Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 9 van de 238 [ 5941 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 238  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Harmonie in chaos vinden

 
Profiel   

Dat is goed nieuws
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 12:59 



 
Profiel   

Als hij is terug gevallen ondanks zijn rustige ultra coole karakter lijkt het mij ook dat hij niet voldoende eten kreeg.

Mijn veulens vielen/vallen niet terug. Nu ze gaan ook niet uit logeren. Hengstveulens worden verkocht en ook steeds gezien dat die op hun nieuwe adres niet terugvielen. Echte stresskippen zullen misschien terug vallen maar laat ons zeggen dat 98% van de veulens dat niet doen als je maar genoeg en goed voer geeft.

klinkt alsof je een plekje hebt gevonden bij gelijk gestemde zielen.


Moet zeggen dat dit toch wel een van de natste herfstperiodes in jaaaaaaaaaaaaaaaaaren is bij ons.
Mijn paarden lopen nu wel buiten en normaal zijn ze erg rustig maar geloof dat ze vandaag door de wind de kolder in de kop hebben en mijn oude merrie van 25 is nog de zotste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 13:07 



 
Profiel   

Klinkt als een heel fijn plekje :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 13:09 



 
Profiel   

Dat klinkt in ieder geval als een fijn plekje. Zou mooi zijn als hij er snel heen kan en een grote jongen kan worden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 13:17 



 
Profiel   

Klinkt heel fijn die plek.

Qua nat, zou het komen door de natte zomer dat de grond gewoon nog te verzadigd is? (hoger grondwaterpeil is te merken aan mijn waterput oa)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 13:24 



 
Profiel   

Dat kan er mee te maken hebben maar er valt ook veel regen op korte tijd en met weinig tussenposen dat het kan weg trekken. Zit je op klei of andere zware grond dan is het nu helemaal drama.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 13:29 



 
Profiel   

petraaken schreef
Als hij is terug gevallen ondanks zijn rustige ultra coole karakter lijkt het mij ook dat hij niet voldoende eten kreeg.

Mijn veulens vielen/vallen niet terug. Nu ze gaan ook niet uit logeren. Hengstveulens worden verkocht en ook steeds gezien dat die op hun nieuwe adres niet terugvielen. Echte stresskippen zullen misschien terug vallen maar laat ons zeggen dat 98% van de veulens dat niet doen als je maar genoeg en goed voer geeft.

klinkt alsof je een plekje hebt gevonden bij gelijk gestemde zielen.


Moet zeggen dat dit toch wel een van de natste herfstperiodes in jaaaaaaaaaaaaaaaaaren is bij ons.
Mijn paarden lopen nu wel buiten en normaal zijn ze erg rustig maar geloof dat ze vandaag door de wind de kolder in de kop hebben en mijn oude merrie van 25 is nog de zotste.

vorig jaar was het hier ook zo nat helaas. En kort daarna kwam vorst. :roll:

Ik vermoed ook dat hij niet voldoende eten gehad heeft maar goed, kan er nu weinig aan doen behalve nu bij voeren. :)
Waar hij nu heen gaat ga ik 3 dagen per week sowieso voeren dus daar heb ik ook veel meer zicht op wat hij krijgt. Maar haar veulen zag er heel erg goed uit dus die krijgen zeker niet te weinig. :D

wij zitten hier op klei dus daarom kunnen ze hier ook op de paddock (waar 15cm gele zand ligt en dus droog blijft).

Zij ziet ze ook liever iets te dik dan te mager. Dus ook daarin vonden we elkaar. _O-
en we hebben allebei een hekel aan poetsen. _O- _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 13:52 



 
Profiel   

Klinkt heel erg goed dit plekje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 13:56 



 
Profiel   

Klinkt als een goede plek!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 14:24 



 
Profiel   

ja... Maarja, de vorige ook. :+ Maar goed, ik probeer het nog één keer, loopt dit ook niet zoals het moet dan komt hij gewoon naar huis en klaar. Ik blijf niet sleuren met dat arme beest omdat hij "in een kudde moet opgroeien". Als ik zie hoe hij hier nu terug open bloeit. Hoop dat hij dat niet verliest als ik hem nu terug weg dioe

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 15:29 



 
Profiel   

Poetsen met dit weer niet aan te bevelen omdat het huidvet zijn werk niet kan doen en zolang ie niet wordt verkocht hoeft ie niet in de Biotex :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 15:45 



 
Profiel   

Ayasha schreef
ja... Maarja, de vorige ook. :+ Maar goed, ik probeer het nog één keer, loopt dit ook niet zoals het moet dan komt hij gewoon naar huis en klaar. Ik blijf niet sleuren met dat arme beest omdat hij "in een kudde moet opgroeien". Als ik zie hoe hij hier nu terug open bloeit. Hoop dat hij dat niet verliest als ik hem nu terug weg dioe



Groot gelijk! Gewoon aankijken. Is het niets haal je hem gewoon naar huis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 15:48 



 
Profiel   

Morganlefay schreef
Poetsen met dit weer niet aan te bevelen omdat het huidvet zijn werk niet kan doen en zolang ie niet wordt verkocht hoeft ie niet in de Biotex :+

Nee maar de volwassen paarden met dekens op worden ook alleen onder het tuig gepoetst. _O- en de staarten worden uit gekamd. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 15:59 



 
Profiel   

Ach onze Polie staat in de kudde en wordt dus ook niet meer gepoetst. Ze is erg vuil, ze heeft nog nooit zo weinig behang gehad aan staart en manen en ze heeft er nog nooit zo gelukkig uit gezien, zo enorm relaxed. Ze verliest het behang aan de distels die ik er wel iedere keer weer uithaal. Maar zoals ze nu leeft is schraal, (krijgt vitamine korrels) en hoort echt bij haar ras. Ze doet het er goed op, dat moge duidelijk zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 16:07 



 
Profiel   

Daar gaat het toch om? Uiteindelijk wil je een happy paard, niet een perfect blinkend plaatje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 16:12 



 
Profiel   

Avalanche81 schreef
Daar gaat het toch om? Uiteindelijk wil je een happy paard, niet een perfect blinkend plaatje.


_O- Happy tezamen met blinkend vind ik wel heel erg mooi en dan vooral met haar mooie lange behang. Ik hield af en toe mijn adem in zo mooi vond ik dat . Dat is voorbij _O-
Maar mijn hartje veert op dat als Pol me ziet, ze gelijk oren plat doet naar haar vriendinnen, die stappen gelijk naar achteren en dan komt ze naar mij toe → zo van→ nu allemaal opgedonderd want die benne van mij <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 16:16 



 
Profiel   

Mooi is dat he? Wegwezen, dit is MIJN mens!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 16:32 



 
Profiel   

:D Leuk om die verhalen te lezen Pien, zo mooi zulke banden met die dieren. :+:

Mijn gup zal straks iets minder blij met me zijn want hij krijgt nog ontworming. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 16:38 



 
Profiel   

Denk dat hij daar wel weer overheen komt :j

Zo te lezen is hij zo nuchter als iets dus komt vast wel goed :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 16:48 



 
Profiel   

Dat ontwormen komt hij overheen. :j

Ik poets 1x per week mijn merries inclusief hoeven uitkrabben. dat is dan de modder er af roskammen en eens met grove borstel er over voor het meeste zand eraf en klaar. Tevens controleer ik dan op wondjes aan de benen of eventuele mokplekjes.

Tegen dat ze een uur buiten lopen zie je het al niet meer omdat ze weer op de natste plek gaan rollen in de wei. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 17:47 



 
Profiel   

zo, beetje een bom ontploft daar.
Mijn moeder heeft L onterecht aangevallen op FB. (het kon echt niet door de beugel de manier waarop.)
Ik heb dus ruzie met mijn moeder (maar dat is niks nieuw.). Heb L gestuurd om me te excuseren voor haar gedrag en dat ik daar echt niet van op de hoogte was, dat ze dat niet had mogen doen. Zo zijn we wel aan de praat geraakt terug en in de grote lijnen is er gewoon heel fatsoenlijk gezegd dat zij vond dat ze niet zo aangevallen had mogen worden door mijn moeder (terecht) en dat ze altijd hun best hadden gedaan voor de paarden goed te behandelen en dat ze het jammer vond dat de situatie zo gelopen is, dat ze altijd goed had gecommuniceerd. Dat ze binnen moesten blijven omwille van het been van Rocky en dat als het Joy geweest was, ik het ook fijn gevonden zou hebben als hij niet alleen moest staan.

Ik heb daarop gestuurd dat wat betreft die communicatie, het gesprek al heel anders gegaan was als ze ten 1e gewoon aan gegeven had dat het was omwille van dat been (= tijdelijke situatie ) en niet omwille van regen (= in belgie nogal een consequent iets.). En als ze niet gestart was met "dan zoek je maar een andere opfok".

Ze vroeg ook wat ik bedoelde met door de draad gaan toen ik haar stuurde want Rocky was niet door de draad gegaan die was gevallen. Dus heb gezegd dat als je een paard dat gewend is om in een kudde te staan zomaar van zijn kudde scheidt zonder enige voorbereiding, dat de kans dan heel groot is dat ze overal doorheen gaan om terug bij hun kudde te komen zeker een veulen dat er net anderhalve maand staat. Dat als het Rocky of Vince geweest was ze ongelukken gehad hadden en dat de rit naar daar voor mij één grote paniek aanval was omdat ik wel weet dat Joy nuchter is maar ik weet niet of hij ook in die situatie nuchter blijft. Ik heb ooit eentje gehad die in de draad gekomen was, dat wil ik nooit meer mee maken. :\

Ze gaf toen wel toe dat de communicatie dan idd mis gelopen was en bood haar excuses aan, ook voor Joy.
dus all in all hebben we de situatie die mama gecreëerd had wel vrij goed opgelost gekregen.

De eigenaar stuurde ons nog een bericht om ons te bedanken voor het ingrijpen en dat we altijd nog welkom zijn daar. Ook wanneer de binnenbak staat om daar te gaan rijden. en dat hij ons erg sympathieke mensen vond.

Eind goed al goed maar heb gisteren van 9 tot 1 ofzo zitten huilen. (vooral omwille van mijn moeder weer hoor, dat is een langlopend iets zeg maar).

Ik heb woensdag normaal een examen gepland staan maar ga daar gewoon niet klaar voor geraken. En hoe langer ik Joy terug hier heb, hoe meer het me tegen staat om hem weer weg te brengen. Hij bloeit hier zo open..

Sinds donderdag is de poort naar de hooi plaats (die altijd open gestaan heeft en altijd open bleef) met enige regelmaat dicht (zeg maar twee keer per dag). Sinds de dag dat Joy dus terug thuis is en weer uit zijn bubbel gekomen is. :+
Ik durf dus wel te gokken wie met die poort speelt. :))

Gisteren is hij ontwormt. Ik ben zijn moeder gewend die nogal moeilijk doet met ontworming. Dus ik zorgde dat ook bij hem de ontworming zeg maar zo ongeveer rechtstreeks die keel in ging en hield vervolgens zijn hoofd iets omhoog dat hij het niet kon uit spugen. En toen krulde dat lipje ineens op zoals ze doen wanneer ze iets onbekends ruiken of proeven. _O- Toen schoot ik in de lach en liet hem dus los en terwjil ik zei "Sorry Joy'ke, ik weet ook niet waarom ze die dingen nog altijd niet lekkerder hebben weten te maken" legde hij zijn hoofd tegen me aan en moest ik hem vast houden. Hij moest dus even geknuffeld worden om te bekomen van de smaak. _O- :+:

Heb net ook telefoon gehad van de eigenaar van het dier dat gekwetst is. Die vertrekt begin volgende week met haar veulen. Geen ide wat de eigenaar van het 2e veulen gaat doen dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 13:04 



 
Profiel   

Normaal zijn het de kinderen die de boel in het honderd kunnen laten lopen, waarop je als ouder een interventie moet doen en bij jou is het je moeder. Ik heb jouw verhaal over haar actie met stijgende verbazing gelezen en ik kan me niets voorstellen bij het feit dat een moeder zich op die manier bemoeid met het leven van haar kinderen. Als ik dat zou doen, dan sta ik gelijk bij het grofvuil. Ik geloof niet dat ik wat dat betref enig credit heb bij mijn kinderen. :=
HEt zal allemaal wel goed bedoeld zijn en vanuit een oeroud instinct komen dat je als mams opkomt voor je jong → maar ik vind het heel erg bizar en ik vind dat je het heel erg goed heb opgelost.
Ik begrijp je ambivalentie bij je manneke en dat je hem het liefste thuis laat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 13:13 



 
Profiel   

Dan laat je hem toch lekker thuis.
100% ideaal, nee. Maar hij kan ook lekker spelen.
Zanda heeft toen ik die hier had door omstandigheden toen ook geen veulen speelmaatje gehad, wat eerder wel de bedoeling was. En achteraf gezien heb ik niet het idee dat hij toen wat te kort gekomen was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 13:15 



 
Profiel   

Ik zou het nog een keer proberen en als dat niet lukt gewoon thuis houden. Duizend keer sorry zeggen :knuffel: en zo te lezen is ie vergevingsgezind of het zal m allemaal zijn .........roesten.
Thuis is misschien niet ideaal maar wel een bekend plekje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 13:47 



 
Profiel   

Wat ik me nog wel af vroeg: heeft L nu de volgende dag het andere (niet gekwetste) veulen nog alleen buiten gezet?

Wel fijn dat jullie het nog enigszins uitgepraat hebben. Maar als ik L of de eigenaar van de stal was, zou ik toch eens bij mezelf te rade gaan als 3 van de 4 opfok-klanten na amper 2 maanden al weg gelopen zijn.

Ik ben ook benieuwd of Joy nog gaat verhuizen. Het klinkt me een beetje dat zowel Joy als jijzelf wel heel comfortabel zijn in de situatie zoals hij nu is. En dat is natuurlijk alleen maar goed!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 13:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 9 van de 238 [ 5941 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 238  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen