Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 30 [ 746 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 30  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Weer een bijzonder Akhal-Teke veulen? Muzanna x Ikon

 
Profiel   

Varekaj schreef
Ik zat wat op te snorren over Ikon en dacht "wie weet kan ik die ook een keer bezoeken, weet je gelijk wat voor hengst het is". Zitten ze helemaal bovenin Nederland, is even 7u30 rijden vanaf mijn woonplaats. Beetje ver voor een daguitstapje _O- maar goed, misschien wel een optie om er een weekendje weg van te maken
Doe zoals mij en maak er een vakantietje van! :D
Ik moet zeggen dat ik wel met een AT naar huis gekomen ben... :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 10:52 



 
Profiel   

Zal jou meenemen. wie weet breng je een vriendje voor aliaa mee :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 11:38 



 
Profiel   

Laat maar, Aliaa heeft al 2 vriendinnetjes rondlopen, het is oke zo. _O-
Ik heb nu al chronisch tijd en geld tekort. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 13:50 



 
Profiel   

Van harte gefeliciteerd met de dracht Josav! Ben heel benieuwd! Een portret van Ikon hangt al jaren in mijn atelier, prachtig dier. Heeft hij eigenlijk meer veulens?

Ik ben wel benieuwd naar wat je hier eerder zij over het verkopen aan een eigenaar voor het leven. (Misschien is dit meer een algehele Teke vraag trouwens, ik kan het verplaatsen als er een beter topic voor is?) Nu neus ik al weer een tijdje veel mee in de AT wereld, en daaruit krijg ik juist het idee dat, (in Europa?) de paarden juist van hand tot hand gaan. Echte particuliere liefhebbers daargelaten. Bij de fokkers lijkt er best wat beweging te zitten. Er is vrij veel te koop. Al hoewel echt goed geprezen hengsten dan weer maar een handje vol nakomelingen hebben. Er zijn natuurlijk ook niet veel ATs en fokdoelen zijn niet allemaal gelijk, maar op mij komt het best versnippert over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 13:56 



 
Profiel   

Ik heb even de spraak software aangeslingerd. :=
Varekaj schreef
Ah goed nieuws! Hoe reageert Manari eigenlijk op de dracht? Of merk je daar niets van?

Ze plakt wat meer aan mama. :j :')

Varekaj schreef
Ik zat wat op te snorren over Ikon en dacht "wie weet kan ik die ook een keer bezoeken, weet je gelijk wat voor hengst het is". Zitten ze helemaal bovenin Nederland, is even 7u30 rijden vanaf mijn woonplaats. Beetje ver voor een daguitstapje _O- maar goed, misschien wel een optie om er een weekendje weg van te maken


Wij zitten nog ruim drie kwartier verder noordelijk. :o
Niet naast de deur maar voor velen zit Ikon dus juist op de route. :=
Vandaar ook Verweggistan als woonplaats, want zo voelde het ook toen ik (tijdelijk, heus!) hierheen verhuisde… :')

Maar heen en terug neem ik aan dat je bedoelt?
Deden wij voorheen ook wel regelmatig, maar “we old” inmiddels dus tegenwoordig blijven we altijd overnachten als we zo ver moeten.

Retjethorse schreef
Laat maar, Aliaa heeft al 2 vriendinnetjes rondlopen, het is oke zo. _O-
Ik heb nu al chronisch tijd en geld tekort. :))

In mijn kring zegt men altijd kijken kan geen kwaad. Toch misschien gevaarlijk? :P

hoefijzer schreef
Van harte gefeliciteerd met de dracht Josav! Ben heel benieuwd! Een portret van Ikon hangt al jaren in mijn atelier, prachtig dier. Heeft hij eigenlijk meer veulens?

Ik ben wel benieuwd naar wat je hier eerder zij over het verkopen aan een eigenaar voor het leven. (Misschien is dit meer een algehele Teke vraag trouwens, ik kan het verplaatsen als er een beter topic voor is?) Nu neus ik al weer een tijdje veel mee in de AT wereld, en daaruit krijg ik juist het idee dat, (in Europa?) de paarden juist van hand tot hand gaan. Echte particuliere liefhebbers daargelaten. Bij de fokkers lijkt er best wat beweging te zitten. Er is vrij veel te koop. Al hoewel echt goed geprezen hengsten dan weer maar een handje vol nakomelingen hebben. Er zijn natuurlijk ook niet veel ATs en fokdoelen zijn niet allemaal gelijk, maar op mij komt het best versnippert over.


Heb het zelf ook altijd een mooi dier gevonden. :j
Onder sommige (grotere) fokkers is er meer verloop inderdaad, dat heeft o.a. te maken met vers bloed inbrengen maar ook wel dat velen een andere verstandhouding hebben tot hun bestand omdat ze in de eerste plaats voor de fokkerij zijn. De “favorieten” qua karakter blijven echt wel, dat zijn echt hun familiepaarden.
Ook worden er wel hengsten en soms merries gerouleerd onderling. En ook zijn er zeker ook fokkers die van het soort zijn “in principe is alles te koop”. Die hebben vaak qua fokkerij en fokrichting geen hele uitgesproken lijn zowel qua combinaties als qua bloedlijnen en types niet.

Ik denk dat wanneer ik een stuk of 10 Tekes had ik er misschien ook wel anders in zou staan, op mijn lievelingen na.
Alsnog zie je dat er ook zeker veel fokkers zijn die het echt heel spijtig vinden als een door hun verkocht dier weer te koop staat en sommigen helpen zelfs actief met het adverteren en zoeken van een nieuwe (blijvende) eigenaar.
Doet ze qua wezen ook niet goed om vaak van de hand te gaan.

Ikon heeft dit jaar pas zijn eerste raszuivere nakomeling gehad. Hij is vooral gebruikt voor warmbloedfokkerij en verder als rijpaard. Dat terwijl hij voor de fokkerij juist erg interessant is.

En ja er is in Europa enorm veel versnippering op alle fronten wat betreft de AT fokkerij. Heel jammer want zo zijn er door de jaren enorm goede paarden en lijnen zelfs verloren gegaan. :o |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 14:52 



 
Profiel   

Na de vele reacties over de lange rit, ook maar even Ikon opgezocht... Zit hij nog redelijk in buurt *\o/*

ik woon zelf noordelijker := zodra we voor een paard gaan, toch maar even kijken of we langs kunnen / mogen gaan, even testen of het idd het soort ras is dat bij ons past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 18:00 



 
Profiel   

Sorry Josav, die 7u30 is enkele rit :') Maar ik ben voor mijn opleiding al 2 weken in Groningen geweest en een weekendje weg die kant op vind ik wel doenbaar. :P Alleen de wederpartij nog overtuigen :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 21:02 



 
Profiel   

Ik ga wel mee varekaj :D ik heb toch geen geld voor een teke :') _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 10:50 



 
Profiel   

ShaNel16 schreef
Na de vele reacties over de lange rit, ook maar even Ikon opgezocht... Zit hij nog redelijk in buurt *\o/*

ik woon zelf noordelijker := zodra we voor een paard gaan, toch maar even kijken of we langs kunnen / mogen gaan, even testen of het idd het soort ras is dat bij ons past.

Dan zit je waarschijnlijk ook bij ons in de buurt. :D
Wij zitten namelijk ook noordelijker.

(Al kijken we wel om ons heen qua verhuizen omdat ik terug wil naar mijn geboortestreek maar ja iets met een oververhitte markt en gedoe…)


Varekaj schreef
Sorry Josav, die 7u30 is enkele rit :') Maar ik ben voor mijn opleiding al 2 weken in Groningen geweest en een weekendje weg die kant op vind ik wel doenbaar. :P Alleen de wederpartij nog overtuigen :))


Huh? Hoe dan? Wij hebben nog nooit zo lang hoeven rijden, zelfs tot Luxemburg niet. :o Al is Drenthe vaak wel lastig bereikbaar. Beetje een gekke provincie. :Y) :D Zit je zelf ook erg afgelegen?


Berryz schreef
Ik ga wel mee varekaj :D ik heb toch geen geld voor een teke :') _O-

:') :D -O- :Y)

Dan een soort update.
Ik had het ook al in het andere topic gezet…

Ik las even een kleine radiostilte in. Die was eigenlijk onbedoeld al van kracht. :o
Niet om bokt, maar er speelt hier weer van alles waardoor hier gewoon de fut niet voor is. Helaas, want het is ook een stuk ontspanning en ontsnapping. Maar ja, het is even niet anders. -O-

Met de paarden gaat het goed.
Beide zitten inmiddels onder een regendeken, want het plenst af en toe wel heel erg.

Ik hoop snel toch weer van me te laten horen.
Volgende week is Muzanna 4 maanden drachtig. *\o/*

[ img ]

[ img ]

Telefoon foto’s. Voor het idee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 20:56 



 
Profiel   

Muzanna <3 Merkt Manari er wat van?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 10:04 



 
Profiel   

JoSav schreef
Sansa schreef
Voor mij is dat (wat hierboven geschreven is door Davina9 en ShaNel16), precies ook zo. Ik zoek echt een "soulmate" in mijn paard. Waarmee ik kan groeien en van kan leren. Hoe gaaf zou het zijn om een paard te hebben die jou ook heeft gekozen? Nu zijn AT's ook nog zo knap, dus ze staan al voor jaren (lees 20 jaar) op mijn wenslijstje. :D

Ik zou echt zo graag je aanbod om op visite te komen aannemen, JoSav! Moet het even aankijken hoe het zit met Covid19, aangezien ik vanuit Denemarken kom rijden. Maar dan zou ik rond kerst in NL zijn! 8-)


Piekosjj schreef
Misschien kan ik je onderweg oppikken Sansa? :))


Varekaj schreef
Een meeting bij Josav, kan Muzanna alvast een eerste selectie maken :))

Ik ben voor!
:D Jullie zijn van harte welkom hoor! Al ben ik momenteel door omstandigheden niet de ideale gastvrouw. :=

Tekes moet je ervaren vind ik dus dan is een bezoekje kan ik alleen maar aanraden. Toen ik mijn eerste Teke zag was ik verkocht moet ik eerlijkheidshalve wel bekennen. :+

Morgen zitten we op 3 maanden dracht.
Gisteren weer eraan herinnerd dat mijn paarden toch echt heerlijk betrouwbaar zijn. Manlief stond met de honden op een pad om te gaan wandelen waar vaker mensen met hun paard kruisen om ook te wandelen en er ging er bijna een aan de kletter vanwege onze wolfhond. Die deed niks overigens, maar dat was voor dat paard al teveel blijkbaar.

Dan denk ik aan de keren dat mijn merrie opdringerige en zelfs agressieve honden zo zacht als kon en zo hard als moest op hun plek zette als we daar onderweg mee van doen hadden. Mijn merrie heeft zelfs meermalen mijn hond die mee was verdedigd. Zonder brokken te maken, puur terug drijven en toegang tot de hond ontzeggen (cutting maar dan met honden!) was meestal al genoeg. :j
En ons veulen die ons al met 4 maanden oud beschermde. <3
En alleen als het moet, anders lief tegen mens en dier. <3

Gewicht in goud waard. :j <3
Haha al die smileys. :')

Ik heb nog recente foto’s van Manari. Als er interesse is in dit topic plaats ik ze ook wel hier, of maak ik het me makkelijk en plaats ik een link naar de foto’s zodra ik ze online heb. Maar mooie nakomeling kijken is wel leuk, toch? Beetje opwarmertje voor Muzka II. :D :D
Muzanna is dit keer overgeslagen met foto’s want daar moest de smid eerst bij.
Over 1/1,5 week laatste scan!

Overigens dat samen groeien: ik spreek zowel voor mezelf als mijn man wanneer ik zeg dat in ons geval dat hele romantische beeld 100% klopt. Tuurlijk zijn we zelf ook weleens slecht gemutst maar die band onderling is haast telepatisch hoor. Ik denk het zij doet het. :j



Gaaf is dat he.

Mijn volbloed arabier is ook zo!
Heeft mij ook uitgekozen en verder zelfde als wat je hier beschreef. Ik hou ervan!

Akal Teke is een fantastisch ras!
Alleen zie je ze helaas weinig en hoor je er weinig over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 13:05 



 
Profiel   

*blaast stof van topic*


Sansa schreef
Muzanna <3 Merkt Manari er wat van?

:j Ze is meer op haar gefocust en een echte slijmbal.


Ragdollcat schreef
Gaaf is dat he.

Mijn volbloed arabier is ook zo!
Heeft mij ook uitgekozen en verder zelfde als wat je hier beschreef. Ik hou ervan!

Akal Teke is een fantastisch ras!
Alleen zie je ze helaas weinig en hoor je er weinig over.

Het blijft een beetje een zeldzaam ras al zijn ze veel meer verspreid dan pakweg 10 jaar terug.

Verder…
Dag 177.
Hoog tijd voor een update, al stelt het weinig voor want ik heb door omstandigheden de paarden weinig gezien.
Toen ik afgelopen week voor het eerst in weken weer op stal kwam werd ik met een heel dramatisch concert begroet, vooral van Muzanna.
Ze was zielsgelukkig dat ik er weer was.
Ik denk dat ze dacht dat ik nooit meer zou komen.
De verdere negeerstand omdat ik zo lang niet was geweest was ook maar van korte duur.

Wat me vooral opviel: die buik! :wow:
Ik hoop als het weer een beetje meezit dat ik weer even foto’s kan (laten) maken maar het is op dit moment een beetje behelpen.

Wel ben ik de afgelopen weken af en aan bezig geweest met het opstellen van de fokplannen voor de verdere toekomst.
Omdat reizen er voorlopig nog niet in zit en we gebonden zijn aan allerlei beperkingen moet ik er rekening mee houden qua planning.

Deze maand hak ik de knoop door voor volgend jaar.
Daarna krijgt Muzanna een jaar vrij.
Oorspronkelijk was het idee om dat jaar Manari te laten dekken maar ik ben bezig met een hengst die ik voor beide merries kan gebruiken en dan zou ze samen laten dekken of insemineren in 2024 een logische keuze zijn. Dat is nog even afwachten hoe dat loopt.
Als dat een beetje wil heb ik de plannen op de rit tot en met 2025. Dat zou mooi zijn.
Daarna kan er dan wellicht tijdelijk of voor langere tijd een derde merrie bij.
Of ik die dan na een of twee seizoenen verkoop hangt een beetje af van hoe het loopt. Ze zou dan via een ruil komen.

Verder weinig te melden dus.
Ik heb ook al het voerschema voor komende maanden uitgewerkt inclusief alternatief schema.
Met analyse van het ruwvoer ernaast weet ik dan exact wat er allemaal in moet en in gaat.
Half werk is niet aan mij besteed. :D

Voorlopig blijft het hier wel vrij rustig, maar af en toe een update of wat reageren zal hopelijk wel lukken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 14:17 



 
Profiel   

Haha geen half werk Idd
Wel heel jammer dat het nog niet goed genoeg gaat om alweer vaker heen te gaan

Sterkte! En ook genieten van de lieverds (harig en minder harig)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 17:53 



 
Profiel   

hasufel schreef
Haha geen half werk Idd
Wel heel jammer dat het nog niet goed genoeg gaat om alweer vaker heen te gaan

Sterkte! En ook genieten van de lieverds (harig en minder harig)

:Y) <3
Harig en modderig! :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 16:29 



 
Profiel   

Ik kan het goklijstje niet vinden, maar ik gok op 22 mei een valk hengstje. Metallic goud wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 17:49 



 
Profiel   

Avalanche81 schreef
Ik kan het goklijstje niet vinden, maar ik gok op 22 mei een valk hengstje. Metallic goud wel.


Leuk!
Lijstje is nog niet zo lang :j
Heb hem erbij gezet. *\o/*

Goklijstje schreef
amaniblauw - zwarte hengst - 22 mei - bles en 2 witte voeten
Avalanche81 - valk hengst - 22 mei - metallic
JoSav - palomino hengst - 23 mei
zigranta - valk hengst - 1 juni
jokari - vos hengst
ShaNel16 - palomino merrie - metallic


Het lijstje is dus weer bijgewerkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 13:38 



 
Profiel   

5 juli, palomino hengst

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 13:59 



 
Profiel   

Altijd een stille meelezer geweest, maar wil nu toch even een lijstje doorgeven!

22 mei, valk hengst

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 14:07 



 
Profiel   

Goklijstje schreef
amaniblauw - zwarte hengst - 22 mei - bles en 2 witte voeten
Avalanche81 - valk hengst - 22 mei - metallic
Flubberboot valk hengst 22 mei
JoSav - palomino hengst - 23 mei
Lideli - palomino hengst - 29 mei
Mri - palomino merrie- 30 mei
zigranta - valk hengst - 1 juni
jokari - vos hengst
ShaNel16 - palomino merrie - metallic
Xyris palomino hengst - 5 juli


Laatst bijgewerkt door Mri op 07-12-21 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 14:49 



 
Profiel   

29 mei - palomino hengst <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 15:23 



 
Profiel   

Palomino metallic hengst - 21 mei

Hier ook een gokje! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 17:09 



 
Profiel   

Ik gok niks, alleen dat het weer een pareltje gaat zijn :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 17:57 



 
Profiel   

Goklijstje schreef
DemiSisa - palomino hengst - 21 mei - metallic
amaniblauw - zwarte hengst - 22 mei - bles en 2 witte voeten
Avalanche81 - valk hengst - 22 mei - metallic
Flubberboot valk hengst 22 mei
JoSav - palomino hengst - 23 mei
Lideli - palomino hengst - 29 mei
Mri - palomino merrie- 30 mei
zigranta - valk hengst - 1 juni
jokari - vos hengst
ShaNel16 - palomino merrie - metallic
Xyris palomino hengst - 5 juli


Ik zie dat het lijstje al aardig is bijgewerkt voor me. _/-\o_
Nu weer.

Varekaj schreef
Ik gok niks, alleen dat het weer een pareltje gaat zijn :))

:o <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 20:04 



 
Profiel   

Dat sowieso. Maar ik word altijd verliefd op de merrie ipv haar veulen <3 en Muzanna is geweldig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 21:03 



 
Profiel   

JoSav schreef
Goklijstje schreef
DemiSisa - palomino hengst - 21 mei - metallic
amaniblauw - zwarte hengst - 22 mei - bles en 2 witte voeten
Avalanche81 - valk hengst - 22 mei - metallic
Flubberboot valk hengst 22 mei
JoSav - palomino hengst - 23 mei
Lideli - palomino hengst - 29 mei
Mri - palomino merrie- 30 mei
zigranta - valk hengst - 1 juni
PowereOfZoef- perlino hengst - 6 juni
jokari - vos hengst
ShaNel16 - palomino merrie - metallic
Xyris palomino hengst - 5 juli

Ben super benieuwd naar het veulentje, jammer dat het altijd zo lang wachten is :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 23:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 30 [ 746 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 30  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen