Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 93 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Volg onze gelderse fokkerij in 2022

 
Profiel   

Ze is verder gelukklg ook nog heel fit hoor :D Alleen gewicht gaat in de winter altijd flink terug, ondanks actief bijvoeren en deken erop. Tja het zij zo, als het echt niet meer gaat gaat het niet meer, maar tot nu toe loopt ze er aardig tevreden bij :j

Gisteren weer een fijne les gereden met Spekkie Dais, die krijgt al een flinke buik inmiddels, maar ze deed verder weer goed haar best <3
[ img ]
Knappe vos

Vandaag NoaLynn voor het eerst met bijrijdster Tjitske gereden in de grote binnenbak, wat deed ze het weer braaf. Vooral veel kms maken en tempo erin krijgen, de rest komt vanzelf wel :j
[ img ]

[ img ]

En met ons koetje Odessa ook begonnen bij de basis : poetsen en knuffelen en manen knippen. Je merkt dat ze vooral veel bevestiging nodig heeft dat alles goed is en ondanks haar enorme voorkomen erg gevoelig is. Ik zie veel terug van haar moeder in haar, als ze er nu ook zoveel op lijkt in het werk krijgen we daar een gouden paard aan :j

[ img ]

En opfok foto's doorgekregen vandaag, ook nooit verkeerd :D *\o/*
[ img ]
Romy

[ img ]
Rosa

[ img ]

[ img ]
Onyx mooi in portret <3

[ img ]
En Ocean als hetje :')

Heerlijk paardenweekend weer gehad zo :o
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 19:54 



 
Profiel   

Hier al eventjes niets meer geplaatst, vooral omdat het druk is geweest qua werk, paarden en alles in het priveleven :j.

Voor 2022 ben ik van plan een blog te gaan beginnen en mijn ervaringen in de fokkerij en ons dagelijks leven een beetje te gaan delen. Vooral voor mezelf om alles ook wat meer een plekje te geven in mijn hoofd , maar ook om jullie enthousiast te maken aangaande onze fokkerij en de geldersen <3

Inmiddels hebben we helaas nog 3 te verwachte veulens voor 2022, Davina heeft ergens verworpen en is begin oktober gust verklaard.

Daisy, Klarrissa en Noalynn groeien qua buik wel echt, en we verwachten dus alsnog 3 mooie combinaties :j

De 3 veulens van dit jaar hebben we allemaal behouden voor onze fokkerij. Een keuze die best nog even heeft geduurd, Rosa was een makkelijke keuze als opvolger voor Dafje.

[ img ]
Inmiddels al erg groot aan het worden en al aardig baby af

Romy is overgekocht door mijn zusje, ze vond het idee dat ze te koop stond toch niet prettig en ze gaat dus een mooie toekomst tegemoet met mijn zusje als therapiepaard voor haar (Mijn zusje is verstandelijk beperkt en kan door de paarden beter omgaan met de dingen in het dagelijkse leven). We merkten dat zij en Romy toch wel erg naar elkaar toe trokken, dus ik denk de juiste keuze voor de toekomst.

En kijk dan toch, zulke foto's zijn goud waard voor mij
[ img ]

Ralph was de lastigste, hij heeft eventjes te koop gestaan, maar toen kwam mijn partner ermee dat hij het eigenlijk toch doodzonde zou vinden om hem te verkopen. Ergens had ik het aan moeten zien komen natuurlijk, op stal samen waren die 2 altijd aan het balgen en klieren met elkaar :') Dus na enig nadenken hem uit de verkoop gehaald, en ook hem eind oktober afgespeend en naar Zwolle gebracht.

[ img ]
Inmiddels lekker wollig en niet de knapste, maar daar kijken we wel even doorheen :+

Ocean is inmiddels geruind, die had veel last van het hengst zijn en we kunnen ze als hengst niet terughalen naar huis. Gelijk op de foto gezet, alles zag er goed uit. Hopelijk vinden we in 2022 een mooi nieuw thuis voor hem
[ img ]

Onyx kon niet aan huis gecastreerd, de dierenarts vond zijn zaakje te groot en te grote kans op bloedingen. Dus die gaat in februari naar de kliniek hiervoor, en mag nog eventjes genieten van het hengst zijn.

[ img ]

Verder zijn we op stal nu een paar maandjes heel rustig bezig met Odessa, we hebben haar in het begin vooral de tijd gegeven te wennen aan ons en aan de nieuwe omgeving en groep. Ze is erg onderdanig in de huidge groep, waardoor ze er nogal van langs kreeg hier en daar, wat in het begin even lastig was.Inmiddels is ze dikke maatjes met de oude haflinger in de groep en trekt ze toch ook wel meer naar haar moeder toe.
Voor mij altijd weer een mooi proces : De jonge paarden terughalen, kijken hoe ze nu eigenlijk zijn geworden qua karakter, en hier open minded naar kijken. Me aanpassen waar nodig, en samen groeien richting de basis en een goede relatie. Odessa heeft me direct duidelijk laten zien wie ze is : eerlijk maar onwijs gevoelig en terughoudend in contact zoeken met mij. Het was duidelijk dat ze in het begin niets van me wilde weten, hoewel ik dat even heel lastig vond, kon ik haar ook begrijpen en heb ik haar gerespecteerd hierin en gewacht tot ze zelf naar mij toe kwam.

Dit gebeurde na een maandje bij ons op stal, ik was bezig met Daisy en zowaar: Daar kwam koe me besnuffelen van achteren. Vanaf dat moment zijn we langzaam aan elkaar gaan wennen, en ben ik erachter gekomen dat ze eigenlijk het ontzettend fijn vindt om die band op te bouwen en alles wel wil begrijpen, maar dat ze vooral tijd moet krijgen om zelf te ontdekken. Wanneer ik dit in mijn achterhoofd hou, dat het eigenlijk een erg nuchter paard is dat veel vertrouwen legt bij degene die met haar aan het werk is.

[ img ]
Afgelopen week rustig eventjes een zadeltje op de rug gelegd, ze vond het even spannend, maar ontspande zich al snel na bevestiging dat het goed was.

Mooi hoe ze je zoveel kunnen leren, ik kijk uit naar het komende jaar waarin we ook beide heren naar huis halen en hiermee bezig gaan als team :j beiden ook zo verschillend, maar ik weet zeker dat ze me weer veel gaan leren <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 10:41 



 
Profiel   

Oh wat een leuke update 'koetje' stond bij Mia in de groep, die heb ik na het prikkeldraad / ontsnap incident opgehaald. Ze was altijd al een flinke dame :D

Jammer dat er één verworpen heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 21:52 



 
Profiel   

Ach, wat jammer dat Davina verworpen heeft. Ik vind haar altijd erg aantrekkelijk op die foto bij de bult zand :)

Ik heb afgelopen jaar stilletjes meegelezen in je topic en heb je oudere topics ook doorgenomen ondertussen. Vorig jaar werd ik getroffen door het koppie van Onyx op een van de foto’s, maar ik moet zeggen dat in je laatste post Ocean me heel erg aanspreekt <3

Hopelijk dit jaar (weer) een goed jaar met gezonde veulens. En veel plezier met de huidige kudde!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 08:15 



 
Profiel   

Wat jammer dat er eentje verworpen heeft.

En ik vind jullie koetje echt onwijs leuk dier!

Heb je enig idee waarom ze moeite met je had in het begin? Omdat je aangaf dat je het begreep.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 10:28 



 
Profiel   

Bijrijdster hier _O-

Koetje is eigenlijk best introvert en onzeker. Ze is mega lief, maar vind dingen gewoon heel spannend.

Maar ze is nu dusdanig veranderd dat als je haar roept of bijvoorbeeld haar moeder uit de groep komt halen, dat ze mee wil en ze eventjes aandacht komt vragen.

We proberen haar nu ook regelmatig even een knuffelsessie te geven, of eventjes uit de groep om te borstelen oid.

Ze vond ons eerst heel spannend maar begint door te hebben dat wij eigenlijk heel lief zijn en dat we haar brokjes geven. ( Dat vind ze enorm lekker _O- )

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 11:05 



 
Profiel   

Rocamor schreef
Wat jammer dat er eentje verworpen heeft.

En ik vind jullie koetje echt onwijs leuk dier!

Heb je enig idee waarom ze moeite met je had in het begin? Omdat je aangaf dat je het begreep.


Ik kan nogal veel zijn in mijn energie en ik zat op het moment dat ze terug kwam uit de opfok niet heel goed in mijn vel. Daarbij had ik haar een halster om gedaan die na een paar dagen onder de kin een wond had veroorzaakt, en had ik bedacht, ondanks dat ik wist hoe niet leuk ze het halster vind, dat ze maar even gewoon een ander halster op moest. Dit resulteerde natuurlijk in nogal miscommunicatie, waardoor we niet echt op goede voet begonnen samen.
Het heeft mij even weer een spiegel voorgehouden, dat ik vooral naar mezelf moet blijven kijken,wat doet mijn energie en mijn handelen en hoe kan ik dit verbeteren zodat we samen een prettige band opbouwen. En inmiddels gaat dit erg goed, ze is namelijk een enorme knuffelkont van zichzelf, maar ze vond mij nogal indrukwekkend in het begin. Inmiddels weet ze een beetje meer hoe ik ben en groeien we langzaam naar elkaar toe :j

@Indy : Ze zijn allebei echt leuk op hun eigen manier. Ocean is helaas aan de kleine kant, maar hopelijk vinden we een geschikt iemand voor hem, hij heeft namelijk zeker een bepaalde charme ! Onyx is echt zo'n sullige goedzak, ik ben heel benieuwd of ze beiden straks het ook zo leuk gaan oppakken.
En dank je wel ! Plezier hebben we zeker :j

@Mer : Hoe is het nu met Mia ? Klopt inderdaad dat koetje in die groep stond :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 11:09 



 
Profiel   

Mia staat weer bij haar moeder en is vooral hard aan het groeien, ze heeft in de opfok door het ongeluk een achterstand opgelopen en we waren echt bang dat ze een e-pony zou blijven, maar ze heeft nu op 2 1/2 jarige leeftijd toch de 1.63m aan getikt maar echt nog een baby hoor, we wandelen met haar en verder past ze op het veulen en staat ze verder de rest van de dag te vreten ;)

Die kwam trouwens ook als een bang vogeltje terug, maar is nu wel een zelfverzekerde ondeugende boef :D er zit NIETS aan verlegenheid meer in. Ook de kids kunnen haar helemaal poetsen en in de paddock mee lopen. poepbraaf maar wel scherp, die krijgt nog een jaartje voor we er echt op gaan zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 22:37 



 
Profiel   

Ben blij dat je weer een volgtopic opent, stuk voor stuk heb je erg leuke paarden.

En ben benieuwd hoe ze uitgroeien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 22:54 



 
Profiel   

Getty_Maan schreef
Ben blij dat je weer een volgtopic opent, stuk voor stuk heb je erg leuke paarden.

En ben benieuwd hoe ze uitgroeien!


Dank je, wat leuk !

Vandaag met ‘koe’ gewandeld over het erf, wat vond ze het spannend :o Wel erg leuk dat ze nu net als de rest ook gewoon blij aan komt lopen als ze je hoort op stal.
Hoefsmid ging vorige week supergoed, het was even blazen en snurken, maar al snel waren de 4 voetjes gedaan :j Ook gelukkig gezegend met een fijne smid die echt de tijd neemt voor ze .

Spekkie Dais lekker geknuffeld en gemasseerd, die buik wordt mega inmiddels, ze mag Spekkie2.0 nog mooi 2 1/2 maand binnen laten :P
[ img ]

Afgelopen week ook erg fijn op de grond gewerkt met Funny, zo trots op deze merrie :j
[ img ]

Ik merk vooral aan mezelf dat ik enorm veel spanning opbouw tijdens onze rijmomenten als ik zelf niet fit ben. Sinds de Corona afgelopen oud en nieuw helemaal nog niet fit, dus besloten om dan maar even het echte rijden te parkeren en vooral lekker te werken aan onze band. Ik merk namelijk dat ze mijn spanning overneemt, ze het dan even niet meer snapt en dan in de ‘blokkeerfase’ gaat. Dus aankomende tijd even weer aan mijn lichamelijke conditie gaan werken, zodra deze beter is zit ik er vast zo weer ontspannen op :D

Ik zal de andere 2 buikjes deze week ook even op de foto zetten. Klarrissa krijgt nu ook een zichtbare buik, Noa haar baby is vooral heel druk, maar die heeft toch best een bescheiden buikje nog.

Aankomende week gaan we eens serieus zitten voor de hengstenkeuzes voor seizoen 2022 :j Ik merk dat ik het best lastig vind, we hebben er nogal wat die we dit jaar onder de hengst willen doen. Normaal zou ik even met Ido hebben overlegd en gespard, voor mijn gevoel is mijn ‘maatje’ in de fokkerij weg waarmee ik een mooie visie deelde, wat nu toch wel even weer binnenkomt.

Maar goed, het is zo het is, we komen er vast uit voor dit seizoen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 01:28 



 
Profiel   

Leuke update weer en wat betreft het rijden ik ben er lang uit geweest en bouw nu ook meer spanning op dan mij lief is. Maar even aan de band werken is absoluut prima, en straks weer lekker rijden.

Tsja de hengstenkeuze, hoeveel kun je er kwijt? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 14:32 



 
Profiel   

Haha, aankomend jaar gaan Klarrissa, Daisy, Davina, Kaelynn, Funny, Noalynn en Odessa onder de hengst dus het zijn er nogal wat :P
Ik zal binnenkort ons lijstje qua hengstenkeuzes wel even hier neerzetten, misschien wel leuk

Vandaag lekker bezig geweest met de jongste dame Odessa. Voor het eerst een paar rondjes gelongeerd, wat deed ze het toch lief. Ontzettend trots, ze vindt alles nog wel erg spannend maar toch doet ze het wel :j
Denk dat we die over 3 maandjes niet weer terugkennen

[ img ]
Met haar oude vriend, uiteraard moet ze het meest krakkemikkige oudje uitkiezen om best friends mee te worden :o

[ img ]
Mn broertje moest natuurlijk even flink belonen !

Hier 2 korte filmpjes, let niet op mijn enthousiasme :+





Ontzettend trots, ze is vooral veel aan het snurken en vindt alles spannend, maar tegelijktijd is ze ook best wel weer nuchter. Gek peerd }:0

Daarna Kaelynn lekker gelongeerd. Die deed ook weer onwijs goed haar best, ze zit ontzettend goed in haar vel en ziet er ook echt goed uit inmiddels. Trots op hoe ze zich ontwikkelt, ze had gewoon even wat meer tijd nodig als haar halfzusje Klarrissa :j

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]





Al met al een heerlijk paardendagje ! Tevreden ! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:10 



 
Profiel   

Oei Kaelynn is wel echt heel knap hoor <3 plaatje geworden.

Ik ben ook benieuwd Odessa opdroogt :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:42 



 
Profiel   

Leuk topic. Ik volg ook graag mee. Totaal niet bekend met het Gelderse paard, maar vindt ze altijd erg aansprekend. Mocht ik ooit van mijn friezengeloof afvallen staat een Gelders paard wel bovenaan op mijn lijstje.

Prachtige paarden heb je!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:47 



 
Profiel   

@Mer : Ja Kae is echt wel een van onze beste merries stiekem, begin haar zelf ook steeds completer en mooier te vinden, ze wordt qua karakter ook echt eindelijk wat rustiger. Hittepetit kan dat zijn ;)

@Marjolein : Leuk dat je ook komt volgen ! :D Gezellig ! En ik heb mijn broertje ook van zijn friezengeloof af gekregen dus pas op he :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:50 



 
Profiel   

Ik volg weer, leuk !

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 21:36 



 
Profiel   

Ja ze is echt heel knap hoor, ben benieuwd hoe ze het gaat doen op de keuring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 07:57 



 
Profiel   

Kae Lynn ( keetje)
Blijft een speciale .
Denk dat ze de mooiste van de 3 kinderen van Zinti is .
Hoewel haar halfbroer nu 3 wordt en qua kleur en beweging echt super gaaf is
Benieuwd naar de keuzes voor de dames dit jaar .
Ik mis het wel , hengsten keuzes maken en het hele gebeuren er om heen

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 08:15 



 

Leuk topic om te volgen!
Vooral naar het veulen van Daisy ben ik erg benieuwd :D

Heb zelf ook een paard die 'resultaat' is van een Gelderse moeder (v. Walser) die wat sportiever gemaakt werd met een sportpaard (vv. Ramiro Z).

Een plaatje om te zien maar die rechte rug heeft ze nog steeds :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 09:04 



 
Profiel   

@Belgengek : Gezellig dat je er ook weer bij bent !

@Zinti : Ze is zeker prachtig :j Ik zou niet zonder die jaarlijkse veulens en keuzes meer kunnen inmiddels ;)

@AMCM : Welkom :D Ja die rechte rug stempelt hier ook nogal door ;) Zolang het niet te extreem is of te strak in de lendenen vind ik het altijd nog wel prima

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 09:41 



 

Inderdaad! :)
Je hebt echt prachtige paarden <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 14:00 



 
Profiel   

Hoe gaat het met de dikke dames, en het jonge grut? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-22 09:43 



 
Profiel   

Leuk ik kom ook volgen. Benieuwd naar de veulens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-22 11:07 



 
Profiel   

Wat prachtige paarden heb je. Onyx vind ik wel echt super knap en stoere uitstraling hebben. Das de donkere toch?
Stiekem toch een zwak voor Gelders, ik volg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-22 12:05 



 
Profiel   

Hoe gaat het met de paarden?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-22 10:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 93 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen