Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 264 van de 500 [ 12478 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267 ... 500  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

 
Profiel   

Ik doe dat zelf, vind het het mooiste van fokken. Het uitpakken van het kadootje met alle spanning vooraf
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:38 



 
Profiel   

fokfanaat schreef
Ik doe dat zelf, vind het het mooiste van fokken. Het uitpakken van het kadootje met alle spanning vooraf


Mooie verwoording en sluit me er bij aan.

Ik heb wel een toevoeging. Ik vind de spanning soms wel extreem. Trillende handjes enzo :') _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:04 



 
Profiel   

Nou idd, ben wel eens bijna flauw gevallen, na waken, weinig slaap en dan grote inspanning van veulen dat klem zat eraf te helpen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:07 



 
Profiel   

Sssst, het is mijn eerste. Straks durf ik niet meer :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:09 



 
Profiel   

:') Ik doe het ook zelf lol. Is voor als men juist bij mij drachtige merrie neerzet. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:10 



 
Profiel   

Ik doe het ook zelf. Alleen ben altijd bang dat het verkeerd ligt en dat ik dan echt erin moet. En dat zie ik niet voor me.

Terug duwen er naast met je hand langs het lichaam eh ja geen idee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 17:48 



 
Profiel   

mirjamalvaro schreef
:') Ik doe het ook zelf lol. Is voor als men juist bij mij drachtige merrie neerzet. :=


Bij een kraamstal hier in de buurt betaal je €150 per week. De merrie moet minimaal 2 weken voor de uitgerekende datum binnen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 18:00 



 
Profiel   

Ik heb geen antwoord op de kosten. Zoals fokfanaat het zo mooi benoemd wil ik "zelf" het cadeautje uitpakken. Daarbij is mijn vader boerenzoon, die heeft genoeg kalfjes op de wereld geholpen. Zo ook mijn shetlanders die beide verkeerd lagen en mijn moeder was dierenartsassistente. Ook de dierenarts staat op stand-by. Kennis genoeg rond onze stal :)

Jessicazz is haar vorige veulen overleden met de bevalling of was het een verwerping? (Te vroeg). Wat triest dat het gebeurd is. Hopelijk heb je snel een mooie baby. Hoe is het nu? Gave hengst!! Hij is inderdaad imposant :D

XYaartje Dankje! Pup is weinig pup meer. En nog maar 4 maand oud :') Ja die laatste dagen... pfff. Kan ik doorspoelen? -O- Herkenbaar. Ik zit ook graag in de wei. Dat vieze vind ik nu niet zo erg. Eindelijk na 2.5 maand konden ze weer rollen omdat het zand nu geen modder meer is. Arme beesjes. Denk wel dat ze dragend is! Soms na een stukje rennen kan je het veulen net voor de uier voelen
Wat een prachtige hengst <3 Een shetlander? Stamboek toevallig? Vind dat deze heel mooi in elkaar zit!

Goldenarrow wow wat slank. Is ze altijd zo? Geloof zeker wel dat de foto kan vertekenen. Doet haar uier al wat?

Yvk dankje! Ja gaat mij veel te traag nu. Hoe is het met jou merrie?

Knolselder ja je hebt gelijk. M'n baby is geen baby meer. Ja op papier wel haha. Ze wordt al zo groot! Ahh helaas, haar oeps baby wel? Wat een bos manen! Heel gaaf. Die aller linker heeft ook een gaaf kleurtje. Ik hou wel van apart
Mmm zou balen zijn van Mona..

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 18:22 



 
Profiel   

suffie schreef
mirjamalvaro schreef
:') Ik doe het ook zelf lol. Is voor als men juist bij mij drachtige merrie neerzet. :=


Bij een kraamstal hier in de buurt betaal je €150 per week. De merrie moet minimaal 2 weken voor de uitgerekende datum binnen zijn.


Dank je voor je antwoord :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 18:45 



 
Profiel   

Kabayo schreef
Jessicazz is haar vorige veulen overleden met de bevalling of was het een verwerping? (Te vroeg). Wat triest dat het gebeurd is. Hopelijk heb je snel een mooie baby. Hoe is het nu? Gave hengst!! Hij is inderdaad imposant :D


Het veulen is te vroeg geboren, ze moest nog 3 maand maar mocht helaas niet zo zijn :( :(

Jaaa nog 42 dagen wachten tot de uitgerekend datum, kan niet wachten *\%/*

Ik merk nu wel verschil met de vorige dracht toen het misging. Ze is nu veel vrolijker en het veulen is enorm actief!! Bij de vorige dracht was ze erg sloom en lusteloos, en toen het veulen eruit was leefde ze weer helemaal op. Ik heb nu mijn paard weer terug met een hoop temperament _O- :=

Jaaa de hengst is echt mega gaaf!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 18:50 



 
Profiel   

Janine, als het verkeerd ligt en je moet erin, dan ga je erin hoor. Nu ja, bij mij neemt adrenaline en intuïtie op zo een moment over en sta bij de rest niet meer stil vind ik.

Kabayo ook oepsbaby blijft hier :+ die allerlinker is een silver dapple overo. Daar ga ik dit jaar normaal wel een nieuwe thuis voor zoeken. Het is niet ‘mijn paardje’ in omgang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 19:08 



 
Profiel   

Is ook mijn angst dat er iets mis gaat met DA op een uur rijden.
Heb nu ook cursus aangekocht over veulenen. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 19:10 



 
Profiel   

Knolselder schreef
Janine, als het verkeerd ligt en je moet erin, dan ga je erin hoor. Nu ja, bij mij neemt adrenaline en intuïtie op zo een moment over en sta bij de rest niet meer stil vind ik.

Kabayo ook oepsbaby blijft hier :+ die allerlinker is een silver dapple overo. Daar ga ik dit jaar normaal wel een nieuwe thuis voor zoeken. Het is niet ‘mijn paardje’ in omgang.


Dat denk ik ook als je geen beentjes ziet of maar 1 dan grijp ik zeker in. Mijn merrie is ook altijd enorm snel en ben altijd hyper als ik weet dat het eraan komt. Het is denk ik ook stukje “faal” angst bang dat het door mij verkeerd gaat. Eerste wat ik zou doen dierenarts bellen en gelijk proberen te helpen en dat ze me begeleid. Ze woont niet heel ver weg 15 minuten.

Had iemand nog de duidelijke verschillen over de redbag? Met een donkere ster is red bag toch? En zonder die kruis is het de baarmoeder. Wat moet je eigenlijk is het laatste geval doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 19:17 



 
Profiel   

Ik heb een aantal bevallingen gedaan waarvan de laatste echt heftig was, enorm veulen en 1 beentje. Ik ben normaal echt wel een beetje n zeikerd maar op dat moment gaat alles op adrenaline, denken en handelen.

Mirjam ik zou het echt niet weten hier, stalling plus 24/7 aan staan. Mag best wat tegen over staan.


Laatst bijgewerkt door MallyBelly op 18-01-22 19:42, in het totaal 3 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 19:33 



 
Profiel   

Kabayo schreef
Goldenarrow wow wat slank. Is ze altijd zo? Geloof zeker wel dat de foto kan vertekenen. Doet haar uier al wat?

Geen idee, dit wordt haar eerste veulen. Haar uier doet nog niks. Had ik ook een foto van gemaakt trouwens zodat we mooi een voor-foto hadden.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 19:38 



 
Profiel   

Goldenarrow ze lijkt idd nog niet zo dik.

Yaartje klopt idd. Zodat er geen bacteriën binnen komen.

Jessicazz wat verdrietig zeg, het verloren veulentje. Wel een fijne geruststelling dat ze nu zo anders is als de vorige dracht.

Mirjam ik heb vorig jaar geïnformeerd bij een kraamstal (maar toch besloten haar thuis te houden). Hun vroegen toen 325 ex btw en ex stalling, dat was nog 12 ex btw per dag. Maar dat waren de prijzen van 2021, geen idee wat ze dit jaar vragen.

Kabayo Havanna gaat goed. Ze staat lekker rond en dik te zijn :P Het gaat bij jou toch al wel opschieten voor Zilver.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:29 



 
Profiel   

mirjamalvaro: hier doen ze het ook gewoon zelf. Als het er op aan komt helpt de eigenaar met de bevalling. Die hebben na jaren fokken daar zoveel ervaring in. In de afgelopen tien jaar dat ik daar loop waar mijn pony staat is het 2 tot 3x voor gekomen dat er een DA bij moest komen om de eigenaar te helpen. Dat zijn momenten geweest dat het hem zelf gewoon echt niet lukte.
Ook bij Jenny en Zoë hebben ze genoeg ervaring in het fokken met Shetlanders (en schapen). Dus als het er op aan komt zal die ook zelf ingrijpen en helpen en wanneer nodig de DA bellen.
Als verzorgster ben ik vooral heel hard aan het duimen en hopen op gezonde veulens en merries straks en houd ik ze voor hun extra in de gaten.

Weet eigenlijk niet of ik het zelf zou durven om het veulen eruit te halen als het verkeerd ligt, maar grote kans dat als het er echt op aan komt de adrenaline het hier ook overneemt, verstand op 0, intuïtie aan en merrie en veulen helpen.
Nee hoor. Ik zit al te nagelbijten en nerveus te zijn, maar kijk stiekem ook wel weer uit naar de veulentjes bij ons in de wei straks <3 . Vond het vorig jaar gewoon te stil zonder veulens in de wei.


Kabayo: Dat gaat nog een flinke hond worden dan! Husky als ik het goed heb of zit ik er helemaal naast? Nou he, konden we maar doorspoelen!
Ohhh dat maakt de Shets hier niet uit hoor haha. Modder? Gewoon rollen! Vooral Frodo en Asfaloth kunnen er wat van, zucht. Mijn pony hoort officieel iets van wit te zijn in de winter (zomers is die juist meer grijs). Tsja. Dat is nu meer lichtbruin dan wit. Alleen een stukje kont en hoofd zijn nog wit :')
Wel super fijn dat ze bij jou weer willen rollen in de wei! Konden wij maar weer zitten in de wei.
Moet Maria eerst eens rennen haha. Maria is de leidende merrie en houd de boel vooral goed in de gaten en lost de brandjes op in de kudde waar nodig. Rennen doet ze alleen als ze er echt zin in heeft. Leg nu gewoon elke dag mijn hand op de buik in de hoop op beweging :D . Wel al 2x gedroomd over haar veulen!
En klopt! Shetlander. Stamboom heeft die als het goed is ook, maar dat zou ik aan zijn eigenaar na moeten vragen (hij is niet van mij/de fokker van mijn pony, maar we lenen hem weer van zijn eigenaar en ik mag er alles mee doen. Wat ik echt onwijs tof vind van zijn eigenaar. Leer ontzettend veel van Frodo). Is ingeschreven bij het NMPRS en heeft in 2021 mee gedaan met de hengstenkeuring (Little Prince of California Skye. In de wei is zijn roepnaam Frodo). Opnieuw goedgekeurd met 2de premie.
En dank je wel <3 . Hij is inderdaad echt mooi gebouwd! Daarom hoop ik nu ook echt nog meer dat het dit jaar allemaal goed gaat. Word ons eerste veulen van Frodo. Waar ik enorm naar uitkijk! Durf zo niet te zeggen of die meer nakomelingen heeft of dat hij bij ons zijn eerste krijgt. Zou ik ook eens na moeten vragen eigenlijk.

Jessica: Mijn duimen draaien gewoon heel hard voor je (dat doen ze voor iedereen hier)! Januari is bijna voorbij!

Knolselder: Hoe is het eigenlijk met jouw drachtige merries? Zitten er al weer wat dichtbij het moment van bevallen?

Hier nog weinig te melden. Alles rond en gezond en helemaal vergeten een foto van Zoë te maken, maar als zij dragend is zal dat sowieso pas voor eind zomer worden. Van de week nog eens mijzelf eraan herinneren om dat te doen.
Kootholtes van Jenny lijken wel weer rustiger dus dat is fijn! Sudocreme doet zijn werk voor zover ik kan zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:32 



 
Profiel   

Ik betaal 12euro per dag voor de bevalstal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 21:44 



 
Profiel   

Jaja, Mona zou op dag 290 moeten zitten Yaartje. Dus dat komt ook dichterbij!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 21:50 



 
Profiel   

xYaartje schreef
Jessica: Mijn duimen draaien gewoon heel hard voor je (dat doen ze voor iedereen hier)! Januari is bijna voorbij!
<3 <3 <3 <3


Laatst bijgewerkt door Jessicazz op 18-01-22 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 22:42 



 
Profiel   

mirjamalvaro schreef
Vraagje, hoeveel betalen jullie voor de merriebegeleiding op andere stal? Dus voor tijdens het veulenen, niet om drachtig te krijgen. :')
Ik betaal 30 euro per maand meer voor een kraamstal
Ik heb mijn merrie gewoon op dezelfde stal staan maar dan in de boerderij waarin de boxen groter zijn.

Als het veulen geboren is betaal ik natuurlijk wel wat extra omdat er ook voor het veulen gezorgd worden. Maar heel fijn dat mijn paard op dezelfde plek kan blijven staan met veulen

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 22:45 



 
Profiel   

@Jesicazz, jij staat denk ik op een pensionstal en doet straks zelf het waken e.d.?
Mirjam wil deze dienst juist gaan aanbieden. De merries krijgen dan bij haar hun veulen en gaan weer naar huis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 23:03 



 
Profiel   

suffie schreef
@Jesicazz, jij staat denk ik op een pensionstal en doet straks zelf het waken e.d.?
Mirjam wil deze dienst juist gaan aanbieden. De merries krijgen dan bij haar hun veulen en gaan weer naar huis.

Jaaa klopt maar het waken doen de staleigenaar en ik samen. Ze krijgt een birth alarm om en zodat ze gaat bevallen wordt ik gebeld. Gelukkig hebben de eigenaren ervaring met begeleiden

Aaah okee! Verkeerd gelezen dan :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 23:20 



 
Profiel   

Ik kan me niet meer herinneren wat ik de laatste keer betaald heb toen de moeder van mijn merrie bij de DA stond om te bevallen, maar niet heel veel volgens mij.

Nu blijft Caresse gewoon op stal. De eigenaren fokken zelf ook en hebben elders nog een boerderij met koeien dus ervaring genoeg met bevallingen. Ik vind het zelf vooral spannend omdat het haar eerste veulen is en ze toch al ouder is, maar mijn huidige dierenarts vind haar topfit en zegt dat ze het prima aan kan :o

Jessica: nog maar 45 dagen :oo :):)

Knolselder: 290 dagen gaat zeker ook al opschieten voor Mona :j

Goldenarrow: bescheiden nog inderdaad.

Kabayo: jouw pup <3 <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 07:13 



 
Profiel   

@Caresse de bevallingen van mijn toen 19jarige(1ste veulen en 21jr 2de veulen) merrie waren een stuk vlotter en makkelijker als die van de merrie van toen 5jaar (eerste en 9jr 2de).

Leeftijd zegt echt niks wat dat betreft, Dus als de dierenarts vind dat ze echt fit is, moet je ook beetje genieten hoor :o ;)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 08:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 264 van de 500 [ 12478 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267 ... 500  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen