Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 271 van de 500 [ 12478 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274 ... 500  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

 
Profiel   

Mijn merrie is vandaag 306 dagen! *\o/* *\o/*
Wat kunnen uiers ineens hard groeien!

Deze foto is van zondag
[ img ]
En vandaag zag het er alweer heeel anders uit, vergeten een foto te maken :=

Ik had nog even navraag gedaan bij de hoefsmid over dat gele druppeltje aan de uiers. Hij zei dat het een goed teken is want dan is het veulen de goede richting op gedraaid, heel leuk want dat wist ik niet eens :):) :):)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 14:33 



 
Profiel   

Nou dat hoop ik niet, ze draaien pas echt tijdens de bevalling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 15:12 



 
Profiel   

216 dagen.. zit weer beetje schot in de zaak.. uhh Buik..
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 17:06 



 
Profiel   

Hi allemaal :wave:

Terug van weg geweest, had even wat andere dingen om druk mee te zijn (boerderij kopen enzo :') ), dus ben hier wat minder geweest.

Hoe is het met iedereen? Ben in dit topic niet veel geweest, maar in die van 2021 wel. Erg benieuwd hoe het met de veulens van vorig jaar gaat en naar de aankomende veulens natuurlijk. Ik kijk uit naar de late berichtjes, de slapenloze nachten en de mooie verrassingen :D

Ik zal me nog even voorstellen voor diegene waar ik nog geen kennis mee gemaakt heb :o . Ik ben Kathleen, 33 jaar en ik woon sinds kort in Oud Gastel, waar ik samen met mijn vriend en schoonouders een boerderij heb gekocht. Als klein meisje was ik al gefascineerd door dressuur en fokkerij, en sinds een aantal jaar fok ik eindelijk met een paar merries. Op de nieuwe locatie is het dan ook de bedoeling de stal uit te breiden en we gaan de komende jaren hard aan de slag om er ons eigen paradijsje van te maken.

Dit jaar heb ik één merrie drachtig (de andere dame (Eefje) ben ik weer gaan rijden). Deja (Diwanda op papier) is ster ibop prok merrie van Florencio I uit een elite moeder van Flemmingh. Daarachter zit een ster preferent prestatie van Ferro. Ze is drachtig van Expression en we verwachten rond 5 april het veulen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 19:19 



 
Profiel   

Prachtige buikjes AM! <3 En je weet dat ik fan ben van WD he <3

Kijk die Zilver lopen, heerlijk!

Ik heb ook al vaak Metacam gegeven aan mijn drachtige merries, dat kan prima. Op de verpakking staat inderdaad dat het niet kan, omdat het officieel nooit gestest is op drachtige merries.

Caresse, lekker buikje van onder hoor :D En zo te zien is ze ook al een beetje aan haar uier begonnen.

Een druppeltje aan het uier betekent dat het veulen de goede kant op is gedraaid? Hahaha, die is leuk!
Dat is dus inderdaad niet zo, maar ik vind die theorieën altijd zo grappig :)
Zo'n geel dingetje is gewoon een stopje om te zorgen dat er geen vuiligheid naar binnen komt.

Welkom terug Kathleen :)

Fi is alweer 8 maanden en begint een serieus buikje te creëren

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 20:42 



 
Profiel   

Caresse07: Mooie buikfoto! Zo leuk om al die buiken van de onderkant te zien :D .
Dank je wel! Wilde echt alleen maar een leuke foto maken. Jenny dacht er anders over _O-
Het was gelukkig inderdaad een dipje!

Charisma: Gefeliciteerd *\o/* ! Heel benieuwd naar foto's zodra je die hebt!

Luna2006: Ze heeft er overduidelijk geen haast mee met de uier! Voor je het weet zijn ze alweer een stuk voller! Wel fijn dat ze altijd zo voorspelbaar is qua bevallen! Dan weet je precies hoe of wat tegen de tijd dat het zover is.

Kabayo: Dank je wel!

Jessicazz: Yeah dat zijn al mooie volle uiers *\o/* Op naar nog vollere uiers *\o/* Je kan nu al echt zowat af gaan tellen!

Melissa1996: Mooi bol buikje aan het worden :D . En wat een knapperd <3 .

Kathleen_vw: Leuk je te leren kennen! Heel benieuwd naar een foto van je merrie!
Ken jou volgens mij ook nog niet, dus zal mij ook voorstellen. Ik ben Yara en verzorg Shetlanders op drie adressen. Op 2 van de 3 adressen word er gefokt. In de kudde van mijn pony Asfaloth hebben we een merrie drachtig, Maria. Zij heeft afgelopen zondag helaas koliek gehad, maar gaat nu gelukkig weer goed!
Maria is ook de moeder van mijn pony. Asfaloth was haar aller eerste veulen (hij is nu 8 jaar oud) en ze heeft daarna nog een aantal veulentjes gehad. Een ervaren merrie dus! Ze staat er vooral om bekend om te bevallen wanneer je even niet kijkt en doet het liefst graag alles zelf.
In 2020 had de eigenaar 's ochtends om half 9 gekeken. Niets aan de hand. Dus hij gaat weer terug naar het erf. Ik kom om 9uur 's ochtends aanfietsen. Precies een half uur later en de kleine Noah was geboren :+ .
En eigenlijk is dat tot nu toe zo altijd gegaan met Maria. Op de momenten dat je het niet verwacht komt het veulen :D .
Papa to be Frodo is een goedgekeurde 2de premie dekhengst en staat gewoon met mijn ruin Asfaloth en zijn twee merries in de kudde :D .
Op het andere adres verzorg ik Jenny en Zoë. Zij zijn allebei voor de eerste keer drachtig. Spannend natuurlijk, maar komt vast goed! Jenny verzorg ik al sinds de dag dat ze is geboren. Zoë verzorg ik al wat langer en heb de moeder van Jenny ook nog verzorgd, maar Brenda hebben ze toen Jenny 4 maand oud was helaas in moeten laten slapen.

Cynthia82: Wat leuk om dat verschil in de foto's zo te zien! Dan zie je de buik echt goed groeien!

Maria update! Het gaat goed met Maria *\o/* . Zag er alweer fitter uit en minder moe. Omdat ze gisteren nog geen interesse had in haar dagelijkse voer besloten eerst even wat met Frodo te doen, maar terwijl ik de manen van Frodo aan het borstelen was stond mevrouw toch ineens achter mij en mij heel ongeduldig aan te kijken van: "Nou, komt er nog wat van? Geef dat voeeer nouuuu!".
In haar ogen duurde het veels te lang voor het voer kwam haha.
Dus eerst haar maar even gevoerd en dat heeft ze helemaal opgegeten *\o/* . En toen zij haar voer op had en ik Asfaloth aan het voeren was moest mevrouw zich er ook mee bemoeien en kreeg Arwen ook nog even op haar donder van Maria _O- .
Allang blij dat ze weer praatjes heeft!

Morgen komt de zandkuur binnen. Ga ze alle 4 voor de zekerheid even een kuur geven. Ik heb deze uiteindelijk besteld:
https://www.pit-pit.com/psyllium-vlozaad.html

Nu zie ik op pharmahorse staan dat een maatschepje 10gr is. Zou 10gr genoeg zijn voor Shetjes? 20gr lijkt mij weer zoveel voor die kleintjes.
Weeg het namelijk echt netjes voor ze af. En dan 7 dagen lang geven, 1x per dag? Eerste keer dat ik een zandkuur ga geven. Dus even zoeken hoe of wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 21:07 



 
Profiel   

Ik lees en geniet alweer een tijd mee, heb geen drachtige merrie, maar vind deze topics altijd geweldig om te volgen, duim voor iedereen dat alle drachten goed verlopen en dat er straks gezonde veulens naast gezonde merries staan!

xYaartje, jij hebt het Psylliumzaad denk ik gekocht. dat is weer anders dan Psylliumhusk ( wat je waarschijnlijk bij PharmaHorse gezien hebt.
Citaat
Verschil tussen vlozaad en vlozaadvezels
Psylliumzaad of vlozaad zijn de hele zaden. Psylliumhusk of vlozaadvezels zijn de vliesjes van vlozaad. Een zelfde hoeveelheid psylliumhusk bevat 3 maal zoveel vezels dan psyllium zelf. Van psylliumzaad heb je dus meer nodig voor het zelfde resultaat, toch vinden sommige mensen het handiger om te gebruiken. Het heeft eenzelfde werking en het geeft een minder slijmerig gevoel in je mond dan het psylliumhusk.


Hieruit blijkt dat je van de hele Psyllium meer moet geven dan van de Husk als ik het zo lees. Ik geef de Husk aan mijn e-pony van 500 kg. Ze krijgt 7 dagen lang 150 gr. Ik maak slobber van Zo'n 3/4 voerschep Slobber van Subli wat ik met warm water uit de kraan nat maak. Er gaat zo'n 1,5 liter warm water bij die 3/4 schep. De Husk doe ik er echt op het allerlaatste moment bij, anders wordt het net behangplaksel en dat eten ze vaak minder graag. Een mini zal denk ik op zo'n 150-200 kg. zitten, als je moeite hebt met het omrekenen wil ik dat wel doen hoor. Maar 10-20 gram lijkt me echt te weinig, zeker als je ze verdenkt van teveel zand. In elk geval duimen dat Maria zo blijft en geen terugval meer krijgt. Wat je trouwens zei: ze heeft de afgelopen winters ook al eens koliek gehad, te verhelpen met een spuit van de DA. Mijn vorige paard had dat ook, tot het te erg werd en dat niet meer hielp. Zij is toen in Wolvega geopereerd aan zandkoliek... Ik wist toen niet eens dat het bestond, terwijl ik best al veel wel wist, erg jammer dat ik daar niet eerder van had gehoord. Ze heeft het gered hoor en nog vijf jaar verder geleefd zonder koliek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 21:31 



 
Profiel   

Jet schreef
Ik lees en geniet alweer een tijd mee, heb geen drachtige merrie, maar vind deze topics altijd geweldig om te volgen, duim voor iedereen dat alle drachten goed verlopen en dat er straks gezonde veulens naast gezonde merries staan!

xYaartje, jij hebt het Psylliumzaad denk ik gekocht. dat is weer anders dan Psylliumhusk ( wat je waarschijnlijk bij PharmaHorse gezien hebt.
Citaat
Verschil tussen vlozaad en vlozaadvezels
Psylliumzaad of vlozaad zijn de hele zaden. Psylliumhusk of vlozaadvezels zijn de vliesjes van vlozaad. Een zelfde hoeveelheid psylliumhusk bevat 3 maal zoveel vezels dan psyllium zelf. Van psylliumzaad heb je dus meer nodig voor het zelfde resultaat, toch vinden sommige mensen het handiger om te gebruiken. Het heeft eenzelfde werking en het geeft een minder slijmerig gevoel in je mond dan het psylliumhusk.


Hieruit blijkt dat je van de hele Psyllium meer moet geven dan van de Husk als ik het zo lees. Ik geef de Husk aan mijn e-pony van 500 kg. Ze krijgt 7 dagen lang 150 gr. Ik maak slobber van Zo'n 3/4 voerschep Slobber van Subli wat ik met warm water uit de kraan nat maak. Er gaat zo'n 1,5 liter warm water bij die 3/4 schep. De Husk doe ik er echt op het allerlaatste moment bij, anders wordt het net behangplaksel en dat eten ze vaak minder graag. Een mini zal denk ik op zo'n 150-200 kg. zitten, als je moeite hebt met het omrekenen wil ik dat wel doen hoor. Maar 10-20 gram lijkt me echt te weinig, zeker als je ze verdenkt van teveel zand. In elk geval duimen dat Maria zo blijft en geen terugval meer krijgt. Wat je trouwens zei: ze heeft de afgelopen winters ook al eens koliek gehad, te verhelpen met een spuit van de DA. Mijn vorige paard had dat ook, tot het te erg werd en dat niet meer hielp. Zij is toen in Wolvega geopereerd aan zandkoliek... Ik wist toen niet eens dat het bestond, terwijl ik best al veel wel wist, erg jammer dat ik daar niet eerder van had gehoord. Ze heeft het gered hoor en nog vijf jaar verder geleefd zonder koliek.

Als je het voor mij om zou willen rekenen, graag! Ik ben niet zo heel handig met rekenen.

Er loopt wel een 1.5 jarige in de kudde die dan weer minder nodig heeft vermoed ik (in de kudde was de enige optie. Andere optie was bij de koeien zonder sociaal paardencontact en dat is voor Arwen ook niet wenselijk natuurlijk. Dit is ook niet ideaal ivm Frodo, maar dan wel sociaal contact, netjes en correct opgevoed worden, paardentaal leren en ze kan spelen met Asfaloth. Die houd van spelen! Twee kuddes kan niet ivm Asfaloth en Maria echt bij Frodo moeten blijven staan. Haal de heren uit elkaar met ieder een eigen merrie en zet ze daarna weer bij elkaar heb je zeker gedonder. Dat wil je voorkomen. Nu gaat het super met ze namelijk en is Asfaloth ook helemaal geaccepteerd door Frodo. Dat willen we graag zo houden. Ergens anders stallen ga ik verder zelf niet over ivm ze niet van mij is. Asfaloth is de enige die echt mijn eigen pony is, maar zijn kudde maatjes verzorg ik. Heb overigens wel qua voer de leiding hierin als het gaat om brokken, zandkuren etc. daar mag ik over beslissen).

Vorige winter heeft Maria gelukkig nergens last van gehad, maar de winter daarvoor wel. En daarvoor ook nog een keer (al durf ik dat niet met zekerheid te zeggen. De winter va 2020 ben ik zeker van. Dus met afgelopen zondag er bij sowieso 2x koliek gehad), maar het is niet elke winter dat ze er last van heeft, gelukkig. Ze is heel gevoelig op haar darmen en maag, maar dat hadden we nu eindelijk eigenlijk net allemaal onder controle dus de koliek kwam echt even uit de lucht vallen. Zo poef. Bam. Hier. Asjeblieft. Koliek. En bedankt. Wij weer grijze stress haren rijker.

Wel handig om te weten van de spuit! Ga ik zeker onthouden! Fijn om te horen dat je merrie daardoor nog een aantal jaren zonder koliek heeft kunnen leven. Wel heftig dat ze daardoor nog geopereerd moest worden. Dat vergeet je dan ook niet snel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 21:51 



 
Profiel   

Weer een mijlpaal, dag 300 vandaag.
We gaan de goede kant op

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 23:22 



 
Profiel   

Charisma schreef
Hier op stal de eerste geboren van t seizoen, een hengst, taloubet x nabab. :D

Gefeliciteerd

Taloubet Z of Taloubet du Rouet?

@caresse mooie buik zo van onder.

@jessicazz 306 dagen betekent al bijna aftellen.

@melissa wat een schatje.

@kathleen. Hi, leuk dat je nu ruimte krijgt voor de fok.

@cynthia wat leuk zo’n maand overzicht.

Dat ben ik vergeten. :=



Precies 300 dagen vandaag.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Edit: laatste foto is wel heel donker uitgevallen. O:) maar is dus een foto van onder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 23:59 



 
Profiel   

Caresse: Taloubet Z.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 09:27 



 
Profiel   

Cynthia82: Wat een knappe pony is Fi, zeg. Leuk om met al die foto’s de appeltjes in haar vacht ook te zien verschijnen.

Yara: Op 3 adressen :wow: ? Daar heb je vast een dagtaak aan! Leuk hoor. Koliek komt inderdaad wel eens voor, mijn merrie Eefje is ook wel eens komiekerig in de laatste maanden. Gelukkig is het meegevallen. Zand kan inderdaad de boosdoener zijn, zeker in de wintermaanden als het gras schaars is of ze op de paddock staan. Ik ga volgende week ook alles een kuur geven.

Dit is Deja trouwens:
[ img ]

baudyh & Natasja: Gefeliciteerd met je mijlpaal! Toch altijd fijn als ze die veilige zone naderen.

Is het al voorjaar? Ben dit weer nu al zat :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 10:51 



 
Profiel   

Weet iemand of je dit psyllium zaad ook droog kan/mag geven? Lees overal verschillende reacties dat ik het even niet meer weet. Iedereen zegt weer wat anders. Slobber maken o.i.d. gaat niet. Ook omdat mijn eigen pony niet tegen brokken kan en geen brokken meer krijgt om die reden.
https://www.pit-pit.com/psyllium-vlozaad.html

Katlheen_vw: Komt dus wel vaker voor dat een merrie koliekerig kan zijn tijdens laatste maanden dracht? Iets om in de gaten te houden! Vermoed dat zand wel de boosdoener is.
En wat een prachtige merrie <3 . Daar komt vast een heel mooi veulen uit!

Valt mee hoor qua dagtaak :D . Adres waar mijn pony staat ben ik elke dag en dan de andere 2 adressen 3x in de week (verdeelt over 5 dagen en om de dag. Alleen op maandag heb ik alle 3 adressen. Weekenden zijn echt voor mijzelf en de kudde van mijn pony). Vaak ook een half uur/uurtje daar bij die 2 adressen. Bij mijn pony altijd een paar uur omdat ik daar iets meer te doen heb aan klusjes en er ook 4 pony's in de kudde staan dus dat brengt automatisch wat extra werk met zich mee. Voordeel is dat waar Supra staat in dezelfde straat is als mijn eigen pony.
Supra was ooit van zijn wei ontsnapt naar onze wei (weg over gestoken). Toen die nog hengst was. Toen hadden we ook al een hengst lopen. Inc. merrie met veulen :') . Hele verhaal niet bij geweest, maar kwam een dag later aan in de wei en keek toch wel even raar op toen er een pony in het opvanghok stond dat niet in de kudde thuis hoorde haha. Toen hoorde ik ook wat er was gebeurd.
Paar maand later zou die gecastreerd worden, maar zijn eigenaren kregen hem niet op stal. Hij kende ook niks. Dus ik werd gevraagd om te helpen. Kom eraan. Supra ziet mij, komt eraan gegaloppeerd en binnen 10 minuten stond die op stal _O- . Sinds zijn castratie verzorg ik hem en zijn vriendje Timmie het schaap. Supra moest vast gedacht hebben: Als zij niet naar mij toe komt om mij te verzorgen. Kom ik wel naar haar toe _O-
Zoë en Brenda ben ik gaan verzorgen nadat een merrie van ons (niet Maria, maar een andere die inmiddels is verkocht) een hele zware bevalling had gehad. Was kantje boord. Veulen had het toen niet gered. Merrie gelukkig wel. Hun eigenaar had samen met de DA en de fokker van mijn pony (eigenaar van de bevallende merrie) er alles aan gedaan om de merrie te redden.
Paar dagen later sprak ik de vrouw van de eigenaar van Zoë en Brenda dat bij hun een veulentje was geboren. Anne. Ik mocht altijd komen kijken. Dus gedaan. Tsja. Werd opslag verliefd natuurlijk haha. Dus we hadden zo iets van: "En nu?" en toen was ik welkom. Hun wei grenst aan die van ons en is tussen de 2 tot 5 minuten fietsen (kan helaas niet via beide weides heen en weer lopen).
Na Anne (verkocht) werd een jaar later Jenny geboren. Omdat haar moeder toen ingeslapen werd hebben ze besloten Jenny aan te houden om de lijn en het fokken mee voort te zetten.
Ben er dus eigenlijk een beetje ingerold bij beide adressen :D .
En 1x in de 2 weken help ik 's ochtends als vrijwilliger op donderdag nog bij een andere fokkerij, maar die paarden zijn wat groter en geen Shets :D . Voordeel is dat ik al met 'pensioen' ben (afgekeurd) en er alle tijd voor heb. Heerlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 11:16 



 
Profiel   

Dankjewel, Yara. Eef is bij twee van de drie drachten licht koliekerig geweest. Versnelde hartslag en ademhaling, achterom kijken, keertje liggen. Wel gewoon mesten, niet zweten en geen verhoging. Twee keer de DA laten komen om wat pijnstillers te spuiten, en tot nu toe was het iedere keer weer vrij snel opgelost. Ik kan me voorstellen dat als het veulen anders ligt of ergens flink tegenaan drukt ze zich dan ongemakkelijk voelt. Toch blijf ik altijd alert. Koliek blijft een spannend iets, en het kan zomaar de verkeerde kant op gaan.

Fijn hoor, ook voor de eigenaren van de shetten, dat ze iemand hebben waar ze altijd op terug kunnen vallen. Is veel waard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 11:26 



 
Profiel   

Charisma schreef
Caresse: Taloubet Z.



Ik vroeg het. :D

Maar leuk.

Ik heb zelf een Taloubet du Rouet maar we hebben ook een Taloubet Z nakomeling staan.
Dus vandaar dat ik me afvroeg welke Taloubet het was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 11:27 



 
Profiel   

Natasja: oeps sorry!! :D

Wij hebben ook al een taloubet staan van vorig jaar, heel blij mee. Deze nog niet gezien :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 11:28 



 
Profiel   

Hebben jullie je veulen namen al klaarliggen voor dit jaar? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 11:34 



 
Profiel   

Ja, ik wel! Voor een hengst heb ik 1 naam, voor een merrie 2. Die laatste hangt ervan af of het veulen gaat schimmelen of niet :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 11:41 



 
Profiel   

Ik heb de eerste letter :+
De S

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 11:47 



 
Profiel   

Kathleen_vW schreef
Dankjewel, Yara. Eef is bij twee van de drie drachten licht koliekerig geweest. Versnelde hartslag en ademhaling, achterom kijken, keertje liggen. Wel gewoon mesten, niet zweten en geen verhoging. Twee keer de DA laten komen om wat pijnstillers te spuiten, en tot nu toe was het iedere keer weer vrij snel opgelost. Ik kan me voorstellen dat als het veulen anders ligt of ergens flink tegenaan drukt ze zich dan ongemakkelijk voelt. Toch blijf ik altijd alert. Koliek blijft een spannend iets, en het kan zomaar de verkeerde kant op gaan.

Fijn hoor, ook voor de eigenaren van de shetten, dat ze iemand hebben waar ze altijd op terug kunnen vallen. Is veel waard!

Ja dat snap ik helemaal dat je alert bent! Zeker als ze het al eerder heeft gehad. Hopelijk krijgt ze er dit jaar geen last van! Hier ben ik ook altijd alert op alles. Check elke dag hoe ze zich voelen.
Maria had wel echt flinke koliek. Toen ik haar vond zondag was de ergste piek voorbij, maar toen ik de wei was doorgelopen om te zien of ze niet had verworpen (je doet het toch voor de zekerheid) en de rolplekken vond had ze toch wel flink gerold. Geen veulen gevonden gelukkig. Die zit er nog veilig en warm in. Stond ook echt te trillen op haar benen. Ben met haar gaan wandelen (ook op verzoek van de eigenaar. Die heb ik uiteraard ook gelijk op de hoogte gesteld) en tijdens het wandelen begon ze gelukkig te mesten en daarna weer voorzichtig te eten *\o/* . En nu is ze zo goed als weer de oude!
Ze had een perfecte timing, not. Een familielid was net een week eerder op zondag haar paard verloren aan koliek.

En dat zeker! En doe het met liefde! Als er iets is of even mijn hulp nodig hebben krijg ik vanzelf een appje of belletje. Zo is Timmie een echte houdini en werd vorig jaar dan ook geregeld gevraagd of ik kon komen helpen om hem weer te vangen _O- . Kwestie van bij de hoorns pakken en weer netjes mee naar zijn eigen wei lopen. Ideaal die hoorns. De wei is nu zo in orde gemaakt dat die niet meer kan ontsnappen.
Of zoals laatst. Stond Supra ineens in de tuin van de fokker van mijn pony. Dus ik ben in de wei van mijn pony. Komt de fokker van mijn pony eraan of ik direct kan helpen. Pony van de buren (Supra dus) was ontsnapt. Bleek dat het poortje van zijn wei naar de tuin van de fokker van mijn pony toe even open had gestaan en meneer zag zijn kans _O- .
In veulentijd check ik ook altijd dagelijks de uiers en let op andere signalen. Dan zie je vooral Maria weer zuchten van: "Zit ze er weer onder te kijken."

En nog geen namen klaar liggen! Veulen van Maria mag ik vaak een naam voor mijzelf bedenken als wei/roepnaam, maar officiële naam word door de fokker van mijn pony bedacht. Dus ben nog even druk aan het nadenken. Voor hengsten kom ik er niet uit. Merrie heb ik al klaar liggen. Layla/Leila.
De eigenaar van Jenny en Zoë bedenkt zelf de namen (al is de naam Jenny toen bedacht door hun kleinzoon).

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 11:48 



 
Profiel   

Cioccolato schreef
Ik heb de eerste letter :+
De S

Haha. Ach, je hebt nog even, toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 11:52 



 
Profiel   

Yara: Eefje is dit jaar niet drachtig, alleen Deja verwacht een veulen. Rustig jaar dit jaar, met alle verbouwingen etc ook wel fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 11:55 



 
Profiel   

Kathleen_vW schreef
Cioccolato schreef
Ik heb de eerste letter :+
De S

Haha. Ach, je hebt nog even, toch?


Ja ik ben gemiddeld een week na geboorte wel rond. Soms duurt het iets langer. Soms iets korter :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 11:57 



 
Profiel   

Kathleen_vW schreef
Yara: Eefje is dit jaar niet drachtig, alleen Deja verwacht een veulen. Rustig jaar dit jaar, met alle verbouwingen etc ook wel fijn!

Oh ja, oeps. Namen door elkaar gehaald! Dat is zeker wel fijn. Dan kun je je gewoon op het verbouwen concentreren. Hier hadden we niks drachtig vorig jaar en vond dat stiekem ook wel een keertje fijn, maar kijk ook weer uit naar het kleine spul in de wei straks en om weer met de veulens te kunnen knuffelen. Nog een paar maanden geduld hebben....

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 11:59 



 
Profiel   

Kathleen_vW schreef
Hebben jullie je veulen namen al klaarliggen voor dit jaar? :D


Ja! Vooral voor een hengst, maar eigenlijk heb ik 1 favoriete naam voor hengst en een merrie. Dus ik moet nog wel even wat zoeken voor het geval er 2 merries of 2 hengsten zijn
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 12:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 271 van de 500 [ 12478 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274 ... 500  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen