Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 344 van de 501 [ 12506 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 341, 342, 343, 344, 345, 346, 347 ... 501  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kletstopic dressuurfokkerij

 
Profiel   

baudyh schreef
pantarhei schreef
Icellie doet het goed op dressuurmerries


Moet je wel echt een chique merrie hebben denk ik want Icellie maakt ze snel te grof.
Wij hebben ook een aantal icellie’s gehad.
Maar ik hou meer van de combi tuigpaard merrie x dressuur hengst.

Is commmercieel ook beter.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 10:57 



 
Profiel   

Ja dat klopt zeker. Waarom denk je dat onze tuigpaard merries in de minderheid komen. En we onze tuigpaard merrie weer gedekt hebben met een dressuur hengst.
Ze leveren beduidend meer op dan een tuigpaard veulen. Wij zijn van huis uit echt tuigpaard fokkers maar het kan gewoon niet meer uit.
Jammer maar helaas

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 11:11 



 
Profiel   

Heb je een berichtje gestuurd Baudyh. Dankjewel leuk dat je mee wilt denken ;)

Ik heb de HK weer aan staan. Hoop dat er nog een leuke uitspatter tussen zit met tamelijk vrij bloed

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 16:01 



 
Profiel   

Mijn Henkie staat wat frans. Nu was mijn Johnson ontzettend frans als veulen. Dat trok heel mooi bij, maar omdat hij zo atactisch is als een deur, is hij alsnog vreemd op stand. Voor hem maakt het verder niet uit, als ruin heb je toch niet te maken met keuringen. Maar hoe klein is de kans dat we de Henkie acceptabel krijgen? Iets frans moet niet het grootste probleem zijn, maar hoeveel 'extra' zou ze dan moeten meebrengen? Of zouden jullie sowieso nooit met zo'n dier naar de keuring gaan? Voor mij is het niet meteen een probleem. Als ze maar gewoon gereden kan worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 09:48 



 
Profiel   

Gewoon nu als veulen/ jong paard regelmatig laten bijwerken door de smid, dat is de enige manier om nog iets aan de stand te kunnen doen. Een beetje frans is idd niet erg, er staan er genoeg een beetje frans. Als het echt heel erg is ja..dan kost dat wel punten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 09:57 



 
Profiel   

hoe jonger ze zijn hoe beter het te herstellen is, door de smid idd. Die even een plannetje laten maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 10:22 



 
Profiel   

Ze wordt al om de 2 tot maximaal 3 weken bekapt door twee zeer kundige smeden. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 10:23 



 
Profiel   

dan is het afwachten in hoeverre het nog volledig goedkomt of dat het toch nog enigszins blijft, wat schat de smid in?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 10:29 



 
Profiel   

Die durven er geen uitspraken over te doen. In geen enkel geval, eigenlijk. Het is afhankelijk van zoveel factoren...

Ze hebben hier wel eens een Jazz met ongelijke voeten kort voor de keuring nog zo netjes gekregen dat die ster werd zonder opmerkingen op de voeten. En een 9-jarig trainingspaard dat erg frans stond weer helemaal recht. Op die leeftijd hoor je niet meer te corrigeren, maar ze landde scheef en daarom was er onverwacht nog ruimte voor verbetering.

Ik wil er niet van uitgaan dat ze kaarsrecht wordt. Het enige jammere is dat ze dan de eerste in het lijntje (van haar papier) is zonder keuringspredicaat. Al is ze daar misschien sowieso niet goed genoeg voor, maar dit zou het al meteen uitsluiten.

Verder ben ik nog steeds in afwachting van het paspoort van mijn Jameson. Die is al bijna 6 maanden. :P

Ik wilde eigenlijk de video's van de Gelderse hengsten nog even terugkijken. Misschien (wellicht?) ligt het aan mij, maar ik kan lang niet alle hengsten terugvinden. Jullie wel? De site is voor mij totaal niet logisch of overzichtelijk en ik blijf constant de audio van de featured video op de homepage horen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 10:53 



 
Profiel   

https://kwpn.tv/ondemand/eerste-bezichtiging-20212022

Nee het is geen gemakkelijke site..
Ik denk als de smid nu gewoon regelmatig corrigeert dat het best goed komt Lorette, beetje frans is ook echt geen belemmering voor predikaten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 11:35 



 
Profiel   

Zie Pb Lorette

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 11:46 



 
Profiel   

Lorette; als je nu om de 2 of 3 weken de smid er al bij hebt, neem ik aan dat het een vrij extreme franse stand is? En is het alleen de hoef? Of is ze al frans vanuit de kogel of zelfs voorknie? Als het echt van hogeraf komt is het niet altijd even goed te corrigeren door de smid.
Ik denk dat het zonder foto ook heel lastig is om aan te geven of het zin heeft om hiermee naar een keuring toe te gaan. Iets frans is niet zo'n ramp, maar té frans is zinloos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 13:55 



 
Profiel   

Nee, dat had andere redenen.. Zo mensgericht als mijn Jameson is, zo onzeker en wantrouwend is de Henkie. Een vreemde kan eigenlijk niet bij haar in de buurt komen en wil je haar per se aanraken, dan mag je wel wat gevoel en handigheid hebben. De laatste keer bekappen was ik er zelf niet eens bij en lukte het gewoon in de stalgang, zoals we elk normaal paard doen. Dat was al een hele overwinning. We zijn er nog niet. Het is een veulen dat nog veel vertrouwen moet krijgen. Gelukkig heb ik een zwak voor eigenzinnige merries en ze staat aan huis. Dit karakter heeft ze van haar moeder meegekregen. Die vond alleen haar eigenaar oké. Die merrie kon ook niet klaargemaakt worden voor de keuring (in de zin van wegbrengen). Hebben ze geprobeerd, maar was niet te doen en de merrie at ook niets meer. De eigenaar heeft haar uiteindelijk zelf maar een paar keer gelongeerd en hoopte er maar het beste van. Ik mocht zelf ook wel uitkijken toen ze hier met veulen stond, want ik hoefde maar naar het veulen te kijken en er vloog al een achterbeen naar mijn hoofd. :+
Er is dus al wel frequente begeleiding, maar pas nadat ik veilig alles voeten alle kanten op kon pakken. Niet zo vroeg als bij de Jameson. Die deden we in het begin gewoon 'nep' met de merrie mee.

Het zit helaas wel hoger dan de voet zelf, dus wellicht moet ik er rekening mee houden dat het zo blijft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 14:16 



 
Profiel   

Ik ben bezig met het uitpluizen van de pedigree van mijn merrie.

Iemand die de hengst Havel gekend heeft? ( https://www.wimschoukens.be/havel )
Ik ben voornamelijk benieuwd naar zijn karakter en of hij dit doorgaf aan zijn kinderen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 15:54 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Gewoon nu als veulen/ jong paard regelmatig laten bijwerken door de smid, dat is de enige manier om nog iets aan de stand te kunnen doen. Een beetje frans is idd niet erg, er staan er genoeg een beetje frans. Als het echt heel erg is ja..dan kost dat wel punten.

Als ze als jong veulen niet frans staan maar pas met een maand of 4-5 dan komt dat door de groei maar dan draait het hele been een beetje naar buiten. Als ze een smalle borst hebben gebeurd dat regelmatig. Als ze ouder worden trekt het weer weg. Dus je moet goed opletten wanneer hij frans is gaan staan. Laat je een veulen bijwerken die het later gekregen hebt dan heb je later een toontreder en dat willen ze op de keuring echt niet zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 18:18 



 
Profiel   

Eerste bezichtiging zit er weer op. Het was redelijk te volgen. De top en het ondereind, dat zijn niet de moeilijkste gevallen. Maar wat daartussen zit. Soms een opmerkelijke beslissing en dat zorgde in voorgaande jaren juist voor de leuke discussies op en rond de tribunes. Het was nu, evenals vorig jaar, wel goed te volgen maar heel erg saai. Soms slaapverwekkend. Toelichting door zo'n veilingmeesterstem. Wat mij betreft was de absolute uitschieter 301, All at Once x Davino VOD. Galopchangementen toonde hij nauwelijks maar door spanning is dat heel moeilijk te beoordelen in dat baantje.
En Den Bosch kunnen we wel vergeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 10:14 



 
Profiel   

weer geen den Bosch, wel echt heel jammer,

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 10:19 



 
Profiel   

Bedoel je dat je deze een goede vond of juist een uitschieter naar beneden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 10:20 



 
Profiel   

301 heb ik helaas gemist, ik vond het niet altijd te volgen qua doorverwijzen. Ging al een beetje raar imo bij de Toto's en gisteren weer bij de JW's en Kingstons.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 10:26 



 
Profiel   

De All at once x Davino is de donkere vos, toch? Volgens mij is dat de enige die ik gescreenshot heb, omdat ik hem niet wilde vergeten. *Edit,: Blijkbaar wel, nr 301. Ik vind hem geweldig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 10:30 



 
Profiel   

fokfanaat schreef
weer geen den Bosch, wel echt heel jammer,

Ik heb nog geen bericht gehad en ik heb daar een stand. KWPN laat 3 januari weten of het doorgaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 10:36 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
fokfanaat schreef
weer geen den Bosch, wel echt heel jammer,

Ik heb nog geen bericht gehad en ik heb daar een stand. KWPN laat 3 januari weten of het doorgaat.

Waarschijnlijk gaat DB niet door zoals her er nu naar uitziet. Dat werd gisteren door de spreekstalmeester gezegd. Nog niet officieel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 11:21 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Bedoel je dat je deze een goede vond of juist een uitschieter naar beneden?

Naar boven, een paard met zeer veel houding, front, bergop, zeer veel souplesse enz.enz.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 11:22 



 
Profiel   

Kan ik ergens een filmpje terugkijken? Wie heeft hem gefokt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 12:10 



 
Profiel   

Op cmh staat toch alles?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 12:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 344 van de 501 [ 12506 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 341, 342, 343, 344, 345, 346, 347 ... 501  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen