Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 338 van de 501 [ 12506 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 335, 336, 337, 338, 339, 340, 341 ... 501  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kletstopic dressuurfokkerij

 
Profiel   

Dat zou ik ook doen _Lorette_ het is een nat voorjaar geweest, je weet maar nooit.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 06:12 



 
Profiel   

Nog meer mensen die de hengstencompetitie hebben gekeken?! Ik heb weer mooi informatie opgedaan voor de hengstenkeuze voor volgend jaar. Ik ben helemaal weg van McLaren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 20:33 



 
Profiel   

Ja wat een fijn dier is McLaren, echt een bloedmooi paard ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 20:45 



 
Profiel   

supertammy schreef
Nog meer mensen die de hengstencompetitie hebben gekeken?! Ik heb weer mooi informatie opgedaan voor de hengstenkeuze voor volgend jaar. Ik ben helemaal weg van McLaren.

Jurering was moeilijk te volgen. Ik denk een strategieswitch bij KWPN. . Van (veel te) kritisch in voorgaande jaren met waarschijnlijk als gevolg een behoorlijke verschuiving van hengstenkeuzes naar de hengsten van onze nabije buren. Daar wordt immers al jarenlang kwistig gestrooid met tienen en negens. "Wij" doen er nu ook weeer toe. Gemiddeld 5 pt te hoog. Dat wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 20:49 



 
Profiel   

supertammy schreef
Nog meer mensen die de hengstencompetitie hebben gekeken?! Ik heb weer mooi informatie opgedaan voor de hengstenkeuze voor volgend jaar. Ik ben helemaal weg van McLaren.


Onze elite merrie van Wynton is drachtig van hem, ik vind hem steeds beter worden! Dit jaar al een paar hele fijne veulens van gezien, hij lijkt goed op Vivaldi bloed te passen in mijn optiek

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 20:54 



 
Profiel   

Ook 2 merries van Mc. Laren drachtig. En ik betwijfel of hij op een echte Vivaldi past. Hij heeft een beetje dezelfde bewegingsvorm, veel voor en achter wat te weinig. Maar ook hetzelfde zeldzaam nuchtere en bewerkbare karakter als de Viv's Imo past Mc Laren op de grote grove paarden van Negro, en straks op de Jameson's, als je daarmee wil gaan fokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 20:58 



 
Profiel   

Ik vind McLaren wel wat voor onze Zhivago, een grote langgelijnde merrie. Hij stond vorig jaar al op het lijstje en staat er nu zeker weer op. Volgens mij heeft hij ook een super karakter.
Ik ben heel benieuwd naar jullie veulens Sannum en MisterA.

De punten waren inderdaad hoog, maar ik kon de beoordeling goed volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 21:06 



 
Profiel   

misterA schreef
Ook 2 merries van Mc. Laren drachtig. En ik betwijfel of hij op een echte Vivaldi past. Hij heeft een beetje dezelfde bewegingsvorm, veel voor en achter wat te weinig. Maar ook hetzelfde zeldzaam nuchtere en bewerkbare karakter als de Viv's Imo past Mc Laren op de grote grove paarden van Negro, en straks op de Jameson's, als je daarmee wil gaan fokken.


Ja waanzinnig goed karakter, de Wynton is een kast van een merrie en het is haar eerste veulen dus geen idee of ze haar eigen type vererft of dat we een hele knappe pony gaan krijgen :+

Eugene heeft toen meerdere filmpjes van veulens gestuurd, 1 uit Vitalis moeder en 1 uit Vivaldi moeder. Beide op filmpje heel jong maar zag er goed uit. Ze zijn geveild dus er zijn vast recentere filmpjes van te vinden

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 21:08 



 
Profiel   

Bloomberg viel me niet tegen. Alles zou wat flitsender kunnen maar bij de wat iele en rille Jazzjes enz. kan hij wel passen Zeker ook wat de bloedvoering betreft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 21:13 



 
Profiel   

misterA schreef
Bloomberg viel me niet tegen. Alles zou wat flitsender kunnen maar bij de wat iele en rille Jazzjes enz. kan hij wel passen Zeker ook wat de bloedvoering betreft.


En ook zo’n fijn karakter!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 21:20 



 
Profiel   

Knap paard die Bloomberg! Alles zag er zo makkelijk uit. Ik had hem nog niet in actie gezien buitenom de verrichtingen. Hij lijkt inderdaad een fijn karakter te hebben. Ik ga zijn moederlijn ook eens bestuderen.

Lord Romantic vond ik ook positief opvallen. Ik kende heel de hengst niet. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 21:43 



 
Profiel   

Lord Romantic viel in den Bosch ook al op vond ik, fijne hengst

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 07:09 



 
Profiel   

Zelf vond ik ook Lord Romantic erg leuk zeer fijne hengst, nooit echt opgevallen maar ook nooit naar gekeken.
Maar hij staat samen met mcLaren op mijn lijstje voor volgend jaar.
Helaas passen deze beiden hengsten niet op mijn Duitse merrie te veel inteelt.
Maar op mijn kwpn merrie passen ze wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 15:50 



 
Profiel   

Ik heb er helaas nog niets van gezien. Wel erg benieuwd!

[ img ]

Zo is de Henkie. De Jameson ziet er nog top uit en dan valt me dit wat tegen. Maar goed, die is nog niet gespeend, dus moeilijk te vergelijken. De Henkie is wel gewoon fit, vrolijk, eet goed, etc. Dierenarts is al ingepland, dus we zullen zien. Gewoon even checken voor de zekerheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 20:51 



 
Profiel   

Mag ik even wat vragen hier? Ik heb een beetje een kwestie van aankoop met achteraf een verborgen gebrek. Aangezien hier ook redelijk wat professionele (verkoop)stallen actief zijn, hoop ik dat iemand even mee kan kijken. Graag via pb.

Mijn (elite) Franklin merrie is gelukkig nog steeds goed drachtig van Las Vegas, ben ontzettend benieuwd naar het veulen. De merrie mist vooral maat en bodem in galop. Mocht het een goed veulen zijn, dan gaan we haar volgend jaar 2x spoelen. Dit jaar is ze ook drachtig via ET.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 19:22 



 
Profiel   

Sinds kort zijn wij in het bezit van het boek met fokwaardes van hengsten van het Oldenburger stamboek. Wat opvalt is dat ze hier bij de nakomelingen ook de staart-tonus becijferen (slap-gespannen).
Heeft iemand enig idee wat je hier aan hebt? Wat zegt een slap staartje of een gespannen staart? Maakt dit dressuurtechnisch verschil?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 16:18 



 
Profiel   

Ben ik ook wel benieuwd naar, aangezien ik een kerngezonde ruin had waarbij je nauwelijks weerstand kon voelen en die loopt subtop (en draagt zijn staart normaal), terwijl mijn atactische ruin duidelijk aanspanning op de staartwortel heeft. Dus tja... Het zou mij niet direct wat uitmaken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 18:10 



 
Profiel   

Een staart heeft een funktie! Of er ook een bewezen correlatie bestaat tussen staart tonus en mogelijkheden als sport paard?? Veel Weltmeijers waren op het ataktische af... incl staart dracht... sommige [best wel veel!] konden daar prima mee functioneren

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 20:14 



 
Profiel   

https://www.youtube.com/watch?v=NLnXDjAzV-Y

Nieuw bloed voor de NL fokkerij?
Wel geen vernieuwend kleurtje...

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 08:48 



 

Dat is inmiddels ook niet echt nieuw bloed meer

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 08:58 



 
Profiel   

[***] schreef
Dat is inmiddels ook niet echt nieuw bloed meer

De E-lijn komt nog nauwelijks voor in de KWPN fokkerij. De Niro krijgt alleen via Just Wimphof wat invloed en de R-lijn heeft geen vaste voet binnen NL aan de grond gekregen. Zeker niet via de mannelijke lijn. Dus ik ben wel blij met wat ander bloed. van Uytert heeft ook geshopt in DL, en Peter vd Sande komt in dec. ook met een interessante E in de eerste. bez. Hopelijk blijft er wat van over. De Glock ben ik heel benieuwd naar het dekgeld. Nu met veel tromgeroffel aangekondigd..word ik een beetje wantrouwend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 10:57 



 
Profiel   

Idd, een hengst uit de E lijn is er in KWPN nog niet ggk dacht ik?

Deze is dat natuurlijk ook (nog) niet...

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 16:47 



 
Profiel   

Mooie hengst, maar eerst maar eens afwachten wat hij doet onder het zadel.

Nu het weer snel donker wordt ben ik ook weer begonnen met de zoektocht naar een geschikte hengst voor de merries. Weten jullie naar welke hengsten/lijnen ik moet kijken voor een braaf/bewerkbaar karakter? Niet dat dit het enige criterium is waar de hengst aan moet voldoen uiteraard maar ik wil er graag extra op gaan letten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 19:14 



 
Profiel   

Ik weet niet of het algemeen zo is, maar ik ken nu een aantal jonge beesten van Geniaal, en stuk voor stuk braaf en werkwillig. Snel zonder rillerig te zijn, gewoon vrij stabiel van karakter. Ook de hengst die er tussen zit, goed rijdbaar en niet snel afgeleid.
(Ze hebben alleen allemaal ook niet echt heel kleine hoofden, dus weet niet of dat een punt is? :') )

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 23:10 



 
Profiel   

Ik heb 3 afstammelingen van hem gefokt. Merrie met 80 ibop, 9 voor de draf, een hengst ,in Denemarken finale pavo -cup en een hengst, nu ruin in V.S. met Claire Darnell, eerste jonge paardenproeven succesvol. En de fokkers lieten hem staan!!!!!!!! Duiken masaal op hengsten zoals Jameson en Le F... brrrr
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 08:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 338 van de 501 [ 12506 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 335, 336, 337, 338, 339, 340, 341 ... 501  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen