Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 235 van de 500 [ 12478 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238 ... 500  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

 
Profiel   

Heerlijk die buikjes!

[ img ]
[ img ]
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 17:03 



 
Profiel   

Dat ze de buik inhouden herken ik wel als ik foto's maak :)) Het is ook dat de merries normaal zulke slanke dennetjes zijn en dat ik daarom heel duidelijk het verschil zie, want van de foto zou je het niet direct zeggen, haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 18:00 



 
Profiel   

Mirjamalvaro. Van jouw foto's krijg ik het koud :brr: maar wel mooi!

Goldenarrow. Precies dat :Y) Nigrante was ook altijd zo slank. En heeft nu echt een buik. Maar op één of andere manier is dit niet op de foto te krijgen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 01:41 



 
Profiel   

Hebben jullie tips voor mij? Jaicke die wordt zo zwaar, ik zal later een foto maken. Alleen ze wordt in haar achterhand zo zwak. Dit is haar eerste veulen die ze bij ons geeft. Gisteren ging ze ook onderuit, ze gleed uit en kon haar gewicht niet dragen.

We hebben ook een nieuwtje, we hebben een nieuwe merrie gekocht, drachtig en uitgerekend op 20-04.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 07:36 



 
Profiel   

Hoeveel vrije beweging heeft je merrie ljongema?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 07:39 



 
Profiel   

Ze staan ongeveer 4 uren per dag los in de 20x40 bak

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 07:47 



 
Profiel   

Knappe buikjes komen er voorbij!! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 08:09 



 
Profiel   

Meer bewegen dus. 4 uur is te weinig. Die spieren moeten in beweging blijven anders worden ze steeds slapper. Niet bevorderlijk als ze het al zwaar heeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 08:31 



 
Profiel   

Ik zou ook kijken of ze wat meer naar buiten kan :) Meer beweging is altijd al beter, maar zeker voor de drachtige dames.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 08:56 



 
Profiel   

Ljongema oh wat heftig. Hoe oud is de merrie? Ik denk dat wat meer beweging kan helpen :) Maar als ze echt er door heen zakt misschien de dierenarts raadplegen. Ik herken het niet bij drachtige merries. Ook niet bij Friese merries die ouderwets in de winter 24/7 in de box staan (niet van mij)

Amhorses mooie buikjes! Ik zie het inderdaad ook bij Sammie. Maar niet zorgwekkend :) Wild thing doet fanatiek mee :))

Mirjam aahh sneeuw <3 Jaloers! Prachtige platen! Ze zien er mooi uit!

Gypsy jaa ze zitten heel fijn bij elkaar. Een maand en dag verschil. Wat zeg je dat mooi! Inderdaad liever vies dan op stal.
Wat leuk dat je het veulen hebt gevoeld!!

Knolselder poppy <3 Wat een prachtige pony!

Goldenarrow wat een aandoenlijke foto. Heel mooi

Setteli jeetje wat schrikken :wow: Hopelijk hersteld het goed

Cynthia ja he :oo Begint flink uit te dijen.

Sorry Ylva spam :D
Ze is zo lief <3
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 08:57 



 
Profiel   

@ gypsy, jij gaat 1 dag voor ;) Zoé is nu 221 dagen.

Heftig van de merrie die door de achterkant heen gaat. Wellicht wat aan de longe? of in de lange lijnen werken? Of grote stukken wandelen aan de hand?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 15:38 



 
Profiel   

Beetje laat maar bij deze meld ik mijn bonte drachtige merrie Noam ook aan! *\%/*

Vandaag is ze precies 240 dragen drachtig van de Gelderse hengst Imposant EM, eind Februari is ze uitgerekend

Ze is drachtig van haar 1e veulen. :o

Ik kan ook nog wel wat inspiratie gebruiken voor een merrie naam met de letter S +:)+

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 21:17 



 
Profiel   

Ik ben ook inspiratieloos wat namen betreft.

Wil je ook een verwijzing naar de hengst of merrrie?

So Imposant
She is imposant

maar die had je zelf waarschijnlijk ook wel bedacht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 22:35 



 
Profiel   

Mirjam, prachtige foto's, maar brrr :brr:

ljongema, ik zou, net zoals de anderen zeggen, kijken of ze meer naar buiten kan. Hoe ver is ze nu?

Kabayo wat een lief snoetje <3

Jessica, mooie merrie, welke afstamming heeft ze?

Hier gaat het de goede kant op met Jazzy. De hechtingen zitten er nog mooi in. Ze heeft nu ook geen pijnstilling en AB meer en ze voelt zich super. Vandaag schatte mijn hoefsmid (die haar al jaren doet) haar nog op 17 (ze wordt in maart 23 :j ) dus dat zit wel goed!

Hebben jullie allemaal al de factuur voor het dekgeld en de dekbon gekregen? Ik nog steeds niet :(
Factuur vind ik niet erg :D , maar dekbon wil ik wel graag hebben. Ik heb de hengstenhouder al 2x geappt, hij leest het wel, maar reageert niet. Ik ga nog wel bellen hoor, maar ben benieuwd of er meer zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 23:02 



 
Profiel   

Tinkels schreef
Ik ben ook inspiratieloos wat namen betreft.

Wil je ook een verwijzing naar de hengst of merrrie?

So Imposant
She is imposant

maar die had je zelf waarschijnlijk ook wel bedacht



Nee dat hoeft niet persee, wil gewoon een leuke naam wat goed bij mijn merrie past :D
Niet te ingewikkeld maar wel bijzonder haha


Laatst bijgewerkt door Jessicazz op 01-12-21 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 23:08 



 
Profiel   

Setteli schreef
Jessica, mooie merrie, welke afstamming heeft ze?


Dat weet ik helaas niet, ouders onbekend op papier :?
Maar paar maand terug had ik cross les en toen kwam er een vrouw naar mij toe en die vond mijn paard op haar paard lijken.

Toen contact opgenomen met de fokker, vader is Sammartini, dus Samber bloed. En moeder is waarschijnlijk een Gelderse maar niet 100% zeker.

Maar een super fijn paard, die alles voor je over heeft :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 23:15 



 
Profiel   

Hier de factuur net binnen van het dekgeld en heb al een voorschot betaald.

Mooi paard jessica!
Benen van mijn merrie zijn weer slank. Vind haar wel wat lusteloos ofzo, in zichzelf gekeerd. Kan het zijn dat ze het veulen voelt? Op bijna 6 maand?

Door de benen zakken is niet oké, zou ik laten onderzoeken want ze gaat het nog veel zwaarder krijgen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 23:16 



 
Profiel   

Ijongema. Daar de benen zakken klinkt niet als normaal. Ik zou toch de dierenarts eens vragen naar advies. Zorgen voor genoeg beweging en anders wat stappen aan de hand of wat rustig longeerwerk. Het is belangrijk dat de merrie goed in haar vel zit.

Kabayo. Wat een scheetje <3 en wat worden ze snel groot he

Jessicazwama. Welkom. Mooie merrie

Setteli. Wat fijn dat Jazzy beter gaat

Ik ben dit jaar ook wat inspiratie loos met namen. Voor dit jaar wist ik het al. Nu nog helemaal leeg.
Hier ook met een S. En een hengstveulen van White Dream met de W.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 23:38 



 
Profiel   

Voor een hengst heb ik al een naam maar voor een merrie is lastig haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 00:10 



 
Profiel   

Voor een hengst moet ik met een M, voor een merrie kan ik nog zelf kiezen. Maar vind het wel leuk om die ook met een M te doen.
Ik kan voor een hengst alles met Mr. en dan een leuke naam erachter, voor een merrie Miss of Mrs, maar dat vind ik iets te voor de hand liggend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 00:23 



 
Profiel   

Kabayo: wat een knappe dame is Ylva <3 <3

Jessica: welkom! Wat een mooie merrie <3

ljongema: klinkt inderdaad niet goed, dat doorzakken. Ik merk zelf bij Caresse ook dat ze meer struikelt op het moment. Ik denk ook dat het komt omdat ze te weinig beweegt, maar met haar peesblessure is dat nu even niet anders helaas.

Setteli: fijn dat het wat beter gaat met haar nu.

Namen met een S vind ik ook lastig. Heb al wel een lijstje met namen maar nog niet de namen gekozen waar ik voor ga :o

Factuur voor het dekgeld had ik snel binnen en betaald, heb de dekbon ook al binnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 05:55 



 
Profiel   

Ik heb dit jaar 2 veulentjes met To Remember achter hun naam als verwijzing naar mijn hengst, Fallen Ash Scout Red To Remember :D
Maar dat wordt nog brainstormen en behoorlijk snel want wil een leuk thema ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 06:33 



 
Profiel   

Wij hebben gelukkig geen restricties in de naam. Bij ons gaat overal de initialen ECF voor en dan maar net wat we leuk vinden of vinden passen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 07:57 



 
Profiel   

Grappige babycheckfoto GoldenArrow :)

Wat een schattige haarbal is poppy <3

Gypsy, ik zou het als ik jou was dan ook vanaf nu doen. De laatste maanden zijn ook juist de maanden waarbij je het grootste verschil gaat zien. De eerste 4/5 maanden zie ik bij Fi vooral of ze te veel vreet en te weinig werkt :+

AM, hmm.. ja, dat zal het denk ik wel zijn :+
Hahahahaha, haar buik inhouden als je een foto maakt! :') Ik herken het wel, maar zo klinkt het heel grappig!

Kabayo, Ylva lijkt al zo groot, of vertekent dat door de foto?

Welkom Jessicazz :)

Setteli, ik heb al wel alles betaald, dekbon heb ik nog niet, maar die kwam vorig jaar ook redelijk laat.

Ik ben ook vrij in de naam. Ik heb nog een paar hele mooie namen van de vorige keren liggen die ik nog wel een keer zou willen gebruiken, maar ik heb ook alweer twee nieuwe bedacht die ik te mooi vind. Natuurlijk wel allemaal voor een merrie, dus het zal wel weer een hengst worden :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 08:26 



 
Profiel   

Als ik NRPS registreer moet een hengst met de L. Registreer ik Welsh Partbred, wat me logischer lijkt, dan ben ik vrij in de keuze.
Ik wil graag een merrie, maar voor een hengst heb ik een favoriete naam die ik graag zou gebruiken (niet met een L haha) en voor een merrie heb ik een lijstje van namen die zouden kunnen maar niet één specifieke die eruit springt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 10:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 235 van de 500 [ 12478 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238 ... 500  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen