[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 19:53

Hier mijn knappies weer.

Sterre 102dgn (veulen ad voet 4.5 maand)
Afbeelding

Chablis 69dgn,(veulen 3maanden)
Afbeelding


Eliana 64dgn,(veulen 3maanden)
Afbeelding

Mooie hengst hierboven.

Muronia

Berichten: 19525
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 19:58

Suus_elviera welkom.

Elina gaan jullie hem toch niet houden?

Leuk die beginnende buikjes allemaal. Bij Veronia kun je er ook niet meer omheen haha. Vandaag op 176 dagen:
Afbeelding
Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 20:05

Ook al een heerlijke buik. :))

nieky1993

Berichten: 2086
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 21:16

Even een grote bijleespost. Het is even super druk geweest maar nu wordt het normaal kalmer :+

Cynthia82 gefeliciteerd nog met de positieve scan. Kan me voorstellen dat je idd schrikt van zo een opmerking :')

DDDara Wat een enorme fout zeg van de veearts. Gelukkig gaat het nu goed.

OYYO proficiat met de goede scan *\o/*

EllyC Jij ook gefeliciteerd *\o/*

Marjoleine89 en ook jij gefeliciteerd :D

Lady124 Je ziet idd al een klein buikje bij je merrie :j

Shadow33 jammer dat je nu het geslacht niet kon zien. Ben wel benieuwd of de 1ste scan klopt en het een merrie wordt :D

Nobel01 leuk zo een duidelijke scan. Bij Yula kregen we hem/haar niet goed in beeld helaas. Wat naar dar ze zo reageert op entingen, altijd spannend. Kwa verkoop hebben wij zelden problemen met onze tinkers maar dat is ook een andere prijscategorie dan de warmbloeden :o

Bamorka Gefeliciteerd, op de valreep dus toch nog drachtig *\o/*

Muronia Jij ook nog gefeliciteerd *\o/* mooie buik heeft ze idd. Kun je niet meer langs kijken :D

Seven Jij ook Gefeliciteerd *\o/*

Kwakkel Wat leuk dat ze toch nog drachtig bleek te zijn *D

Mirjamalvaro Jij ook gefeliciteerd nog *\o/* Je merries zien er goed uit.

Cioccolato ik heb allemaal aftel widgets op mijn gsm voor elke merrie. Anders onthield ik het ook nooit :') Gefeliciteerd met de 4 drachtige *\o/*

CP112 Ga je ze wel nog laten scannen om zeker te zijn of wacht je af? Ben weer benieuwd naar jou veulens hoor <3 Heb je de shire ook nog eigenlijk?

kiki1976 mooie foto's <3 genieten zo op het strand.

Veronique56 Spannend zeg maar gelukkig dus een positieve scan *\o/*

Kyranova mooi beginnend buikje heeft ze :j

Suus_elviera welkom en gefeliciteerd *\o/*

Kabayo knappe zilver <3 Vind het zo leuk om telkens te zien hoe veelzijdig je met haar bent. Ze blijft idd nog heel bescheiden hé

Hier voor de rest weinig nieuws. Yula is 136 dagen vandaag. Ze is wel echt heel relaxed en knuffelig nu <3 Binnenkort nog eens foto's maken *D

Seven

Berichten: 21195
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 22:11

Goh wat is mijn merrie weer bescheiden
Ze begint nu een beetje een buikje te krijgen :D
Afbeelding
M'n andere merrie doet niets anders dan d'r knuffelen heel lief

Balko

Berichten: 1137
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 22:16

Wooow Muronia hahahaha flink buikkie al!
Hier loopt t ook lekker door!
Baal echt dat ze zo ver uit elkaar zitten.
Ben erg benieuwd hoe zo’n vroeg veulen gaat bevallen…

Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 22:20

Hier de 1e ook ver voor de andere 2. :=
Afbeelding

Seven

Berichten: 21195
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 22:28

Wij zijn ook benieuwd nog nooit zo'n vroeg veulen gehad, maar we gaan het beleven

lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 06:41

mirjamalvaro schreef:
Hier de 1e ook ver voor de andere 2. :=
[ [url=m/sDsKn2.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dit ziet er handig uit! Welke app is dit?

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 07:01

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 05-10-23 07:39, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Berichten: 16850
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 08:15

Super leuk al die buik foto's weer. En wat een verschil al bij sommige.

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 09:57

Filiumapp ja

Cynthia82

Berichten: 9305
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 10:34

Bamorka, wat jammer dat Galienke niet meer drachtig is :(

Muronia, jeetje, over de helft al! :oo Ze is ook lekker bol haha!

Prachtige foto's Kiki! <3

Wat fijn dat er zoveel positieve laatste scans zijn geweest! Nu kunnen we lekker lang gaan wachten met z'n allen :z

Ik heb qua verkoop ook echt geen klagen gehad. Ik had Idris en Blue allebei kunnen verkopen, maar ik wilde Idris nog niet weg doen. Blue is voor een hele mooie prijs verkocht. Bijna drie keer zo veel als mijn veulen van twee jaar geleden.

Kabayo, wat is dat hengstje knap zeg! :wow:

Fi zit alweer net over de 4 maanden (124 dagen)
Afbeelding

Kayley95

Berichten: 176
Geregistreerd: 25-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 08:44

oeeeeh iedereen is goed op dreef zie ik wel. Veel merries die al wel een buikje krijgen zie ik.

Bostn is nu momenteel 113. Ze word morgen nog voor de laatste x gescand. Ik verwacht dat dit wle oke is, ze is namelijk echt al drachtig. Je ziet het heel goed bij haar flanken al. Dus ik heb eigenlijk geen stress.

Ze staat alleen WEER kreupel. Ze is nu voor de 2de x te kort bekapt, terwijl wij nog zo hadden gezegd haal er bijna niks van af enkel wat bij vijlen. We zijn nu een week verder en ze loopt nog op eiren. Laatste x duurde het maar liefst 5 weken voor dat ze weer een beetje vooruit kwam. Ik overweeg nu om haar naar een andere smid te doen, de smid die haar deed voor dat ze van mij was. Het probleem is alleen dat ik te aardig ben voor iedereen en de smid die ik nu hem maar liefst al 16 jaar heb. Ik vind het een beetje asociaal om te zeggen bednakt he, ik ga naar een ander. Ik heb bij haar op stal gestaan alles... Dit is alleen ook zo geen doen als dit elke x gebeurt.

kiki1976

Berichten: 16850
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 10:09

Kayley95, als jij het had aangegeven en hij luistert er niet na dan jammer maar helaas wat mij betreft.

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 10:34

Hoefjes zijn belangrijker dan ego hoefsmid.

suus_elviera

Berichten: 1785
Geregistreerd: 22-07-05

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 18:47

Wat een mooie fotos allemaal en al echt dikke buiken aan het worden

nieky1993

Berichten: 2086
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 20:34

SevenWat lief zo je 2 paarden samen.


Baiko Wij hebben dit jaar een veulen gehad in begin maart. Enige nadeel daarvan is dat ze minder snel 24/7 buiten kunnen. Maar voor het veulen maakte het weinig uit had ik de indruk. Die amuseerde zich wel op de paddock.

Cynthia82 mooi buikje krijgt ze alweer. Loopt Idris er ook nog bij?

Nobel01 Ik heb het wss gemist of niet onthouden maar waarom kon ze niet gereden worden? Ze ziet er mooi uit zo :j

Kayley95 Ik zou toch voor een andere smid gaan. Het welzijn van je paard gaat uiteraard voor he.


Vandaag liep Yula voor mij en zowaar zag ik een piepklein buikje opzij steken *D stelt nog niks voor hoor :') Maar langzaam aan zie ik haar buikje een heeeellll klein beetje groeien

Afbeelding

OYYO

Berichten: 235
Geregistreerd: 30-07-12

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 20:38

Kayley95
Wat balen dat ze weer zo gevoelig loopt!! Doet ze dit ook in de wei of alleen op het harde? Als dit ook weer 5 weken gaat duren dan ben je mooi klaar. Tijdelijke oplossingen om haar comfortabeler te maken zijn hoefschoenen met zacht zooltje of pijnstillers!.

Kayley95

Berichten: 176
Geregistreerd: 25-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 20:50

OYYO schreef:
Kayley95
Wat balen dat ze weer zo gevoelig loopt!! Doet ze dit ook in de wei of alleen op het harde? Als dit ook weer 5 weken gaat duren dan ben je mooi klaar. Tijdelijke oplossingen om haar comfortabeler te maken zijn hoefschoenen met zacht zooltje of pijnstillers!.

Ze doet het beide. Dus ze heeft echt last, pijnstillers krijgt ze al. Het was zo sneu een dag daarna. Ze wou haar stal gewoon niet uit, zo een pijn had ze.

Het ding is, ze staat al onder zooltjes omdat ze dus altijd zo gevoelig is. Ze is gewoon zo kort bekapt dat ze zelfs kreupel loopt op haar zooltjes. Echt bizar…

Balko

Berichten: 1137
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 21:00

Kayley95 schreef:
OYYO schreef:
Kayley95
Wat balen dat ze weer zo gevoelig loopt!! Doet ze dit ook in de wei of alleen op het harde? Als dit ook weer 5 weken gaat duren dan ben je mooi klaar. Tijdelijke oplossingen om haar comfortabeler te maken zijn hoefschoenen met zacht zooltje of pijnstillers!.

Ze doet het beide. Dus ze heeft echt last, pijnstillers krijgt ze al. Het was zo sneu een dag daarna. Ze wou haar stal gewoon niet uit, zo een pijn had ze.

Het ding is, ze staat al onder zooltjes omdat ze dus altijd zo gevoelig is. Ze is gewoon zo kort bekapt dat ze zelfs kreupel loopt op haar zooltjes. Echt bizar…


Dan heel snel van smid wisselen!

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 00:39

@niekie1993 nee in principe scannen we niet meer nu, we kunnen nu toch lastig meer zien hoever ze zijn en of ze drachtig zijn kan ik zelf wel achterkomen haha. Ik schouw ze allemaal regelmatig de komende tijd en dat icm mn documentatie van de hengstigheden kom ik er wel uit :j. Volgend jaar hopelijk wat een wat betere planning incl scannen. Het was echt een beetje chaos dit jaar.

De shire heb ik niet meer. Die begon, nadat ze haar veulen had gehad vorig jaar, enorm te schuren toen. We dachten dat het hormonaal was ivm haar veulen. Heb haar toen toch voor de zekerheid niet gedekt en dat bleek maar goed ook want dit jaar begon ze helaas weer... Ze is verkocht en staat richting de kust.
De hormonen hebben vast meegespeeld want in de 3 jaar daarvoor dat ze bij ons stond had ze nog nooit geschuurd (en ze was inmiddels 12 dus ook geen jonkie meer waarbij het wat later op gaat spelen).
Héél jammer want had de combinatie met homozygoot Diamond graag weer gemaakt maargoed, ze heeft het goed nu ej de nieuwe eigenaresse is er gek mee.
De eigenaresse van het veulen is op de hoogte van de eczeem van moeders en houd het in de gaten maar vond het verder geen probleem gelukkig.

Ik zal eens kijken of ik een recente foto op kan scharrelen van dat veulen :j

Muronia

Berichten: 19525
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 06:29

Ze beginnen echt te groeien allemaal nu he? Dan begint het leuk te worden. Ik denk soms al wat beweging te zien daar binnen, maar dat zal binnenkort nog wel duidelijker worden.

Kayley heb je je hoefsmid al gebeld en laten weten dat het weer niet goed is gegaan? Ik zou daar even een goed gesprek over aangaan met hem. Ik heb mijn hoefsmid ook al meer dan 20 jaar en overstappen zou ik niet snel doen, maar dit zou ik hem absoluut duidelijk laten weten.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 12:04

Kayley, ik zou eens foto laten nemen van haar voeten. Dit gaat veel duidelijkheid geven. Als een paard kreupel loopt na bekappen dan moet je je toch vragen stellen en niet alleen naar de smid wijzen.

Leuke eerste buikjes.

Oh beweging muronia. Das altijd leuk. Ik twijfel altijd zeker bij een maiden is dat lastig.

Amai kabayo die ziet er nog strak in pak uit. Zou je niet zeggen dat ze ieder jaar al een veulen heeft gehad. Goed getraind zou ik zeggen.

Pomski

Berichten: 694
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 12:19

Afbeelding

Afbeelding

Wij zijn bijna allemaal over de helft! Wanneer kan je ongeveer verwachten dat je het veulen als buitenstaander kunt voelen bewegen? Of wil het helemaal niet zeker zijn dat je het ook echt kunt voelen/zien bewegen?