Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 283 van de 475 [ 11855 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286 ... 475  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Topic voor springpaardenfokkerij

 
Profiel   

Umeo schreef
Is er hier iemand redelijk thuis in de particuliere verkoop van veulens aan huis die ik eens een vraagje mag stellen over de prijs van een veulen?

Ik verkoop wel veulens vanaf thuis.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:55 



 
Profiel   

Umeo schreef
Ik heb ook al veel positieve dingen van de Chacflys gehoord. Kan enkel niet uit ervaring spreken.

Is bij jullie de hengstenkeuze voor dit jaar al rond?
Ik word wel vrolijk van de nakomelingen van Inaico VDL. Vindt ze beter dan hemzelf :j (niet dat hij slecht is)


Wij hebben er ook 1 (Chacfly). Wordt dit jaar 4. Bij onze merrie heeft hij de maat niet echt verbeterd, de beweging is zozo zeg maar, je kunt er geen dressuurpaard van maken qua draf. Doet een beetje pony achtig aan, maar springen *D (als jaarling een keer los laten springen....laat ik het zo zeggen, ze zag eruit alsof ze bij Beerbaum gestaan heeft :Y) ).
Van nature zo voorzichtig! Als je daar mee naar een vrijspringwedstrijd zou gaan denken ze ook dat je er van alles mee gedaan hebt.
Ben heel benieuwd hoe zij zich ontwikkelt, ze wordt nu zadelmak gemaakt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:04 



 
Profiel   

Hier 1 chacfly in de omgeving, heel voorzichtig idd, maar scherp zat wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 15:04 



 
Profiel   

Vraagje, heeft iemand van jullie Farzack des Abbayes al gebruikt van stal Hendrikx of er veulens van gezien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 15:43 



 
Profiel   

Geen ervaring met de hengst, nooit van gehoord.

Hier is de eerste merrie volgende week uitgeteld! Vroege vogel :D
Taloubet x nabab.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 17:28 



 
Profiel   

Er liepen er een aantal op de veiling bij Hendrix
Misschien kun je die terug kijken op YouTube?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 17:44 



 
Profiel   

merelhof schreef
Vraagje, heeft iemand van jullie Farzack des Abbayes al gebruikt van stal Hendrikx of er veulens van gezien?


ja afgelopen jaar een veulen van gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 18:56 



 
Profiel   

bedankt voor de reactie, vind het een heel veelbelovende hengst, vraag mij af of hij bloed geeft en vandaar op zoek naar wat info, gezien hij aan start van zijn carrière staat moeilijk daar een beeld over te vormen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 18:59 



 
Profiel   

Oehlala schreef
merelhof schreef
Vraagje, heeft iemand van jullie Farzack des Abbayes al gebruikt van stal Hendrikx of er veulens van gezien?


ja afgelopen jaar een veulen van gehad.


Wat vond je er van?

Zo van de filmpjes denk ik vermogen, maat. Je moet een merrie hebben met een fijne mond en een goede galop.


Laatst bijgewerkt door Pantykous op 17-01-22 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 20:08 



 
Profiel   

Op de filmpjes lijkt hij wel een merrie nodig te hebben met een goede galop. En erg makkelijk in de mond vind ik em niet. Maar springen kan ie wel, al is t een beetje overdreven soms... :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 20:10 



 
Profiel   

Charisma schreef
Op de filmpjes lijkt hij wel een merrie nodig te hebben met een goede galop. En erg makkelijk in de mond vind ik em niet. Maar springen kan ie wel, al is t een beetje overdreven soms... :o


Haha, nou great minds think alike zeggen ze dan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 20:10 



 
Profiel   

Oh de eerste veulentjes komen er al aan. Spannend!
Wij verwachten ons veulentje van Ermitage in mei. Hopelijk een merrieveulen en anders opnieuw dekken... :j
Zag dit weekend Gin Flip de Muze springen. Vond ik er wel goed uitzien. Heeft iemand van jullie al veulens van hem gezien? Zijn op zoek naar een jonge hengst die voldoende bloed doorgeeft. Suggesties altijd welkom :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 20:14 



 
Profiel   

Pantykous: :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 20:17 



 
Profiel   

Pantykous schreef
Charisma schreef
Op de filmpjes lijkt hij wel een merrie nodig te hebben met een goede galop. En erg makkelijk in de mond vind ik em niet. Maar springen kan ie wel, al is t een beetje overdreven soms... :o


Haha, nou great minds think alike zeggen ze dan :D

Ik vind hem niet overdreven springen althans niet de laatste 2 vidéos op CMH ? Maar ik zie niet echt wat hij kan toevoegen : geen beste galop , geen vaderdier zo te zien
Lijkt meer een normaal ruintje :o
Kan je inbeelden als die niet op zo'n prof stal zou staan

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 20:18 



 
Profiel   

Ik heb ergens een video gezien waar hij vond ik erg overdreven sprong...weet niet dadelijk welke...
Ik word er als hengst ook niet echt warm van idd...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 20:19 



 
Profiel   

Die Gin Flip is wel een toffe al goede trainingsfilmpjes van gezien ook :j
Wel niet zo heel groot paard denk ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 20:19 



 
Profiel   

Galop wil ik echt niet in toegeven bij een hengst zelfs al heeft de merrie een goede galop
Vind voor mij één vd belangrijkste factoren voor een springpaard

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 20:21 



 
Profiel   

Van die Gin flip wil ik wel meer zien als ie wat ouder is, lijkt nu wel goed...maar vind em nog slapjes.

En idd, goede galop is een must. Maakt alles zoveel makkelijker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 20:22 



 
Profiel   

merelhof schreef
Vraagje, heeft iemand van jullie Farzack des Abbayes al gebruikt van stal Hendrikx of er veulens van gezien?





Het was een bijzonder groot veulen, grof en veel bot. Qua karakter best heel schichtig en bang/onzeker, erg steile achterbenen en hoge steile hoeven. Traag ook in de beweging en reflexen vond ik. Ik ken de moeder niet (was een pleegveulen), persoonlijk vond ik het niet zo wat. Trok heel erg naar de (pleeg)moeder. Ik zie ze liever lekker brutaal, snel en dat ze op de weide zelf op ontdekking gaan, ipv telkens achter de moeder te gaan staan bij nieuwe dingen of mensen. De hengst zelf kende ik trouwens niet voordien.

Ik plaats geen foto's omdat het veulen niet van mij is, weet niet of dat dan gepast is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 20:34 



 
Profiel   

@Besita: ik zag net een filmpje voorbij komen op instagram van Double Fun. Ik vind hem echt te gek, wat een fijne hengst!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 20:42 



 
Profiel   

Bedankt voor de input

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 20:43 



 
Profiel   

beelo schreef
Oh de eerste veulentjes komen er al aan. Spannend!
Wij verwachten ons veulentje van Ermitage in mei. Hopelijk een merrieveulen en anders opnieuw dekken... :j
Zag dit weekend Gin Flip de Muze springen. Vond ik er wel goed uitzien. Heeft iemand van jullie al veulens van hem gezien? Zijn op zoek naar een jonge hengst die voldoende bloed doorgeeft. Suggesties altijd welkom :D


Wat voor een merrie heb je gebruikt bij Ermitage?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 21:07 



 
Profiel   

Zouden jullie een paard voor de 3e keer laten opereren op dezelfde plek? Het ging om een chip in de kogel. 1e keer niet alles verwijderd. 2e keer goed met controle foto. Maar nu toch niet mooi glad op de foto. Mijn gevoel zegt 'het kan nooit goed'

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 21:15 



 
Profiel   

Beelo ,
Gin Flip de Muze staat bij Stoeterij Molenhof Net als Piece of Cake beiden hengsten krijgen een top opleiding en alle kansen vaak hebben ze ook een aantal veulens van hun eigen hengsten op de stoeterij.
Als je een berichtje doet mag je daar wel rondkijken. Ik had vorig jaar een heel bloederig hengst veulen van Piece of Cake.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 21:17 



 
Profiel   

Julia schreef
@Besita: ik zag net een filmpje voorbij komen op instagram van Double Fun. Ik vind hem echt te gek, wat een fijne hengst!

Ja alleen heeft ie zich al veel beter getoond dan zaterdag in de HC
Maar daar zijn het jonge paarden voor :)
Ik denk dat ie echt een hele mooie toekomst voor zich heeft , het is echt een geweldig goed paard ..maar de weg is lang , heel lang :o
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 21:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 283 van de 475 [ 11855 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286 ... 475  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen