Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 30 van de 30 [ 746 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30
Plaats een nieuw onderwerp

Weer een bijzonder Akhal-Teke veulen? Muzanna x Ikon

 
Profiel   

Alleen nog posten in het volgtopic, Jorieke ? Dan bloedt dit vanzelf dood.
Of hier een slotje laten opzetten door een mod met verwijzing naar het volgtopic ?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 17:46 



 
Profiel   

fleurtjeuh schreef
Maakt niet uit waar je heen gaat, ik volg mee!

:D :D :D

jokari schreef
Alleen nog posten in het volgtopic, Jorieke ? Dan bloedt dit vanzelf dood.
Of hier een slotje laten opzetten door een mod met verwijzing naar het volgtopic ?

:Y) Allicht. :D :D :D
Maar als mensen graag hebben dat ik nog even hier blijf posten ipv daar dan doe ik dat.

Dus was meer om te polsen of men het met me eens was of niet. :j

Maar 2 die sowieso mee terug gaan. Misschien moet ik sowieso wachten tot na de zomer omdat er ook mensen met vakantie zullen zijn die dan ineens een leeggelopen topic treffen. :D Al verwacht ik dat ze het andere topic toch al kennen of weten te vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 19:07 



 
Profiel   

Ik volg allebei de topics... dus haak ook zeker niet af!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 19:08 



 
Profiel   

Ik volg ook nog steeds vanop de achtergrond :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 19:28 



 
Profiel   

Ik volg ook alles, maakt mij niet uit waar je verder gaat :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 19:30 



 
Profiel   

Hier ook beide topics :o . Je paarden facineren me echt. Lijkt me fantastisch, maar of ik op de juiste manier voor n Teke zou kunnen zorgen betwijfel ik haha.

Niet dat een eigen paard op de planning staat, ik ben een heel tevreden verzorger van een leuke ruin. Van een fijne eigenaar ook, dus mag niet klagen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 19:30 



 
Profiel   

De achterban heeft intussen al laten merken dat het niet uitgesloten is dat er op termijn toch een opvolger kan komen voor mijn huidige paard. Die is nu 14 dus over pak 'm beet 3 à 6 jaar kan ik weer wat rondkijken. Al sluit ik echt niet uit dat er niet eerder wat op mijn pad kan komen natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 19:32 



 
Profiel   

Leuk! Reageer later uitgebreider. Lang erg warm geweest hier. :O

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 22:26 



 
Profiel   

Ik blijf ook volgen als stille meelezer, in welk topic dan ook :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 22:39 



 
Profiel   

Muga schreef
Ik volg allebei de topics... dus haak ook zeker niet af!

*\o/*

Varekaj schreef
Ik volg ook nog steeds vanop de achtergrond :D

:D leuk!

Dido2316 schreef
Ik volg ook alles, maakt mij niet uit waar je verder gaat :j

+:)+

Goldwynn schreef
Hier ook beide topics :o . Je paarden facineren me echt. Lijkt me fantastisch, maar of ik op de juiste manier voor n Teke zou kunnen zorgen betwijfel ik haha.

Niet dat een eigen paard op de planning staat, ik ben een heel tevreden verzorger van een leuke ruin. Van een fijne eigenaar ook, dus mag niet klagen :)

Over het algemeen is een Teke op een pensionstal ook een uitdaging. Had ik zelf vooraf geweten dat het zo moeilijk was een geschikte stalhouder te vinden was ik er misschien nooit aan begonnen.
Dat gedoe heb je met een verzorgpaard sowieso niet gelukkig.

Varekaj schreef
De achterban heeft intussen al laten merken dat het niet uitgesloten is dat er op termijn toch een opvolger kan komen voor mijn huidige paard. Die is nu 14 dus over pak 'm beet 3 à 6 jaar kan ik weer wat rondkijken. Al sluit ik echt niet uit dat er niet eerder wat op mijn pad kan komen natuurlijk.

:oo *\%/* Dat is toch een hele stap vooruit!
Helemaal als je bedenkt hoe kort geleden het nog heel resoluut een nee was. :D

ShaNel16 schreef
Ik blijf ook volgen als stille meelezer, in welk topic dan ook :D

Ik hou nog tot na de zomerperiode dit topic aan en ga dan over op het PP topic. :j

Muniya doet het goed. Ze is wel nog steeds eenkennig, maar ik kan er inmiddels veel mee dus oefenen met haar ABCs gaat top. Komende week komt haar mens weer op bezoek. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-22 18:35 



 

Heb je een linkje van dat andere topic?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-22 21:37 



 
Profiel   

Humpiedumpie schreef
Heb je een linkje van dat andere topic?


[PP] [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Astu :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-22 16:10 



 
Profiel   

Heb voor de liefhebber in het ITP topic nog wat filmpjes gepost.

JoSav @ [ITP] Een gouden paard: Akhal-Teke Manari Nur

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-22 10:06 



 
Profiel   

[KS-ITP] Onze prachtvink Muniya Nur (3 maanden)

Weer nieuwe foto's van Muniya.

Overigens ook nog wat bij gepost in het topic van Manari. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-22 18:10 



 
Profiel   

Ik post zo nog wat in het fototopic van Manari.

Met Muniya gaat het oefenen met meelopen inmiddels al heel goed. Ze vindt het weglopen van mama, zeker als mama uit zicht verdwijnt nog spannend. Ze is ook nog maar net 3 maanden dus dat mag ook wel.

Muzanna ben ik meer gaan bijvoeren. De droogte helpt niet qua voedzaamheid van het gras dus nu ze toch wat schraler wordt met name op de bovenlijn zien ik het voer aan het ophogen en krijgt ze ook wat extra luzerne.

Hopelijk kunnen we het zo wat opvangen.

Haar mens was hier afgelopen week samen met haar moeder en het was weer dikke liefde. Muniya was nadien wel heel moe van alle indrukken en aandacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-22 20:34 



 
Profiel   

*Kruipt onder steen vandaan* :wave:

Ik had er weinig erg in hoe lang het topic al was stilgevallen. :o
Beetje een combinatie van dingen. Weinig energie, andere dingen die prioriteit hebben en als dan niemand me eraan herinnert krijg je dus blijkbaar echt even radiostilte.
Ik oefen regelmatig kleine korte sessies met Muniya. Het is een echt damespaard want van mannen moet ze als ze even de kans krijgt weinig hebben. Veel oefenen dus.

Zelf met Muniya oefenen is voor mij wel behoorlijk wat grenzen verleggen dus dat wisselen we wat af. Ik moet me dan ook beraden of volgend jaar fokken, laat staan met beide merries, wel zo verstandig is.

Een belangrijke reden van de stilte hier is dat ik dan ook keuzes moet maken.
Heb ook weer ziekenhuisafspraken gehad en dat vreet ook energie. Zal weer geopereerd worden zeer binnenkort. Wachtlijsten zijn intussen wel verdubbeld. :oo

Ook heb ik me even gestort op gericht taken proberen doen om mijn brein wat beter te laten functioneren, want door de pijn lijkt het soms of er een soort waas over hangt die mij erg beperkt in mijn kunnen. Echt heel vervelend. Ik probeer wat rekensommen te doen. En daarin maak ik regelmatig fouten wat echt heel confronterend is. Maar wiskunde is heel eenvoudig in dat een oplossing klopt - of niet. Ik hoop zo uiteindelijk wat minder vaak wartaal uit te slaan. :=
Dus ik probeer mezelf een soort van te herprogrammeren.
Uiteraard hoop ik dat de nieuwe operatie gewoon slaagt en ik vrij ga zijn van deze ellende, maar tot die tijd roei ik met de riemen die ik heb.

Met Muniya gaat het goed. Ze groeit hard en wordt al echt groot.
Ook heb ik de uitslag gekregen voor NFS en zoals verwacht is ze vrij van NFS net als Muzanna en Manari.

De verdere papieren zijn een ander verhaal en dat is echt iets van de lange adem. :x Ook heel veel pech gehad daarmee. En dan ook nog iets met sancties...
Gelukkig is de nieuwe eigenaar heel begripvol.

Heel verhaal en heeft ook een hele tijd geduurd zoveel tekst bij elkaar te sprokkelen. :o
Zo nieuwe foto’s. Hier eerst wat van afgelopen periode:




Oeps beetje vervormd. :+

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Recente plaats ik in het PP topic. Het echte baby is er namelijk al best wat af.

Ik denk dat nu het al oktober is en veel veulens al worden gespeend diegenen die dat willen mee kunnen richting topic dat ik hieronder zal linken om de verdere ontwikkeling van Muniya te volgen en de toekomstplannen voor de andere paarden en verdere fokkerij. Muniya wordt voorlopig nog niet gespeend en blijft dus nog wel even, maar het is makkelijker en logischer voor mij naar het andere topic terug te gaan.

Het is ook even afwachten wanneer ik geopereerd word en hoe dat verloopt want als dat erg zwaar is (operatie is sowieso zwaarder en ingewikkelder dan de vorige) kan Muniya misschien beter (eventueel met mama) naar België. Mijn man kan echt zowat niks met haar. :=

Voor wie niet meegaat naar het andere topic: bedankt dat je zo lang gevolgd hebt, het was gezellig! Wie weet treffen we elkaar in een volgend MK topic!

Dan de link voor wie mee wil en (opnieuw) een stipje moet zetten:

[PP] [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Het was weer een heel avontuur (nog steeds) en heel speciaal om de overeenkomsten en verschillen met haar oudere zus te ontdekken. Met recht weer een bijzonder Akhal-Teke veulen. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 20:42 



 
Profiel   

Oh, ik vind het zo erg voor je!
Ik hoop heel hard dat de nieuwe operatie mag slagen, zijn de dokters hoopvol?

En anders wens ik je alsnog de rust en wijsheid toe om de situatie te accepteren en erop aan te passen :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 21:22 



 
Profiel   

Jeetje Jorike, kan me voorstellen dat je wel een beetje in een blurr zit met alles wat er nu aan komt.
Ik duim keihard dat je operatie nu wel lukt.
En nooit geweten dat paarden/stamboek ook onder de sanctieregels vallen.
Wanneer gaat Muniya naar haar nieuwe huis?
Heel veel sterkte komende tijd en uiteraard blijf ik je volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-22 07:12 



 
Profiel   

Ik sluit me aan bij gerlindie.
Zo zonde ook dat het je fokplannen zo in de weg zit.
Zet m op met je wiskunde! Hoop dat het helpt door de mist heen te komen :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-22 07:14 



 
Profiel   

Pffffrt wat een tegenvaller dat je gezondheid niet mee wilt. Ik duim dat de nieuwe operatie het gewenste resultaat geeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-22 08:47 



 
Profiel   

gerlindie schreef
Oh, ik vind het zo erg voor je!
Ik hoop heel hard dat de nieuwe operatie mag slagen, zijn de dokters hoopvol?

En anders wens ik je alsnog de rust en wijsheid toe om de situatie te accepteren en erop aan te passen :(:)

De chirurg is minder “we geven je je leven terug” dan de vorige keer. Hij is terughoudender en zei dat het slaagt bij ongeveer 2 op de 3. Ik heb wel wat nadeel qua locatie en behalve me goed voor te bereiden neem ik het maar zoals het komt.


Yavanna schreef
Jeetje Jorike, kan me voorstellen dat je wel een beetje in een blurr zit met alles wat er nu aan komt.
Ik duim keihard dat je operatie nu wel lukt.
En nooit geweten dat paarden/stamboek ook onder de sanctieregels vallen.
Wanneer gaat Muniya naar haar nieuwe huis?
Heel veel sterkte komende tijd en uiteraard blijf ik je volgen.

Dankjewel!
Alles wordt getroffen omdat betalingen gewoonweg vrijwel onmogelijk zijn gemaakt. Dus zelfs zaken die officieel niet onder de sancties vallen zijn erg ingewikkeld geworden in de praktijk.
Als je wist door wat voor legale hoepels je moest springen nu en ingewikkelde omwegen je moet nemen zou je denken in een James Bond of Jason Bourne film te zijn terechtgekomen oid }:0

Officieel hebben we rond 8 maanden afgesproken, maar het hangt ook een beetje af van Muzanna en Muniya zelf en verder mijn omstandigheden ook wel een beetje.


hasufel schreef
Ik sluit me aan bij gerlindie.
Zo zonde ook dat het je fokplannen zo in de weg zit.
Zet m op met je wiskunde! Hoop dat het helpt door de mist heen te komen :knuffel:

Het is een uitdaging, maar qua hersens kraken wel de beste methode, want in tegenstelling tot tekst is wiskunde niet echt een kwestie van interpretatie en dat maakt het voor mij makkelijker te zien wat ik wel kan… en of er verbetering in zit.

Ja qua fokkerij moet ik me nu dus echt even goed beraden. Wat is wijsheid, wat is realistisch etc.
Wel heb ik deze winter uitgetrokken om ook te kijken naar mogelijkheden en niet alleen maar onmogelijkheden.


jokari schreef
Pffffrt wat een tegenvaller dat je gezondheid niet mee wilt. Ik duim dat de nieuwe operatie het gewenste resultaat geeft.

<3
Heb ook lang moeten wachten hoor. Eerst 8 weken herstel. Toen nog eens 8 weken aankijken, toen over de zomervakantie heen getild… Wellicht in de (achteraf ijdele) hoop dat mijn lijf gewoon tijd nodig had.
Maar goed, nu door en inderdaad hard hopen dat het dit keer wel slaagt. :o

Nu even een mini update in het andere topic met recentere foto’s van Muniya.
Dan kunnen we officieel over.

Het was me een genoegen, lieve mensen. :D <3

Ik zie jullie in het andere topic. :wave:
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-22 19:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 30 van de 30 [ 746 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen