Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 29 [ 722 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 29  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Sportieve stippel in de maak: Appaloosa x KWPN

 
Profiel   

Ik vind dit zo'n gaaf paard! Maar dat komt ook wel doordat ze op mijn verzorgpaard lijkt. Heb je een voorkeur voor het geslacht of de kleur?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 23:44 



 
Profiel   

Janneke: Wat jammer dat het niet gepakt heeft. Welke hengst heb je gebruikt?

Rink: Er lopen gewoon drie generaties rond, hoe leuk :D

Juniper: Ik ben zelf echt een merrie mens, dus mijn voorkeur gaat wel uit naar een merrie. En qua kleur maakt het mij eigenlijk niks uit, maar het liefst natuurlijk iets met stippen :o.
Maar ook als er een bruine hengst uitkomt, houden we die gewoon aan!

Fay kwam ook helemaal bruin ter wereld en is nu een echte kleurplaat. Dus het eerste beeld zegt nog niet zo veel. Als er Appaloosa kenmerken aanwezig zijn, zoals gestreepte hoeven of verkleuring bij de neus of geslachtsdelen, is de kans groot dat er verkleuring komt!

Zometeen even met mevrouw aan de wandel. Ik rij niet meer, maar longeer en wandel nu met haar. Kreeg het idee dat het rijden nu te veel gevraagd was dus dan is dit een mooie oplossing om haar conditie wat op pijl te houden. Ze vindt het zelf ook wel prima want dan kan je ondertussen wat gras meepikken….

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 10:18 



 
Profiel   

NibbitLotus schreef
Janneke: Wat jammer dat het niet gepakt heeft. Welke hengst heb je gebruikt


Ik had Palousa San Sebastian gebruikt. Heb daar 5 jaar geleden ook een veulen van gefokt en was heel tevreden over de combinatie, dus vandaar nog een keer geprobeerd. Helaas...

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 20:44 



 
Profiel   

Super gave combinatie! Beide zijn absoluut prachtig en Fay mag er zeker zijn! <3
En ik ben gek op spikkels/stippen *\o/* <3


Weet je al of je het veulen gaat houden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 20:54 



 
Profiel   

Oh wat een leuke combinatie, ik ben erg benieuwd dus ik ga zeker volgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 21:19 



 
Profiel   

NibbitLotus schreef
Juniper: Ik ben zelf echt een merrie mens, dus mijn voorkeur gaat wel uit naar een merrie. En qua kleur maakt het mij eigenlijk niks uit, maar het liefst natuurlijk iets met stippen :o.
Maar ook als er een bruine hengst uitkomt, houden we die gewoon aan!

Fay kwam ook helemaal bruin ter wereld en is nu een echte kleurplaat. Dus het eerste beeld zegt nog niet zo veel. Als er Appaloosa kenmerken aanwezig zijn, zoals gestreepte hoeven of verkleuring bij de neus of geslachtsdelen, is de kans groot dat er verkleuring komt!


Spannend! Dat maakt de appaloosas ook zo speciaal; het is niet alleen de kleur maar ook het patroon wat alle kanten op kan gaan. Heb Fay ooit genetisch laten testen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 23:01 



 
Profiel   

Wat leuk! Ik ben heel benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 01:21 



 
Profiel   

Volg, wat een mooie merrie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 02:17 



 
Profiel   

Janneke: Zie vaak gave nakomelingen van hem langskomen. Ga je het dit jaar weer proberen?

Appeltje: Ja, we houden het veulen aan! Onze ruin wordt dit jaar 27, we fokken het veulen een beetje als opvolger :)

Juniper: Nee ik heb Fay helaas niet genetisch laten keuren. Eerlijk gezegd hebben we ook niet echt een idee wat voor kleur ze nou daadwerkelijk had, ook lastig omdat ze bijna iedere maand een andere kleur had. Misschien wel een leuk idee om bij aankomend veulen te doen als het een Appaloosa is!

Bedankt voor de leuke reacties allemaal, leuk dat jullie volgen! :D

Gisteren eindelijk een soort van charmante standfoto kunnen maken, behoorlijke opgave met Stip. Ze poseert vaak als een of andere berggeit :')
Vandaag is ze 221 dagen!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 09:39 



 
Profiel   

Wat een knappe combinatie! Ben heel erg benieuwd wat voor veulen eruit komt. *volg

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 19:20 



 
Profiel   

NibbitLotus schreef
Janneke: Zie vaak gave nakomelingen van hem langskomen. Ga je het dit jaar weer proberen?]


Goede vraag haha, twijfel daar nog steeds over.
De hengst staat nu in Belgie, dus ik zou mijn merrie naar dat hengstenstation kunnen brengen, maar vind dat een beetje moeilijk :o
Ik denk dat ik een jaar over sla en het volgend jaar weer ga proberen.

Je hebt echt een hele mooie merrie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 12:07 



 
Profiel   

Leuk! Ik volg ook mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 21:58 



 
Profiel   

Snap ik heel goed Janneke, ik ben blij dat Stip alles zo goed accepteerde waardoor alles thuis kon.
Leuk als je het nog een keer gaat proberen, blijft toch bijzonder om zelf een veulen te fokken!

Leuk dat jullie ook volgen Orange en Ariana!

Momenteel niet zo heel veel te vertellen. Mevrouw is vandaag 230 dagen drachtig. Ze zit goed in dr vel, we maken wekelijks wat wandelingen en ondertussen trekt ze meerdere malen per dag nog wat sprintjes in de wei. Met haar conditie zit het dus wel goed.

Begint wel steeds dichterbij te komen, vind het ook wel heel spannend hoe het allemaal gaat verlopen en wat voor “creatie” eruit gaat komen.
Zelf heb ik heel erg een beeld van een bruine Appaloosa merrie in mijn hoofd maar dat komt wellicht ook wel door Fay :')
Ben benieuwd wat jullie voorgevoel zegt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 17:33 



 
Profiel   

Oh wat leuk! Ik hoop iniedergeval dat er ook iets gestippelds uit komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 17:48 



 
Profiel   

janneke_S schreef
NibbitLotus schreef
Janneke: Zie vaak gave nakomelingen van hem langskomen. Ga je het dit jaar weer proberen?]


Goede vraag haha, twijfel daar nog steeds over.
De hengst staat nu in Belgie, dus ik zou mijn merrie naar dat hengstenstation kunnen brengen, maar vind dat een beetje moeilijk :o
Ik denk dat ik een jaar over sla en het volgend jaar weer ga proberen.

Je hebt echt een hele mooie merrie!

Ik vind alleen wel dat hij best vaak geen stippels vererft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 17:50 



 
Profiel   

Oeh ik ga volgen! Erg benieuwd wat hier uit mag komen! <3

Even je laatste standfoto bekeken. Het is net of ik naar mijn oude paard kijk. Zit er Sonny af Hojmark achter? (heeeeel ver denk ik, aangezien die hengst van 1977 is).

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 18:45 



 
Profiel   

Super leuk Nibbit! Je toendertijd ook gevolgd. Mijn appaloosa verwacht twee dagen later een veulentje

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 01:43 



 
Profiel   

Plop: Leuk dat je volgt, ik hoop hetzelfde haha.

Janderegelaa: Verschilt inderdaad wel bij die hengst, toch zie ik ook op zijn fb pagina veel stippels voorbij komen. Maar wellicht dat die nakomelingen meer getoond worden dan de nakomelingen zonder stippen.

Esaqar: Haar paspoort ligt bij mijn ouders thuis, ik zal van de week even voor je kijken!
Heb je een foto van je paard? Ben uiteraard nieuwsgierig nu :D

Paardjes123: Leuk dat je volgt! Wat voor combinatie verwacht jij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:18 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
janneke_S schreef


Goede vraag haha, twijfel daar nog steeds over.
De hengst staat nu in Belgie, dus ik zou mijn merrie naar dat hengstenstation kunnen brengen, maar vind dat een beetje moeilijk :o
Ik denk dat ik een jaar over sla en het volgend jaar weer ga proberen.

Je hebt echt een hele mooie merrie!

Ik vind alleen wel dat hij best vaak geen stippels vererft.

Tja, hij is ook heterozygoot lp en volgens mij ook heterozygoot patn1. Dus 50% kans op appaloosa waarvan de helft dan marmer of shabrakbont is. 25% kans op stippels zoals hij zelf heeft dus.
Staat netjes op de site dat hij heterozygoot is, en als je tussen de regels door leest ook dat hij zelfs bij appaloosa niet altijd panterbont patroon geeft.

TS sorry voor het offtopic. Ben benieuwd naar jouw veulentje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:53 



 
Profiel   

Mijn merrie Wondergirl (zie profiel) is drachtig van Peru's Sarowski. Prachtige few spot hengst met hele goede manieren

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 14:13 



 
Profiel   

Ik kom ook mee volgen! Prachtige merrie die Stip

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 15:18 



 
Profiel   

Ik volg ook! Wat een knappe merrie, ben benieuwd wat er uit komt.
Zelf heb ik ook een “sportieve” stippel, hij is dit jaar 3 en staat nog lekker op de wei

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 15:42 



 
Profiel   

ik ben echt fan van al deze sportieve stippels!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 17:10 



 
Profiel   

Ik wil ook een sportieve stippel, helaas bleek mijn merrie gust van First Class, maar kwam ook echt slecht terug van die hengstenhouder. Nu verwacht ik een mooie bonte uit haar, maar ben zo benieuwd naar de jouwe

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 20:44 



 
Profiel   

Gave combi! Ik volg zeker! Heel benieuwd!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 29 [ 722 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 29  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen