Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 29 van de 238 [ 5943 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 238  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Harmonie in chaos vinden

 
Profiel   

Hier en daar straat er een ‘beledigd’ bericht tussen. :))
Beledigd alsin: mijn fysio managed mij soort van zoals ik Sam manage en een heel aantal dingen die ik niet geplaatst kreeg zijn nu ineens heel logisch. Heb oa gestuurd dat ie me wel op zijn minst de spelregels even had kunnen uitleggen. :))
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 13:19 



 
Profiel   

Gaat een heel interessant gesprek worden met iemand tegen wie je eerlijk kunt zijn op basis van wederzijds respect. Heerlijk toch, voorpret.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 13:39 



 
Profiel   

Maflinger_S schreef
Gaat een heel interessant gesprek worden met iemand tegen wie je eerlijk kunt zijn op basis van wederzijds respect. Heerlijk toch, voorpret.

Ik heb vrij recent een goed gesprek gehad met hem (een lang, eerlijk en confronterend gesprek) daarop bouwen we nu voort. Ik merk meer en meer dat ik onbewust dingen begin aan te passen in mijn omgeving... De mensen met wie ik om ga of wil gaan hoofdzakelijk... Ik weet nog niet 100% zeker wat ik rond me nodig heb maar ik weet wel wat ik niet meer rond me wil. En dat ben ik zo netjes mogelijk aan het af bouwen eerlijk gezegd...

Ik verdien ook om mezelf te mogen zijn... En ik verdien ook mensen die dat begrijpen... mijn hoofd werkt anders... dat is niet mijn keuze. Dat is wat het is. En ik wil ook een stuk in mijn leven waar ik ‘ik’ kan zijn. Heel simpel: ik wil ook een plekje op de wereld. Hoeft geen groot te zijn. Maar wel een plekje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 14:26 



 
Profiel   

Alle stukjes in dit topic aan elkaar plakken en je hebt je blog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 14:33 



 
Profiel   

Allemaal? := die van mijn eigen plekje enzo?

Ik denk dat ik iedereen geantwoord heb nu. Indien niet geef even een gil..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 15:06 



 
Profiel   

Juist! je laatste paar stukjes. Ik denk dat het voor iedereen geldt dat ie zijn eigen plekje wil innemen ongeacht waar dat vandaan komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 15:49 



 
Profiel   

Zo was net in gesprek met een mede patiënt. Voor de beeldvorming: stereotype biker. Dat type waarvan het je niet zou verbazen als ie in een 1% club zit. Hij bleef ook vaag over welke club hij bij zat wat mijn vermoeden wat bevestigde. :D

Die zat hier voor war anders dan ik. Hij trok mijn aandacht...Soms heb ik dat met mensen. En vrijwel altijd ontaard dat in een gesprek zonder dat ik daar echt veel voor moet doen... eenmaal aan de praat gooide hij er ineens vanalles uit (en je zag hem haast denken ‘waarom vertel ik dit aan haar?’
Maar jeetje wat een verhaal... :\
Als je van iedereen zou weten wat diens verhaal is zou de wereld heel anders werken denk ik..
kon hem alleen maar veel moed wensen, en ik hoop (en denk) dat hij met een iets lichter gemoed vertrokken is. Hij zag er iig mindert gestressed uit.
Maar dan vragen mensen zich af waarom ok zo moeilijk contact leg... :=
Omdat ik om een of andere reden altijd mensen er uit pik met een zware last op hun schouders...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 15:56 



 
Profiel   

Ayasha schreef
Als je van iedereen zou weten wat diens verhaal is zou de wereld heel anders werken denk ik..
Klopt. De meeste mensen houden de trauma's en echt heftige verhalen voor zich. Ik heb als hulpverlener gewerkt met groepen en ik was soms echt verbaasd welke ellende sommige mensen met zich mee torsten en eerlijk, dat zag je niet aan de buitenkant en waren goed functionerende mensen. Maar in de groep waar je wel met mensen kon uitwisselen en de sfeer er naar gecreëerd werd, gebeurde dat dus wel. Heel bijzonder.

Er zijn weinig mensen die niet iets echt ellendigs hebben meegemaakt. Allemaal worden we ooit geraakt. De een helaas iets meer als de ander en de een ook iets jonger als de ander. Naar maar waar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 16:06 



 
Profiel   

Deze man zou denk ik door de gemiddelde persoon gemijd worden. Maar ik ‘voel’ meer dan ik kijk. Uiterlijk is niet waarop ik me baseer. Op het eerste zicht zou je niet gezegd hebben dat er zo’n zware dingen uit gingen komen.. maar iets in zijn blik of houding ‘hield me vast’... kan het slecht omschrijven en vind dit ook een beetje eng... het is ‘nieuw’ voor mij om geen logisch argument te verzinnen..

pien_2010 schreef
Ayasha schreef
Als je van iedereen zou weten wat diens verhaal is zou de wereld heel anders werken denk ik..
Klopt. De meeste mensen houden de trauma's en echt heftige verhalen voor zich. Ik heb als hulpverlener gewerkt met groepen en ik was soms echt verbaasd welke ellende sommige mensen met zich mee torsten en eerlijk, dat zag je niet aan de buitenkant en waren goed functionerende mensen. Maar in de groep waar je wel met mensen kon uitwisselen en de sfeer er naar gecreëerd werd, gebeurde dat dus wel. Heel bijzonder.

Er zijn weinig mensen die niet iets echt ellendigs hebben meegemaakt. Allemaal worden we ooit geraakt. De een helaas iets meer als de ander en de een ook iets jonger als de ander. Naar maar waar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 16:24 



 
Profiel   

Ayasha schreef
Ik verdien ook om mezelf te mogen zijn... En ik verdien ook mensen die dat begrijpen... mijn hoofd werkt anders... dat is niet mijn keuze. Dat is wat het is. En ik wil ook een stuk in mijn leven waar ik ‘ik’ kan zijn. Heel simpel: ik wil ook een plekje op de wereld. Hoeft geen groot te zijn. Maar wel een plekje.

Dat verdien je zeker.
Veel succes met het afbouwen van de relaties die je niet om je heen wilt, ik heb gemerkt dat dat niet altijd in dank wordt afgenomen. :D Maar mensen die met je energie gaan lopen en niks teruggeven, daar schiet je niks mee op. :(:)

En fijn dat je die man een lichter gemoed hebt kunnen bezorgen, ik hoop alleen wel dat je zijn verhaal kan afschudden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 16:42 



 
Profiel   

Gewoon accepteren. Je hebt het goed aangevoeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 17:14 



 
Profiel   

Ayasha schreef
Als je van iedereen zou weten wat diens verhaal is zou de wereld heel anders werken denk ik..

Is vaak zo he. Ik had zo'n moment van absurde duidelijkheid toen ik net bij mijn ex weg was en me besefte dat iedereen een verhaal heeft....... dat iedereen een 'ik' is met een eigen verhaal, en een eigen last, en dat soms dat korte lontje veroorzaakt wordt door stress op het werk, zorgen om een ziek kind, zorgen om iemand die je niet kunt helpen, je eigen pijn en frustratie......

Het is maar goed dat ik niet altijd die duidelijkheid heb, ik zou niet meer kunnen leven. Maar we plakken zovaak etiketjes op mensen, of stoppen ze in een hokje, en ze zijn zoveel meer dan dat.......

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 17:25 



 
Profiel   

Citaat
Het is maar goed dat ik niet altijd die duidelijkheid heb, ik zou niet meer kunnen leven. Maar we plakken zovaak etiketjes op mensen, of stoppen ze in een hokje, en ze zijn zoveel meer dan dat.......


Dit dus. Mijn lieve vriendin hier heeft slechte naam. Zo onterecht. De mensen in het dorp zien nog steeds alleen de depressies die ze vroeger veel had en nu bijna niet meer. Ik weet meer en ben verbaasd dat ze zo'n fijn mens is geworden. Dan hoor je bij de groten der aarde ook al is ze hier voor teveel mensen onzichtbaar.
Mensen oordelen zo snel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 18:23 



 
Profiel   

Avalanche81 schreef
Ayasha schreef
Als je van iedereen zou weten wat diens verhaal is zou de wereld heel anders werken denk ik..

Is vaak zo he. Ik had zo'n moment van absurde duidelijkheid toen ik net bij mijn ex weg was en me besefte dat iedereen een verhaal heeft....... dat iedereen een 'ik' is met een eigen verhaal, en een eigen last, en dat soms dat korte lontje veroorzaakt wordt door stress op het werk, zorgen om een ziek kind, zorgen om iemand die je niet kunt helpen, je eigen pijn en frustratie......

Het is maar goed dat ik niet altijd die duidelijkheid heb, ik zou niet meer kunnen leven. Maar we plakken zovaak etiketjes op mensen, of stoppen ze in een hokje, en ze zijn zoveel meer dan dat.......

Kijk, het probleem is dat ik dus op één of andere manier aan de lichaamshouding of weet ik het altijd merk wanneer ik zulke mensen rond me heb... Dat maakt dat ik groepen dus ook zo vermoeiend vind.

Ik kan dit verhaal nu wel van me af zetten omdat het verder een vreemde was. Heb het net ook even met mijn man besproken, dan is het wel van me af..

Jokari: Komt nog eens bij dat ik daar ook nog niet zo heel handig in ben. :+ Ik vind het alleen moeilijk om ook weer op te bouwen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 19:32 



 
Profiel   

Gaat het weer een beetje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 21:37 



 
Profiel   

Vandaag rustig aan gedaan ivm de medicatie, heb me al slechter gevoeld er van maar ervaring heeft me geleerd dat als ik dan de dag er na meteen ga rijden oid dat ik dan alsnog ziek word er van..

net stelde de fysio wel een beetje een "heftige vraag" voor mij. Ik snap dat hij hem stelt en door dat hij met de persoon waar het over gaat "werkt" wilde ik hem ook absoluut beantwoorden ondanks dat dat nu misschien niet het meest ideale moment was. Dus ik heb gezegd dat ik dat via app zou doen omdat ik dat verhaal nu op dit moment niet face to face kan doen. Dus eerlijk gezegd zit ik momenteel heel erg te trillen in mijn handen, ben aan het proberen te tekenen om rust in mijn lijf te krijgen maar dat wil nog niet zo. Zou nog moeten eten maar ik word al misselijk als ik denk aan eten. :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 21:53 



 

:(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 22:06 



 
Profiel   

heb er een paar dingen bij gestuurd die ik denk ik zelfs nog nooit getypt heb in mijn leven. :o Maar hij zorgt al een paar jaar zonder te weten waarom behalve dat ie ooit mijn reactie gezien heeft en ik hem gevraagd heb of het mogelijk was dat ik die persoon niet meer moest "tegen komen" dat dat dus zelden tot nooit meer gebeurt. heb hem 5 jaar geleden voor het eerst terug gezien en sinds nog maar drie keer terug en alle keren zorgde mijn fysio dat hij zeg maar "mijn pad niet kon kruisen". Vandaag vroeg ie daar dus voor het eerst naar.
(nadat ik ietwat verontwaardigd gemeld had dat ik door zijn boek er soort van achter gekomen ben dat hij mij al 6 jaar managed zoals ik Sam. :+ Met veel liefde en geduld maar ook een grote portie "hij kan er niets aan doen dat ie zo is :(:)" >;) :)) )

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 22:11 



 
Profiel   

Het lijkt met met mensen en paarden net zo te werken als met mensen en honden: ze gaan op elkaar lijken. :D

Zonder gekheid, dit was dus een heftige dag maar het is al bijna het einde van de dag dus je gaat best goed. Qua eten: ik kan me voorstellen dat je op dit tijdstip best trek hebt maar niet veel lust. Kan je een crackertje met kaas nemen of zoiets, of een kopje soep?

Spannend om je zo kwetsbaar op te stellen tov de fysio. Ik begrijp dat hij zo'n vraag stelt maar de timing is volgens mij niet optimaal. Waarom stuur je geen appje waarin je zegt volgende week ergens zijn vraag te beantwoorden? Je bent supergoed bezig met je grenzen aan te geven en je kan goed met hem opschieten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 22:17 



 
Profiel   

Als jouw fysio jou managet zoals jij Sam, dan doet hij niets, waar jij niet klaar voor zou zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 22:24 



 
Profiel   

Maflinger_S schreef
Het lijkt met met mensen en paarden net zo te werken als met mensen en honden: ze gaan op elkaar lijken. :D

Zonder gekheid, dit was dus een heftige dag maar het is al bijna het einde van de dag dus je gaat best goed. Qua eten: ik kan me voorstellen dat je op dit tijdstip best trek hebt maar niet veel lust. Kan je een crackertje met kaas nemen of zoiets, of een kopje soep?

Spannend om je zo kwetsbaar op te stellen tov de fysio. Ik begrijp dat hij zo'n vraag stelt maar de timing is volgens mij niet optimaal. Waarom stuur je geen appje waarin je zegt volgende week ergens zijn vraag te beantwoorden? Je bent supergoed bezig met je grenzen aan te geven en je kan goed met hem opschieten.

Omdat ik snap waarom hij de vraag stelt, het is moeilijk uit te leggen zonder echt in detail te treden maar "time is of the essence" zeg maar. Ik weet ook dat hij deze vraag nu niet gesteld zou hebben als dat niet zo was... het betreft een individu waar een waarschuwingslabeltje aan vast geknoopt zou moeten zitten zeg maar...

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 22:54 



 
Profiel   

Doe wat jij kan en moet doen. Dat kan een ander niet voor je doen maar als zelf niet op je best bent is dat lastiger dan wanneer je zelf stevig in je schoenen staat.
Als je er tegenop ziet moet je misschien even doorpakken, dan kan je het daarna loslaten anders blijft het energie vreten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 23:15 



 
Profiel   

Ik snap er niet heel veel van hoor. Blijf vooral goed bij jezelf, dat is denk ik wat ik hieruit filter. En alarmbellen altijd serieus nemen, en ver van blijven!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 23:21 



 
Profiel   

Hannanas schreef
Ik snap er niet heel veel van hoor. Blijf vooral goed bij jezelf, dat is denk ik wat ik hieruit filter. En alarmbellen altijd serieus nemen, en ver van blijven!

Het is ook vaag, sorry, was even een beetje in ‘paniek’. Maar ben weer oké,

Had ik al verteld dat ons jongetje een nieuwe hobby heeft?

[ img ]

[ img ]
Hij weet dus hoe ze uit te trekken zonder de stroomdraad te raken. Gezien Vigo al een kleine hartaanval kreeg toen ik eentje op pakte en Joy me gewoon volgde durf ik geld in te zetten op wie de dader is. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 00:53 



 
Profiel   

:+ :+ leuke hobby... wordt wel een kostbare hobby kan ik uit ervaring zeggen....
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 04:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 29 van de 238 [ 5943 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 238  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen