Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 17 van de 88 [ 2181 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 88  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

2021 veulens foto en kletstopic

 
Profiel   

Oehh Dream wordt gaaf zeg!! Vind z’n kleurtje ook heel tof!!

Wauw Quir! -33 is bizar!! Ik geniet iedere x weer van die bekkies van jou mannetjes <3

The_Cat wat irritant als ze zo zijn… hier gelukkig een stel vreetmonsters :o

Pluklief wat een heerlijke foto’s :j

KittyDilan wat fijn dat Arthur zo goed gaat met zijn bonusmoeders!

Hier ook mega pluizebol… vind t wel schattig <3

[ img ]

[ img ]

In januari gaat Mia naar haar opgroei plekje maar wil t liefste al oefenen zonder mams voordat ze gaat… alleen hebben we op stal geen stallen over… dus weet niet zo goed hoe t te doen…
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 20:10 



 
Profiel   

Nou ik had vandaag even dikke paniek..

Ik werk op locatie in het ziekenhuis, ongeveer een uur reistijd al met al.
Krijg ik een appje van mijn vriend dat Replay door het draad was gegleden (heb overal lint, behalve ongeveer 3 meter, en precies daar ging hij er doorheen).

Mijn vriend zelf is totaal geen held met paarden, hij durft ze wel een appel te geven (zo lang er een hek tussen zit), maar hij heeft totaal geen verstand van paarden en is er zelfs een beetje bang voor.

Gelukkig waren de buren er, hun paard staat ook bij ons. Die hebben Replay gevangen en weer terug gezet, en het draad hersteld.

Toen ik vroeg hoe het met Replay ging, zei mijn vriend dat hij al weer in vergadering zat en geen idee had hoe het ging.

Ik had de buren gevraagd hoe het ging, maar ik wilde het liefste gelijk naar huis crossen...

Gelukkig hadden de vorige bewoners bespaard op de materialen, waardoor de potjes gelijk knapten waar het draad door zat, anders had dit echt heel erg kunnen zijn. Nu alleen een paar kale plekjes, maar geen bloed gelukkig.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 18:08 



 
Profiel   

Pfoe!! Dat is inderdaad eind goed al goed! Maar ik kan begrijpen dat je naar huis wil dan hoor!

Ik heb even mijn "eerste veulen" dipje denk ik. Ik denk dat ze mij momenteel niet moet. Of een paard zo kan denken weet ik niet, maar ik ben er elke dag, en tegenwoordig krijg ik alleen maar een mini bitch stare als ze mij ziet. Oren plat als ik in de stal kom, vies kijken. Naar iedereen anders is ze vrolijk, maar naar mij ho ho. pff :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 09:13 



 
Profiel   

Hallo! Is het goed als ik kom meelezen? Veel reageren wordt ‘m waarschijnlijk niet, maar vind het leuk om alle veulentjes te volgen…

Heb zelf een merrieveulen dat zal blijven. Geboren op 25 april, Gaudi (Totilas) x UB40: Ravidaza

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 09:24 



 
Profiel   

Welkom! En wat een mooi veulen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 10:09 



 
Profiel   

Kitty ja echt zo bizar! Niks kleins meer aan helaas

Simon dat vind ik aardig bijzonder!

Balou ze is zo leuk!! <3

Cat wat apart zeg! Wel normale tanden? Miss heeft ze meer tijd nodig of iets!

Rose stoer ding haha! En jeetje dat is schrikken zeg!

Kyrke wat schattig! Die van mij zit in dezelfde fase ben ik bang :')

Quir ik hou zo van jou verslagen!!

Pluk wat een leuke foto's!!

Libera knap zeg!! Welkom!

Ik wil hem toch hier ook even delen. Bolletje!!
Niks kleins meer aan toch?
[ img ]

Ze was zo schattig ...zucht...
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 14:48 



 
Profiel   

Hoi hoi,

Ik heb een vraagje over het enten van de veulens en de noodzaak hiervan.

Ik weet dat de meeste van jullie je veulen in opfok of op pension hebben staan in dat geval begrijp ik dat je ze goed moet laten enten.

Maar mijn veulens staan aan huis en de merrie's komen niet ik contact met ander paarden. Heeft enten in dit geval een meerwaarde? Of kan ik het uitstellen tot de tijd dat ze aangereden zijn en op wedstrijd gaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 09:50 



 
Profiel   

Ik heb ze ook thuis staan zonder contact van paarden van buitenaf, maar ik ent ze wel gewoon volledig. Toevallig deze maand de eerste (zijn nu 6 en 7 maanden), dan na 6 weken de tweede en na 6 maanden de derde basis enting (en dan 1x per jaar influenza en 1x per 2 jaar tetanus).

Influenza is nog niet het meest belangrijke in die situatie, maar tetanus wel. Bacterie leeft heel veel rond de paarden en je wil niet mee maken dat ze tetanus krijgen van een wondje oid, zeker niet omdat het zo makkelijk te voorkomen is. Dus tetanus zou ik echt altijd doen (eerst 3 basis entingen en dan 1x per 2 jaar).

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 10:33 



 
Profiel   

Hier ook gewoon enten, idd zeker tetanus. Daarbij worden de regels voor de basis enting vanaf volgend jaar aangescherpt en moet je er 3 hebben als basis en niet 2

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 11:07 



 
Profiel   

Ik heb een aantal haar niet geënt. De jonge paarden dan. Maar nu gaan ze allemaal mee. 3x basis en dan jaarlijks. Zeker wel belangrijk.

Ik ent niet voor rhino, ik ga wel op concour maar heb weinig wisseling van paarden verder dus ben daar minder bang voor

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 11:22 



 
Profiel   

Wij enten ze ook altijd. Dit jaar zijn we er iets later mee, omdat we de paspoorten pas deze week hebben gekregen. Maar normaal ent ik ze rond de 6 maanden oud voor de eerste keer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 12:28 



 
Profiel   

Die van mij wordt ook gewoon geënt. Deze week krijgt ze haar herhaling.

Ik heb een mijlpaal gebeikt :') kleine muts eet deze week eindelijk wortels, ik heb eten gevonden dat ze lekker vindt :') halleluja!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 12:44 



 
Profiel   

Oh ik wist niet dat in NL voor nu nog 2 basis entingen was, maar vanaf volgend jaar dus wel veranderd?

Hier in Zweden bestaat de basis enting al heel lang uit 3. :))

Maar tetanus zou ik dus inderdaad echt sowieso doen en dan is influenza erbij ook net zo makkelijk natuurlijk.

Fijn dat ze wortels wil eten The_Cat!
Merk dat die van mij ook elke keer wel echt even tijd nodig hebben voor ze iets echt graag willen eten, maar over het algemeen lusten ze alles wel. _O-


[ img ]
<3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 13:05 



 
Profiel   

Relpda is ook vorige week geënt, net voor de 6 maanden. Ze staat thuis in een groep die geen contact heeft met vreemde paarden

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 13:46 



 
Profiel   

Mijne wordt toevallig deze week geënt, ik doe wel alleen influenza en tetanus. Ze staat op een pensionstal met 2 andere veulens. Ik doe waarschijnlijk 2 basisentingen en dan na een jaar weer, zodat ze gewoon met de rest van de stal mee kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 13:53 



 
Profiel   

Deze uk is nu met 7 maand 1,26m schoft :)

Mams is 1,54 en paps 1,60 dus ik ben benieuwd want het kontje staat al een flink pak hoger!

Wegens een aan-het-genezen-hoestje is hij nog niet geënt.
Ik hoop dat hij over 2 weken goed genezen is, dan mag hij nog een maand bekomen en daarna zou ik hem willen enten.

Hij staat nu op AB en ik heb ellendige ervaringen met enten net na een AB kuur...

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 15:00 



 
Profiel   

Wij moeten wel 3 basisentingen als we mee willen doen aan shows en daarna mag de vorige enting maar maximaal 6 maanden en 21 dagen oud zijn. Dan kan je in principe wel gewoon jaarlijks enten, als je dat op het goede moment plant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 20:30 



 
Profiel   

Wat groeit het allemaal toch onwijs hard. Zo mooi om te zien.

Mijn dametje is nu net 6 maand en meet al 1,30. Ben benieuwd hoe groot ze gaat worden. Vader is 1,45 en moeder is krap 1,60, maar haar moeder was 1,74. Spannend.

Het gaat zo snel!
[ img ]

Hier worden ze allemaal volledig geënt. De merries en veulens gaan ook naar de keuring en mee op wedstrijd. De 2 pensioen pony's zijn ook geënt omdat zij vaak de opvoeders van het jonge spul zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 10:28 



 
Profiel   

Die van mij is ruim 8 maand en gaat vandaag gespeend worden :')

Ik breng haar weg samen met de merrie, veulen eruit en de merrie gaat dan gelijk weer terug. Het is denk ik 7 minuten met de trailer, dus dan lukt het zo wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 13:11 



 
Profiel   

Wat groeien ze allemaal goed! Onze baby is nu 5 maand en 2 weken. Laatst gemeten en hij is nu 1,20. Van het weekend begonnen met afspenen.

Mama is 146 en papa 165 dus ben heel benieuwd hoe groot hij gaat worden. Het is een haflingerxijslanderxbarockpinto.

Net geboren
[ img ]

Nu:
[ img ]
Hij viel gisteren zo in slaap bij mij, snurken haha:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 13:35 



 
Profiel   

Zijn kont is inderdaad een stuk hoger Mi_Amore _O-
Hier inderdaad ook enten uitgesteld vanwege een ziek kleintje, maar binnenkort mag hij er toch aan geloven. :))

Goldenarrow, eigenlijk dezelfde regels als de FEI heeft dan? Hier in Zweden is wel al jaren de basisenting uit 3 verplicht, maar daarna mag je wel 1x per jaar. Maar zodra je inderdaad internationaal mee wil doen, ook maximaal 6 maanden geldig.

Leuke foto melvern! Gaat inderdaad zo snel!

Ging het spenen vandaag goed Cio?
7 minuten was wel te overzien inderdaad.

Bijzondere kruising xLiez! Ben wel benieuwd hoe hij uiteindelijk eruit gaat zien!
Lief die laatste foto. <3


Mijn kleintje is nu bijna 7 maanden (over 1å dagen), maar hij loopt nog steeds (half) big zijn moeder. Overdaad staan ze in een eigen wei, de twee kleintjes samen en de 3 merries. Dat gaat perfect.

Nieuwe lens, dus die moest uitgeprobeerd worden. Beetje jammer alleen dat het -20 was vandaag. :brr:

Maar zo onwijs blij met de lens, maakt zelfs gewone "kiekjes" ineens tof. _O-


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Bokt upload is alleen wel een beetje jammer. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 18:00 



 
Profiel   

Wauw, mooie foto's!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 18:35 



 
Profiel   

Wat een fijne sfeer in die foto's zeg.. zal ook wel iets door de sneeuw komen haha.

Ja heb der gewoon alleen weg gebracht zonder merrie. Plannen zijn er om tr wijzigen he.
Liep er relatief makkelijk in met lijntje er achter en staat een beetje boos op stal nu _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 19:03 



 
Profiel   

Gave foto's!

En volgens mij zijn de regels hetzelfde als bij de FEI, al houden wij de ECAHO aan. Maar de shows zijn over het algemeen ook internationaal, dus vandaar dat die regels zo zijn. Maar als je het een beetje goed plant kan je in principe aan elke show meedoen met 1x per jaar enten (als je in april ent). Alleen aan het WK niet, maar daar verwacht ik mijn paarden voorlopig niet :+ En als ik wel die topper heb ent ik die graag 2x per jaar hoor _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 19:05 



 
Profiel   

Vandaag onze forest dame weg gebracht.
Loopt nu samen met een fjord bij me ouders.
Wat een dapper ding.
Super braaf en makkelijk.


[ img ]

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 20:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 17 van de 88 [ 2181 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 88  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen