Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 9 van de 27 [ 671 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 27  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Mini veulens 2022

 
Profiel   

Meavey schreef
Ben ik niet met je eens je moet wel wakker worden als het gebeurt.
En je hoeft je bed niet uit als je een camera hebt.
En soms zie je het idd aankomen en soms ook niet.


Het gebeurde bij mij steeds als ik in de stal was, overdag. Haalde haar de laatste keer thuis, ze ging liggen en hoppa. Camera zit ik ook nog wel eens aan te denken, hopelijk is de glasvezel voor mei door de muur, dan heb ik weer Wifi. Nu sta ik elk uur op, kan door het raampje in de hal in de stal kijken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 12:42 



 
Profiel   

hahahatsjoe schreef
Meavey schreef
Ben ik niet met je eens je moet wel wakker worden als het gebeurt.
En je hoeft je bed niet uit als je een camera hebt.
En soms zie je het idd aankomen en soms ook niet.


Het gebeurde bij mij steeds als ik in de stal was, overdag. Haalde haar de laatste keer thuis, ze ging liggen en hoppa. Camera zit ik ook nog wel eens aan te denken, hopelijk is de glasvezel voor mei door de muur, dan heb ik weer Wifi. Nu sta ik elk uur op, kan door het raampje in de hal in de stal kijken.

Poeh hé elk uur op houd je toch niet vol. Dan zit ik echt te tukken achter mijn bureau

Ik deed het altijd met camera, en zette dan om de zoveel uur mijn wekker om te checken of er verandering was.
Nu een melder liggen voor komend seizoen, lijkt me ideaal samen met de camera.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 13:52 



 
Profiel   

ik heb een geboortealarm én camera's , en in de tijd dat de merrie(s) bijna gaan bevallen zet ik een 19 inch scherm op mijn nachtkastje, als dan het alarm afgaat hoef ik maar één oog open te doen om te zien wat er is :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 17:10 



 
Profiel   

Hier dus tot nu toe alleen een camera's.
Ik ben nog op zoek naar een geboorte melder. Mocht iemand er 1 over hebben dan houd ik me aanbevolen

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 18:14 



 
Profiel   

Geboorte alarm mét slaapstand (heerlijk) + camera’s + melkstrips + regelmatig checken, laatste keer voor het slapen gaan rond 00.00u :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 22:08 



 
Profiel   

Happinez schreef
Poeh hé elk uur op houd je toch niet vol. Dan zit ik echt te tukken achter mijn bureau

Ik deed het altijd met camera, en zette dan om de zoveel uur mijn wekker om te checken of er verandering was.
Nu een melder liggen voor komend seizoen, lijkt me ideaal samen met de camera.


Op een gegeven moment ben je een soort zombie :D maar dat halsteralarm was nog erger, elke keer als ze ging liggen ging dat alarm en dan sprintte je uit bed, stond ze al weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 08:49 



 
Profiel   

ik wou een geboorte alarm bestellen met black Friday, ben dat dus helemaal vergeten. Voor Sun mag ik er eentje lenen van een vriendin maar dus nog 3 merries zonder.
Zijn wel 3 merries waarvan de melkstrips heel duidelijk zijn, dat is fijn! das 1 nacht waken en klaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 08:51 



 
Profiel   

Zonder mijn halsteralarms en camera's zou ik niet meer kunnen, zo makkelijk. S'avonds staat mijn telefoon altijd aan met de camera van de stallen, tegen dat ik ga slapen ligt die naast mijn bed. Als het alarm gaat, even telefoon bekijken en me snel even omdraaien als het vals alarm is. :P Als het echt 'Alarm! Alarm!' is, spring ik in mijn kleren en loop ik met bonzend hart naar de stallen, man, man, dan is het adrenaline bij mij. Ik heb nu al zoveel bevallingen meegemaakt maar dat blijft gewoon zo bij mij. :+

Citaat
Weet iemand iets over kleuren.. Ik heb daar echt geen verstand van. Roosje is dus vos, is dat bv dominant of kan er ook nog een ander leuk kleurtje uit komen? (ik hoop ergens op een bontje of valkje natuurlijk haha, ik las wel vos x vos is altijd vos) (we weten dus niet wie de vader is


Van kleuren zijn hier wel paar mensen op de hoogte, maar als je niet weet wie de papa is, zal het moeilijk voorspellen zijn hoor. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 09:00 



 
Profiel   

Ik zou ook nog willen investeren in een extra alarm! Tegenwoordig zijn de Lite ook uitgerust met een slaapstand. En die zijn een stuk ‘goedkoper’ dan de premiums vroeger.

Poppy gaat vooruit. Ik word er zenuwachtig van.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 09:01 



 
Profiel   

Wordt een kerstkindje! ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 11:29 



 
Profiel   

Oe leuk een kerstbaby <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 13:40 



 
Profiel   

Oh wat gaat Poppy toch snel! Een kerstveulentje hoe leuk <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 14:33 



 
Profiel   

Ego, Poppy is enorm gevuld en er komt een straal uit. Had geen strips bij, os nog niet wit. Maar jeetje
[ img ]

En nu

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 20:27 



 
Profiel   

Spaaaaaanneeeeeend!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 23:20 



 
Profiel   

Spannend!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 00:08 



 
Profiel   

T is ook bijna 14 december he :p

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 07:02 



 
Profiel   

Zo ben ik ook weer hoor. Was dit topic kwijt haha.

Annelies die maakt het spannend!!

Was nog iemand opzoek naar een grotere maat voor zijn merrie zag ik. Ik heb een welsh hengst nog ondertussen(de andere schuurde dus die is verkocht). Hij is 1,15/1.16 ongeveer. Is ook door verschillende mensen gevraagd voor het bijboek van het nmprs. Nu ik zelf heartbreaker heb ga ik het niet doen, maar anders had ik ook mijn eigen merries er waarschijnlijk wel mee gedekt.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 07:27 



 
Profiel   

<3 <3 Nugget
Vind hem zo gaaf he !


Word spannend annelies, ze gaat vaart maken :D

Ik zit stiekem ook al te denken naar eventuele combi's voor volgend jaar maar vind het best lastig.
Zou graag een luxe effen hengst willen voor Lucky, maar die vind ik nog lastig te vinden.
Vond RHA Unique Desperado gaaf, maar die zit volgend jaar boven budget wat ik wil uitgeven aan dekgeld helaas.
Mochten mensen hier dus nog suggesties hebben :+ :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 09:26 



 
Profiel   

Wauw wat een plaatje die hengst <3 .

Annelies spannend ! Ik vind Poppy zo geweldig <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 09:54 



 
Profiel   

:=
Ochtend
[ img ]
Net

[ img ]

En al heel de dag hetzelfde hoekje waar ze staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 13:22 



 
Profiel   

Ik heb teveel hengsten die ik wil gebruiken en te weinig merries :+ Ofja niet te weinig merries maar leg mezelf echt een maximum aantal veulens op.

Ook grote maat zeker happinez? dat wordt een moeilijke heb ik het idee.

Speentjes zijn nu ook aan het vullen precies!! go poppy!

Heb mijn veulentje van dit jaar te koop gezet, pff valt me toch zwaar! Hij is de mooiste die ik tot nu toe heb gefokt en hij is super lief. Hij is nu al bijna even groot als Loki...
wil niet groter als 95cm hebben staan, dus met verstand gekozen en kijken of hij een leuke thuis vind bij iemand die ermee verder wilt in de fokkerij. Anders mag hij hier lekker opgroeien en keuren wij hem goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 13:45 



 
Profiel   

Lastig Mel een niet bonte.. Ik heb ook een bonte mini hengst.

Dankjullie wel ben ook heel blij met Nugget :D Dus wat ga je met Jill doen? Terug naar Jaimy?

Annelies die gaat ook lekker. Hopelijk blijft ze zo niet maanden rond lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 14:10 



 
Profiel   

Grote of kleine maat maakt me eigenlijk niet zo uit.
Als het type en beweging maar goed is.
Maar alles wat me aanspreekt is bont en laat ik nou eigenlijk niet zo van bont ( en stippels) houden :') :x
Maar merk al wel dat het best heel lastig gaat worden.
Eigenlijk best bijzonder dat een gewone goede bruine/vos bijna uniek is bij de mini's :+

Jill weet ik nog niet zo goed wat ik ga doen. of ik haar weer laat dekken of toch weer een jaartje over sla.
Wil sowieso het veulen afwachten en als dat bevalt zou jaimy of andere leuke welsh hengst zeker weer een optie zijn. Met jill ga ik denk ik niet meer met een nmprs fokken.
Jill is natuurlijk ook mijn menpony , en hoewel Jaxx komend voorjaar ook beleerd kan gaan worden... voordat je dan weer lekker stabiel kan rondcrossen ben je toch weer een seizoen verder.
En stiekem wil ik ooit eens een tweespan voor de wagen :o


Luna2006, Lastig hoor keuzes maken :(:)
Maar ja je kan niet altijd alles aanhouden he.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 16:39 



 
Profiel   

Die maakt haast Annelies.

Melanie ik heb wel een effen bruine, maar hij is minimaat met zijn 86 cm. Hihihi

Hier weet ik het nog niet wat ik doe en met wie. Wacht eerst deze hk wel even af. Kan ook zijn dat ik er misschien wel maar 2 merries dek.
Niets ligt nog vast...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 18:27 



 
Profiel   

Hoe gaat het met Poppy? Nog veranderingen?

Wat een gaaf dier dustinlover! <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 16:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 9 van de 27 [ 671 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 27  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen