Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 273 van de 500 [ 12478 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276 ... 500  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

 
Profiel   

Citaat
Jessicazz spannend!! Is het uier al verder vol gelopen?
Zal morgen even een nieuwe foto maken *\o/*
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 21:37 



 
Profiel   

Jeetje wat gaat het al hard bij sommige, en wat een mooie buiken al <3
Hier pas dag 188 :o
De namen heb ik wel al klaar liggen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 21:58 



 
Profiel   

@ AM-Horses:
Ik ben mijn eigen weide aan het inrichten voor de merries. Ofja, ik ben bezig een stal te regelen maar is zo lastig met gemeente enzo..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 21:58 



 
Profiel   

Als paarden gaan liggen tijdens het voeren gaan mijn voelsprieten omhoog.
Merrie onrustig, schrapen, liggen. Colosan er in.
Er kwam mest maar ze blijft me te onrustig.
Dus toch maar aan het wachten op de dierenarts. Ze is in april uitgeteld.
Denk dat het mee valt. Maar wil wel rustig kunnen slapen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 22:53 



 
Profiel   

baudyh schreef
Als paarden gaan liggen tijdens het voeren gaan mijn voelsprieten omhoog.
Merrie onrustig, schrapen, liggen. Colosan er in.
Er kwam mest maar ze blijft me te onrustig.
Dus toch maar aan het wachten op de dierenarts. Ze is in april uitgeteld.
Denk dat het mee valt. Maar wil wel rustig kunnen slapen.



Bah vervelend baudyh. Hoop dat ze gauw opknapt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 23:03 



 
Profiel   

Veulen ligt hoog. Daar kan ze last van hebben.
Ze is nu rustig. Straks nog ff kijken.
Gelukkig geen draaing van de baarmoeder
( schijnt voor te komen tussen de 7e en 9e maand.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 23:37 



 
Profiel   

baudyh schreef
Veulen ligt hoog. Daar kan ze last van hebben.
Ze is nu rustig. Straks nog ff kijken.
Gelukkig geen draaing van de baarmoeder
( schijnt voor te komen tussen de 7e en 9e maand.)

Wat schrikken zeg! Hopelijk alles rustig nu en komt ze de nacht goed door. Knuffel voor jullie allebei!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 00:09 



 
Profiel   

xYaartje schreef
baudyh schreef
Veulen ligt hoog. Daar kan ze last van hebben.
Ze is nu rustig. Straks nog ff kijken.
Gelukkig geen draaing van de baarmoeder
( schijnt voor te komen tussen de 7e en 9e maand.)

Wat schrikken zeg! Hopelijk alles rustig nu en komt ze de nacht goed door. Knuffel voor jullie allebei!


Ze staat rustig hooi te eten. Moet van de dierenarts vannacht nog een keer kijken.
Dus de wekker staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 00:13 



 
Profiel   

baudyh schreef
xYaartje schreef
Wat schrikken zeg! Hopelijk alles rustig nu en komt ze de nacht goed door. Knuffel voor jullie allebei!


Ze staat rustig hooi te eten. Moet van de dierenarts vannacht nog een keer kijken.
Dus de wekker staat.

Hopelijk blijft ze zo rustig hooi eten en rustig in haar stal. Duim voor je! Geef ze vannacht maar een extra knuffel van mij!

Hier is Maria ook nog steeds gezond gelukkig. Toen Asfaloth zijn voer kreeg bemoeide ze zich er mee. Want dat voer wilde zij ook natuurlijk terwijl ze net haar voer had gehad :+ . Word nog wel scherp in de gaten gehouden, blijf alert op alles wat ze doet, maar durf voorzichtig positief vooruit te kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 00:21 



 
Profiel   

Baudyh wat schrikken! Gelukkig lijkt het mee te vallen. Altijd weer spannend zulke dingen... Hoe gaat het nu?

Namen liggen in principe klaar. Zit alleen nog wat met een merrienaam. Zit mij nog niet helemaal lekker. Hengstennaam ben ik wel tevreden mee

Pradadaan je moet nog zo lang :knuffel:

Jessicaz goed idee van de camera. Kan je verder niet helpen helaas. Ik heb geen WiFi op stal dus een camera via antenne bereik. Ben benieuwd naar haar uier. Schiet al lekker op.

Amhorse super fijn van White Dream <3 Blije Nigrante :D

Mukiwacobs wat zien ze er goed uit zeg! En zo wit

Kathleen wat een gave merrie en veulen :wow: Prachtig!

Dieyar leuk dat schiet echt op!! En wat kijkt ze blij :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 06:49 



 
Profiel   

Wat een hoop koliekerige paarden zeg! Fijn dat het nu wat beter lijkt te gaan baudyh.

Ik heb een ellenlange namenlijst, meestal kies ik daar iets uit wat ik vind passen. Maar wij krijgen natuurlijk ook 6 veulens, dus dat zijn heel veel eventuele namen die ik anders moet bedenken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 08:02 



 
Profiel   

Hier dag 191, Pradadaan en ik gaan tegelijk waken. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 08:39 



 
Profiel   

Wij zitten vandaag op dag 250. So far, so good.
We moeten nog een hoop regelen, dus ook niet erg dat het nog ff duurt :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 08:46 



 
Profiel   

Hier net voor de zekerheid nog even met de DA gebeld en overlegd ivm zandkuur voor Maria/de kudde en ga er daar straks of morgen een halen die zo over het voer mag. Tandarts komt zo voor mijn pony dus weet niet of ik daarna nog tijd over ga hebben om er heen te gaan.
Met de zaadjes vertrouwde ik het toch niet zo ivm ik er maar niet uit kwam hoe het nu precies te geven en degenen die ik daar kan krijgen mag zo los over het voer dus dat is wel fijn. Wel iets duurder dan, maar liever iets duurder en zeker weten dat ik het goed doe dan straks iets fout doen.
Zit dan nu wel met psyllium zaadjes die ik waarschijnlijk niet ga gebruiken, maar vooruit. Aldoende leert men :D . En ben weer heel wat wijzer geworden dankzij jullie <3 !
Want de zandkuur gaat Maria sowieso krijgen :j .

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 09:29 



 
Profiel   

Hier wel meegelezen maar niet gereageerd. Heb een beetje in spanning gezeten.
Sinds vorige week dinsdag staat ons veulen Sterre van vorig jaar in Utrecht. Zij heeft al van midden november een opgetrokken buik en een hoge rug. Ook liep ze niet lekker van achteren. Omdat ze in een koppel van 5 liep dachten wij aan trauma. Ze is wel meteen uit het koppel gehaald. Er zijn foto’s gemaakt van rug en knieën. Daar was gelukkig niets op te zien. Uit bloedonderzoek waren de ontsteking waardes hoog en de leverwaardes waren ook niet goed. 12 dagen op de AB gestaan en aan de metacam. Daarna weer bloedonderzoek. De ontsteking waarde waren nu goed maar toch nog wel afwijkende dingen. Met de metacam voelt ze zich wel goed. Zonder staat ze met opgetrokken uit en hoge rug. De DA wist het niet mee goed en dus naar Utrecht. Daar hebben ze een scan van de buik en foto’s gemaakt. Dat zag er allemaal goed uit. Wel is ze linksachter nu kreupel. Vooralsnog is het heel lastig om een veulen uit te verdoven. Nu hebben we afgesproken dat ze daar twee weken op boxrust staat met metacam. Zoals het er nu naar uitziet knapt ze iets op. Een echte diagnose hebben we niet gehad. Dus nog even afwachten.

Verder gaat phet met de zwangere dames goed.
Maike is vandaag ook 250 dagen
[ img ]

Iekje is vandaag 115 dagen
[ img ]

Er zijn al merries die de 300 dagen gepasseerd zijn. Dat wordt lekker spannend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 10:10 



 
Profiel   

Sterkte voor je merrie Baudry, hopelijk lag t veulen gewoon verkeerd en alles nu terug normaal.

Ook voor Sterre duimen we Fleuribelle, raar dat ze niet dadelijk iets vinden maar ze toch pijn blijft hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 10:23 



 
Profiel   

De merrie is nog altijd rustig. Staat lekker te eten. Dus alles lijkt goed.
Maar ja sinds we 2 jaar terug onze beste merrie aan koliek hebben verloren ben ik voorzichtig. Als ik het niet vertrouw bel ik de dierenarts.
Die er ook alle begrip voor had want ze had zeker pijn.
Op naar een gezonde merrie en een gezond veulen in april

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 11:21 



 
Profiel   

Wat fijn dat ze nog steeds rustig is baudy! Herken het hoor. Dat alert zijn. Maria is dan wel weer in zoverre goed hersteld, maar ook hier nog alert op alles.
Duimen draaien hard voor je en dat we allebei straks een gezond veulen en merrie in april hebben!

Arme Frodo. Hij heeft het voorjaar al in de bol, maar word keihard afgewezen haha. Moet die het ook maar beleefd vragen hoor. En Maria staat ook niet hengstig. Eigen schuld dikke bult dan als die een trap krijgt _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 12:18 



 
Profiel   

xYaartje schreef
Hier net voor de zekerheid nog even met de DA gebeld en overlegd ivm zandkuur voor Maria/de kudde en ga er daar straks of morgen een halen die zo over het voer mag. Tandarts komt zo voor mijn pony dus weet niet of ik daarna nog tijd over ga hebben om er heen te gaan.
Met de zaadjes vertrouwde ik het toch niet zo ivm ik er maar niet uit kwam hoe het nu precies te geven en degenen die ik daar kan krijgen mag zo los over het voer dus dat is wel fijn. Wel iets duurder dan, maar liever iets duurder en zeker weten dat ik het goed doe dan straks iets fout doen.
Zit dan nu wel met psyllium zaadjes die ik waarschijnlijk niet ga gebruiken, maar vooruit. Aldoende leert men :D . En ben weer heel wat wijzer geworden dankzij jullie <3 !
Want de zandkuur gaat Maria sowieso krijgen :j .


Dit snap ik niet helemaal, waarom.zou je de zaadjes niet gebruiken en wat heb je nu dan wel gekocht?

Bij.meeste producten zit er heel weinig psyllium in vandaar dat veel.mensen pure zaadjes kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 13:26 



 
Profiel   

Oei baudyh, ze heeft je wel laten schrikken zeg. Hopelijk alles goed nu?

Arme Sterre, ik duim voor jullie Fleuribelle :knuffel:

AM, wat fijn dat White Dream het zo goed oppakt allemaal :)
En Nigrante heeft er duidelijk nog zin in :D

En verder een hoop lekkere dikke buiken gespot *\o/* <3
Sommigen zijn echt al zo ver :wow:

Hier op dag 244 vandaag. Niet veel te melden. We moeten nog 2 weken stappen en dan zouden we op mogen bouwen met een drafje maar echt opbouwen schiet niet op ivm de dracht. Dus neem een drafje mee aan de hand en daarna toch maar weer lekker in de paddock. Kan ze zelf kijken wat ze doet. Draai me de eerste keer gewoon om en maar even niet kijken :=

Namen heb ik inmiddels wel bedacht :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 14:21 



 
Profiel   

Symke schreef
xYaartje schreef
Hier net voor de zekerheid nog even met de DA gebeld en overlegd ivm zandkuur voor Maria/de kudde en ga er daar straks of morgen een halen die zo over het voer mag. Tandarts komt zo voor mijn pony dus weet niet of ik daarna nog tijd over ga hebben om er heen te gaan.
Met de zaadjes vertrouwde ik het toch niet zo ivm ik er maar niet uit kwam hoe het nu precies te geven en degenen die ik daar kan krijgen mag zo los over het voer dus dat is wel fijn. Wel iets duurder dan, maar liever iets duurder en zeker weten dat ik het goed doe dan straks iets fout doen.
Zit dan nu wel met psyllium zaadjes die ik waarschijnlijk niet ga gebruiken, maar vooruit. Aldoende leert men :D . En ben weer heel wat wijzer geworden dankzij jullie <3 !
Want de zandkuur gaat Maria sowieso krijgen :j .


Dit snap ik niet helemaal, waarom.zou je de zaadjes niet gebruiken en wat heb je nu dan wel gekocht?

Bij.meeste producten zit er heel weinig psyllium in vandaar dat veel.mensen pure zaadjes kopen.


Bij de zaadjes vertrouwde ik het toch net niet helemaal omdat het voor mij niet helemaal duidelijk was hoe ik het nu precies moest geven. Droog of nat en omdat Maria natuurlijk niet van mij is (verzorgpony), maar ik wel over het voer beslis wilde ik het gewoon goed doen en daarin geen fouten maken (zou het mijzelf nooit vergeven hebben als ik iets fouts had gedaan met de zaadjes en Maria daar last van krijgt/ziek van word). Wel ontzettend dankbaar voor alle tips en hulp!
Vanochtend in overleg met DA een zandkuur bij hun besteld en die zojuist bij de DA opgehaald. Daar ga ik morgen mee beginnen. Heel benieuwd hoe ze het er op gaat doen! Merk durf ik zo niet te zeggen. Verder niet opgelet met ophalen. Dat kan ik later nog wel even nakijken :j .

Fleuribelle: Heel veel sterkte met Sterre :knuffel: . Hopelijk knapt ze snel op en krijgen jullie ook duidelijkheid over wat er precies aan de hand is.


Maria doet het goed <3 . Vanochtend lag ze, terwijl ik op de tandarts voor Asfaloth wachtte heerlijk te slapen en mocht er bij zitten. Dat blijft elke keer zo speciaal en bijzonder dat ik er bij mag <3 .

Toen de tandarts weg was en ik wachtte tot de sedatie van Asfaloth was uitgewerkt en de wei aan het uitmesten was stond Maria op een paar meter van het opvanghok (waar Asfaloth in stond). Vertrouwde het net niet helemaal dus besloten om voor de zekerheid te wandelen.
Halster gepakt, touw gepakt, loop naar Maria toe en mevrouw draait zich resoluut om en loopt weg. Niet als in de: Ik wil niks doen, maar in de: "Ik wil werken in vrijheid. Niet met halster om." houding. Ken ze door en door en weet precies hoe of wat.
Ik er nog een keer heen lopen en inderdaad. Ze wilde werken in vrijheid, zo gaaf! Maria is een merrie die liever moedert over de kudde en over haar veulen dan dat ze echt traint. Het serieuze trainwerk laat ze ook altijd aan Frodo of Asfaloth over (heel slim van haar haha). Dat ze het dan
Eerst even langs het draad geoefend om de feeling er in te krijgen en van daaruit steeds verder de wei in en echt even heerlijk samen kunnen werken in vrijheid. Zelfs wat draf mee kunnen pakken dat ze spontaan uit zichzelf aanbood en wat ze op het einde echt super goed deed. Zo trots op haar <3 .

Frodo moest zich intussen natuurlijk nog even extra vies maken. Een witte pony en een palomino Bonte wit en schoon houden is eh.... onbegonnen werk in de winter.

En voor de oplettende bokker. Maria word inderdaad alweer witter. Is standaard. Winter bruin bont. In de verharingsperiode word ze bijna helemaal wit en dan van de zomer weer bruin bont, maar iets lichter. Erg leuk zo'n toverbal die met verharen een compleet andere pony is.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 16:53 



 
Profiel   

Kathleen ik vond dat jouw 2021 veulen echt dezelfde uitstraling heeft als mijn 2021 veulen. Het leek alsof ik naar Koning in het groot keek.

Ik heb steeds een hele lijst met namen, maar eens het eruit is wordt het dan toch vaak wat anders :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 17:17 



 
Profiel   

Zal vandaag of morgen even bijlezen.
Iemand vroeg of mijn merrie een Maiden was , maar nee ze heeft in 2018 een heel groot veulen gehad. Toen was ze ook echt enorm dik.
Momenteel begint ze stilaan ook te groeien maar ze heeft gewoon een erg schappelijk buikje.

Vandaag op 268 dagen.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 17:47 



 
Profiel   

MukiwaCobs: Mooie buikjes hoor!

AM_Horses: Dankjewel. Hoop dat jij een fijner jaar hebt in 2022. Vorig jaar heb je zo’n pech gehad.

Jessicazz: Geen ervaring met de camera. Het gaat je vast meer rust geven! Heeft het mij in ieder geval wel gedaan. Succes!

baudyh: Wat vervelend dat ze koliekerig was. Gelukkig valt het mee.

Kabayo: Dankjewel!

Fleuribelle: Ik kan geloven dat dat spanning oplevert. Wat balen, zeg. Heel veel sterkte.

Knolselder: Wat grappig zeg. Dit jaar ook weer mini’s drachtig zie ik?

Toushie: Wat is jouw merrie nog mooi slank. Die van mij kun je bijna rollen en die is ook 268.

Dag 268 vandaag. Madam is behoorlijk aan de maat en is behoorlijk aan het verharen. Verder is ze zich vreselijk aan het bemoeien met de nieuwe merrie op stal. Er kan er maar één de koningin zijn natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 20:05 



 
Profiel   

zo even een bijleespost sorry duurde lang, maar mijn laptop is gecrasht en m'n man z'n laptop heb ik niet vaak tot m'n beschikking.

wij zitten inmiddels op de 256 dagen, ze is nogsteeds rond en gezond, en ongekend chagrijnig :evaw: nou is dat ook wel gewoon haar karakter, dus erg verassend is het niet, rijden begint ze minder leuk te vinden, nu rijden we nog maar 2 keer per week en enkel alleen stappen en een beetje draven, gezien longeren voor ons geen optie is helaas met de oude blessure.
het is wel grappig een vriendin van mij haar merrie is 10 dagen eerder uitgerekend dus we gaan denk ik om en om diensten doen :') wel onwijs leuk om dit met elkaar te kunnen 'delen'.

@ charisma wat leuk de eerste is er alweer *\o/*

@ luna2006 ziet er nog niet heel vol uit, die laat denk ik nog wel eventjes op zich wachten :)

@caresse 07 ziet er al mooi ontwikkeld uit de buik! leuk he die foto's van onderaf, wel even oefenen qua maken maar dan heb je ook wat :')

@kathleen welkom terug :o wat fijn lekker je eigen paradijsje kunnen maken, zeker in deze bizarre huizenmarkt. en wat een bloedmooie merrie heb je!

@cynthia82 wauw je merrie ziet er goed uit, wat een mooi buikje al!

@xYaartje gelukkig gaat het goed met maria! ik heb toevallig ook net de psyllium van pit en pit binnen

@baudyh dat schiet ook al lekker op 300 dagen, voor je het weet is het zover, wel even schrikken hoor, fijn dat ze nu aan het opknappen is!

@ _natasja_ ziet er ook al rond en gezond uit, nog een redelijk bescheiden buikje zo te zien, of vertekend te foto flink?

@dieyar die schiet ook al goed op, haha dat gezicht komt me heel bekend voor qua uitdrukking :') jij bent straks katten gedrags expert met het kijken naar de kat via de camera _O-

@mukiwacobs ze zien er nog goed fit uit! heb je al een oplossing voor stalling gevonden? altijd lastig de paarden verhuizen...

@AM_horses zo te zien heeft nigrante geen 'last' van haar buik, ze houdt zichzelf soepel :P

@jessicazz ja ik heb contact gehad met het bedrijf die de camera's verkoopt, fijn contact gehad vragen zijn beantwoord en waren heel vriendelijk en behulpzaam, dit heeft mij doen besluiten om voor de 4g camera te gaan, ook omdat hun in nederland zitten en ook een showroom hebben waar je de cameras kunt bekijken, en mocht er eventueel iets niet gaan zoals gewenst of zoals het hoort, ze altijd bereid zijn met je mee te kijken en eventueel zelfs langs te komen, ik wilde eerst de reolink go pt maar het bedrijf die die maakt, zit volgendsmij niet in nederland, en je zal net zien dat er dan wat mis is... en dan zit je met dat ding :(

@pradadaan oh ben wel heel benieuwd naar de namen, overigens van iedereen hier die al namen heeft liggen of als back up, zijn er mensen die enkele willen delen? wellicht inspiratie voor anderen.

@fleuribelle jeetje wat heftig! zeker omdat ze niks vinden, ook hier duimen we voor jullie :(:)

@ caresse soms is het inderdaad beter even je ogen en oren dicht te doen bij de eerste keer paddock met blessure ( tot op zekere hoogte uiteraard)

@toushie wauw de merrie heeft ook al een lekker buikje
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 20:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 273 van de 500 [ 12478 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276 ... 500  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen