Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 243 [ 6052 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 243  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Harmonie in chaos vinden

 
Profiel   

Wow dat was snel klaar :evaw:
Ik dacht dat ze met zn 4en stonden? Omdat je zegt met zn 3en in merrie veulen box, was er al 1 weg?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 17:46 



 
Profiel   

Hoppa, even doorpakken ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 17:55 



 
Profiel   

Oke even een uitgebreide update. Heb natuurlijk eerst gezorgd dat hij goed geïnstalleerd was. Daarna heb ik even flink uit gehuild en daarna heb ik gebeld om de afspraak goed te regelen, ga vrijdag om 10 uur naar zijn potentiële nieuwe adresje. :)
Hannanas schreef
Oeps klinkt niet heel chill.
Grote kans dat je kleine man snel weer zichzelf is tussen Reve en Sam samen. Alleen nu is hij thuis… ga je vrijdag nog kijken?

het antwoord hier op is dus ja. :P telefoon gesprek verliep heel soepel en spontaan. Voelde via telefoon al veel meer overleg en wederzijds respect. Dus heb wel goede moed.


pien_2010 schreef
Ayasha schreef
Zo. Dat escaleerde snel. Hij is weer thuis.
Pittig ding. :j

Nou ja, dan is het ook maar gelijk duidelijk en geregeld. Het is duidelijk als het jou niet zint met de dieren dat je als een heuse goede moeder, je kleintjes gelijk weghaalt weer naar huis. Ik mag dat wel, vrouwen met pit!


DuoPenotti schreef
Aan pit bij Ayasha geen gebrek :D

Geen idee wat er is gebeurt maar geef je groot gelijk als ze zo over je grenzen gaan.


:)) :)) Ik ben over het algemeen écht niet veeleisend maar ik heb wel heel duidelijke grenzen en als je daarover heen gaat dan ben ik nogal van heel snel en kordaat reageren. Ik weet niet goed hoeveel ik uit de doeken moet doen omdat we nog steeds in contact zijn met de effectieve eigenaren van de stal en die lijken beperkter op de hoogte te zijn van wat L me gestuurd heeft waardoor het zo escaleerde. Ik wil dus vooralsnog ook de stal niet de schuld geven of zwart maken want voor nu lijkt het er op dat L (ik ga even haar volledige naam niet noemen) zeg maar niet helemaal eerlijk geweest is naar haar "bazen". Ik weet niet wat onder "persoonlijke communicatie gezien" wordt dus hoop dat dit mag maar weet niet hoe ik het verhaal anders duidelijk moet vertellen.

We kregen in de groepsapp een bericht dat de veulens vandaag en ook morgen nog zouden binnen blijven en dat dit met "extreem weer" altijd zo zou zijn om de weides te sparen. Nu is dat niet wat af gesproken is en bovendien is de accommodatie daar ook simpelweg niet naar. Ze kunnen nu met hun drieën net liggen in de stal.
Ik stuurde dus dat ik het jammer vond dat dit niet vermeld is bij het kennismakingsgesprek.
Voor wie wil, wil ik privé de sreen shots sturen.

Daarop kreeg ik "Dan moet je een andere opfok zoeken. De paarden hebben hier niks aan als ze enkel voor de draad van de weides staan en de weides plat gelopen worden. Die paar dagen op een heel jaar gaan het niet maken."
(Ik weet niet hoeveel Belgische winters ze al mee gemaakt heeft maar dit is het weer voor de komende maanden dus het gaat hier niet om een paar dagen.)
Daarop heb ik gewoon gestuurd "Daar ben ik vol op mee bezig. Komende vrijdag staat een afspraak" (wellicht niet de meest handige reactie maar goed. L en ik hebben sowieso al een wat moeilijke communicatie.)
Daarop kreeg ik "besef wel dat het vandaag de 1e is en dat je gewoon moet betalen voor de maand. (met zon irritant duimpje er achter) hopelijk vind je iets wat je bevalt en waar ze altijd buiten staan, succes!"
Daarop heb ik gezegd: "Die betaling zal ik met P regelen net zoals de vorige" (P is de baas en ik betaal altijd aan hem, dat is mij nl. gevraagd door P zelf dus dat doe ik.)

Daarmee stopte het even. Dacht ik. We waren hier wel aan het zeggen dat ik vrijdag gewoon naar die stal ging kijken, dat we hem dan hopelijk in het weekend al zouden verhuizen en dat we dan met P zouden gaan samen zitten om alles netjes af te handelen. Technisch gezien heb ik geen opzeg maar ik wil wel gewoon betaald hebben wat hij gekregen heeft aan voer en stro enz.

tot ik dus ineens van L dit bericht kreeg:
"Die van jou staat buiten. Alleen en we zetten die alleen buiten als de rest buiten blijft.Regen/weer/sneeuw dan blijft die buiten. en wil je hem binnen hebben is het 10 euro per dag extra, moest ik doorgeven van P."

Dat liet ik lezen aan mijn man. Toen zijn we in de camion gestapt, daarheen gereden en hebben we hem opgehaald. Hij stond inderdaad in zijn up in de weide (terwijl ze een buiten kudde hebben waarvan de eigenaren toestemming gegeven hebben dat ze daar ook bij mochten als iemand wilde dat ie niet s nachts op stal ging.)

Joy zelf stond overigens gewoon te grazen. _O- Ben de weide op gelopen met "Hey vriendeke, klaar om naar huis te komen. Dit gaan we niet doen eh man?" en hij liep rustig met me mee de camion op.
Hij staat voor nu een paar dagen terug tussen Sam en Rêve. Hij heeft nog geen ballen dus dat kan nog wel een paar dagen. De kans is heel reëel dat hij in het weekend naar zijn nieuwe adres gaat.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

toen ik na een half uurtje weer ging kijken stonden ze gewoon te grazen trouwens. :')

Inmiddels hebben we contact gehad met de zoon van de baas, die had geen ide dat hij uberhaupt buiten gezet was, laat staan dat wij hem al waren gaan halen. :+ hij ging zijn vader bellen om te vragen wat hij er van wist.
Ik acht de kans reëel dat L wellicht niet de hele waarheid verteld heeft aan de stalbaas want ik kreeg vrijwel meteen een berichtje van een (ex)opfokgenoot wat er nou allemaal gebeurt was. Dus toen ik haar gewoon de screen shots door stuurde zei ze dat ze niet begreep dat L op die manier gereageerd had en het niet vond kunnen dat ze een veulen op die manier buiten gezet had.

Joy is nu een heel nuchter dier maar voor hetzelfde geld heb je eentje die door de draad gaat. Ik heb ex opfokgenootje ook gevraagd of ik nu echt iets zo verkeerd gezegd had maar zij gaf aan dat ze ook niet snapte waarom L zo gereageerd had.

Hoe het ook zei: je werkt het niet uit op het dier. Schreeuw en scheld op mij maar je brengt geen dier in gevaar. Hij kreeg nl ook geen hooi of brok meer maar ik moest wel 120 blijven betalen (waar hooi bij in begrepen zit) :+

Jolliegirl: eentje is inderdaad al een paar weken eerder vertrokken na een actie die ik ook al op zijn minst asociaal vond van L uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 17:59 



 
Profiel   

:oo wouw en +:)+ goed gedaan en doorgepakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 18:04 



 
Profiel   

Geloof dat het tijd is dat ze L daar wieberen als zij zo met paarden en mensen om gaat.
Gelukkig is hij een hele nuchtere, een héeeeeele nuchtere.
Denk dat de meeste inderdaad door de draden naar andere gerend zouden zijn.
Wat een ondoordachte idiote actie zeg.
En net wat je zegt, ze gaat maar tegen jou tekeer als ze wil, maar een dier hou je er buiten.
Goede gedaan zeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 18:07 



 
Profiel   

Ja kijk, ik ben niet de meest sociale op de wereld, ik zit niet elke dag koffie te leuten en ik investeer weinig in vriendschappen opbouwen.
Maar:
maandag kwam Rocky op drie benen van de weide met bloed. Diens eigenaar belde me in paniek. Waar ze aluspray kon kopen om die wonde "af te schermen" want voor de avond had de DA het er op gedaan maar ja, de dag er na moest ze zelf. Ik heb hier aluspray staan dus ik zei "doe maar rustig, ik breng vanavond als ik terug kom van mijn fysio wel een bus langs en dan ben je morgen al uit de nood geholpen. Moest het morgen niet lukken bel je even en dan kom ik wel helpen." dus ik ben om half elf s avonds nog aan de stal gestopt om die bus daar te leggen zodat ze 'm had. Kreeg 's morgens een berichtje dat alles gelukt was en dat ik super bedankt was. (Het is ook dit op fokgenootje dat me stuurde trouwens, ze stuurde ook dat ze Joy ging missen <3)

Ze willen die beesten 's avonds binnen ivm de wolf: prima. Niet mijn voorkeur maar zolang ze overdag maar vrij kunnen bewegen kan ik daar mee leven.

ik doe verder niet moeilijk over hoeveelheid hooi of voer of whatever zolang dat dier maar eerlijk behandeld wordt en goed verzorgd wordt.

toen een andere stalgenoot aan gaf te twijfelen of iets zou gaan lukken heb ik ook meteen gezegd "laat even rinkelen als je twijfelt dan ben ik op vijf minuten bij je."

dus ondanks dat ik niet de meest sociale persoon ben en ook niet de meest benaderbare, ben ik echt de beroerdste niet. Als ik kan helpen doe ik dat met liefde.

en ik vind oprecht niet dat ik iets gezegd heb dat zo'n reactie verdiend en al helemaal niet iets dat wraak op mijn veulen rechtvaardigt. Want laten we wel heel eerlijk zijn: dat is precies wat hier gebeurt is. Dit was een gekrengd ego (god mag weten waarom) dat me via Joy wilde terug pakken.

Ja, dán ben ik heel simpel. Als je aan mijn dieren komt... Dan word ik heel zwart wit. :o Joy is afhankelijk van mensen, van mij... Over en voor mezelf kan ik echt veel laten gaan maar wb mijn paarden wordt ik inderdaad nogal een leeuwin. :o

Mijn man aarzelde zelfs niet zodra hij het bericht las. Ik zei "ik ga hem desnoods te voet halen." en mijn man "We nemen de vrachtwagen wel. Ik vertrek wel iets later naar de training. :+"

En dan nog wat:
Wij hebben hem dus gewoon op gehaald. Ik heb in de groepsapp een bericht gezet dat Joy opgehaald was. (en een wrokkig stemmetje in me zegt nu dat ik dat eigenlijk niet had moeten doen.)
Maar elke gek had dat dier dus kunnen gaan opladen he.

Ik overweeg nu enerzijds om haar te sturen of ze er bij stil gestaan heeft dat hij voor hetzelfde geld door de draad heen gegaan was maar anderzijds denk ik "laat het gaan.."

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 18:14 



 
Profiel   

Ayasha schreef
Dit was een gekrengd ego (god mag weten waarom) dat me via Joy wilde terug pakken.
Al zou ze 100% gelijk hebben om gekrenkt te zijn dan nog pak je niet een dier of kind (in de klas bv als leerkracht) terug.
Dan zou het voor mij ook gelijk à la minuut stoppen, want dan kan ik nooit meer wat zeggen.
Dus nogmaals, goede beslissing en laat het verder maar los. Hij is thuis, hij wordt goed verzorgd en daar ging het om.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 18:20 



 
Profiel   

:j Hij krijgt straks slobber want heb nu natuurlijk geen veulenbrok meer in huis. :+ Morgen even veulenbrok gaan halen voor m. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 18:22 



 
Profiel   

Laat gaan, laat gaan. Dit soort mensen moet je links laten liggen. Hooguit nog aan de stalbaas vragen of dit soort acties het soort reclame is dat hij zou willen maken voor zijn bedrijf.

Want L is op dit moment wel het visitekaartje van het bedrijf waar ze voor werk en dit is geen heel mooi visitekaartje...

En al helemaal dat ze het via je paard speelt. Die heeft hier 0 mee te maken. Mens-mens prima, maar laat het dier er te allen tijden buiten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 18:24 



 
Profiel   

Ik denk wel dat ik de stalbaas gewoon een vriendelijke mail ga sturen als blijkt dat zij hier niet echt van op de hoogte waren, dat ze zich wel moeten realiseren, dat Joy gelukkig een uitzonderlijk nuchter veulen is, want dat menig veulen zichzelf verongelukt had met een actie als deze.
De stalbaas heeft nooit eerder paarden gehad dus die beseft wellicht niet het totale risico van wat L vandaag gedaan heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 18:26 



 
Profiel   

Des te meer reden om te vragen of dit type visitekaartje hem aanstaat. Zijn goede naam (neem ik aan) ligt hiermee op straat, vertrouwen komt te voet en gaat te paard.

Jullie zijn wel bekend namelijk in het paardenwereldje en niet een stel hobbyisten met 2 shetlanders (bij wijze van)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 18:28 



 
Profiel   

Jeetje, wat een verhaal. Ik schrik er wel van dat de stalbaas blijkbaar van goede wil is maar geen ervaring heeft met paarden en die dan aan een L overlaat. Wat een stel malloten.

Gewoon een veulen alleen buiten zetten omdat je het zelf niet zo naar je zin hebt. Wat een gek. Gelukkig inderdaad dat Joy de rust zelve is (punten voor die kleine, die staat nog steeds op nr. 1 bij mij als match voor mijn dramaqueen).

Ik ben ook zo hoor: als mens kan ik vrij veel hebben en ik slik nog wel even als je tegen mij te keer gaat maar kom niet aan mijn paard want dan ben ik er gauw klaar mee.

Ik heb trouwens een 10-punten systeem: als paard ergens op stal staat waar regelmatig iets gebeurt waar ik niet zo blij mee ben dan mag dat maximaal 10x gebeuren (zonder dat paard eronder lijdt) maar als er meer dan 10 punten gescoord worden ga ik op zoek naar een andere stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 18:42 



 
Profiel   

Omg een veulen in zijn eentje buiten gooien.. dan ben je toch echt een onderontwikkeld mens toch? Fijn dat Joy nu weer goede zorgen krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 18:43 



 
Profiel   

Rocamor schreef
Des te meer reden om te vragen of dit type visitekaartje hem aanstaat. Zijn goede naam (neem ik aan) ligt hiermee op straat, vertrouwen komt te voet en gaat te paard.

Jullie zijn wel bekend namelijk in het paardenwereldje en niet een stel hobbyisten met 2 shetlanders (bij wijze van)

Goh of wij nu echt bekend zijn betwijfel ik. Ik ben uiteindelijk ook maar een hobby-ruiter die ook wedstrijden rijdt. Maar als dit je "liefde" voor het dier is ga dan in vredesnaam een andere job doen (L dus)

Ik heb hier ook flink ruzie gehad met een "pensionklant". Daar heeft het dier geen seconde onder geleden. En dat lijkt me verdorie maar normaal ook. :

Maflinger: De stalbaas is volgens mij wel van goede wil ja. De keren dat ik met hem gepraat heb kwam hij ook heel redelijk over. Daarom dat ik vrij zeker ben dat hij of een heel ander verhaal te horen gekregen heeft dan wat er werkelijk gebeurt is, of dat L iets uit gestoken heeft waar hij niet van op de hoogte is (was nu).

Joy heeft inderdaad echt punten gescoord. Ook gewoon weer zo mee de vrachtwagen op. Even een snoepje beloven toen één van de veulens op hem gilde en hij kwam er zo op. Op de vrachtwagen gewoon rustig alsof hij het elke dag doet. :+
Ik laad hem af en S zegt "gooi 'm maar gewoon op weide he."
oké. Dus we wandelden met z'n tweetjes rustig over de straat en Joy wandelde (voor het eerst zonder kudde) gewoon vrolijk langs me op alsof er helemaal niks raars of spannends gebeurt was vandaag. :+: echt, dat veulen is een heilige.

De groep op zich "lag me niet" (of ik lag de groep niet, hoe je het zelf wil zien.) maar dat maakt me op zich niks uit zolang mijn paard goed staat. En dat ik bepaalde prioriteiten raar vindt of verkeerd maakt dat nog geen feit natuurlijk. Zij zullen van mij vast ook wel gedacht hebben dat ik vreemde prioriteiten had. :+ Maar zodra het mijn paard raakt, dan is het one strike and your out... :o


Hannanas schreef
Omg een veulen in zijn eentje buiten gooien.. dan ben je toch echt een onderontwikkeld mens toch? Fijn dat Joy nu weer goede zorgen krijgt.

Ja hoe langer ik er over nadenk hoe absurder ik deze actie vind. Zelfs al zou ik haar onredelijk aangevallen hebben of een klap verdienen, geef dan mij een klap. Maar je riskeert toch niet dat zo'n dier dat er niets aan kan doen zich potentieel schaadt? Ze hebben al eentje op stal die kreupel staat, dus het is niet dat ze er niet recent aan herinnert zijn dat veulens wel eens domme dingen doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 18:52 



 
Profiel   

Waar ergens ga trouwens vrijdag kijken? (pm?)
Want ik heb nog een adresje waarvoor je misschien een waarschuwing verdient.
Dat is iemand die zeer actief reageert op berichten op facebook bij vragen voor opfok.
Maar waar 2 goede vriendinnen volledig afzonderlijk zeer vervelende ervaringen mee hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 18:56 



 
Profiel   

Wat doe jij met je eigen paarden nu dan? Dan zit die wolf toch ook bij jou in de buurt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 19:50 



 
Profiel   

Die wolf zit hier helemaal niet in de buurt. Iig niet korter dan 5 jaar geleden. Dat was een bevlieging van L. Normaal komen ze hier 's avonds op stal. Wat we vandaag gaan doen moeten we even bekijken. In principe zou Joy met Rêve in de merrie-veulen stal kunnen, handig is dat wederom niet maar goed. Niks in deze situatie is handig.

Maar het verhaal wordt mooier. Ik krijg net spontaan een bericht van opfokklant 3 (de 2e had me al gestuurd) dat hij er niet goed van is en dat hij Joy gaat missen (hij stuurde wel best vaak filmpjes dat ie met Joy bezig was ook) en dat ik hem wel elke dag een wortel moest geven. :+:. Dus we hebben het er even over en ik zeg "weet je wat, we houden gewoon contact via FB" en toen kwam er ineens "mijn veulen moet morgen ook alleen buiten van L want hij is vervelend op stal en het andere veulen (die dus gekwetst is) moet kunnen rusten. Maar Vince gaat door de draad als die alleen moet staan." (ja de meeste normale veulens.) :+
Het paard in kwestie is trouwens totaal geen vervelend paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 20:00 



 
Profiel   

Kan dat veulen niet bij jouw Sam en Reve samen met Joy komen staan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 20:05 



 
Profiel   

Hij zou eventueel samen kunnen met Joy op de grote weide maar dan moet mijn man ook "on board" zijn natuurlijk, die is nog niet thuis momenteel. :) een andere optie is dat ik aan mijn potentiële adres vraag of hij mee mag komen kijken. heb hem dat laatste voor gesteld, daar moet hij nog op reageren.

maar dat "iedereen op de hoogte was" valt dus idd best tegen. Wat mijn vermoeden sterkt dat de stalbazen geen idé hebben.
ik stuurde het naar mijn man en die stuurde heel droog terug; Dus..... ze hebben geen opfok meer?

ehm, nou, ja, daar komt het wel een beetje op neer geloof ik. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 20:10 



 
Profiel   

Wel goed voor hun weide dan. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 20:14 



 
Profiel   

:j Die zal iig niet vertrappeld worden deze winter. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 20:18 



 
Profiel   

Damn wat een verhaal...... ik volg. Het zou wel leuk zijn als dat veulen ook bij jou kwam :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 20:19 



 
Profiel   

Hannanas schreef
Kan dat veulen niet bij jouw Sam en Reve samen met Joy komen staan?


Dat dacht ik ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 20:20 



 
Profiel   

Plus wel gezond voor veulens dat er oudere paarden zijn. Worden ze opgevoed :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 20:22 



 
Profiel   

Toen was jij ineens het opfokadres :)*
Kan je het precies vormgeven zoals jij het wil. Ik zeg doen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 20:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 243 [ 6052 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 243  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen