Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 473 van de 501 [ 12506 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 470, 471, 472, 473, 474, 475, 476 ... 501  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kletstopic dressuurfokkerij

 

Ik heb 1 keer met Governor gefokt uit een hele brave merrie en merrielijn. Veulen was zo verschrikkelijk scherp :roll: dat ik Governor en zijn hele familie voortaan links laat liggen
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-22 08:37 



 
Profiel   

Maar het is nu toch niet dat hij in de sport zo gruwelijk hoog scoort?
Geen 75% in de GP, dan doe je internationaal helemaal niet meer mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-22 08:49 



 
Profiel   

Dankjewel Kathleen!

Ik kan de artikelen op Horses helaas niet lezen omdat die premium zijn. Kon er verder weinig over vinden behalve dat hij geruind was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-22 08:49 



 

Misschien zit er daarom wel verkoop aan te komen en is dat beter te realiseren als ruin

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-22 08:56 



 

Of dat hij die scores als ruin wel gaat lopen
Ik vond hem als jong paard wel met ontzettend veel gemak zijn werk doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-22 08:57 



 
Profiel   

s0173957 schreef
Maar het is nu toch niet dat hij in de sport zo gruwelijk hoog scoort?
Geen 75% in de GP, dan doe je internationaal helemaal niet meer mee.


Hij is ook erg weinig uitgebracht, als ze aangeven dat hij als hengst slecht te managen is op wedstrijd is het natuurlijk niet gek dat hij deze scores niet kan lopen.

Hij kwam wel uit een dijk van een moederlijn, maar mocht ik ooit met een totilas nakomeling dekken zou mijn oog denk ik ook niet meteen op hem vallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-22 10:25 



 
Profiel   

Exloo 3* wel ruim 74%, dus met wat meer ontspanning en gelatenheid kan dat echt wel 75%+ in de 5* worden.

Ze zullen vast wel goed overwogen hebben of het puur zijn karakter is of hormonaal beïnvloed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-22 11:06 



 
Profiel   

Ik heb de Jazz merrie al sinds januari, maar het was er nog niet van gekomen om fatsoenlijke foto's te maken. Vandaag hebben we haar in de knot gezet en foto's gemaakt. Day'tje blijft wel plakken, wat een stoer dier is het toch :D . Nog steeds blij mee.

Daylene Reina (Jazz x elite pref prest v. Hurricane x voorl. keur pref prest v. Sultan)
[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 19:08 



 
Profiel   

Ze is knap hoor Kathleen_vW

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 20:06 



 
Profiel   

Heel knap dier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 20:22 



 
Profiel   

Superknappe merrie!

Hier iemand ervaring met een veulen te verkopen naar het buitenland? Vooral qua vervoer dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 21:27 



 
Profiel   

E_D_E schreef
Superknappe merrie!

Hier iemand ervaring met een veulen te verkopen naar het buitenland? Vooral qua vervoer dan.

Gewoon Potijk bellen, die maken een mooi hokje op de vrachtwagen voor een veulen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 21:36 



 
Profiel   

Mooie merrie hoor!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 21:53 



 
Profiel   

Mooie merrie!

Ik merk dat mijn merrie nog steeds heel veel voldoening haalt uit het werken, hoop deze maand nog een keer of twee te kunnen starten. Ik ga zelf begin december op vakantie, ik denk dat ik haar daarna niet meer oppak. Wellicht nog wat stappen/draven maar niet meer naar wedstrijd niveau.
Bouwen jullie dit af? Ik denk dat er ook veel merries zijn hier die enkel voor fok gebruikt worden en niet gereden zullen worden haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-22 14:30 



 
Profiel   

Mijn merrie is al sinds ze 6 is kreupel dus die word sowieso niet gereden. Ze is heel serieus in haar rol als fokmerrie en het is haar echt op het lijf geschreven, gelukkig maar! Dus dit is haar fulltime job… :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-22 16:37 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Gewoon Potijk bellen, die maken een mooi hokje op de vrachtwagen voor een veulen.


Ik geef het door aan de nieuwe eigenaar. Zij gaat het vervoer regelen. Vind het wel spannend, hij moet helemaal naar Noorwegen...

Qua merrie blijven rijden of niet. Hangt echt van de merrie zelf af. Heb er gereden tot 5/6m dracht, zelfs 1tje rondgehobbeld 3weken voor ze uitgerekend was. Die werd rete irritant als ik ze vakantie probeerde te geven :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-22 17:34 



 
Profiel   

Weet iemand of de najaarsaanlevering nog ergens terug te kijken is? Of kijk ik scheel op KWPN.tv dat ik het daar niet zie? :o


Laatst bijgewerkt door MariekeS_ op 10-10-22 09:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-22 08:59 



 
Profiel   

Het was helaas nergens te zien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-22 09:16 



 
Profiel   

Hmm wat jammer, bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-22 09:18 



 
Profiel   

Hier word geen enkele merrie gereden. Sterker nog, het is wel 10 jaar geleden dat ik op een paard heb gezeten.

En gewoon door een professioneel bedrijf laten vervoeren. Die hebben er ervaring mee en weten ook de weg in al het papierwerk. Dinsdag vliegt een veulen die ik heb verkocht richting Amerika. 5 maanden oud en dan al zo´n reis, ergens ook wel sneu. Het word geregeld via Horses2Fly, en tot nu toe zeer netjes en professioneel allemaal.
Hij is vrijdag al opgehaald en staat daar nu een paar dagen op stal en krijgt daar de 2e serie bloedtesten. Maar ik zal blij zijn als ik een berichtje van de koper krijg dat hij netjes is aangekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-22 09:51 



 
Profiel   

@Kathleen: knappe merrie!! Ergens verwant aan die van mij, zelfde stammetje. Top karakters ook.

Transport is bij ons altijd geregeld door de koper. Veulen van dit jaar ging op een 8-paards vrachtwagen naar de UK, er stonden 3 paarden op en de koper had de rest van de plaatsen gereserveerd voor het veulen. Was echt top geregeld en ook het laden ging in alle rust. Koper heeft vervolgens zelf in Dover het veulen opgehaald met zijn wagentje, zodat ze zo kort mogelijk hoefde te reizen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-22 05:11 



 
Profiel   

E_D_E schreef
janderegelaa schreef
Gewoon Potijk bellen, die maken een mooi hokje op de vrachtwagen voor een veulen.


Ik geef het door aan de nieuwe eigenaar. Zij gaat het vervoer regelen. Vind het wel spannend, hij moet helemaal naar Noorwegen...

Qua merrie blijven rijden of niet. Hangt echt van de merrie zelf af. Heb er gereden tot 5/6m dracht, zelfs 1tje rondgehobbeld 3weken voor ze uitgerekend was. Die werd rete irritant als ik ze vakantie probeerde te geven :Y)


Potijk inderdaad! Ik heb vorig jaar een hengst veulen in Nederland gekocht en Potijk heeft hem in een box naar mij in Zweden gebracht. Hij kwam top fit aan. <3


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-22 06:00 



 
Profiel   

Ik zag vanmorgen een fijne hengst bij het NRPS, Iconic x Florencio https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... /i-star-fh

Fijn achterbeen, lichtvoetig, veel souplesse en drie goede gangen, liet zich fijn bewerken. Mag nog wat aan kracht winnen maar ik was positief verrast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-22 12:31 



 
Profiel   

Carola, gefeliciteerd met de verkoop! Is alles goed gegaan? Inderdaad een hele reis voor zo'n kleine man!

Roxanne: Leuk dat ze verwand zijn. Het is echt een fijn stammetje!

Vanochtend zijn er foto's gemaakt van onze 2,5 jarige Rubin Royal en dat zag er echt top uit, dus die kan straks lekker aan de slag. Had niet verwacht dat hij schoon zou zijn, gezien hij in de opfok best een beetje geleden had, maar met zoveel 1'tjes mag hij thuis komen :D . Toch altijd weer fijn, als een zelf gefokt paard röntgenologisch zo goed erop staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-22 14:07 



 
Profiel   

Dikwijls zijn ze, voor de foto's, in de opfok beter wat te schraal dan te rond...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-22 15:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 473 van de 501 [ 12506 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 470, 471, 472, 473, 474, 475, 476 ... 501  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen