Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gewoonmarie

Berichten: 1145
Geregistreerd: 19-12-11
Woonplaats: Gasselte

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 10:31

Gefeliciteerd mooi veulen!

koend
Berichten: 1243
Geregistreerd: 10-11-03

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 14:00

Iedereen gefeliciteerd met de knappe veulens.
Ik reageer niet vaak maar volg wel.
Telkens weer sta ik erover versteld hoe mooi jullie je veulen op de foto krijgen. Zo mooi krijg ik de mijne nooit voor de lens. Als ik het probeer, komt ze helemaal naar me toe, kruipt half achher de mama of loopt net in bet lange gras ...

( al moet ik toegeven dat ik het veulen liever wat knuffel, dan met mijn gsm in de weer te gaan)

supertammy

Berichten: 2231
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Meliskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 18:36

Veel geduld hebben koend! Gewoon een uurtje met de camera op je billen in het gras gaan zitten. Liefst in een aangrenzende wei, zodat ze niet naar je toe kunnen komen.

Kathleen_vW

Berichten: 4285
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 21:57

Hier is het insemineren begonnen. Efeera (ster sport prok v. Zjengis Khan x Montecristo x Nurprimus) is zondag geinsemineerd met Giano. Een beetje een 'out of the box' keuze, maar een hengst die exterieurmatig heel goed op de merrie past, mooi gefokt is, en hopelijk wat meer beweging gaat geven. Het ei was dinsdag weg, dus over 2 weken weer scannen en dan weten we meer.

Voor Day en Deja ben ik er uit wat betreft hengstenkeuze, vrijdag weer scannen om te zien hoever het staat met de hengstigheid. Dinsdag waren ze er nog niet klaar voor.

karinna
Berichten: 1760
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: een klein plaatsje in de Betuwe

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 07:49

Hier ook gisterochtend merrie gescand en dezelfde dag geïnsemineerd, betreft Wyrania (elite prok d-oc Osmium x ster Belisar x keur pref Makelaar).
Na 4 veulens van For Ferrero wilde ik eens wat anders en het is Frankie Lee geworden.
Na wat ik gezien en gehoord heb, zou dit wel eens een mooie combinatie kunnen zijn.
Nu eerst maar weer 18 dagen duimen draaien!

gewoonmarie

Berichten: 1145
Geregistreerd: 19-12-11
Woonplaats: Gasselte

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 08:31

Wat leuk Kathleen, wij willen giano ook gebruiken bij de ampere die zondag bevallen is. De merrie heeft ze altijd heel bloederig. Ook deze van Mowgli, terwijl dat toch best een grote grove hengst is.
Nelly furtado is de enige uit haar die niet heel bloederig is, (van Just Wimphof) maar wel net iets te klein.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15910
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 09:25

Kathleen_vW schreef:
Hier is het insemineren begonnen. Efeera (ster sport prok v. Zjengis Khan x Montecristo x Nurprimus) is zondag geinsemineerd met Giano. Een beetje een 'out of the box' keuze, maar een hengst die exterieurmatig heel goed op de merrie past, mooi gefokt is, en hopelijk wat meer beweging gaat geven. Het ei was dinsdag weg, dus over 2 weken weer scannen en dan weten we meer.

Voor Day en Deja ben ik er uit wat betreft hengstenkeuze, vrijdag weer scannen om te zien hoever het staat met de hengstigheid. Dinsdag waren ze er nog niet klaar voor.

Ik vind het wel een mooie keuze hoor. En ook eens een keer wat anders dan anderen.

yvonnepuntnl

Berichten: 4477
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 15:27


janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15910
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 20:55


gewoonmarie

Berichten: 1145
Geregistreerd: 19-12-11
Woonplaats: Gasselte

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 09:29

Even nog de bewegende foto’s van snollebolleke, onze mowgli hengst :o
We zijn er heel blij mee
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit is z’n zusje uit zijn andere zus, dat klinkt wel heel fout :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15910
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 11:25

Heel mooi!

karinna
Berichten: 1760
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: een klein plaatsje in de Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 11:26

Heel knap <3

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 12:29

Knap dingetje hoor!

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 13:08

Prachtig!

supertammy

Berichten: 2231
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Meliskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 13:49

Mooi gewoonmarie! *D Allebei knap!

gewoonmarie

Berichten: 1145
Geregistreerd: 19-12-11
Woonplaats: Gasselte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 14:53

Dankjewel! We twijfelen ook erg om
De ampere merrie terug te dekken met
Mowgli.

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 15:31


Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 15:51

Thansk Mark ben benieuwd wat het KWPN hiermee gaat doen. Ik neem aan dat het NRPS nu 2 knappe veulens erbij heeft kunnen schrijven?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15910
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 15:54


_Roxanne

Berichten: 1060
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 19:58

Interessante vraag Mark! Ben benieuwd waar het KWPN op uitkomt!

Mijn Uphill merrie had helaas niet gepakt, morgenavond kan ze weer geinsemineerd worden.

De andere merrie maakt het vooral heel vermoeiend. Ongeveer ieder uur gaat ze liggen 's nachts :7 Afbeelding

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 09:24

Moderatoropmerking:
Quote verwijderd omdat premium artikelen van Horses niet op andere websites gedeeld mag worden zonder toestemming.


Terecht dat dit aangekaart wordt :), het lijkt inderdaad erg op meten met twee maten.

Kathleen_vW

Berichten: 4285
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 09:59

@karinna: Spannend! Hopen dat het gepakt heeft!



@gewoonmarie: Wat leuk! Hopelijk half broertjes/zusjes dan volgend jaar! Wat ik van Giano eigenlijk heel mooi vind is dat in z’n lijf een redelijk modern paard is, met genoeg lengte, een mooi front en een super sjiek hoofd, maar op de benen is hij keihard en heeft hij veel bot met goede voeten. Plus hij vergroot niet, wat ik ook niet wil, want die merrie geeft allemaal van die kanonnen van paarden.
Mooi veulen hoor, van Mowgli!

@janderegelaar: Dankjewel. Ik ben ook blij met de keuze. Gezien zijn talent voor het hoge werk verwacht ik dat hij het straks in de GP ook goed gaat doen. Heb hem mogen zien en al een paar keer op wedstrijd meegemaakt. Fijn karakter en graag werken.

@_Roxanne: Zonde dag de Uphill niet gepakt heeft. Gelukkig is het nog vroeg in het seizoen. Succes met de drachtige merrie!

De Jazz wordt morgen geïnsemineerd, maar ik ga nu weer twijfelen met wat. Ik had haar benen op geschoren en dan valt het betreft bot nog best mee met all het haar eraf :') . Ik vraag me af of mijn keuze (Fürst Dior) dan niet te fijntjes wordt. Met scannen was het best typisch, want de baarmoedermond was nog keihard, maar geen wiel meer en een ei van ruim 4 cm. We gaan nu toch morgen middag insemineren, ook omdat ik deze merrie pas heb, dus ik weet nog niet helemaal wat haar cyclus is. We gaan het zien.

AM_Horses

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 10:20

Ik ben ook heel benieuwd waar kwpn mee komt. Ik zie nu toch wel dat heel veel fokkers het niet meer uitmaakt of het kwpn, nrps of aes papier erbij zit. Afstamming en prestaties veranderen immers niet. Als kwpn slim is gaan ze de registers veranderen anders verwacht ik dat er uiteindelijk meer overstappen.

Kathleen. Hebben ze deze merrie opgevoeld?
Ik had dit precies bij mijn 3 jarige merrie. Ze zij ook dat die niet te insemineren valt. Wel ei van ruim 4cm. Ik eigenwijs de volgende ochtend opgevoeld ik had nog portie over van mijn hengst. Was gewoon super zacht. Kwamen ze weer scannen. Oooh, ei is weg.... Ik'gelukkig heb ik haar gewoon geinsemineerd :Y) en ja hoor nu gewoon drachtig

Kathleen_vW

Berichten: 4285
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 10:48

@AM_Horses: Ja, ze is opgevoeld. Dankjewel voor de info. Dan ga ik het goed in de gaten houden.

angelpam

Berichten: 1375
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 12:45

Iemand hier bij de eindbeoordeling aanwezig?