Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Revali

Berichten: 1197
Geregistreerd: 22-12-19

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 15:02

Er is niks mis met diamant,dus dat ie al 20 jaar zo vererft is super! ik heb er persoonlijk niet zoveel mee, maar dat maakt hem niet slecht

merelhof
Berichten: 566
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: belgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 15:13

Revali schreef:
Er is niks mis met diamant,dus dat ie al 20 jaar zo vererft is super! ik heb er persoonlijk niet zoveel mee, maar dat maakt hem niet slecht

Ok, dat kan natuurlijk. Die Bingo lijkt me wel interessant, benieuwd waar hij gaat staan want op keuring bwp staat hij op Mexicaanse eigenaar.

besita
Berichten: 6782
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 15:52

Revali schreef:
Er is niks mis met diamant,dus dat ie al 20 jaar zo vererft is super! ik heb er persoonlijk niet zoveel mee, maar dat maakt hem niet slecht

Ik deel je gevoel :o
Hij is ook echt in recordaantallen gebruikt in FR , echt op elke fokmerrie zetten de fransen Diamant

lexa

Berichten: 740
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 16:24

Hengst van de eeuw! Maar hij wil nog wel eens wat met de maat strooien

Oehlala
Berichten: 4307
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 16:30

merelhof schreef:
Revali schreef:
Er is niks mis met diamant,dus dat ie al 20 jaar zo vererft is super! ik heb er persoonlijk niet zoveel mee, maar dat maakt hem niet slecht

Ok, dat kan natuurlijk. Die Bingo lijkt me wel interessant, benieuwd waar hij gaat staan want op keuring bwp staat hij op Mexicaanse eigenaar.


is dat niet de Bingo van Daniel Deusser ?

Dakario

Berichten: 1625
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 16:53

ik ben nog steeds niet aan uit van de hengstenkeuze.
voorlopig neig ik voor de Lambada merrie naar Escape Z of Commil Champ Z of Commander HK

voor de Nixon merrie nog steeds geen idee. ofwel Socrates ofwel Spitfire Z ofwel piece of cake M

Amai die Bingo is wel interessant maar ik verkies vers sperma voor het gemak

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 23:09

Ik ben er ook al uit voor dit jaar:
-Bella (Abke x Wellington) bij Gaspahr; dit is de kans want dit jaar geen veulen aan de voet.
-Oniranja (Impressive x Abke) bij Carambole.
-De Arezzo ga ik denk ik niet opnieuw dekken, maar eerst de sport in, dat lijkt me zo'n fijn paard.
-Up to date x Contender gaat, afhankelijk van hoe het loopt met sportpredikaat, evt nog bij Grand Slam, spoelen begin ik dit jaar denk ik even niet aan.

Enige waardoor de keus nog kan veranderen is als de Dakar uit de Up to date zijn dekbrevet haalt, dan gaat i.i.g. Oniranja daarbij, want ik geloof in dat paard :+:

Ik zit de veiling online te volgen, maar ik vind maar dat het raar gaat.
Heb er zelfs nog een gekocht, want voor dat geld zijn ze nu met een vergrootglas nog niet te vinden :+ Heb ik zelf ook mooi weer wat te prutsen, want het is veel te stil op stal nu bijna alles onderweg in training staat O:)

Revali

Berichten: 1197
Geregistreerd: 22-12-19

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 00:17

Oh leuk Gomir... Welke heb je gekocht? 8-)

En betreft je Dakar... Moet goed komen *\o/*

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 01:01

Je weet het nooit met die keuringen Revali, dus ik vind het hartstikke spannend. Maar ik vind het in ieder geval echt een prachtig compleet paard!

De jardonnay; vond dat zo'n sympathiek dier en die kon ik toevallig ook nog betalen :D
Nu nog heel jeugdig paard, maar zag veulenfilmpje van hem en dat zag er goed uit. Vond ook nog wat andere uit die moeder via bokt/you tube en dat zijn allemaal wel mijn type paarden. Denk wel dat dat een leuk paard wordt om zelf beetje mee rond te sturen thuis komend jaar.

Die van jullie ging ook nog even hard aan het einde, gefeliciteerd!
En eilander is vast ook wel tevreden, al was ik verbaasd dat daar aan einde van de veiling helemaal niets meer gebeurde.

Revali

Berichten: 1197
Geregistreerd: 22-12-19

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 01:13

Ja wij zijn zeker tevreden!! Ging zeker mooi. Helemaal met al die verschillende landen!

Oh gefeliciteerd met de jardonnay!! Altijd spannend zo'n veiling

Denk dat eilander haar paard is verkocht aan dezelfde eigenaar waar onze 3 jarige vorig jaar aan is verkocht!! Wel leuk!

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 01:46

Gaaf Gomir! Hoop dat je eigen Dakar kunt gebruiken, dat zou toch wel prachtig zijn!

En gefeliciteerd met je aankoop op de veiling! Prijzen liepen inderdaad erg uiteen. Sowieso op alle veilingen valt het me op. Of hele mooie bedragen of next to nothing :=
Leuk om binnenkort zelf weer lekker aan de gang te kunnen met deze, leuk paard!

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 08:21

Wat leuk Gomir, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

Charisma jij ook gefeliciteerd met het veulen.

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 08:41

Gefeliciteerd met de verkopen
@ gomir gefeliciteerd met de aankoop!
@ charisma gefeliciteerd met het veulen

Charisma

Berichten: 2084
Geregistreerd: 07-07-08
Woonplaats: Limburg, België

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 11:20

Gefeliciteerd Eilander en Revali met de verkopen!

Gomir gefeliciteerd met de aankoop! Die is nog erg jeugdig idd, maar lijkt idd een heel sympathiek paard!
Hopelijk idd je Dakar goedgekeurd!

Hier zijn we er nog niet uit qua hengstenkeuzes... De 10j nabab gaat normaal bij chacco blue...en de berlin, by cera d'ick en de vigo (misschien) bij eigen gefokte Astronomic. De andere nabab en de action pur nog geen idee. En de cannabisen ook nog niet, eentje moet ook pas in juli...
Balou de reventon staat ook hoog op t lijstje voor misschien de 9j nabab.

Umeo
Berichten: 2230
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 11:37

Gefeliciteerd met de verkoop dames!

Hier staat de hengstenkeuze ook nog niet vast. Ligt er ook een beetje aan wat er dit jaar uit valt :D

Nog geen veulen Iorrr?

lexa

Berichten: 740
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: thuis

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 13:34

Gefeliciteerd met je aankoop Gomir , heb je een Dakar bij het KWPN?

Gefeliciteerd Eilander , ging die van jou naar Colombia?
Revali ook gefeliciteerd !

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 13:41

Mijn Dakar uit de up to date x contender gaat bij het nrps voor de keuring. Bewuste keus, het is er het type paard voor en begin december bij het kwpn kwam voor deze veel te vroeg. In het najaar was hij nog veel te jeugdig om aan het werk te gaan.

Lotte_Bee
Berichten: 6
Geregistreerd: 15-01-18

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 19:15

Gefeliciteerd allemaal!
Hier ook nog niet uit de hengstenkeuze. Hebben jullie nog suggesties voor hengsten die zowel maat als bloed doorgeven? Merrie is een heel fijn paard qua karakter, maar mocht iets moderner zijn van type.

Marijkeeee
Berichten: 6294
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 09:50

Gefeliciteerd allemaal met de verkoop en Gomir met de aankoop!

Afgelopen vrijdag de 3 jarigen rontg gekeurd en goed :) 1 heeft een ongemak gehad als enter maar gzd geen beschadigingen aan de binnenkant erg blij mee! Die gaat dit jaar waarschijnlijk bij de hengst en merrietest. Zal binnenkort eens een poging doen om wat leuke foto's te maken. Dan kan ik ze showen wel benieuwd wat jullie ervan vinden.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:17

Fijn Marijke! Dat zijn altijd goede berichten :)

Pantykous

Berichten: 10487
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:54

Gefeliciteerd met de verkopen en aankopen, ben heel benieuwd Gomir :j Je weet er altijd wat van te maken.

Fijn Marijke, dat is goed nieuws.

Ik ben er ook nog niet uit, wel een short list maar zal vermoedelijk beslissen zodra ik moet bestellen :')

Oehlala
Berichten: 4307
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:53

Gefeliciteerd met de verkopen! Zit toch behoorlijk wat verschil in de prijzen zo.

Heb je hem al op stal Gomir? Of hoe werkt dat eigenlijk met een veiling?

Marijke, leuk foto's!

Gaat het goed met de pasgeboren Taloubet? Wat een weertje he, hier waai je gewoon weg.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 13:10

Met online veiling is het een kwestie van factuur voldoen aan de veiling, dan krijgen koper/verkoper elkaars gegevens en kun je het samen regelen. Hij is kwartier geleden afgeleverd, super sympathiek paard! Meteen al heel relaxed hooi aan het knabbelen en kijkt mooi ontspannen de wereld in. Daar word ik vast wel vrienden mee :D

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 14:24

gomir schreef:
Met online veiling is het een kwestie van factuur voldoen aan de veiling, dan krijgen koper/verkoper elkaars gegevens en kun je het samen regelen. Hij is kwartier geleden afgeleverd, super sympathiek paard! Meteen al heel relaxed hooi aan het knabbelen en kijkt mooi ontspannen de wereld in. Daar word ik vast wel vrienden mee :D


Wat snel al. Scheelt ook dat ze al doorgelicht zijn. Ben benieuwd hoe die straks onder het zadel is.

Revali

Berichten: 1197
Geregistreerd: 22-12-19

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 15:24

Zo dat is snel Gomir!
Leuk dat hij er is!
Ga er vanuit dat die van ons vd week ook weggaat