Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 238 [ 5933 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 238  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Harmonie in chaos vinden

 
Profiel   

Momenteel zit hij ook een beetje met "loyaliteit" naar het veulen dat gekwetst is. Die kan nu natuurlijk geen kant op. Maar we houden contact. :) Ik ben oprecht aangenaam verrast door de reacties van de andere eigenaren van daar. :+: dat doet wel goed.

Maflinger: Echt, als ik voldoende weide had om dat echt góed te doen, dan zou ik geen seconde twijfelen... Maar zover zijn we hier helaas nog niet. Als het lot een beetje mee werkt en ik mijn zin een beetje kan doordrammen komt dat ooit nog wel. :+ Maar nog niet dit jaar zeg maar.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 19:31 



 
Profiel   

Maflinger_S schreef
Toen was jij ineens het opfokadres :)*
Kan je het precies vormgeven zoals jij het wil. Ik zeg doen.

Kleinschalig en dus goede persoonlijke aandacht voor de veulens, opvoeding van ouder paard. Persoon met kennis van zaken wat betreft houden van paarden.

Yep klinkt heel goed ik stem voor :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 19:32 



 
Profiel   

Dit jaar is praktisch om Ayasha... :+

Wát een wending neemt dit topic zeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 19:51 



 
Profiel   

Jeetje.. fijn dat hij thuis is

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 19:55 



 
Profiel   

Rocamor schreef
Dit jaar is praktisch om Ayasha... :+

Wát een wending neemt dit topic zeg.

_O-
Iets zegt me dat ik volgend jaar ook geen grote zak geld en een klein clubje hells angels ga vinden om mijn buren te dwingen hun grond te verkopen. :)) Naja, die hells engels kom ik nog wel aan maar dat geld... _O-
Als iemand nog andere mogelijkheden weet... _O-

Nee, ooit zou ik dat wel willen doen eigenlijk, opfok. :) Maar dan wel heel anders dan wat ik nu zie gebeuren (even buiten het fiasco van vandaag om)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 19:56 



 
Profiel   

Wauw…. Wat een verhaal…en wat een veulen! Hoe hij ook weer tussen Reve en Sam staat alsof hij nooit weg geweest is :+

Als je een soort kleuterschool in eigen beheer kan houden, zou ik het zeker niet laten. Als is het per 1 januari, zodat het gekwetste veulen ook mee kan komen. Niets fijner dan alles in eigen beheer, hoe goed een ander ook zijn best voor je doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 20:08 



 
Profiel   

Devic schreef
Wauw…. Wat een verhaal…en wat een veulen! Hoe hij ook weer tussen Reve en Sam staat alsof hij nooit weg geweest is :+

Als je een soort kleuterschool in eigen beheer kan houden, zou ik het zeker niet laten. Als is het per 1 januari, zodat het gekwetste veulen ook mee kan komen. Niets fijner dan alles in eigen beheer, hoe goed een ander ook zijn best voor je doet.

Joy begrijpt niet waar al die drukte voor nodig is. _O- echt ik hoop dat hij zo blijft. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 20:51 



 
Profiel   

Jeetje wat een wending! Ik snap wel dat je Joy meteen bent gaan halen! Wat een idioot die L 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 21:12 



 

Goh, wat balen, zeg. En wat een geluk dat Joy zo nuchter is; dit had inderdaad heel anders kunnen aflopen. Fijn dat hij weer thuis is; Rêve en Sam lijken het ook wel gezellig te vinden <3 Hopelijk bevalt je gesprek van vrijdag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 21:24 



 
Profiel   

Ik merk nu wel dat hij toch wel wat te verwerken gehad heeft vandaag. :(:) hij was erg ingetogen. :(:)

[ img ]
[ img ]
Als vanouds. Hij doet geen pogingen tot drinken en was erg blij om zijn grasmix/kruidenbak weer te zien en zijn netje met blokken. _O-
Toen ik net ging kijken stonden ze samen aan het hooinet.
[ img ]
Heb hem een klein beetje opgelapt na deze foto. Niks groots. Hij heeft zijn huidvet nodig. Maar wel beetje extra aandacht. Het is nogal wat dat ie vandaag gedaan heeft. En zonder een kick te geven, dat verdient wel een extra knuffel. :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 01:00 



 
Profiel   

Joy is gewoon een top veulen en ik gun het je uit de grond van mijn hart dat hij zo nuchter en lief blijft! Wat aan super fantastisch karakter heeft hij. <3 Een extra knuffel is in deze situatie wel op zijn plek. Geniet maar van hem en hopelijk heb je snel een oplossing waar iedereen zich goed bij voelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 07:45 



 
Profiel   

Vanmorgen gingen ze naar de grote weide en hoorde ik zijn vertrouwde murmeltje weer :+:
zodra je binnen kwam deed hj vroeger altijd een murmeltje, dat doet hij dus nog steeds. :+:
Hij gaat ook gewoon weer mee in de routine alsof hij niet weg geweest is. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 10:21 



 
Profiel   

Heel erg fijn dat hij weer blij is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 10:47 



 
Profiel   

Jeetje, wat een verhaal :(:)

Je hebt heel goed gehandeld, maar dat weet je zelf ook :)
Ik hoop dat morgen alles goed gaat en Joy daar heerlijk kan wonen de komende tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 10:50 



 
Profiel   

Ik lees met verbijstering je verhaal. Je mag de hemel op je blote knieën danken dat hij zo'n nuchter veulen is. 98% was door alles heen gebanjerd met alle gevolgen van dien. De L. mogen ze van mij ontslaan. De helpt je reputatie helemaal naar de vaantjes en zie dat maar weer terug te krijgen. Vraag me trouwens af waar ze die gevonden hebben. Duidelijk een mens die ook geen verstand van paarden heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 11:18 



 
Profiel   

Oh als je haar hoorde vertellen dan had ze het thans allemaal gedaan, zadelmak maken, handel, corrigeren.... :)
Niet dat ik daar ook maar iets van geloofde maar toch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 11:25 



 
Profiel   

Oh, aan de toog zeker. :+ de zoon van een van de buren is ook zo ene. Aan de toog kan hij alles tot je hem ziet hoe hij met zijn paarden om gaat. :x

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 11:28 



 
Profiel   

Oh zou kunnen, van stal paarden die nooit buiten komen. Dus totaal geen benul heeft van een kudde en hun gedrag.
Dus echt dat ouderwetse handel plaatje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 11:28 



 
Profiel   

Ayasha schreef
Oh als je haar hoorde vertellen dan had ze het thans allemaal gedaan, zadelmak maken, handel, corrigeren.... :)
Niet dat ik daar ook maar iets van geloofde maar toch.


Hoe gaat het eigenlijk met de handel van stokpaarden en hobbelpaarden in Vlaanderen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 11:30 



 
Profiel   

Rocamor schreef
Ayasha schreef
Oh als je haar hoorde vertellen dan had ze het thans allemaal gedaan, zadelmak maken, handel, corrigeren.... :)
Niet dat ik daar ook maar iets van geloofde maar toch.


Hoe gaat het eigenlijk met de handel van stokpaarden en hobbelpaarden in Vlaanderen?

_O- We hebben geloof ik een eerste wedstrijd binnekort dus wellicht is dat wel flink op gang gekomen nu. :j
Heb twee keer met haar gepraat denk ik. Beide keren bestond vooral uit vertellen wat ze allemaal deed en kon. De andere vrouw overigens ook, het is een heel lief mens, maar ik verbaas me elke keer als ze me in paniek stuurt of belt voor iets waarvan ik denk "met jouw ervaring zou je hier toch raad mee moeten weten?"

en ik ben dan de dwaas die met moeite antwoord op vragen. _O- "of we hem zelf gefokt hebben" "jep" "de eerste keer?" "nee, zijn moeder is ook zelf gefokt" *tut verder met Joy*
"Dressuur of jumping?" "dressuur."
En dan houdt het gesprek stilaan op want ik ben op mijn beste dagen al moeilijk om een gesprek mee op gang te houden tenzij ik je meteen mag. :') Maar er is dus nooit een indicatie geweest dat ik de persoon zou zijn om te bellen als je je geen raad weet. Was ook de jongste uit de groep overigens.

DP; dat was een algemene indruk die ik kreeg, voorstellen die kwamen dat ik dacht "heb jij ooit wel eens een kudde paarden onderhouden? Laat staan een kudde veulens.... :=
heel eerlijk, ik zie het daar nog eens enorm mis gaan op deze manier, mijn man zegt dat ik het moet laten rusten en ik snap dat ergens wel, maar anderzijds: Als het daar dan ooit goed mis gaat, en dat gaat gebeuren met dit soort bullshit, dat het gisteren niet gebeurt is hebben ze enkel aan Joy te danken, dan heb ik niets gezegd. Ik vind dat een erg moeilijke. :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 11:40 



 
Profiel   

Laat het los. Joy staat er niet meer. Je hebt in principe niets meer met die mensen te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 11:48 



 
Profiel   

Ik geef wel tot. Ik heb L nog persooblijk gestuurd dat ik hoop dat zowel zij als P beseffen dat menig ander veulen zich flink verwond zou hebben met deze actie. En dat dit verhaal heel anders gelopen zou zijn als Joy zich verwond had.
Heb ze vervolgens nog veel succes gewenst met hun opfok.

Daarna heb ik haar geblokkeerd op mijn whatsapp om elke mogelijkheid tot discussie te voorkomen. Ik vond wel dat ze mogen weten welk risico ze genomen hebben.

Als Joy gewond geraakt was, was alle redelijkheid het raam uit gegaan. :o
Hij staat nu gezellig tussen zijn twee beschermers te grazen :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 11:55 



 
Profiel   

Ik ben bang dat zulke dozen dat niet eens snappen.
Want ja het is niet fout gegaan dus jij stelt je aan. Meer zulke gedachte.

Maar probeer het idd los te laten...dat is moeilijk omdat je andere veulens wilt beschermen voor zulke sukkels. Maar helaas kun je niet de hele wereld redden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 11:57 



 
Profiel   

Och jeetje wat ben je goed weggekomen hiermee zeg....en wat een leuk, fijn veulen heb je :+:

Ik zou zeker gewoon op een hele rustige, menselijke manier aan P uitleggen wat de omstandigheden waren waardoor je hebt besloten je beestje weg te halen. Het lijkt me goed als hij dat weet :j

En L zou ik verder in haar sopje laten gaar koken, die ben je beter kwijt dan rijk zeg -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 11:58 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Ik ben bang dat zulke dozen dat niet eens snappen.
Want ja het is niet fout gegaan dus jij stelt je aan. Meer zulke gedachte.

Maar probeer het idd los te laten...dat is moeilijk omdat je andere veulens wilt beschermen voor zulke sukkels. Maar helaas kun je niet de hele wereld redden.

Nee vrees er ook voor, en dat laatste hoor ik wel vaker idd. := Maar ik zou zo graag willen. :=

We hebben inmiddels van de zoon van P terug gekregen dat hij denkt dat het "gewoon een misverstand geweest is" en "dat hij hoopt dat we terug willen komen". :roll:

het ongeluk van L zou ook gewoon een misverstand geweest zijn als Joy iets overkomen was. :x :x :x

Wat wel leuk was gisteren, ik zette hem dus bij op de weide en Joy deed wat slimme veulens doen en ging al kauwend bij de twee volwassen exemplaren staan. Terwijl Joy wanhopig duidelijk maakte "ik ben veulen, ik ben onschuldig en ik schik me naar mijn positie" waren Sam en Rêve verwikkeld in een soort persoonlijke vete over wie hem als eerste mocht verwelkomen. _O- _O-
Het zag echt uit alsof Joy wanhopig bleef zeggen "ik weet dat jullie boven me staan"
Terwijl Sam en Rêve zonder echt te luisteren bezig waren a la "Ik heb hem het meest gemist, nee IK! NEE!! IK MAG GEDAG ZEGGEN" "IK HEB HEM GEMAAKT!" "EN IK HEB MET HEM GESPEELD!"
en Joy stond maar te kauwen. :)) :(:)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 12:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 238 [ 5933 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 238  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen