Bijzonder champagne kadootje verwacht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Bijzonder champagne kadootje verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-21 21:06

Hallo Bokkers!

Kort geleden toonde ik trots mijn nieuwe tweespan maatje; mooie NMPRS Vento met zijn champagne bonte kleur. Wat een plaatje <3

Afbeelding


Afbeelding


Hij heeft 1 nachtje als hengst in de kudde gelopen (dat deed hij bij de vorige eigenaren ook) maar bij ons was dat geen succes en heb ik hem apart gezet met mijn ruintje. Die twee klikte enorm goed


Afbeelding

Afbeelding


Ik heb 2 maanden enorm van Vento mogen genieten, wat een heerlijke pony, en zo ontzettend lief en grappig. Begonnen met beleren, dat ging gestaag.

Maar het mocht niet zo zijn; hij kreeg koliek; en 4 dagen later is hij op de kliniek ingeslapen aan de gevolgen van een blinde darm omkering. Y;(

Groot verlies, ook al had ik hem zo kort nog, we waren er echt gek mee.

Maaar; hij had één nachtje bij de kudde gelopen, en daar loopt ook de shetlander merrie van een vriendin en mijn weide genootje! Zij probeert al een aantal jaar een veulen van haar te fokken, vooralsnog zonder succes. Eigenlijk had ze het al opgegeven.

Maar toen was daar Vento! En JA HOOR! Hartstikke drachtig in één nachtje <3

Afbeelding


Rief is een stamboek shetlander van de oude stempel; 100cm groot
Vento was een NMPRS, 98 cm groot, en kon echt heel gaaf lopen met veel knie actie. Hij was op kleur getest en was: a/a E/e n/tobiano n/champagne

Dat kan het een hoop worden:

Afbeelding

Ik hoop vooral op een gezond veulentje en een goede bevalling! Ze is uitgerekend op 15 april 2022

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Bijzonder champagne kadootje verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 21:26

Ik kende Vento al van bij zijn vorige eigenaar via insta, wat jammer om te lezen dat deze knapperd er niet meer is. Hopelijk komt er een heel leuk gezond veulentje in 2022 van deze combinatie.

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 08:36

Ik ben Vento dit jaar nog op de lijst tegengekomen van de hengsten die ter goedkeuring zouden komen bij het NMPRS, is hij daar ooit geraakt eigenlijk? Zo spijtig dat je maar kort hebt kunnen genieten van hem, hopelijk krijgen jullie volgend jaar een leuk veulentje van hem. <3

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Bijzonder champagne kadootje verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-21 10:40

Helaas was de toenmalige eigenaar besmet met
Corona waardoor ze niet kon komen bij de hengstenkeuring waar ze wel aangemeld had. Hij is dus nooit gekeurd.

JJ4

Berichten: 643
Geregistreerd: 14-02-18
Woonplaats: Op de grens van Drenthe met Groningen

Re: Bijzonder champagne kadootje verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 13:05

Wat spijtig en verdrietig, maar wat een geweldige verrassing laat hij je na!

Worden jullie de nieuwe eigenaar of blijft het veulen van je vriendin?

Luna2006

Berichten: 3160
Geregistreerd: 03-04-13

Re: Bijzonder champagne kadootje verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 13:27

Ik ga ook volgen. Vento was een heel knap hengstje!

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Bijzonder champagne kadootje verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-21 20:57

Jaa wat was ie knap he. Zo'n verlies hoor :( :(


JJ4: Eerlijk, dat weten we nog niet. Voor haar is het ook wel het enige veulen wat zij van haar pony zal krijgen (en die shet is voor haar heel speciaal), dus het heeft voor ons alletwee waarde. Ik denk dat als het meer op vento lijkt (en een hengstje is?) dat ik er meer mee heb, maar als het meer een merrie is zoals Rief heeft ze haar misschien liever zelf. Maar goed we hebben gewoon de wei samen dus het komt links of rechtsom sowieso wel goed!

JJ4

Berichten: 643
Geregistreerd: 14-02-18
Woonplaats: Op de grens van Drenthe met Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 00:30

Eilatan schreef:
Jaa wat was ie knap he. Zo'n verlies hoor :( :(


JJ4: Eerlijk, dat weten we nog niet. Voor haar is het ook wel het enige veulen wat zij van haar pony zal krijgen (en die shet is voor haar heel speciaal), dus het heeft voor ons alletwee waarde. Ik denk dat als het meer op vento lijkt (en een hengstje is?) dat ik er meer mee heb, maar als het meer een merrie is zoals Rief heeft ze haar misschien liever zelf. Maar goed we hebben gewoon de wei samen dus het komt links of rechtsom sowieso wel goed!


Het zal het paardje in ieder geval aan niets ontbreken als twee mensen hem/haar zo graag willen. :(:)

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-21 10:40

Haha nee! Maar geen enkele pony bij ons ontbreekt iets hoor :D We houden van ze allemaal.

Ik heb zelf een 3 jarige NMPRS hengstje erbij gekocht; om toch mijn tweespan te kunnen realiseren :j

Nu word ie echter wel eerst geruind voordat ie hierheen verhuist. En dan alsnog apart voorlopig natuurlijk; we willen Rief ook geen stress geven, zij moet een mooi veulen bakken *\o/*

Ik hoop eigenlijk op een champagne merrie. Dan kan mijn weidegenootje haar houden, laten we haar als de tijd daar is dekken door een mooie, en dan hou ik die nakomeling <3 Een hengstenveulentje moet toch snel gecastreerd worden en dat is dan toch wel een beetje zonde he.....