Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 238 [ 5939 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 238  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Harmonie in chaos vinden

 
Profiel   

Jammer, want veulens zijn niet van marsepein en kunnen heel wat hebben.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 11:31 



 
Profiel   

Inderdaad. En er is ons beloofd dat hij 24/7 buiten zou gaan. Als dit zelfs maar vermeld was als mogelijkheid zou ik hem hier nooit heen gebracht hebben. :x :x

Ik zoek volop naar een alternatief voor hem en anders komt hij naar huis. Liever thuis dan de hele winter in een merrie veulen stal met 2 andere hengsten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 11:36 



 
Profiel   

Dat hadden ze inderdaad van te voren moeten zeggen. Vaak doen mensen dit om beperkte gras te sparen en er geen modderboel van te maken. Dat moet gewoon eerlijk van te voren gecommuniceerd worden want nu geeft dit extra spanning, frustratie en verdriet. Echt balen meid!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 11:37 



 
Profiel   

Dat is dus al de zoveelste keer. :) Een toekomstig veulen blijft gewoon thuis. Ben helemaal klaar met pensionstallen en opfokstallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 11:39 



 
Profiel   

Wat jammer zeg....
Ja van die druppel regen en windkracht 5 krijgen ze echt niets.

Geen idee of het in budget past, maar zelf een veulen bij kopen?

Dat hebben wij 6 jaar terug gedaan toen we mijn merrie kochten. En dat is enorm goed bevallen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 11:42 



 
Profiel   

In het budget op zich wel maar dan zit ik over drie jaar met drie rijpaarden waarvan 2 jonge paarden en ik verkoop niks. _O-
Liefst zou ik nog en keer met Rêve willen fokken over een paar jaar (als Sam op pensioen gaat en Joy beleerd is) dus een veulen bij kopen past eigenlijk niet helemaal in de "planning".

Nu vrijdag ga ik bij iemand langs waar hij terecht zou kunnen. Als dat bevalt hoop ik hem zo snel mogelijk te verhuizen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 11:44 



 
Profiel   

Ik heb toen wel bewust voor gehouden dat ik 1 van de 2 wel ging verkopen. En haar mooie opgroei jaren geven. En dat is gelukt. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 12:02 



 
Profiel   

ja dat kan ik niet als ik ze in eigen bezit heb. _O- Als ik nu eentje "op pension" heb heb ik er geen moeite mee. Maar als ie van mij is dan ligt het anders gevoelsmatig. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 12:03 



 
Profiel   

Ja dat dacht ik ook. Maar mezelf voorgehouden dat het een paardje een goede jeugd geven was en meer niet heeft mij wel geholpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 12:41 



 
Profiel   

Ja nee, praktijk heeft meerdere malen uit gewezen dat dat niet werkt. _O- Nee, als ik eentje koop is het om te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 12:44 



 
Profiel   

Dan niet aan beginnen :D

Je zegt een pension paard gaat wel? Misschien daarvoor een oproepje plaatsen?
Heerlijk plekje om een veulen te stallen.
Maatje om mee te spelen en 2 volwassenen die opvoeden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 12:46 



 
Profiel   

Het probleem is dan een beetje dat Joy nog steeds dicht bij Rêve is, hij is nog maar een goede 6 weken van haar af. Vrijdag ga ik bij iemand kijken en ik hoop dat hij daar snel terecht kan. Hopelijk in het weekend al.

Het is echt niet alleen het binnen blijven (al is dat wel de druppel) maar wil niet alles openbaar zetten. :o Wil gewoon zo snel mogelijk weg en na dit akkefietje denk ik dat dat ook het beste is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 12:49 



 
Profiel   

Dat denk ik ook en goed dat je niet alles op i nternet zet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 13:27 



 
Profiel   

Ter indicatie: dit is het extreme weer waarvoor ze binnen moeten blijven (ik loop overigens zonder jas buiten en ben echt een kou lijder)

[ img ]

[ img ]
Sam en Rêve zijn zo mishandeld met buiten te moeten. :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 13:48 



 
Profiel   

Zelfs met mijn gedraineerde wei op zandgrond is het nu nat maar als het enigszins te doen is wat het weer betreft gaan die van mij toch elke dag even buiten. Maar zelfs mijn rustige oudere merries trappen de bodem nu wel enigszins stuk omdat het zo nat is in West-Vlaanderen. De gracht en draineerbuizen die in de gracht uitkomen stromen erg goed. Moet zeggen dat ik het sinds de jaren 90' niet meer zo nat heb geweten in mijn wei.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 14:02 



 
Profiel   

Ayasha: Mocht het helpen, 6 weken is vaak al genoeg voor het spenen zelf. Het is niet fijn als je ze heen en weer moet slepen, maar voor het afspenen hoef je het dus niet te laten. Laten drinken zal ze niet meer toestaan denk ik.
Met hengstjes vind ik het wel link dat ze niet de moeder gaan dekken als ze geslachtsrijp zijn/worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 14:05 



 
Profiel   

In theorie kan ik ze apart houden met een draadje tussen. Dat is dan even niet zo ideaal maar nog steeds beter dan wat hij nu heeft. Ik hoop vrijdag goed nieuws te hebben en hem dan zo snel mogelijk te verhuizen. Zou het echt escaleren zou hij hoogstens een weekje met sam staan en Rêve er naast met een draadje tussen. Maar ik wil nu even positief denken en hopen dat het vrijdag in orde is en dat hij in het weekend kan verhuizen. Dat is dan een 4tal dagen binnen. Dat ligt zwaar op mijn maag maar ik vermoed dat hij zelf daar wat minder om geeft. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 14:14 



 
Profiel   

Daar gaan we voor duimen, een fijn plekje vanaf vrijdag :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 14:17 



 
Profiel   

Zo. Dat escaleerde snel. Hij is weer thuis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 15:26 



 
Profiel   

Oeps klinkt niet heel chill.
Grote kans dat je kleine man snel weer zichzelf is tussen Reve en Sam samen. Alleen nu is hij thuis… ga je vrijdag nog kijken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 15:33 



 
Profiel   

Is het een optie om zijn vriendje ook bij jullie te stallen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 15:36 



 
Profiel   

:\
Ga je vrijdag wel nog kijken naar die andere stalling ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 15:40 



 
Profiel   

Ayasha schreef
Zo. Dat escaleerde snel. Hij is weer thuis.
Pittig ding. :j

Nou ja, dan is het ook maar gelijk duidelijk en geregeld. Het is duidelijk als het jou niet zint met de dieren dat je als een heuse goede moeder, je kleintjes gelijk weghaalt weer naar huis. Ik mag dat wel, vrouwen met pit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 15:49 



 
Profiel   

Aan pit bij Ayasha geen gebrek :D

Geen idee wat er is gebeurt maar geef je groot gelijk als ze zo over je grenzen gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 16:22 



 
Profiel   

Ayasha schreef
Zo. Dat escaleerde snel. Hij is weer thuis.


Wauw.. wat is er in hemelsnaam gebeurd?


Net het hele topic doorgelezen, het leek zo mooi allemaal!

Al begon het bij mij al dat ik irritatie las in het feit dat ze wilden dat jij aan allerlei dingen ging meebetalen voor stal..


Bloedirritant dit soort stallen joh..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 16:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 238 [ 5939 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 238  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen