Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 11 [ 253 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Donthargos x Haarlem in de maak... mei 2022

 
Profiel   

Hoi Allemaal,

Deze merrie met klassieke bloedlijn kwam in mei 2020 op mijn pad. Geen conditie, geen spieren maar wel een gouden karakter en ontzettend lief. In het voorjaar van 2021 besloten toch proberen een nakomeling van haar te willen fokken. Mijn wens is om een leuke springer/allrounder voor mezelf te fokken als opvolger voor mijn merrie.

Annabel is uit 2005 en haar afstamming is Haarlem x Zevenaar. Ze heeft in het verleden M gesprongen en L1 dressuur gelopen. Ze heeft nog niet eerder een veulen gehad maar nog in super goede conditie dus besloten het te proberen.

Tot begin december heb ik nog aardig kunnen trainen met haar en nu is het meer beweging geven onder het zadel, wandelen, longeren en lekker poetsen en tutten. De ene dag heeft ze heel veel zin om aan het werk te gaan en pas de manier van trainen of beweging hierop aan.

Trainen jullie nog met je drachtige dames?

[ img ]
April 2021


[ img ]
Afstamming


[ img ]
Donthargos


[ img ]
Donthargos



[ img ]
Juli 2021


[ img ]
4,5 maand drachtig


[ img ]
31 dec 2021, 212 dagen


[ img ]
Lekker even wandelen, 219 dagen


[ img ]
Lekker bosritje gemaakt 226 dagen
13 januari 2022


[ img ]
226 dagen


[ img ]
234 dagen vandaag
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 22:31 



 
Profiel   

Wat een leuke combinatie, ik volg!
Fok je het veulen voor jezelf?

Ik ben rond dezelfde tijd als jij gestopt met rijden, ik longeer haar nu af en toe aan haar halster of wandel stukjes met haar :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 23:00 



 
Profiel   

Knappe merrie! Ik ben benieuwd wat ze er van bakt, dus ik volg! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 12:47 



 
Profiel   

@ Nibbitlotus ja ik fok het veulen voor mezelf. Hopelijk eenzelfde karakter als mams. Jouw veulen komt waarschijnlijk net iets eerder dan de mijne ben heel benieuwd hoe jou Ibolenksy eruit ziet. Weet je of er ook springhengsten zijn die stippels doorgeven?

@appeltje, dank je wel! Ik kan niet wachten ben zo benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 13:08 



 
Profiel   

Wat een prachtige merrie, ik hou wel van wit <3 Ik ben ook benieuwd wat ze daarbinnen aan het bakken is: :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 13:35 



 
Profiel   

Wat een leuke merrie!! Ik houd stiekem wel vandr oude bloed. Ik heb een Osmium x Purioso. Heerlijk allround degelijk paard.

We hebben onze merrie van Singulord Joter x Conterno Grande x Graf granus ook drachtig van Donthargos! In april komt ie. Zo spannend en benieuwd wat ze er samen van maken. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 15:22 



 
Profiel   

@kevinsky Oh wat leuk ook een Donthargos in de maak. Jou merrie is wat luxer denk ik gezien de afstamming?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 19:26 



 
Profiel   

Vanmiddag een heerlijk strandritje gemaakt met de dames. We waren met z’n drieën en ik dacht als ze niet zoveel zin heeft ga ik wat stappen op het strand. Ze had veel energie en heerlijk gereden. Ik woon op Texel en hoef dan maar 10 min te rijden met trailer naar het strand. Meestal ga ik rijdend heen maar dat vind ik nu te ver worden voor Annabel.

[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 19:36 



 
Profiel   

Orange schreef
@ Nibbitlotus ja ik fok het veulen voor mezelf. Hopelijk eenzelfde karakter als mams. Jouw veulen komt waarschijnlijk net iets eerder dan de mijne ben heel benieuwd hoe jou Ibolenksy eruit ziet. Weet je of er ook springhengsten zijn die stippels doorgeven?


Ik ken de hengst Little Indian die op hoog niveau springt / gesprongen heeft. Die geeft volgens mij wel vaak stippels door. Vond hem alleen niet zo gunstig gebouwd voor mijn merrie.
En ik weet dat familie Dijkstra nu een jonge hengst heeft die aardig lijkt te springen, DuMoulin. Maar hoe hij onder het zadel is qua springen weet ik niet.

Leuk dat onze merries beetje rond dezelfde tijd uitgerekend zijn, zitten we tegelijk in spanning :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 15:08 



 
Profiel   

princequillo schreef
Wat een prachtige merrie, ik hou wel van wit <3 Ik ben ook benieuwd wat ze daarbinnen aan het bakken is: :D


Dank je wel, valt lekker op zo’n wit koppie. Ik hoop dat er een veulen met een net zo sprekend koppie uitkomt. *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 21:21 



 
Profiel   

NibbitLotus schreef
Ik ken de hengst Little Indian die op hoog niveau springt / gesprongen heeft. Die geeft volgens mij wel vaak stippels door. Vond hem alleen niet zo gunstig gebouwd voor mijn merrie.
En ik weet dat familie Dijkstra nu een jonge hengst heeft die aardig lijkt te springen, DuMoulin. Maar hoe hij onder het zadel is qua springen weet ik niet.

Leuk dat onze merries beetje rond dezelfde tijd uitgerekend zijn, zitten we tegelijk in spanning :D


Ja super spannend inderdaad. Little indian ziet er goed uit, die ga ik even onthouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 21:23 



 
Profiel   

Vandaag op 240 dagen *\o/* , ze is heel relaxed de laatste weken. Regelmatig voel ik het veulen bewegen, zo leuk om dat te kunnen voelen.

Trainen gaat nog steeds prima, al heeft ze de ene keer veel energie en de andere dag wat rustiger. Ongeveer 2x p/w rijden en nog wat longeren/wandelen/grondwerken. En overdag lekker op de wei met haar vriendinnetje.

Ze begint nu echt meer te eten en komt wat meer voor zichzelf op, naar andere paarden word ze wat bitchy (voorheen durfde ze echt niets tegen andere paarden).

[ img ]
240 dagen


[ img ]


Laatst bijgewerkt door Orange op 27-01-22 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 22:35 



 
Profiel   

Prachtige merrie, is ze rabicano?
Zie ik nou op haar papier VOS staan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 22:42 



 
Profiel   

Die kleuren die ze soms bij het KWPN op het papier zetten zijn onnavolgbaar. Ik had een echte sabino merrie stond op schimmel.... dus... :+

Wat een prachtige merrie heb je. Ben heel benieuwd naar het veulen. Ze ziet er super uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 22:45 



 
Profiel   

KootMiraDrum schreef
Prachtige merrie, is ze rabicano?
Zie ik nou op haar papier VOS staan?


Dank je wel. Ja op haar papier staat vos idd, nog even erachteraan om het aan te laten passen. Ik dacht eigenlijk altijd dat ze stekelharig is maar het lijkt steeds meer te worden naarmate ze ouder gaat worden. Ik heb niet zoveel verstand van kleuren en patronen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 22:59 



 
Profiel   

[code][/code]
VanHuisUit schreef
Die kleuren die ze soms bij het KWPN op het papier zetten zijn onnavolgbaar. Ik had een echte sabino merrie stond op schimmel.... dus... :+

Wat een prachtige merrie heb je. Ben heel benieuwd naar het veulen. Ze ziet er super uit!


Ja best bijzonder dat er vaker fouten op staan idd. Ik ga kwpn even contacten of ik het kan laten aanpassen. Dank je wel ben echt zo blij met haar, ze kwam bij toeval op mijn pad. Kwam eigenlijk niet uit maar wilde haar niet laten gaan dus toch gekocht en geen moment spijt van gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 23:02 



 
Profiel   

Gisteren op 252 dagen, haar buikje groeit goed. Het veulen is erg actief, voel het veel en vaak bewegen. Moeders lijkt zich goed te voelen en is nog steeds licht aan het werk. Wel met steeds meer adempauzes tussendoor.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-22 21:10 



 
Profiel   

Wat leuk, ze heeft al een mooie buik!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-22 21:41 



 
Profiel   

Wat een prachtig paard zeg. Helemaal mijn ding.
Benieuwd wat ze er van gaat bakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-22 09:06 



 
Profiel   

Wat een lief hoofd heeft ze <3
Ik ben benieuwd

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-22 13:50 



 
Profiel   

Echt een geweldig paard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-22 14:44 



 
Profiel   

Hier 221 dagen onderweg en nog zo'n 4x pw aan het trainen, gaat nog fijn.
Leuke merrie heb je TS! Ik volg mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-22 15:59 



 
Profiel   

Wat leuk! Ik ken Annabel nog van zo ongeveer 10 jaar terug, toen ze op dezelfde stal stond als mijn paard. Zo’n leuk dier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-22 16:04 



 
Profiel   

Kevinsky dank je wel, ze voelt zich nog erg goed met haar bolle buikje.

Yontheke wat leuk dank je, heb je zelf ook zelfde type paard?

Sassycas en mars ja ze is echt een schat, sinds de dracht alleen maar knuffelig en super aanhankelijk.

Wildgirl wat leuk dat je nog Lekker aan het trainen bent. Ik ben ook heel benieuwd naar jou veulen straks word vast een hele knappe met een mooi kleurtje…

Peppertree wat leuk dat je haar van vroeger kent. Was ze toen al van Lesley?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-22 22:25 



 
Profiel   

Nee, ze was toen van iemand anders. Kan even niet op haar naam komen, maar was met over de Duitse grens in Groningen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-22 00:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 11 [ 253 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen