Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 237 van de 500 [ 12478 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240 ... 500  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

 
Profiel   

Hier gelukkig alles netjes in de stal. Snachts ook of savonds dus dan staan ze sws binnen
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 08:44 



 
Profiel   

Mooie buikjes komen er voorbij! Wij hebben ook al een naam voor zowel een hengst als een merrie. Hier is joly 173 dagen drachtig. Vandaag weer een stukje gemend. Ze is lekker fris :j
[ img ]

[ img ]
Overdag buiten met een 0gram regendeken en in de avond gaat ze naar binnen en gaat de deken af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 13:47 



 
Profiel   

Hier ook op 173d dracht vandaag Wpaard, onze dames lopen dus helemaal gelijk!
Al gaat die van ons standaard 10 tot 14d te vroeg }>

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 15:48 



 
Profiel   

[ img ]
195 dagen drachtig vandaag

Aardig beschaafd buikje nog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 18:06 



 
Profiel   

Floripori. Fijn dat het nu goed gaat met haar.

Jessicazz. Dat is al bijna aftellen voor jullie

Cp. Gefeliciteerd met de verkoop. Misschien jammer dat je twee veulens minder hebt. Maar dit is natuurlijk ook heel gaaf en goed voor jullie naam

Janinevv. Daar moet je toch echt een dierenarts voor benaderen

Nibbitlotus. Idd mooi buikje. Hier staan ze normaal ook op vlas. Met veulen gaat er een laag stro over.

Setteli. Mooie mijlpaal *\o/*

Pradadaan. Ziet er fit uit :')

Wpaard. Lekker buikje

Charisma. Ook al over de helft.

Sanet. Dat id nog best strak, wordt ze nog wat getraind? Of houd ze ook de buik in met foto maken :+

Ik ben de nattigheid zo beu, en de paarden ook. Is het al voorjaar? Kan niet wachten op de veulentjes <3
Hier is tot nu toe ook alles binnen bevallen. Nu is Wild Thing pas in juni uitgerekend en dan heb ik ze eigenlijk al wel 24/7 buiten in de wei. Misschien dat ik haar dan nog wel even snachts naar binnen haal.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 01:19 



 
Profiel   

Sterre halverwege :):)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 10:04 



 
Profiel   

NibbitLotus schreef
Ketly: Spannend! Wat voor veulen wacht je op? :)


Ja erg leuk! Na het verlies van mijn 4-jarige ruin krijg ik de kans om het ongeboren veulen van mijn vorige merrie te kopen. Ik heb haar in 2020 verkocht omdat ze onder het zadel te veel spanning opbouwde en we daarom niet verder kwamen. Ze is vrij sensibel en daarom heeft de huidige eigenaresse gekozen voor Spielberg, mede door zijn goede karakter. Het wordt voor mij dus een extra bijzonder veulen!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 10:09 



 
Profiel   

Charisma schreef
Hier ook op 173d dracht vandaag Wpaard, onze dames lopen dus helemaal gelijk!
Al gaat die van ons standaard 10 tot 14d te vroeg }>

Dat is toevallig!

Het is voor mij de eerste keer dus erg spannend allemaal. Voor mijn shetlander is het niet de eerste veulen. Ik heb rond de uitgerekende datum 2 weken vrij genomen van werk dus hopelijk komt de veulen in die periode.. En hoe bijzonder zou het zijn als hij/zij wordt geboren op de geboorte dag van mijn overleden zoontje..

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 12:16 



 
Profiel   

Ketly wat een gave kans! Zo leuk! Ook omdat je de merrie al kent :) en welkom in het topic!

Wpaard het zou wel bijzonder zijn als het geboren wordt op die datum! En wat heftig... nog sterkte gewenst :knuffel: Ze ziet er prachtig uit <3

Mirjam *\o/*

Amhorses ik deel je mening.. echt klaar met de blubber en regen... het schiet bij jou ook al mooi op :j

Sanet daar zie je nog niet veel aan :D

Pradadaan die is lekker fris ~~}>

Cp112 gefeliciteerd met de verkoop!

Setteli mijlpaal *\o/*

Hier tot nu toe alles binnen bevallen. Ze staan ook elke nacht binnen. Qua bodembedekking altijd rapsodie en daarover een dikke laag stro. En automatische drinkbakken die ik gewoon open laat. Idem zoutblokken. Bij beide wordt er wel wat aan gedaan bij intensief gebruik veulen.

Weer een mijlpaal *\o/* De laatste 100 dagen alweer *\%/*
[ img ]
[ img ]
En ze is echt zo lief <3
[ img ]
[ img ]

Fayola is bijna 200 dagen. Binnenkort nog een mijlpaal :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 13:48 



 
Profiel   

Wpaard: wat heftig! Zou een hele speciale dag zijn dan...
Sterkte nog!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 17:12 



 
Profiel   

Mijn merrie is vandaag precies 254 dagen drachtig! *\o/*

[ img ]

Ze was vorig jaar ook al drachtig en is toen 2 maand voor de uitgerekend datum bevallen van een dood veulentje.

Een super knap bont merrie veulentje maar helaas ;( Toen zou ik haar eerst niet meer drachtig maken dit jaar maar toch wel gedaan, beetje spijt van want kan deze spanning niet aan haha

Vind het daarom ook extreem spannend, dus laat het maar snel eind Februari zijn :)) :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 17:58 



 
Profiel   

Setteli fijn dat Jazzy het goed doet met haar hoofd.. Factuur heb ik al binnen. Gister nog gekeken voor de registratie op MijnKWPN, maar daar staat het nog niet bij.

Flori gelukkig gaat het beter met haar! :)

CP gefeliciteerd met de verkoop. Die schimmel is wel heel erg mooi :oo

Nibbit Stip heeft ook al een mooie buik :D

Pradadaan ze is nog fit genoeg haha

Sanet die is echt nog bescheiden idd.

AM wat je zegt. Dat water... doe maar weer lekker zomer-weer.

Ketly mooie combi. Wat mooi dat je uit je oude merrie een veulen mag fokken.

Wpaard dat zou heel speciaal zijn als ze op die dag zou bevallen. Sterkte nog.

Kabayo woww! Lijkt het nu zo of is Zilver haar buik nu ineens zo gegroeid. :oo

Jessicazz dan snap ik dat het helemaal spannend is. Is er een oorzaak gevonden waarom ze eerder bevallen is?

Namen... ik ben er al even mee bezig :') Ik heb voor een hengst 2 namen en voor een merrie vind ik het lastig. Het moet met een S en ik wil perse een stad, aangezien Havanna een stad is en haar moeder Tennessee heet. Vind ik het leuk om in die lijn te blijven. Dus iemand suggesties voor een merrie? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 22:28 



 
Profiel   

@Yvk: Savanna? Of is dat teveel hetzelfde? Sioux vind ik ook echt een mooie naam. Shiloh.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 22:57 



 
Profiel   

Yvk schreef
Jessicazz dan snap ik dat het helemaal spannend is. Is er een oorzaak gevonden waarom ze eerder bevallen is?


Neee helaas niet, we denken zelf dat de placenta heeft losgelaten. Want aan het veulen zelf was niks te zien en de merrie ernaast heeft een gezond veulen gekregen.

Was gewoon pure pech, helemaal voor beide ons eerst veulen

Namen zijn heel lastig met de letter S kom genoeg leuke namen tegen, maar de naam moet ook bij mijn merrie passen vindt ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 22:58 



 
Profiel   

De hengstennaam was ik meteen weg van, maar ondanks dat ik al meerdere merrienamen heb heb ik nog niet dé naam :D

En qua stad met een S.. Ik vind zelf Santa Fe erg leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 23:12 



 
Profiel   

Sanet Savanna vind ik idd te veel het zelfde. Sioux staat zeker op mijn lijstje! Vind ik een hele mooie naam. Maar ik denk dat er weinig mensen weten dat het een stad is. Ik wist het iig niet voordat ik de atlas had gepakt. :o Ik zou het wel leuk vinden als het meteen duidelijk is dat het een stad is.

Jessicazz Dat is heel erg balen. Hopelijk komt het nu allemaal goed en krijg je een mooi veulen komend jaar!

Ketly klopt. Vind ik ook. Moet dan alleen toch eerder aan de auto denken. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 23:12 



 
Profiel   

Staphorst is tegenwoordig ook een bekende stad :))

Gekheid. Ik kan veel met dr S al bedenken, ben benieuwd wat ik vind passen straks bij her veulen. Wss een naam bedacht door een ander, maaar dat is niet erg!
Vind tot nu toe elke letter wel makkelijk. Ik vernoem niet, vind dat niet altijd even mooi. Een verwijzing kan ik nog mee leven, of een mooie vernoeming

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 23:32 



 
Profiel   

Flori, fijn dat ze weer lekker opgeknapt is <3

Nibbit, Fi staat altijd op stro, dat vind ik het fijnst.

Sanet, die is nog mooi in vorm zeg!

Ketly, wat bijzonder dat je op deze manier een nakomeling van je vorige paard kan krijgen, heel mooi!

Sanet schreef
@Yvk: Savanna? Of is dat teveel hetzelfde? Sioux vind ik ook echt een mooie naam. Shiloh.

Sioux vind ik ook heel mooi! En Shiloh... tja, Fi dr 2020 veulen heb ik zo genoemd, dus ja :D

Staphorst :') _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 09:47 



 
Profiel   

Ik ga voor Sexbierum! (vooruit, is een dorp maar toch :') )

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 09:57 



 
Profiel   

Namen, pfff vreselijk. :')
Volgens mij heeft SWB geen verplichte letter? Eens opzoeken lol.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 10:00 



 
Profiel   

Slagharen. Sleen.

Ik kan er heel wat bedenken. Staphorst blijft de bekendste denk ik {:}

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 12:21 



 
Profiel   

Hier de letter C, heb al paar hengstennamen en 1 merrienaam. Maar ik weet t pas zeker als ik t zie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 12:22 



 
Profiel   

Hier gebruik ik ook plaats/land namen. Ik denk dat ik er af wel uit ben :j (ookal had ik juist dus echt een mega lijst)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 13:24 



 
Profiel   

Ik heb geen thema, maar ik gebruik graag namen uit de mythologie of boeken die ik leuk vind. Of namen met een bepaalde betekenis.
Maar mijn vorige veulen heeft ook een naam gekregen die ik eigenlijk voor de grap had gezegd :') dus wie weet breien we daar op verder als de merrie weer een kopie van zichzelf produceert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 13:31 



 
Profiel   

Ik noem hengst veulens ook naar steden en dan liefst ook nog met een betekenis. Veulentje van dit jaar heet Milagro (stad in Ecuador en betekent wonder in het Spaans), roepnaam Milo is een stad in Italië en betekent dankbaar. :))

Ik heb echt een lijst van 500+ steden die ik leuk vind als naam. _O-

Met een S voor een merrie vind ik Santa Cruz of Santa Fe leuk

Surabaya (Indonesië)
Shiraz (Iran)
Shirone (Japan)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 14:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 237 van de 500 [ 12478 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240 ... 500  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen