[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
goldenarrow

Berichten: 8660
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 21:16

Ik wil er best wel wat delen hoor :)

Voor een hengst:
Lodewijk
Davy Jones
Paladijn
Iverness

Voor een merrie:
Persephone
Nachtegaal
Nephelle
Selene

Voor zowel hengst als merrie:
Shahar
Nawusi
Malaki

Overigens is dit nog bij lange na niet de hele lijst _O-

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 23:51

Heb nog niet nagedacht over namen. :=

Luna2006

Berichten: 3161
Geregistreerd: 03-04-13

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 23:55

Hier een hele lijst stamboeknamen klaar liggen.
Kies elk jaar een thema en zoek daar namen uit. Dan kijk ik in de database van het stamboek of die nog niet gebruikt zijn.

Toushie

Berichten: 7269
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 08:06

Xyaartje , leuk hè baby voelen en fijn dat het beter gaat na de koliek.

Amhorses , altijd speciaal als je zelf voor de eerste keer op je paard kan zitten. Ik heb vandeweek voor het eerst galopje gemaakt met mijn puppie (30x onder het zadel geweest ong) nou dikke vette roze wolk hoor.

Marrieleen , je bent op gegeven moment ook wel toe aan afgespeeld veulen en de merrie ook. Welkom

Kabayo , als ze het niet overleven koliek is altijd erg .zilver heeft heel mooi hangbuikje. De merries gaan echt naar de laatste loodjes toe.

Mirjamvalro, gefeliciteerd !!

Charisma , gefeliciteerd met het eerste veulen :)

Luna2006 , ze heeft nog niet echt haast met uier aanmaken hè

Caresse07 van onderen heeft ze al een mooi buikje zeg

Kathleenvw , welkom weer en gefeliciteerd met de boerderij.

Kwa namen , hier al wel druk geweest voor de stamboeknamen maar echt nog helemaal niks Nada noppes Kwa roepnaam :+

Cynthia , fi heeft mooi buikje al.


Mukiwacobs , ze zien er goed uit , hoe is het nu met alle stress van nieuwe stalling zoeken?

Fleuribelle , och een zorgenkindje maar wat ontzettend naar als er geen enkel puntje is wat naar duidelijkheid kan luidden zeg.

Baudyh , beter een keer teveel de dierenarts bellen dan te weinig hoor.

Kathleen_vW

Berichten: 4285
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 09:58

Ik heb een lijstje met één grote favoriet, maar die post ik pas als het geboren is ;)

Zit aan de koffie, vanochtend alles vroeg hooi gegeven. Normaal heeft mijn vriend de eerste voer ronde voor hij naar werk gaat om 6.15. In het weekend ben ik de Sjaak :+ . Maar wat een rijkdom om in die oase van rust op stal te komen, de kat nog in diepe slaap, opgerold op het stro. De kinderen die al lekker buiten staan terwijl Opa nog op stal ligt te slapen. Een vriendelijke hinnik van Eef terwijl ze nog lekker hooi staat te knabbelen. Heerlijk! Zo blij om ze eindelijk aan huis te hebben staan.

Wpaard

Berichten: 469
Geregistreerd: 08-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 12:11

Hier is joly 229 dagen drachtig <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wij hebben ook al een merrie en een hengst naam. Maar dat kan nog wel wijzigen als het geboren is :o
Ik ga volgende week kijken naar een camera voor op stal, zodra ik aanwijzingen zie dan ga ik er direct heen.

Wat naar zeg, koliekerige merries. Hopelijk gaat het weer goed met ze!
Wat een mooie buikjes allemaal. Het wordt nog een uitdaging om een foto te maken van haar uier.. ben niet bepaald lenig ofzo :')

xYaartje
Berichten: 1464
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 12:38

Wpaard schreef:
Hier is joly 229 dagen drachtig <3



Wij hebben ook al een merrie en een hengst naam. Maar dat kan nog wel wijzigen als het geboren is :o
Ik ga volgende week kijken naar een camera voor op stal, zodra ik aanwijzingen zie dan ga ik er direct heen.

Wat naar zeg, koliekerige merries. Hopelijk gaat het weer goed met ze!
Wat een mooie buikjes allemaal. Het wordt nog een uitdaging om een foto te maken van haar uier.. ben niet bepaald lenig ofzo :')


Wat is Joly ontzettend knap <3 . Wanneer is ze uitgerekend?
Wat ik hier bij de dames altijd doe is de telefoon op de selfie stand zetten en dan kan ik zo direct op het scherm kijken zonder mijzelf helemaal in aparte bochten te moeten wringen. Enige wat ik hoef te doen dan is even bukken, telefoon er onder houden en dan zie ik vanzelf de uiers, klik en foto is gemaakt :D .

Gaat gelukkig heel goed met Maria! Gisteren bood ze uitzichzelf het werken in vrijheid aan wat een heel fijn gevoel gaf en vandaag gaan we beginnen met de zandkuur :j . Heel benieuwd hoe ze er op gaat reageren! Dinsdag weer even uitrekenen op hoeveel dagen de dames zitten. Doe dat niet elke dag. Want dan ga ik mijzelf er te veel mee bezig houden. Ken mijzelf langer dan vandaag.

Kathleen_vw: Dat klinkt echt heel fijn die rust bij jullie op stal! Snap helemaal dat je daar zo onwijs van kan genieten.

Toushie: Ja, onwijs leuk! Baby houd zich nu alleen alweer even stil. Die zal wel denken: "Ze weet dat ik nog leef. Dus ik blijf stil tot ik eruit moet komen." De hengstveulens waren altijd heel actief in de buik. Dus ik vermoed dat dit een merrieveulen gaat worden. Zou leuk zijn want ze heeft tot nu toe altijd hengstveulens gegeven en een opvolger voor Maria om de lijn mee voort te zetten in de toekomst zou toch wel tof zijn :D .
Belangrijkste is dat het gezond is straks en vrolijk door de wei rent en speelt en Maria heerlijk kan moederen over haar kind. Dat vind ze het aller leukste om te doen!

Dark 7: Nog even geduld hebben, maar dan zit je ook op de 300! En wat leuk inderdaad! Maakt het waken ook een stuk makkelijker en fijner als je het om en om kan doen. Zou helemaal mooi zijn als de merries tegelijk bevallen.
Hier lopen Jenny en Maria dicht bij elkaar qua dekdatum, dus ben benieuwd wie als eerste bevalt straks.
Dat is ook toevallig! Het is volgens mij wel echt de tijd nu om de zandkuur te geven heb ik het idee. Hier gaan we vandaag beginnen met het geven van de zandkuur. Heel benieuwd hoe ze het er op gaat doen!

Kathleen_vw: Oh ja! Er zou maar eens een 2de koninging op stal zijn. Dat kan echt niet hoor hihi! Hopelijk worden ze toch nog dikke vriendinnen samen.

Toushie: Inderdaad nog een schappelijk buikje, maar toch kan je al goed zien dat ze drachtig is! Jenny is ook maiden en daar zie je de buik groeien waar je bij staat voor mijn idee.

Knolselder: Hoe gaat het met Mona? Is er al meer zicht op of ze drachtig is of niet?

goldenarrow

Berichten: 8660
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 12:59

Prganza zit vandaag op dag 300 *\o/*
Afbeelding

Eilinora

Berichten: 11915
Geregistreerd: 23-10-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 15:15

Ik kom een keer weer binnenvallen,lang geleden maar had niet veel te melden en bokt stond op een laag pitje.
We hadden het erg druk met de boerderij, werk,kinderen en ziektebed en uiteindelijk overlijden van mijn schoonvader.
Laatste periode van 2021 was dan ook bijkomen van alles.

Pepper en britt groeien goed door.

Pepper is vandaag 253 dagen drachtig, geloof 21 april uitgerekend maar ze gaat altijd eerder dus verwacht wel dat we begin april al op scherp staan.

Afbeelding

Afbeelding

En britt is een maand later uitgerekend, 24 mei geloof ik.
Veulen van vorig jaar was 1.5 week te vroeg.
Britt is niet voorspelbaar en heeft een heel klein uier dus die houden we heel goed in de gaten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 19:38

Weet iemand wat de houdbaarheid van een al geopende zak vitalbix breed & grow is? Begin november had ik een zak gekocht, kwam net niet uit met afspenen een week later. Nu wil ik weer met de breed & grow gaan starten, maar wilde even checken of ik deze (nog bijna volle) zak kan gebruiken of toch een nieuwe moet kopen.

Eilinora

Berichten: 11915
Geregistreerd: 23-10-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 20:38

Als het niet vochtig en beschimmeld is kun je het gewoon voeren

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 20:39

MacavityL schreef:
Weet iemand wat de houdbaarheid van een al geopende zak vitalbix breed & grow is? Begin november had ik een zak gekocht, kwam net niet uit met afspenen een week later. Nu wil ik weer met de breed & grow gaan starten, maar wilde even checken of ik deze (nog bijna volle) zak kan gebruiken of toch een nieuwe moet kopen.


Gewoon je neus er in stoppen en ruiken. Als het niet muf ruikt kan je het gewoon voeren hoor

goldenarrow

Berichten: 8660
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 22:22

Een slapende mama to be <3
Afbeelding

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 22:25

Gewoon voeren als het goed bewaard is. Zal geen kwaad kunnen!

Vandaag met mijn ‘collega’ de combinaties voor dit jaar besproken. Ik ben er nu voor 95% uit welke combinaties het gaan worden. Ik kijk er zo naar uit! Ik hoop dat alles vlot, dan kan ik ze straks in DBT2023 voorstellen 8-)

xYaartje
Berichten: 1464
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 23:38

goldenarrow: Yeah *\o/* Nu word het aftellen voor Prganza *\o/*
Wat ligt ze daar lief te slapen! Ik wil nu ook een camera in de wei. Vrees alleen dat ik dan continue blijf kijken wat ze uitspoken en niet meer aan andere dingen toe kom :')

Eilinora: Wat een knappe merries! En wat een buik heeft pepper al zeg! Heel veel sterkte met het overlijden van je schoonvader :knuffel:

Knolselder: Nog niet alles voor 2022 is geboren en je kijkt al uit naar 2023 :D . Je bent er weer vroeg bij dan! Heel benieuwd welke combinaties het worden dit jaar/volgend jaar.

Vanmiddag toch het mooiste cadeau gekregen. Ging hooi voeren eind van de middag. Met dat ik aan kom met hooi komt de hele kudde inclusief Maria in volle galop naar de poort toe gerend! Nou, Maria komt normaal nooit zo hard en vrolijk aangerend dus dat is echt zo ontzettend tof dat ze dat nu wel deed <3 . Madam liep zelfs voorop! Zo jammer dat ik het te laat in de gaten had. Anders had ik het echt voor jullie gefilmd!
Waar ze een week geleden nog trillend, zielig en ziek in een hoekje stond is daar nu niks meer van te zien. Gelukkig! Nu hopen dat we straks een prachtig gezond veulentje mogen verwelkomen van het voorjaar <3 . Vandaag ook begonnen met de zandkuur. Heel benieuwd hoe ze er op gaat reageren! Ze is zelfs al begonnen met verharen. Als enige van de kudde nog.

floripori17

Berichten: 732
Geregistreerd: 23-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 12:14

Baudy, fijn dat het beter gaat...blijft echt even schrikken..

Caresse ja revalideren rijdens de dracht is geen makkie nee....

Toushie mooi buikje hoor!

Kathleen ohja? Verhaart die van jou ook zo vreselijk?!

Dark ooh samen waken is echt wel bijzonder ja! En wat een rijkdom wat je beschrijft!

Goldenarrow wow gefeliciteerd!! Jij gaat ook hard met je merries! Bijna waken alweer! En wat zoet die slapende merrie <3

Eillinora jeetje wat zijn die rond zeg :wow:

Knolselder spannend! Ben erg benieuwd!

Yaartje bij de meeste paarden merk je niet echt iets op korte termijn aan een zandkuur... Is mijn ervaring iig!


Hier gisteren dag 240 bereikt! Maatje lammetje :o Helaas achtervolgt het ongeluk ons een beetje deze dracht en heeft ze naast haar vorige "lipabces" nu ook een schimmelinfectie.. :? En daarbij verhaart ze ook nog als een malle. En als kers op de taart is ze gisteren ook nog onderuit gegleden tijdens het gek doen... :evaw: Arme kind. Ze is wel nu over naar de ruimere binnen box dus dat is erg fijn! En ze leek ook niks over te hebben van de val. Gelukkig...

Afbeelding


Afbeelding

Wpaard

Berichten: 469
Geregistreerd: 08-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 14:06

xYaartje schreef:
Wpaard schreef:
Hier is joly 229 dagen drachtig <3



Wij hebben ook al een merrie en een hengst naam. Maar dat kan nog wel wijzigen als het geboren is :o
Ik ga volgende week kijken naar een camera voor op stal, zodra ik aanwijzingen zie dan ga ik er direct heen.

Wat naar zeg, koliekerige merries. Hopelijk gaat het weer goed met ze!
Wat een mooie buikjes allemaal. Het wordt nog een uitdaging om een foto te maken van haar uier.. ben niet bepaald lenig ofzo :')


Wat is Joly ontzettend knap <3 . Wanneer is ze uitgerekend?
Wat ik hier bij de dames altijd doe is de telefoon op de selfie stand zetten en dan kan ik zo direct op het scherm kijken zonder mijzelf helemaal in aparte bochten te moeten wringen. Enige wat ik hoef te doen dan is even bukken, telefoon er onder houden en dan zie ik vanzelf de uiers, klik en foto is gemaakt :D .

Gaat gelukkig heel goed met Maria! Gisteren bood ze uitzichzelf het werken in vrijheid aan wat een heel fijn gevoel gaf en vandaag gaan we beginnen met de zandkuur :j . Heel benieuwd hoe ze er op gaat reageren! Dinsdag weer even uitrekenen op hoeveel dagen de dames zitten. Doe dat niet elke dag. Want dan ga ik mijzelf er te veel mee bezig houden. Ken mijzelf langer dan vandaag


Joly is 20 mei uitgerekend :)

Jessicazz
Berichten: 29
Geregistreerd: 20-09-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 16:02

Vandaag 310 dagen! *\o/* <3

Afbeelding

Afbeelding

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 16:07

Zo jij kan al goed aftellen Jessica! Ze ziet er goed uit

MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 16:45

Zo ik ben er ook weer :+
Las iets over namen, ik heb ook al een lijstje met roepnamen, maar die is veel te lang dus moet ik nog eens goed bekijken :+ Stamboeknamen vind ik moeilijker en daar moet ik dus nog over nadenken.

Zie er toch al wel wat die over de 300dgn gaan, die kunnen al aftellen, ik moet nog 19dgn en dan is mijn merrie ook 300dgn.

Niet veel te melden verder, alles gaat hier rustig zijn gangetje. Vandaag een rails opgehaald om de stalwand in te hangen en rollers + ophangbeugels besteld. Dus volgende week ergens gaan we de voorwand erin hangen. Nu staat ze nog achter 2 draadjes 's nachts maar met een veulen zullen we dat maar niet riskeren :+

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 18:53

Spannend Jessica !!

Fairy zit vandaag op 253 dagen!
Afbeelding

Ik tel dan vanaf de 18 dagen scan anders zit ze nu rond de 270.

Vandaag was ze echt even boos het veulen bewoog nogal heftig en lag er beetje vreemd bij denk ik haha.

Onze A merrie is ook zo rond.

Afbeelding

xYaartje
Berichten: 1464
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 22:44

floripori17:
Wat een pech hebben jullie gehad zeg! Dikke knuffel voor jullie :knuffel: . Wel fijn dat ze nu in een grotere box staat! Hopelijk heeft ze nog altijd geen last van de val?
Hier toch al verschil te zien! Haar mest was de afgelopen tijd groen/icht van kleur en dat had mij eigenlijk al moeten doen vermoeden dat er zand was, maar ben zo gewend dat ze dunne mest heeft door haar gevoelige darmen dat ik er niet echt bij stil heb gestaan (achteraf gezien stom natuurlijk dat ik niet verder heb nagedacht en gekeken), maar toen ik vandaag door de wei liep en haar mest zag zag ik dat het al wat vastere mest was en mooi bruin/zwart *\o/* .

Wpaard: Dat schiet ook al op! Nog even volhouden en we zitten in mei!

Jessicazz: Dat word nu echt bijna aftellen *\o/*

MelissaV: Zie het veulen dan inderdaad 's nachts vrolijk aan de wandel gaan en niet in de wei bij moeders blijven. Nog druk aan het klussen dus met zo te lezen een stal te bouwen?

Janinevv: Wat een knappe ronde dames! Veulen hield zo te lezen een feestje binnen in moeders buik?

Wat een verschil in contrast met een week geleden zeg. Precies een week geleden kom ik aan bij de wei en vanaf dat ik Maria aantrof en wist dat het niet goed ging met haar direct dikke stress en paniek om haar en haar veulen.
Vandaag kom ik aan bij de wei en wat een rust tref ik aan <3 . Heb er even heerlijk bij gezeten en met de kudde genoten van de rust en het zonnetje. Even met zijn allen bijkomen van alle hectiek van de afgelopen tijd.

Palomino Bonte hengst (die ligt) is papa to be Frodo.
Bruine merrie die naast hem languit ligt is Arwen
Bruin Bonte merrie is Maria
en dan hebben we mijn grote stoere vriend Asfaloth nog die officieel wit is, maar nu eh... lichtbruin <3 .


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9320
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 22:53

Wat zijn er hier al veel ver zeg!
Het eerste veulen is zelfs alweer geboren.
Hier vooral heel druk met van alles en nog wat.
Treasure vandaag haar laatste selectie in de L springen gehad en met enkel een balkje op de laatste zeer tevreden. Ze staan eerste reserve voor de kampioenschappen al gaat het nu wel vlot met de buik. Vermoed dus dat dit haar laatste springwedstrijd was voor een tijdje.
232 dagen:
Afbeelding

Balko

Berichten: 1137
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 01:23

Nou ik kom me ook weer melden! Topic was beetje naar de achtergrond verplaatst, maar ik zie dat er weer veel mee kletsen dus ik kom ook weer gezellig meedoen!

Afbeelding

Ook gaan we in april weer beginnen met insemineren *\%/*

@Eilinora die ogen al groooot

goldenarrow

Berichten: 8660
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:28

@kyrkelover: Ze zit nog vrij strak in het pak zo te zien :)) Gefeliciteerd met het resultaat!

@xYaartje: Heerlijk als ze zo lekker luieren :D

Hier gisteren een kleine verandering in de uier *\o/* Spenen stonden iets verder uit elkaar dan een week geleden en er leek iets meer vulling in te zitten.

Afbeelding

Afbeelding