Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 290 van de 475 [ 11855 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293 ... 475  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Topic voor springpaardenfokkerij

 
Profiel   

Stoer paard Revali, succes morgen met de veiling!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 22:52 



 
Profiel   

Oehlala schreef
Heeft hier iemand ervaring met United Touch? Iemand al veulens gezien of kent de hengst zelf?

Ik vond hem toen genetisch wel interessant met Untouched erachter, maar vond hem op de show te extreem springen en hoorde ook net te vaak dat hengst niets te braaf was. Daarnaast hield het dekgeld me toen ook wat tegen. Heb laatste tijd weinig van de hengst gehoord (maar ook niet op gelet) en er ook nog niet echt nakomelingen van gezien.

Dan accepteer je meer natuurlijk revali, dat gevoel ken ik. Dat is dan gewoon de keus voor dat jaar :+
Voor Ermitage dacht ik ook meteen aan Reinie, is de service ook gegarandeerd goed!
Succes met de veiling, ik vind het echt een gaaf paard :+:
Ik schrik er toch van hoe jong sommige paarden al gereden worden, zie er bijvoorbeeld een in de collectie van 30-4-2019 die onder het zadel wordt voorgesteld. En dat is ook niet een van de eerste keren als je dat zo op de video zit. Dan ben ik wel echt een watje met mijn jonge paarden := Ik vond Otto nu al vroeg zat aan het werk moeten en dan is NRPS-keuring nog ruim 2 maanden later dan eerste bezichtiging het KWPN.

Eens hoor Sita! Een hobbyfokker was de eerste bezichtiging waarschijnlijk niet doorgekomen met zo'n paard. Zou misschien niet moeten, maar je kunt dat nooit helemaal wegnemen denk ik. En ik geloof ook oprecht wel dat een man als Jos Lansink een hengst niet aanbiedt voor keuring/verrichtingsonderzoek als ze er zelf niet achterstaan. Dan was het dier allang vertrokken...

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 00:24 



 
Profiel   

Ja, worden spannende dagen Revali!
Ik ben ook heel benieuwd.
Met de PR zit het wel goed

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 09:52 



 
Profiel   

Gaaf paard Revali, succes met de veiling.

Ik kijk niet zo naar hoe de jonge paarden springen, als ze een jaar of 7 zijn dan telt t pas. Alles ervoor mogen ze minder zijn, binnen de perken natuurlijk :+ Een echt goede komt toch wel bovendrijven. Hier ook al een paar keer eentje gehad die jong niet veel speciaal leek en later toch echt goed was! Sommige hebben nu eenmaal tijd nodig.

Hier vannacht de eerste geboren, bruine hengst van taloubet uit onze 9j nabab. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 10:24 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Charmisa!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 11:07 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 11:08 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Charisma!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 11:19 



 
Profiel   

Gefeliciteerd charisma!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 11:37 



 
Profiel   

Gefeliciteerd charisma!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 11:48 



 
Profiel   

Charisma schreef
Gaaf paard Revali, succes met de veiling.

Ik kijk niet zo naar hoe de jonge paarden springen, als ze een jaar of 7 zijn dan telt t pas. Alles ervoor mogen ze minder zijn, binnen de perken natuurlijk :+ Een echt goede komt toch wel bovendrijven. Hier ook al een paar keer eentje gehad die jong niet veel speciaal leek en later toch echt goed was! Sommige hebben nu eenmaal tijd nodig.

Hier vannacht de eerste geboren, bruine hengst van taloubet uit onze 9j nabab. :D


Gefeliciteerd *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 12:37 



 
Profiel   

Bedankt allemaal!!

Iemand hier ervaring met de hengst million dollar v Plot Blue? Ben er wel van gecharmeerd, mooi papier, mooie moederlijn en lijkt makkelijk genoeg te rijden. Ken er wel nog geen nakomelingen van, hij is ook nog maar 10 natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 13:20 



 
Profiel   

Charisma schreef
Bedankt allemaal!!

Iemand hier ervaring met de hengst million dollar v Plot Blue? Ben er wel van gecharmeerd, mooi papier, mooie moederlijn en lijkt makkelijk genoeg te rijden. Ken er wel nog geen nakomelingen van, hij is ook nog maar 10 natuurlijk.


Ik volg hem ook al een tijdje en ben ook erg gecharmeerd. Vraag mij wel af waarom hij een ruiterwissel ondergaan heeft (niet goed genoeg?).

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 14:03 



 
Profiel   

Vroeg ik me ook af...misschien voor t echt grote werk net niet?
Maar ik blijf wel fan...lijkt me zo fijn te rijden en springt onder ze allemaal bijna hetzelfde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 14:12 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Charisma!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 14:20 



 
Profiel   

Charisma schreef
Vroeg ik me ook af...misschien voor t echt grote werk net niet?
Maar ik blijf wel fan...lijkt me zo fijn te rijden en springt onder ze allemaal bijna hetzelfde.



Gefeliciteerdmet het veulen !! Super!!

Wel een hele sympathieke hengst! Lekkere galop. Ziet er heel simpel uit! Zulke hengsten gaan je misschien nog verrassen! Als ze voorzichtig zijn en instelling hebben kom je een heel eind

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 14:51 



 
Profiel   

Umeo schreef
Charisma schreef
Bedankt allemaal!!

Iemand hier ervaring met de hengst million dollar v Plot Blue? Ben er wel van gecharmeerd, mooi papier, mooie moederlijn en lijkt makkelijk genoeg te rijden. Ken er wel nog geen nakomelingen van, hij is ook nog maar 10 natuurlijk.


Ik volg hem ook al een tijdje en ben ook erg gecharmeerd. Vraag mij wel af waarom hij een ruiterwissel ondergaan heeft (niet goed genoeg?).


Hier is een heel simpel antwoord op, de hengst stond in training bij Jos Lansink om hem rustig klaar te maken voor het grote werk.
Hij werd gereden door Frank Schuttert die stalruiter bij Lansink was.
Maar Frank is ondertussen op zichzelf begonnen en daarom is de hengst terug naar Duitsland.

Het is een prachtige hengst met een goed karakter die makkelijk te rijden is maar of hij het hoogste niveau gaat halen daar zijn de meningen over verdeeld. Volgens sommige wel en volgens sommige niet.
Sommige twijfelen of hij voldoende vermogen heeft voor het grote werk, dit zou een aandachtspunt zijn bij plot blue nakomelingen.

Bij de fokker (Perry de winter) staat ook nog zijn volle broer, second million van het schaeck, die volgens hem nog beter wordt.

In Duitsland is Million dollar een populaire hengst en daar heeft hij wel wat nakomelingen lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 15:28 



 
Profiel   

United Touch twee veulens van gezien. Eentje heel fijntjes en klein, wel veel pit erin. Andere veulen groot, hoog op de benen met bovengemiddeld goede galop, veel balans en go erin. Heel aansprekend ding toen om te zien. Ik vind het zelf een interessante hengst. Hoor en lees wel dat hij wel maat nodig heeft.

Million Dollar vind ik ook een hele gave hengst. Zelf vraag ik me ook af of hij net dat beetje extra heeft wat nodig is voor het hoogste werk. Hij toont wel heel fijn en braaf, denk dat hij het karakter en de rijdbaarheid wel zou kunnen verbeteren. De nakomelingen die ik er van heb gezien (online) waren de eigenaren heel blij mee qua karakter en voorkomen.

Wat Gomir aanhaalt over de leeftijden en het zadelmak maken, schrik ik soms ook wel van. Heb ze wel voorbij zien komen dat ze net 2,5 jaar zijn en al onder het zadel worden voorgesteld. Ik vraag mij of dat iets is waar we met elkaar naar toe moeten willen. In de dressuursport valt het me nog meer op trouwens. De paardensport ligt al onder een vergrootglas en is een onderwerp van discussie. De vele online veilingen maken het er niet veel makkelijker op, heb ik het idee. Mensen kopen van video's. Daarin wil je het paard natuurlijk zo gunstig mogelijk voorstellen.
Wat mij betreft mag een organisatie als het KWPN hierin ook wel een ander voorbeeld geven door bv de hengstenkeuring zo te organiseren dat ze iets ouder (en meer bevestigd) zijn.
Mijn beeld bij bv Zangersheide of BWP spreekt mij meer aan. Misschien is dat het plaatje wat ik in mijn eigen hoofd heb geschetst, maar voor mijn idee is het daar wel makkelijker om ze daar later aan te bieden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 16:38 



 
Profiel   

https://m.youtube.com/watch?time_contin ... e=emb_logo

In deze zie je alvast veel 'vader' terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 16:53 



 
Profiel   

Heeft denk ik dan een merrie nodig met veel vermogen en niet teveel body, denk dat je er snel een echte tank van krijgt. Rijbaarheid zal hij denk ik idd wel geven en galop, maar dat hebben de duitse hengsten wel meer. Maar ik hou em in de gaten, vind t een fijn dier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 16:57 



 
Profiel   

Umeo schreef
https://m.youtube.com/watch?time_contin ... e=emb_logo

In deze zie je alvast veel 'vader' terug.


Die vind ik wel heel ponyachtig in model. De kleur zou ik voor tekenen :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 17:08 



 
Profiel   

Interessante hengst die million dollar.

Wat vinden jullie van im the best of Guy? Nieuwe hengst van suus kuyten
https://www.suuskuytenhorses.com/horses/im-the-best/#

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 17:44 



 
Profiel   

Umeo schreef
https://m.youtube.com/watch?time_contin ... e=emb_logo

In deze zie je alvast veel 'vader' terug.


Oh die vind ik wel leuk. Ik heb een langgelijnde merrie (lang vooral). Leuk kleurtje en qua beweging ook niet verkeerd

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 17:47 



 
Profiel   

Ik heb ooit een rechtstreekse Plot Blue gefokt (jammer genoeg enkele dagen na geboorte moeten inslapen omwille van een ongeluk) en dat was ook een 'ponytype'. Was nochtans uit een grote lange merrie.

Kon natuurlijk nog alle kanten uit want ik zeg hij is slechts enkele dagen oud geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 17:50 



 
Profiel   

Julia: zangersheide doet het denk wel goed denk ik... Ze meoten zich als 4 jarige weer laten zien onder het zadel.

Bwp moet in de 3e fase (zo'n 12 weken na de 2e fase) een zadelproef lopen. Dat vind ik ook stoer zat.

Dakario: zag op Facebook van Suus wel een ruige spring foto vd hengst. Maar verder nog niet gezien

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 19:31 



 
Profiel   

Revali schreef
Julia: zangersheide doet het denk wel goed denk ik... Ze meoten zich als 4 jarige weer laten zien onder het zadel.

Bwp moet in de 3e fase (zo'n 12 weken na de 2e fase) een zadelproef lopen. Dat vind ik ook stoer zat.

Dakario: zag op Facebook van Suus wel een ruige spring foto vd hengst. Maar verder nog niet gezien

https://youtu.be/GeSobQ0Ours

Ik heb hem nog zien springen bij 4 jarige hengstencompetitie.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 19:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 290 van de 475 [ 11855 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293 ... 475  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen