Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 263 van de 500 [ 12478 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266 ... 500  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

 
Profiel   

Ja, daar ben ik ook benieuwd naar Caresse! Belangrijkste voor mij is: dat het gezond is. In het verleden op gebied van bevallingen zoveel mee gemaakt dat ik daar toch wel een licht trauma aan over heb gehouden geloof ik en het elk jaar weer nagelbijten is of het wel goed gaat.
Maar Jenny is gezond en rond, dus moet goed komen! En voor een eerste veulen heeft ze er inderdaad al een best buikje aan zitten. Dat word straks een gevalletje: Buik waar ga je heen met de pony?
Merk ook dat haar karakter nu wel echt begint te veranderen. Minder zin om dingen te doen en gewoon lekker te knuffelen, poetsen. Sprinten door de wei kan ze nog wel.

Gisteren even naar de uiers van Maria gekeken, maar nog niks te zien. Maria is een ervaren fokmerrie en was een aantal jaar geleden ook te zien in het dikke buiken topic met Isaac. Toen was ze dragend van Fabulous. Dit jaar dragend van Frodo (goedgekeurde 2de premie dekhengst). Een palomino bonte (zij zelf is Bruin bont). Frodo is trouwens niet zijn officiële naam, maar die is te lang om in de wei te roepen dus roepnaam werd Frodo. Zal vanmiddag ook van haar even een foto maken.
Zij draagt altijd veel minder dik. We dachten eigenlijk dat ze vorig jaar dragend was, maar de hengstigheid kwam in mei volledig terug en is toen ook door Frodo gedekt. Hengstigheid is daarna ook niet meer terug gekomen. Dus we hebben stille hoop dat we dit jaar een veulentje van Maria en Frodo kunnen verwachten.
Ze zou voor april uitgerekend zijn. Uiers doen nog niks natuurlijk. Dat zijn nog slappe theezakjes.

Uiers Maria. Ervaring leert dat zij ze helemaal vult, maar geen melk lekt voor de bevalling. En ze is heel goed in heel stiekem bevallen. Je kan ze nog zo goed in de gaten houden, maar ze bevalt altijd net wanneer je even niet kijkt. In 2020 keek de eigenaar om half 9 's ochtend. Niets aan de hand en ging terug naar het erf. Ik kom om 9uur aan en Noah lag er gezond en wel naast.

Zal vanaf nu ook mijn best doen om op de rest te reageren wanneer daar tijd voor is :j .

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 10:30 



 
Profiel   

Hier schiet het ook al op! Nog 2 maandjes :)

Ik denk dat ik de camera aanzet en ga testen met de strips.
Zijn er meer die het zo doen?

Birth alarm is niet zo goed bevallen de vorige keer.. Hij ging tussendoor wel af, maar op moment supreme niet.

Kleurkansen, tsja...
Ik heb een vos merrie met een zwartbruine hengst. Er was iemand die mij vertelde dat er geen vos uit kan komen uit een zwartbruine hengst?
Ik weet het niet hoor, wel super nieuwsgierig natuurlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:00 



 
Profiel   

Ik gebruik geboorte alarm en camera.
Vooral gedrag en uier in de gaten houden en vervolgens wekkers zetten en bij heel verdacht gewoon compleet waken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:17 



 
Profiel   

Tinkels schreef
Hier schiet het ook al op! Nog 2 maandjes :)

Ik denk dat ik de camera aanzet en ga testen met de strips.
Zijn er meer die het zo doen?

Birth alarm is niet zo goed bevallen de vorige keer.. Hij ging tussendoor wel af, maar op moment supreme niet.

Kleurkansen, tsja...
Ik heb een vos merrie met een zwartbruine hengst. Er was iemand die mij vertelde dat er geen vos uit kan komen uit een zwartbruine hengst?
Ik weet het niet hoor, wel super nieuwsgierig natuurlijk!

Afhankelijk van de gentica van de hengst en jouw merrie kan je daar een vos, bruine of zwarte uit krijgen. Vos, zwart of bruin kunnen wegvallen als optie als je meer informatie hebt van de genetica, maar dat een zwartbruine nooit een vos krijgt dat klopt niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:28 



 
Profiel   

Dames, hoe zit het ook alweer met vaccineren en ontwormen voordat het veulen komt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:31 



 
Profiel   

Hier maakte BunnyBum kennis met de kudde en omgekeerd :D
Ze had veel bekijks
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:41 



 
Profiel   

mooney schreef
Tinkels schreef
Hier schiet het ook al op! Nog 2 maandjes :)

Ik denk dat ik de camera aanzet en ga testen met de strips.
Zijn er meer die het zo doen?

Birth alarm is niet zo goed bevallen de vorige keer.. Hij ging tussendoor wel af, maar op moment supreme niet.

Kleurkansen, tsja...
Ik heb een vos merrie met een zwartbruine hengst. Er was iemand die mij vertelde dat er geen vos uit kan komen uit een zwartbruine hengst?
Ik weet het niet hoor, wel super nieuwsgierig natuurlijk!

Afhankelijk van de gentica van de hengst en jouw merrie kan je daar een vos, bruine of zwarte uit krijgen. Vos, zwart of bruin kunnen wegvallen als optie als je meer informatie hebt van de genetica, maar dat een zwartbruine nooit een vos krijgt dat klopt niet.


We wachten in spanning af :)
Niet dat ik geen vos wil hoor, maar dat werd me verteld. Ik kwam er wel achter dat er nog geen enkel vosveulen geboren is van deze hengst. Ook niet uit vos merries.
Wellicht heb ik de eerste!

Merrie die drachtig is, 1 a 2 weken voor het veulen ontwormen.
Vaccineren kan 6 weken van te voren als booster volgens mij, mijne is net voor de kerst gevaccineerd en dat doe ik niet nogmaals.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:42 



 
Profiel   

Het kan ook dat specifiek die hengst geen vos geeft hoor, als hij homozygoot is voor zwart. Maar ik bedoel dat je dat niet aan het uiterlijk kan zien, dus niet elke donkerbruine hengst heeft dat automatisch :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:12 



 
Profiel   

RianneP. Ik zie het veulentje af en toe bewegen Als dit een voorteken mag zijn en het dus een rustig veulentje is. O:)

Jessicazz jij zal misschien wel al hele voeten uit de buik te voorschijn zien komen?

Dieyar wat een bolle buik zo! En wat een uier al!

Charisma die zijn lekker gepaneerd :D

Macavity vervelend dat je eigenlijk van stal wil wisselen. Maar snap dat als ze niet veel buiten kunnen je liever een ander plekje zoekt.

Toushie al wat meer duidelijk over de kleine plasjes?

Wpaard ziet eruit al een heerlijke plek om te wandelen.

Ajesca zo die is wel echt rond te noemen :=

Knolselder <3 <3 <3 Wat lief! Hoe is het met ze?

Sanet op internet zie je zoveel verschillende dingen wbt ontwormen en vaccineren. Ik vaccineer nog een keer een maand voor de uitgerekende datum en ontworm nog 2 weken ervoor.

Heeft er iemand ervaring met dichtgezette merries en wanneer deze open te laten maken? Blijft dit dan vanzelf open of moet je dit een beetje open houden?
Ik vind dit misschien nog wel het meest spannende van heel de dracht, omdat ik dit nog nooit heb meegemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 15:01 



 
Profiel   

Tinkels: Dat schiet zeker al op! Stiekem wel jaloers! Hier nog drie maandjes wachten op de eerste.
Camera en strips geen ervaring mee helaas. Hier is het vooral extra waken en de merrie goed in de gaten houden.
Zou de strips eigenlijk nog best een keer willen proberen, maar heb ook geen idee of de merries hier dat toe willen laten.

Knolselder: Ach gut, wat is ze leuk zeg <3 .

Stiekem wel benieuwd waarvoor het dichtzetten van de merrie is? Heb het wel eens vaker gehoord.

Even een update van Jenny! Vanochtend in ieder geval de Sudocreme opgehaald. Vanmiddag langs geweest. Kootholtes gecheckt en schoon en droog gemaakt en tot mijn grote verbazing is alles gewoon al rustiger zonder überhaupt te behandelen. Dus of het dan ook echt mok is? Ik durf het niet te zeggen. Voor de zekerheid toch maar de Sudocreme er op gedaan en doe dat gewoon tot de huid daar weer helemaal mooi en rustig is.

Hier in ieder geval een foto van Maria. Van voor valt er nog weinig te zien. Durf het bij haar stiekem eigenlijk ook pas te zeggen wanneer er een veulen naast staat, maar we houden ze sowieso goed in de gaten. Hengst staat er 24/7 bij (ze staat in een gemengde kudde met een ruin, hengst en nog een merrie).
Maar misschien zien jullie verschil? Lastige is dat ik Maria elke dag zie en het zelf dan opgegeven moment ook niet meer zie :') .

(Excuses voor de hoeven op de laatste foto. Ze is inmiddels ook al bekapt tussen de twee foto's in).

[ img ]

Ter vergelijking. Maria op 1 augustus 2021:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 17:20 



 
Profiel   

Yvk hier ook eerste keer dichtgezette merrie. Ik las van een ander dat die de week voor de 320 dagen open haalt, dit was ik dan ook maar van plan? Dit vind ik ook erg spannend, al gedroomd dat ik het vergeten was

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 18:32 



 
Profiel   

Hier geen ervaring met dichtgezette merrie voor de bevalling. Er is eens één dichtgezet maar overleden toen ze 7 maand drachtig was.

xYaartje fijn dat haar kootholtes rustig zijn. Scheeld al de helft dat het nu zo droog is gelukkig. Ben wel klaar met de regen := Ik zie echt wel verschil. Buik is nu op kniehoogte. Hiervoor niet :P Leuke merrie!

Sanet volgens mij staat dat in de openingspost van dit topic :)

Knolselder geweldige plaatjes <3 Ik wil je valk <3 <3 Hele gave pony! (Te koop? O:) )

Intressant alle kleur theorieën. Zo leer je weer wat :D

Tinkels schiet mooi op bij jou!!

Hier birth alarm, melk strips en camera :) En ik krijg een zwart bonte (merrie hoop ik :j )

Ajesca wat een prachtige merrie heb je. Ze is lekker bol

Melissa ze bevalt niet thuis begrijp ik?

Wpaard wat een leuke foto's! Vind haar heel schattig!

Toushie opzich kan het veulen nu nog nier op de blaas drukken. Einde dracht pas. Ze kunnen ook (schijn) hengstig zijn tijdens de dracht

Jessicazz spannend bij jou!! Van wat voor hengst is ze drachtig eigenlijk?

MacavityL welkom terug :) Wat balen van de stalling.. Welke omgeving zit je?

Charisma mooi schoon toch :+ Fijn toch dat ze lekker kunnen rollen. Hier is de paddock eindelijk opgedroogd en heeft ze eindelijk na 2 maand weer kunnen rollen. Zo fijn. Ze zien er goed uit!

Even wat bijlezen. Hier voornamelijk fotoshoots met de pup :D
[ img ]
Zilver en Fayola lekker vies en blij. Ze gingen lekker bokkend door de paddock
[ img ]
Weinig te melden verder. Nog 57 en 86 dagen te gaan. Kan echt weinig geduld meer opbrengen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 19:03 



 
Profiel   

Hier 1 dicht gezet. Die gaat rondom dag 315 open. Ongeveer een week voor 320 dus. Omdat ik weet dat ze (tot nu toe. Klopt af) vroeg bevalt.
Heb eens via de kliniek een brief gekregen als reminder voor loszetten (ideaal). Dat was geloof ik 2 weken voor uitgerekende datum
Ik bekijk de wond en houd in de gaten, verder doe ik er eigenlik niks aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 19:06 



 
Profiel   

Zo Kabayo, het puppy is er al bijna af op die foto!
Nee, Suusje is niet te koop, hehe. Dat is onze grote favoriet. Haar veulentje dat dit jaar geboren wordt misschien wel.
Ik heb nog een knappe Oopsdochter van haar ook, na een stiekeme date met minishet Olaf
[ img ]
De rechtse :D

Wat een nachtmerries allemaal, merries vergeten openmaken die dichtgezet zijn :=

Wat is Maria een lieve pony om te zien Yaartje.

Ik stond vandaag te twijfelen of Mona nog wel drachtig is. Ik heb ze gisteren naar huis gehaald op dag 289 en vind haar eigenlijk niet echt dik. Ik wel dik qua teveel vetjes, maar geen babybuik. Of ze moest meer naar onderen dragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 19:25 



 
Profiel   

Yaartje bij mij is ze dichtgezet omdat ze lucht zoog vanachter en daardoor baarmoederontsteking heeft gehad. Ze is al een ruime tijd voor de dek plannen dicht gezet. Maar ook voor het dekken was het beter.

Om ze open te zetten op 320 had ik ook gehoord, maar Havanna blijkt bij alle veulens over gedragen te hebben. Lijkt mij dat het dan toch weer terug dicht groeit, na zo'n lange tijd? Of is het dan te vers en springt het weer open?

Kabayo duurt lang nu he. Ik vind het ook zooo langzaam gaan nu.
Mooie foto van de pup!

Knolselder haar oeps-dochter is daarom wel héél erg leuk! :o
Ga je actie ondernemen om te kijken of Mona nog drachtig is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 20:09 



 
Profiel   

Goh, ik ga het nog even aankijken. Morgen ga ik een uierfoto maken, zodat ik van daaruit kan nagaan of er veranderingen komen. Maar het is niet dat ik haar nu al weer zou willen beginnen dekken. Dus nog even uitzitten kan geen kwaad. Als ze binnen een maand nog niets doet, zal ik ze wel eens laten nakijken.

Ja Oepsdochter Rosette is ook om op te vreten. En die manen… ze is nog geen 2!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 20:32 



 
Profiel   

Het vertaalt zich niet zo mooi naar de foto, maar hier de foto van Estonia's babybuikje op dag 304. Ze is echt wel dik hoor :')
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 21:09 



 
Profiel   

Tinkels schreef
mooney schreef
Tinkels schreef
Hier schiet het ook al op! Nog 2 maandjes :)

Ik denk dat ik de camera aanzet en ga testen met de strips.
Zijn er meer die het zo doen?

Birth alarm is niet zo goed bevallen de vorige keer.. Hij ging tussendoor wel af, maar op moment supreme niet.

Kleurkansen, tsja...
Ik heb een vos merrie met een zwartbruine hengst. Er was iemand die mij vertelde dat er geen vos uit kan komen uit een zwartbruine hengst?
Ik weet het niet hoor, wel super nieuwsgierig natuurlijk!

Afhankelijk van de gentica van de hengst en jouw merrie kan je daar een vos, bruine of zwarte uit krijgen. Vos, zwart of bruin kunnen wegvallen als optie als je meer informatie hebt van de genetica, maar dat een zwartbruine nooit een vos krijgt dat klopt niet.


We wachten in spanning af :)
Niet dat ik geen vos wil hoor, maar dat werd me verteld. Ik kwam er wel achter dat er nog geen enkel vosveulen geboren is van deze hengst. Ook niet uit vos merries.
Wellicht heb ik de eerste!

Merrie die drachtig is, 1 a 2 weken voor het veulen ontwormen.
Vaccineren kan 6 weken van te voren als booster volgens mij, mijne is net voor de kerst gevaccineerd en dat doe ik niet nogmaals.


Je hebt best wel een grote kans op vos. De vader van Lord Diamond heeft een vosgen (Fairy Tail is een vosmerrie, de moeder van Daily Diamond). Lord Diamond kan dus het vosgen van vaders kant hebben gekregen.
De moeder van Lord Diamond stamt af van Scandic, wat een vos hengst is. De moeder heeft dus ook een vosgen die ze door kan geven. Daarmee is er een fikse kans dat Lord Diamond een vosgen heeft, en als dat zo is heb je 50% kans op vos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 21:22 



 
Profiel   

Kabayo schreef
Jessicazz spannend bij jou!! Van wat voor hengst is ze drachtig eigenlijk?


Ze is drachtig van de Gelderse hengst Imposant EM!!
Zoo benieuwd naar deze combinatie, ben ook zo benieuwd wat voor kleur eruit komt. Maar het meeste hoop ik dit jaar op een gezond levend veulen <3 <3

[ img ]
[ img ]


Vanavond even een foto van de onderkant van de buik gemaakt phoeee!! := := := ze staat in rust achter vandaar de gekke stand

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 22:05 



 
Profiel   

Kabayo: Wat een onwijs knappe pup heb je <3 ! En wat een knappe merries ook! Ja, de laatste loodjes dan he. Dan duurt het echt veels te lang.
Ja heel fijn en het droge weer helpt zeker! Dat mag wel even zo blijven! En ik ook hoor. Wil weer voorjaar en zomer. Gewoon weer lekker in de wei kunnen zitten zonder vies te worden en de kudde observeren (zit nu uiteraard niet in de wei. Mij te nat).
Dan gaan we er maar vanuit dat ze dragend is! Lastige is dat we vorig jaar ook dachten dat mevrouw dragend was, maar hield zij ons even mooi voor de gek. Er kwam maar niks en er kwam maar niks _O- . En die hengstigheid in mei vorig jaar had natuurlijk aan moeten geven dat ze niet dragend was, maar hey. Je houd hoop he :D . Zit nu al te hopen dat de hengstigheid dit voorjaar niet terug komt en we straks een heel knap veulen hebben rond lopen <3 .
Zo ziet ze er van voor uit. Nog helemaal niks, nadda, noppes te zien:

[ img ]

Knolselder: Blijf verliefd op jouw kudde <3 . Wat heb je toch een hele leuke kudde zo samen en die manen! Ik ben jaloers hoor! Al mag ik hier niet klagen eerlijk gezegd wat betreft manen.
Dat zou wel balen zijn als Mona toch niet dragend is! Hopelijk draagt ze gewoon niet dik dit jaar en blijkt ze toch dragend te zijn.
Dank je wel! Maria is zeker een lieve pony en een geboren moeder. Hele wijze merrie ook. Verzorg haar in juni/juli dit jaar alweer 10 jaar <3 . Gelukkig heeft mijn pony haar karakter geërfd (Asfaloth is haar eerste veulen).

Yvk: Luchtzuigen van achteren? Dat is weer iets nieuws! Het dichtzetten helpt neem ik aan dan om bacteriën etc buiten te houden of hoe moet ik dat zien?

goldenarow: Mooi buikje al!

Hier een foto van Frodo. De hengst die Maria gedekt heeft. Super lieve hengst en heel benieuwd hoe hij het als vader gaat doen dit jaar. Frodo blijft gewoon in de kudde wanneer het veulen er is. Mijn ruin Asfaloth ook. Asfaloth krijgt dan namelijk de taak om voor oppas te spelen zodat zijn moeder even rust heeft haha. Dat regelt zich trouwens vanzelf in de kudde. Altijd heel mooi om te zien hoe elk kuddelid zijn of haar rol oppakt wanneer er een veulen is <3 .
Jenny en Zoë zijn buren van de kudde van Frodo. Frodo zijn kudde bestaat uit Arwen, Asfaloth en Maria.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 22:15 



 
Profiel   

Wauw wat een knappe hengst Jessica!

En ook Frodo mag er wezen.
Ik hou ook van harige monsters :') Mona is voor het eerst hier drachtig, dus geen idee hoe ze anders draagt. Nu is het wel een redelijk lange merrie. Dus veulen heeft veel plaats. Maar toch…

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 22:51 



 
Profiel   

Jessica: vergeet ik gewoon op jou te reageren! Wat een knappe merrie en hengst! En wat een flinke buik al! En snap je helemaal hoor. Het enige wat hier ook belangrijk is: Een gezond en levend veulen en merrie in de wei!
Tegen dat de bevallingen dichterbij komen zit ik te nagelbijten hier.

Dank je wel Knolselder! Hij mag er zeker wezen en meneer weet van zichzelf ook erg goed dat die erg knap is! Harige monsters zijn ook het leukst! Dat maakt het inderdaad nog lastiger dan om in te schatten of ze wel of niet dragend is. ik duim voor je dat ze gewoon toch drachtig blijkt te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 23:03 



 
Profiel   

xYaartje schreef
Jessica: vergeet ik gewoon op jou te reageren! Wat een knappe merrie en hengst! En wat een flinke buik al! En snap je helemaal hoor. Het enige wat hier ook belangrijk is: Een gezond en levend veulen en merrie in de wei!
Tegen dat de bevallingen dichterbij komen zit ik te nagelbijten hier.

Dank je wel Knolselder! Hij mag er zeker wezen en meneer weet van zichzelf ook erg goed dat die erg knap is! Harige monsters zijn ook het leukst! Dat maakt het inderdaad nog lastiger dan om in te schatten of ze wel of niet dragend is. ik duim voor je dat ze gewoon toch drachtig blijkt te zijn.

Nouuu ik ben ook zooo zenuwachtig voor de bevalling!! Mijn merrie heeft helaas vorige jaar januari een dood veulen gekregen dus vind het maar niks.

Dus zal enorm opgelucht zijn als de bevalling goed verlopen is. Maar vooral dat merrie en veulen het goed maken <3 <3

Maar tot die tijd zit ik ook nagelbijtend op de bank haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 23:20 



 
Profiel   

Jessicazz schreef
xYaartje schreef
Jessica: vergeet ik gewoon op jou te reageren! Wat een knappe merrie en hengst! En wat een flinke buik al! En snap je helemaal hoor. Het enige wat hier ook belangrijk is: Een gezond en levend veulen en merrie in de wei!
Tegen dat de bevallingen dichterbij komen zit ik te nagelbijten hier.

Dank je wel Knolselder! Hij mag er zeker wezen en meneer weet van zichzelf ook erg goed dat die erg knap is! Harige monsters zijn ook het leukst! Dat maakt het inderdaad nog lastiger dan om in te schatten of ze wel of niet dragend is. ik duim voor je dat ze gewoon toch drachtig blijkt te zijn.

Nouuu ik ben ook zooo zenuwachtig voor de bevalling!! Mijn merrie heeft helaas vorige jaar januari een dood veulen gekregen dus vind het maar niks.

Dus zal enorm opgelucht zijn als de bevalling goed verlopen is. Maar vooral dat merrie en veulen het goed maken <3 <3

Maar tot die tijd zit ik ook nagelbijtend op de bank haha

Wat ontzettend verdrietig zeg ;( . Ja, dan snap ik helemaal dat je nu echt nagelbijtend op de bank zit! Gaat vast helemaal goed komen dit jaar! Duim hard voor je! Wel ontzettend dapper trouwens dat je het dan toch nog weer een keer probeert en haar weer hebt gedekt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 23:48 



 
Profiel   

Vraagje, hoeveel betalen jullie voor de merriebegeleiding op andere stal? Dus voor tijdens het veulenen, niet om drachtig te krijgen. :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 263 van de 500 [ 12478 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266 ... 500  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen