Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 15 [ 361 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 15  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Op de valreep, veulentje in de maak

 
Profiel   

Gisteren heel de dag regen. En alle paarden hebben hun wormenkuur gehad. Vandaag is Jazz haar uier weer bijna leeg.
De vliegen en muggen zijn ook weer erg vervelend, waarschijnlijk door de regen. Jazz had dus niet veel zin om geborsteld te worden. Heel de tijd zat haar dikke buil voornamelijk links nu lijkt het of rechts toch ook wat boller is. Maar misschien wil ik gewoon iets zien.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-22 08:36 



 
Profiel   

Regen is ook niet direct wat je wil als je de wijde wereld verkent :P
Misschien is baby aan 't oefendraaien als hij/zij plots aan de andere kant ligt.
Nog een 2-tal weekjes geduld denk ik :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-22 08:45 



 
Profiel   

Ik houd ook niet van regen :o
Ik denk inderdaad dat baby nog lekker een paar weken binnen blijft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-22 08:47 



 
Profiel   

Vandaag is Jazz 330 dagen drachtig! We komen langzaam aan dichter bij haar uitgerekende datum.

Net zoals gisteren is haar uier weer erg leeg vandaag. Gisteren avond bij de laatste check kon ik wel het veulen zien bewegen en ook Jazz lijkt gewoon in orde te zijn. Ze eet en drinkt normaal, poept normaal en verliest geen vocht of wat dan ook. Het lijkt er dus op dat baby lekker nog even binnen blijft. Jazz had denk ik het weer bericht gezien. Dat overgens helemaal niet zo slecht was. We hadden wat regen en wat flitsen in de verte.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 05:58 



 
Profiel   

Oh jee! Gelukkig viel het mee voor jullie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 08:40 



 
Profiel   

Wel ja, als je zo'n weer voelt aankomen, kies ik ook eieren voor mijn geld en zou ik ook lekker binnen blijven :')

Brrrr... zag er redelijk onheilspellend uit :=
Gelukkig alles meegevallen in jullie regio.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 08:45 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
Wel ja, als je zo'n weer voelt aankomen, kies ik ook eieren voor mijn geld en zou ik ook lekker binnen blijven :')

Brrrr... zag er redelijk onheilspellend uit :=
Gelukkig alles meegevallen in jullie regio.


ik ook. Al mag ik niet te veel zeggen ik ben zelf een maand langer blijven zitten in de baarmoeder bij mama :=. Het is dat ze me de volgende dag wouden halen toen maar besloten om er zelf uit te komen _O-

We wachten in spanning af
Gelukkig viel het weer mee bij jullie. Hebben jullie daar vaak last van zulke tornado's? Of is dat relatief 'nieuw' nu met de klimaatveranderingen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 13:11 



 
Profiel   

Tornado warning :oo jakkes niet echt tof, dan bevallen lijkt me een redelijke nachtmerrie. Wat doe je dan? Veulen terugstoppen kan ook niet %)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 13:19 



 
Profiel   

Nee we zitten helemaal niet in een tornado gebied. Wel hebben we zomer stormen met onweer en soms ineens veel wind maar dit is nieuw. Gelukkig heb ik er niks van gemerkt. Het viel echt reuze mee en de plassen zijn zelfs al weg onder aan in de wei.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 13:31 



 
Profiel   

maj0 schreef
ik ook. Al mag ik niet te veel zeggen ik ben zelf een maand langer blijven zitten in de baarmoeder bij mama :=. Het is dat ze me de volgende dag wouden halen toen maar besloten om er zelf uit te komen _O-

Ik ook. 3 weken langer blijven zitten dan gepland. Al van voor de geboorte een beetje koppig denk ik :')

Hopelijk is veulie niet hetzelfde van plan, zou anders wel eens een novemberkind kunnen worden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 14:05 



 
Profiel   

Wat een leuk topic Wortel. Ik volg mee! :D

Bij ons worden ze vaak tussen de 340 en 345 dagen geboren. Spannend hoor!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 15:44 



 
Profiel   

Pandore ik ben ook in november jarig dus dat is ok. Ik weet alleen niet of mijn geduld het zo lang volhoudt.

Kevinsky vandaag 331 dus dan moeten we nog even door

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 22:25 



 
Profiel   

Vandaag was Jazz nog steeds alles rustig. Haar uier was wel weer iets gevuld vanmorgen en nu weer leger. Foto is van 17:00uur.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-22 08:14 



 
Profiel   

Ik doe een gokje 19 oktober, een donker hengstje :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-22 09:09 



 
Profiel   

Als het een donker hengstje is dan vind ik 19 oktober prima

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-22 10:25 



 
Profiel   

Jazz was niet blij dat ik ruim een uur laat was met het ontbijt. Noah onze jongste was veel wakker en ik heb nog even geslapen toen Noah en papa uit bed gingen. Noah slaapt normaal in zijn eigen bed maar komt graag bij ons als hij wakker wordt.

Ok dus Jazz vond dat niet echt leuk. Maar uier begint langzaam weer wat op te vullen. Ze had verder geen tijd want ze moest de verloren tijd inhalen en eerst haar ontbijt opeten.
[ img ]
[ img ]

Edit ondanks dat het op alle foto’s lijkt of dat er iets zit op haar tepels. Ze heeft nog geen hars of melk druppels. Ik mag ze niet aanraken dus dit blijft zitten tot het er vanzelf afkomt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-22 00:57 



 
Profiel   

Zij wachten op ontbijt, jij wachten op veulie. Haar wraak zal zoet zijn }:) :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-22 09:02 



 
Profiel   

Haha ja dat zou zo maar kunnen.

Vanavond heeft Jazz het er wat zwaar mee. Baby zit in de weg denk ik. Ze heeft gewoon gegeten, maar ook gelegen. Ik ga over een uurtje net voor het donker is nog even kijken en haal dan ook haar vliegenmasker eraf. Uier is weer wat afgenomen.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-22 09:53 



 
Profiel   

Het wordt nu spannend zeg, ik duim!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-22 10:48 



 
Profiel   

Jazz blijft wat onrustig, heeft 3x gepoept in het laatste uur. Ik heb haar 1x zien plassen, mocht ze dat meer gedaan hebben dan heb ik het gemist dus geen idee wat dat betreft. Toch lijkt het of haar lichaam er nog niet klaar voor is, spieren rond om haar staart zijn nog niet heel erg slap, ze is niet aan het kegelen. Dus misschien is baby aan het draaien of voelt ze zich ‘gewoon ongemakkelijk.

Ik ga toch vanavond nog maar een keer kijken als de kinderen op bed zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-22 11:25 



 
Profiel   

De baby wil ook nog wel eens 'proefdraaien'. Elk jaar trappen wij daar ook in. Dan lijkt alles op een bevalling, maar na een paar uurtjes is alles weer over. :=

Meestal word het dan wel binnen 2 weken geboren! :7

Succes!!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-22 11:31 



 
Profiel   

Ik ga gewoon straks nog eens kijken en dan zie ik vanzelf of ze rustig is of dat er nog iets te zien is. Ik denk eigenlijk dat het nog niet komt, maar we gaan het zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-22 11:50 



 
Profiel   

Succes deze dag… ehh nacht :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-22 14:50 



 
Profiel   

AlwaysH dank je.

Jazz was rustig gister avond rond 10:30. Ze was hooi aan het eten en geen tekenen van een naderende bevalling. Dus ik ben naar bed gegaan.
Vanmorgen om 7 uur stond ze weer rustig ze is nu haar ontbijt aan het eten. Wel zijn er 4 duidelijke lig plekken in het zand. Die heb ik nog niet eerder in haar yard gezien. Ik kijk normaal in de nacht niet maar ik weet dat Jazz graag smorgens op de heuvel in de zon slaapt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-22 22:35 



 
Profiel   

Oehh spannend :=
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-22 08:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 15 [ 361 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 15  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen