! Hij ziet er super uit! <3 Fijn ook dat de wond zo goed heelt!

Nevermind17

Berichten: 281
Geregistreerd: 09-11-20
Woonplaats: Oudegem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 10:57

Julia schreef:
Wat fijn Nevermind! Hij ziet er super uit! <3 Fijn ook dat de wond zo goed heelt!


Dank je <3

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 12:26

Hij ziet er goed uit zeg Nevermind! Die wond wordt ook al mooi. Vind hem ook steeds minder baby achtig lijken <3

@Julia wat een knapperd heb jij ook! Erg mooi hoofdje! <3

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-21 16:02

Wat ziet de wond er goed uit Nevermind!!

Hij ziet er goed uit Julia!

Verder zien ze er allemaal goed uit zeg! En wat worden ze groot!!

Parker doet het ook super! Hij is zo lief <3
Had een tijdje terug al een cob halster besteld. Van de week weer eens een halster aan gedaan omdat de smid volgende week komt dus is het handig als ik weet of hij nog past. Zijn pony halster zat aardig krap dus zijn cob eens gepast en hij paste. Hij heeft een klein hoofdje, Fortune Cookie had ook altijd een cob/kleine full. Dus hij mag later haar halsters aan ;)
Nu hangen die nog in de kast, die mogen daar nog even blijven ook, vind het nog moeilijk om die al te gebruiken.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cioccolato

Berichten: 6612
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 16:24

Zijn die van jullie ook al bezig voor zwemdiploma B? := Wat een weer..

Mooie foto's! Hier weinig nieuws.. :D
Hier ook cob halster, geloof wel relatief normaal voor paarden jaarlingen met een leuk fijn hoofd.

Wij hebben morgen ook een smid dag. Hoe vaak gaan die van jullie? Hier nog altijd om de 8 weken (oke nu toevallig 10), maar of het dan ook echt nodig is.. Ze halen er wat af en het ziet er mooi uit..

Daihyo

Berichten: 88046
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 18:17

Hier ook cob. En ook de bekapper om de 6-8 weken :j
Gelijk met mijn haflinger. Lekker makkelijk :D
En ja, ook zwemmen hier. Wat een water is er gevallen zeg!

Parkers halster staat ‘m goed!

kevinsky

Berichten: 1979
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 18:44

Ja hier stonden de straten blank! Je ziet ook geen verschil meer tussen land en sloot :=

Wat een nare wond Nevermind. Gelukkig heb je nu een fijn plekje gevonden!

Iedereen weer groot en knap!! <3 En hunk Parker is nog steeds Prachtig! Hij slaat de naarling fase denk ik over. ;)

Onze volwassenen paarden gaan elke 8 weken. Philaina had er nu een week of 12 tussen volgens mij. Maar zij gaat volgende week ook naar de hoefsmid. En ik zat al te twijfelen welk maat halster ze zou hebben. Zo te horen zit ik met maatje cob goed!

Haar oog trekt gelukkig weer bij. Het kwam idd door de vliegen. Ik heb haar voor de zekerheid even een extra vitamine kuurtje gegeven. Dat kan nooit kwaad.

Afbeelding

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-21 20:03

Hoe ging het ook flink tekeer begin van de middag! Was net op tijd thuis van de paarden!

Pim had al in de winter maat cob, maar die heeft ook echt een flink hoofd! Parker heeft echt een fijn hoofdje. Cookie had op die leeftijd ook cob.

Philaina ziet er goed uit!! Heel paard al!!

Bekappen is voor ze het land op gingen gedaan. De rest lijkt niet naar hun paard om. Ik kom er dagelijks omdat ik er toch langs kom als ik naar mijn bijrijdpaard ga. Kan zijn voetjes zo optillen, het is nu wel echt nodig dus hij komt van de week gelukkig.

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 20:18

Phillaina ziet er inderdaad goed uit! Al een heel paard <3

Hier komt de smid elke 6-8 weken voor mijn pony die op ijzers staat. De merries (mijn jaarling en mijn 2 jarige) gaan dan indien nodig. Eigenlijk was er bij mijn 2020 baby een beetje van af gehaald in maart en sindsdien had ze het niet nodig. Pas een week of 2 geleden ging er een goed stuk van af.

Hier heeft ze ook Cob al zal zelfs full al passen op z'n kleinst :') :=

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

__Suzanne__

Berichten: 4296
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 21:00

Rosie past nog in pony, die heeft een heel klein fijn volbloedkoppie <3

Afbeelding

Ze groeit wel enorm hard momenteel, met name aan de achterkant! Kont is bijna de schofthoogte van mama April (1.50)

Cioccolato

Berichten: 6612
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 21:09

Ah oké. Dus ik hoef me geen loeder moeder te voelen als zr wel eens een ronde over slaan. Dat scheelt.

Ik heb ze tot nu toe allemaal redelijk lang in pony halster kunnen houden. Ik hou stiekem ook wel heel erg van fijne koppies {:}

kevinsky

Berichten: 1979
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 22:04

Ciocco je bent geen loeder moeder hoor :=

Hier zijn ze bekapt voordat ze het land in gingen. En de meeste laten ze gewoon lopen zonder er naar om te kijken. En dan worden ze van het najaar als ze op stal komen weer bekapt.

Ik ga in ieder geval elke maand even bij Phill kijken, toevallig deze week 2 keer. Maar toen viel het me op dat haar ene voorvoetje was scheef afslijt. En dan ben ik er liever zelf optijd bij. En heb ik ook zelf de hoefsmid moeten regelen. :j

Uiteraard worden ze meerdere keren per dag gecontroleerd door de mensen waar ze staat. Ze staat namelijk bij hun in de achtertuin. ;)

Qua hoogte is Philly helemaal niet echt groot, denk ik. Ze is goed 1,50m. Maar de 1,60m haalt ze zeker niet.(bijna 15 maanden) Maar aan body ontbreekt het niet bij haar. _O-

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 13:36

Hier gaan ze als koppel naar binnen voor de pedicure. Voorafgaand aan het weide seizoen zijn ze mooi bekapt en toevallig zijn ze gisteren naar binnen gehaald, kunnen ze even acclimatiseren en gaan ze morgen naar de smid. Dit gebeurt met veel zorg en kunde, heel fijn!

Cioccolato

Berichten: 6612
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 15:08

Ik heb ze dus vandaag na 10 weken gedaan want mn rijpaard stond nog goed genoeg voor 8 weken. Maar jemig. Voor mijn gevoel is de halve hoef er af gehaald joh _O-
Maar hij zei wel als je ze laat lopen brokkelt her vaak vanzelf wel. Belangrijk om de scheve, slechte etc voeten te onderhouden.

Toevallig is dit die van 2020. Op dr foto is links gedaan en rechts niet. Ze staat scheef, jammer voor het beeld maar je kan wel zien hoeveel er af is :')
Afbeelding

CharmFaith

Berichten: 894
Geregistreerd: 30-12-07
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 09:07

Wow wat zijn sommige al groot voor al Liv zeg !
Mijne is denk rond de 148cm ongeveer. Ik hoop toch wel dat hij de 165cm gaat halen....
Verder is die van mij ook beetje schraal maar inderdaad beter dan te dik.
Hij begind wel echt vervelend soms te worden naar de maatje. Die hebben we van het voorjaar laten castreren (2 jaar) maar nu hangt phylano er elke keer boven op... :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

immii_clarr

Berichten: 790
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Zuiderwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 19:43

Hier ons reusje vandaag ook eens gemeten +- 1.65 is ie nu :wow:
Afbeelding

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 19:58

Wat leuk om ze allemaal nog eens te zien <3
Vandaag inderdaad Par Fiero en Pazzini eens opgemeten.
Pazzini is echt een reus :wow:
Als ze liggen te slapen lijken het echt nog ukkies
Afbeelding
Par Fiero ook gemeten en die zat op 1.60

Afbeelding

Phoebe zal ik morgen eens meten maar denk dat die weinig onder zal doen van Pazzini. Die is ook flink aan de maat.
Afbeelding

immii_clarr

Berichten: 790
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Zuiderwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 20:22

Ben ook heel benieuwd naar hoe groot Phoebe is! Zou me niet verbazen als die nog iets groter is :')

kevinsky

Berichten: 1979
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 20:48

Ik vind het zo leuk om ze allemaal zo op te zien groeien. En wat zijn sommige al aan de maat! 1,65m?! :wow:

Philaina komt uit twee bovengemiddeld grote ouders.. Maar is amper 1,55m. Maar heeft wel meeeer dan zat omvang. :')

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 21:02

kevinsky schreef:
Ik vind het zo leuk om ze allemaal zo op te zien groeien. En wat zijn sommige al aan de maat! 1,65m?! :wow:

Philaina komt uit twee bovengemiddeld grote ouders.. Maar is amper 1,55m. Maar heeft wel meeeer dan zat omvang. :')


Phoebe is ook echt veel ronder dan de heren :')
Vrouwelijke vormen noemen we het maar :D

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 21:17

Hallooo zeg wat een kanonne grote peerden hier := Maar allemaal echt mega knap!

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 21:35

Wat zijn ze allemaal al groot !

Ben al lang blij dat onze kleine uk boven de 1.40 nu zit met haar slechte start.

Afbeelding