Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 238 van de 500 [ 12478 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241 ... 500  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

 
Profiel   

Namen poeh ik wil graag de naam van moeders erin verwerken die heet heel simpel Solo, haar dochter moest met een O en die heet O Solo Mia. Nu dus iets met een S maar Solo II is ook weer zo wat ;) voor een hengst heb ik al een naam.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 16:24 



 
Profiel   

Ik ben er uit, Staphorst dat wordt 'm! :') Al is Sexbierum natuurlijk ook een hele goede. :+

Bedankt voor het mee denken.
Milagro vind ik ook een hele mooie naam.

Havanna is vandaag precies 200 dagen en vandaag kon ik ook het veulentje voor het eerst voelen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 20:43 



 
Profiel   

Ik heb een lijstje met namen in de loop van de jaren verzameld, maar ik zoek een passende naam als het veulen geboren is. Zo worden er uiteindelijk toch nog ooit namen gegeven aan de veulens die niet op het lijstje staan. Bij mij is het enige dat er een 'n in de naam voorkomt, als zijnde "and". En dus ook een engelse naam.
Verder nog totaal niet bezig met de dracht, maar het ze is ook pas erg laat uitgerekend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 21:30 



 
Profiel   

Namen pff ben nog totaal inspiratieloos. Wil altijd een soort mix van paps en mams en dan een Engelse naam met betekenis.
Ik ben geloof ik vrij kwa beginletter of als ik nrps inschrijf en het is een hengstje dan een T.

Het moet een mix/ verwijzing worden tussen Tout beau de la cure en Hidden Treasure.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 22:39 



 
Profiel   

Hier over de helft met 171 dagen *\o/* Merrie is weer een stuk fleuriger, zelfs met dit koude rotweer.
Namen vind ik ook erg lastig! Yvk ik zou sexbierum doen hoor :p

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 22:41 



 
Profiel   

Kabayo. *\o/* aftellen, het gaat nu echt al opschieten. Ze begint nu ook wel echt serieus uit te dijen

Ketly. Wat een mooie kans. Welkom in deze gezellige/leerzame topic

Jessicazz. Wat jammer van het veulen dat verloren is. Was er niks te zien aan de placenta? Ontsteking, plekken? Kan natuurlijk ook pure pech zijn.

Namen vindt ik ook echt heel lastig met de S
Sammie heet officeel Santareina.
Ik moet met Santa alleen maar aan de kerstman denken :') veulen van dit jaar heet Rosa Reina. Vindt het wel leuk als het een merrie is in deze lijn door te zetten.

Sexbierum _O- Staphorst nu ook heel bekend :')

Yvk. Mooie mijlpaal. Altijd mooi als je ze kan voelen bewegen

Rensju. Over de helft *\o/*

Ik heb bij Nigrante ook het veulen nu goed gevoeld. <3 vandaag 205 dagen
[ img ]
Sammie is mooi aan het bij trekken. Nu 178 dagen
[ img ]

Bij Wild Thing is er nog niks te zien. Zij is nu 145 dagen

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 02:10 



 
Profiel   

Pfoe ik hou jullie op het moment niet echt bij.
Ik probeer dagelijks bij te lezen maar reageren lukt even niet :o

Ik vind het lastig, namen met een S :o

Caresse vandaag 192 dagen. Als ze op 200 zit zal ik nog een foto maken.
Had er laatst eentje gemaakt maar geen tijd om te posten dus die is inmiddels alweer oud :D
Het veulen heb ik nog niet zien bewegen of gevoeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 07:45 



 
Profiel   

Je kan al erg veel met Shine, of Star. Enkel nogal afgezaagd maar met een leuke combi juist origineel.
Vaak denk je nu ook nog te moeilijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 08:01 



 
Profiel   

Ja of met Sun, Snow, Sir, She en dan in combinatie met iets maar ik denk dat ik liever voor een enkele naam ga.

En wat al eerder gezegd is, de naam moet ook bij het veulen passen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 08:11 



 
Profiel   

Hoe lang blijven jullie werken met jullie merries ? Onder het zadel of voor de kar ?

Ik heb mijn shetlander voor de kar lopen en nog even en ze past niet meer tussen het lamoen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 08:21 



 
Profiel   

Caresse heeft helaas een peesblessure dus staat al even stil. Ik denk dat ik ergens rond dit punt zou stoppen onder het zadel en dan nog wat zou werken aan de longe en aan de hand, maar dat is een inschatting omdat ik niet weet hoe het zou gaan als ze die blessure niet zou hebben.

Maar niet meer tussen het lamoen passen maakt het doorwerken er ook niet makkelijker op :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 08:35 



 
Profiel   

Caresse07 schreef
Caresse heeft helaas een peesblessure dus staat al even stil. Ik denk dat ik ergens rond dit punt zou stoppen onder het zadel en dan nog wat zou werken aan de longe en aan de hand, maar dat is een inschatting omdat ik niet weet hoe het zou gaan als ze die blessure niet zou hebben.

Maar niet meer tussen het lamoen passen maakt het doorwerken er ook niet makkelijker op :')

Sterkte met de peesblessure! En nee dat gaat dan een beetje lastig haha. Ik denk dat het nog een maandje kan en dan niet meer. Dan zit ze ook op de 200 dagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 08:42 



 
Profiel   

Hier werken de dames niet :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 09:24 



 
Profiel   

Je kan er ook StapHorse van maken :+

mooney schreef
Ik heb geen thema, maar ik gebruik graag namen uit de mythologie of boeken die ik leuk vind. Of namen met een bepaalde betekenis.
Maar mijn vorige veulen heeft ook een naam gekregen die ik eigenlijk voor de grap had gezegd :') dus wie weet breien we daar op verder als de merrie weer een kopie van zichzelf produceert.

Mede dankzij jouw mythologie thema ben ik aan mijn stalnaam Belides gekomen. En ik vind die naam nog altijd even mooi <3

Enne, bedoel je Déjà Vu? ;) Onze voskinders uit 2017?

Mijn veulens heten allemaal Belides .... CR (mijn initialen). Ik vind dubbele namen heel mooi en het liefst ook met betekenis.

Fiore dr veulens heten:
Belides Déjà Vu CR
Belides Lucky Shiloh CR
Belides SilverLining Idris CR

en ik wil écht écht een merrie volgend jaar, want ik heb twee zulke mooie namen! Eén voor een dubbel verdunde en één die voor iedere merrie kan.

Wat tof dat jullie het veulen al gevoeld hebben! Fi is 196 dagen vandaag, dus ik ga haar vanmiddag dan ook maar even stalken :D

Wpaard schreef
Hoe lang blijven jullie werken met jullie merries ? Onder het zadel of voor de kar ?

Ik heb mijn shetlander voor de kar lopen en nog even en ze past niet meer tussen het lamoen :')

Nou, daar heb je je antwoord :+ Wat niet past, past niet...
Mijn paarden werken niet echt. Ik longeer ze af en toe, wandel of doe een buitenritje en daar ga ik mee door tot ze echt niet meer wil en dat is soms 2 maanden van te voren en soms 2 weken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 09:57 



 
Profiel   

Ja ik bedoel Vuutje haha. Ik had halverwege de dracht gegrapt dat als het een kopie van moeder zou zijn dat we haar Déjà Vu zouden noemen, dus toen moest ik van mezelf _O- Nog heel even getwijfeld omdat jouw Déjà Vu eerder was geboren.

Edit; toen ging ie random foto's aanklikken en al versturen
moeder en dochter:

[ img ]

[ img ]


Aanwinst van dit jaar was door de fokker Dolcina genoemd, maar dat is niet mijn stijl dus nu heet ze Relpda hier.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 10:29 



 
Profiel   

Hier mijn merrie nog gewoon in training onder het zadel op Z niveau. En dat mag ze doen tot ze aangeeft dat ze het niet leuk meer vindt of dat het zadel voor geen kant meer past of wat ook maar.
Ze is nog errggg fanatiek. Dus op dit moment zie ik nog geen reden om te stoppen (behalve dan dat het oliebol weer is en ik dat zelf niet zo gezellig vind).

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 10:35 



 
Profiel   

mooney schreef
Ja ik bedoel Vuutje haha. Ik had halverwege de dracht gegrapt dat als het een kopie van moeder zou zijn dat we haar Déjà Vu zouden noemen, dus toen moest ik van mezelf _O- Nog heel even getwijfeld omdat jouw Déjà Vu eerder was geboren.

Edit; toen ging ie random foto's aanklikken en al versturen
moeder en dochter:

[ [url=m/MALy0j.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/xHNbDU.jpg]Afbeelding[/url] ]


Aanwinst van dit jaar was door de fokker Dolcina genoemd, maar dat is niet mijn stijl dus nu heet ze Relpda hier.
[ [url=m/LzJPHs.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mijn Déjà leeft helaas niet meer |(
Ik heb hem Déjà genoemd, omdat ik twee hele hoge witte benen en een hele witte kop geboren zag worden en dat deed me zo denken aan TiSento. Hoewel Idris van dit jaar echt sprekend Ti is <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 12:30 



 
Profiel   

Ik hoorde het al van zijn baasje, we hadden op de planning staan om ooit samen te meeten met de twee. Zo zielig dat het nooit zo ver heeft kunnen komen :'(

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 13:45 



 
Profiel   

Dat had prachtige foto’s opgeleverd! De twee vosse Déjà’s samen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 18:18 



 
Profiel   

Dat heb ik helemaal gemist dat Déjà er niet meer is, wat is er gebeurd?

Hier werkt Sarona iedere dag aan het afbakken van het veulen en meer hoeft ze niet te doen. :D Ze is ook onbeleerd, fulltime mama.
Morgen een mijlpaal, dan is ze 140 dagen drachtig en nog 200 dagen te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 18:48 



 
Profiel   

Dat heb ik denk ik ook even gemist.

Hier loopt Treasure nog volop wedstrijd. 2 weken terug weer overgestapt naar de klasse L en tot nu toe alle 3 de parcoursen 0.
Als ze echter aan zou gaan geven dat het moeilijker gaat stoppen we er mee. Indien ze aangeeft het aan te kunnen gaan we door tot de kampioenschappen in deze klasse en gaat ze daarna met verlof.
[ img ]

Inmiddels 178 dagen. Dus ruim over de helft als ze weer zo vroeg gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 21:35 



 
Profiel   

Zijn baasje merkte dat hij vreemd gedrag vertoonde en dacht dat hij blind was. Zijn ene oog was inderdaad aangetast (acute maanblindheid) en bij nader onderzoek bleek zijn andere oog al langer blind. Omdat hij toen nog goed zag met één oog, merkte ze het pas op toen zijn tweede oog achteruit ging.

[MD] Acute maanblindheid

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 22:22 



 
Profiel   

Ai Cynthia, ik wist niet dat Déjà door maandblindheid ingeslapen is moeten worden… zo triest he, voor de rest heb je gewoon een gezond paard en dan zoiets…

Ik begin hier niet meer op mijn gemak te zitten.
Poppy maakt weer vorderingen en haar banden worden ook slap.
[ img ]
Kan natuurlijk ook nog makkelijk een maand duren, maar kan ook van niet. Heel frustrerend :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 09:03 



 
Profiel   

Oeh spannend maakt ze het hoor Knolselder.

En Cynthia wat heftig zeg...

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 16:06 



 
Profiel   

Heftig inderdaad, had dit niet meegekregen, maar wat sneu dat hij op zo'n jonge leeftijd blind werd.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 19:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 238 van de 500 [ 12478 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241 ... 500  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen