Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kevinsky

Berichten: 1979
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 09:05

Ik lees ook mee :))

Muronia

Berichten: 19532
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 09:27

Ik meld me dan ook maar even netjes. Hoewel ik al jaren geen dressuurpaarden meer fok (Groningers nu) vind ik het toch nog wel interessant om te volgen wat voor jonge dressuurhengsten er zijn en hoe ze het doen.

Lieuwkje_90

Berichten: 2279
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: BE

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 09:32

Ik volg hier ook graag.

Wij fokken zelf niet, maar kochten altijd veulentjes. Na wat pech hebben we besloten om dat voorlopig even niet meer te doen. We hebben wel nog een (gezonde) jonge merrie thuis waar we nog niet helemaal van weten wat we er mee gaan doen (verkopen/houden, en bij houden eventueel toch zelf eens een veulen fokken..). Dus ik volg hier graag.

Verder ben ik ook gewoon enorm geïnteresseerd in fokkerij/hengsten/...

Ik ga vrijdag ook naar de HK. Heel blij dat het weer door kan gaan!

Bertje16
Berichten: 177
Geregistreerd: 27-05-21

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 10:21

stipje

Redd
Berichten: 428
Geregistreerd: 07-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 10:27

Ik volg ook weer.

En ik ga vrijdag en zaterdag naar de hk. Op allebei de dagen loopt een nakomeling van mijn merrie, hoe bijzonder. Op vrijdag gekeurde hengst Inverness tijdens de VHO trofee en zaterdag mijn jonge hengst van Jameson rs2. Hele spannende dagen *\o/*

Marie72

Berichten: 176
Geregistreerd: 30-11-11
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 13:36

Ik ga ook vrijdag en zaterdag, met mijn paardenvriendinnetje. Enorm zin in, eindelijk mogen we weer, na drie jaar! Ik weet nog niet zo goed wat ik van het programma van de dressuurdagen vind. We willen sowieso de jonge hengsten zien, maar eigenlijk ook de hengstencompetitie. Dan wordt zaterdag wel een heel lange dag met een behoorlijk 'gat' 's middags. De jeugdmiddag zal ook heel leuk zijn, maar ik voel me niet echt de doelgroep daarvoor. Nou ja, we gaan het zien. Het is ook al zo wat om nog een extra overnachting te boeken, het thuisfront ziet me al aankomen O:)

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 14:58

Redd schreef:
Ik volg ook weer.

En ik ga vrijdag en zaterdag naar de hk. Op allebei de dagen loopt een nakomeling van mijn merrie, hoe bijzonder. Op vrijdag gekeurde hengst Inverness tijdens de VHO trofee en zaterdag mijn jonge hengst van Jameson rs2. Hele spannende dagen *\o/*


Dat was een fijn dier die Jameson van jou, ben benieuwd hoe die het gaat doen.

Natuurlijk enorm spannend voor de fokkers die hengsten hebben mee lopen in de 2e bezichtiging.

Het programma vind ik zelf ook wat apart, zou de HC ook het liefste gewoon op de vrijdag hebben gezien.

s0173957

Berichten: 5389
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 15:34

Is idd een belachelijk programma...

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 17:50

Ik ga alleen vrijdag. Zou graag 2 dagen gaan maar dat word het echt niet. 1 dag is al een dingetje met een eigen zaak en mantelzorger zijn. Vriendlief neem vrij van werk zodat ik weg kan. Zaterdag word livestream kijken tussen de klanten door

AM_Horses

Berichten: 2612
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 18:42

Ik volg natuurlijk ook weer mee.

Vrijdag gaan we ook naar de hengstenshow.

Afgelopen week heeft één merrie van mij verworpen en hoor nu heel veel verwerpingen voorbij komen afgelopen dagen. Hier gelukkig geen rhino, maar even paar dagen extra voorzichtig geweest.

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 18:44

Gatver wat een pech. Vreselijk om (weer) mee te maken.

Hier zag ik net weer een druppeltje pussig bij mijn oude guste merrie. Vrees dat we die toch niet meer drachtig gaan krijgen...

Linda2B
Berichten: 662
Geregistreerd: 04-04-08

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 19:50

Ik ben ook een trouwe meelezer en volg nu ook weer graag. Heb zelf vooral veel bij een fokker gelopen maar zelf slechts 1 veulen gefokt, van Tuschinski destijds. Daarna wel plannen gehad met mijn stermerrie van Stedinger x San Remo, maar toen zelf bevallen, daardoor is het bij plannen gebleven. Deze merrie is vorig jaar verkocht en nu jonge dreamboy x rousseau merrie in bezit uit de stallen van TC. Wel D-OC en WFFS getest maar (nog) geen predicaten. Superlief dier met eej scherp randje.

supertammy

Berichten: 2232
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Meliskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 19:00

Wat vervelend AM-Horses. ;( Ik had het al gelezen in je topic met merries volgen. Ga je haar nog wel opnieuw laten dekken?

Libera

Berichten: 3973
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 08:58

Hier nog een meelezer… gebruik zelf meestal hengsten die hier in de US staan en die zijn voor jullie niet interessant, dus heb weinig toe te voegen, maar vind het leuk om zo de NL fokkerij toch een beetje te volgen :)

Verwacht dit jaar weer een Gaudi (Totilas x De Niro) uit mijn UB40 merrie, heb er ook nog een 2 jarige van staan
Afbeelding

Dit jaar pas uitgerekend eind Juni dus pas in 2024 weer dekken, en dan heb ik een van de nieuwe jonge hengsten op het oog. Er zijn dit jaar 3 nieuwe KWPN-NA hengsten bijgekomen, Finale (v. Contester II x Vosmaer), New Adventure (v. Don Schufro x Zack) en Oscar (v. Benicio x Krack C).

tjakka123

Berichten: 484
Geregistreerd: 21-11-20

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 09:36

Libera - oh ik vind dat juist leuk om te lezen. Een vriendin doet ook fokken in Australie, ontzettend grappig en leerzaam om hun hengsten te leren kennen.
En in Amerika heb je ook wel redelijk toegang tot (aangekochte) europese hengsten inmiddels toch?

c_alsemgeest

Berichten: 20663
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 12:06

Denk inderdaad dat je in Amerika nog best goed zit.
Natuurlijk veel beperkter dan hier als je KWPN wil fokken... maar komt daar wel steeds meer beschikbaar.
Helaas is Amerika ook wel heel groot... dus op een bepaalde plek beschikbaar kan qua reistijd dan weer te lang zijn om het goed vers te kunnen verkrijgen gok ik zo.

_Jelske

Berichten: 1321
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 12:26

ik hoop eigenlijk dat ik mij hier ook mag melden. Ik zit alleen niet bepaald in de KWPN'ers (vind ik wel leuk om te volgen).

Zelf in het bezig van een Friese merrie met haar veulen van afgelopen jaar aan de voet. Momenteel zijn we bezig met haar revalidatie door allerhande omstandigheden maar ondertussen kijken we verder naar een potentiële hengstenkeuze voor de toekomst. :o

tjakka123

Berichten: 484
Geregistreerd: 21-11-20

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 11:49

Weet iemand wie het aan elkaar praat op de livestream van kwpn keuring vandaag? :o

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 12:07


Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 12:15

463 Lantanas x Krackc. Is heel druk, springt ook heel gek soms vanuit galop ineens op zn achterbenen :')
Wel een bloedmooi dier, veel maat en zelf hpuding. Haha wat doet hij toch :') Is wel bloedsnel ook. Als hij draaft, draaft hij wel heel mooi bergop met veel lossigheid en schoudervrijheid. Maar laat zich helaas niet goed zien. Stap is matig, stapt niet mooi door van achteruit.

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 12:19

Nee stap echt heel slecht

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 12:21

465 Lantanas x Tuschinski. Aansprekend jong dier. Heeft mij een iets te hoekig achterbeen. Draaft mooi bergop met veel schoudervrijheid, hetzelfde als die vorige Lantanas. Mist imo wel wat kracht achter.

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 12:26

485 Le Formidable x Lord Sinclair. Halsaanzet vind ik niet top, heel hoog. Paard doet me ook niks. Draaft wel met veel voorbeentechniek maar ik mis wat lossigheid. Galop idem. Komt soms iets door in de schoft maar houdt zich snel strak. Stap van deze is wel oke, maar ook hier mis ik weer lossigheid.

Dees90

Berichten: 589
Geregistreerd: 28-10-11

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 12:30

Ik kijk ook, maar zit wel op werk ;-) haha

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 12:31

Citaat:
494 Lennox x Zhivago: erg afhangend, steil kruis.
Die 494 zakt bijna op zn billen, zoveel knijpt hij zn staart afentoe naar binnen. Is best spannend voor m denk ik, wel een braafie
Qoutes zijn van Sintara en Carola.
Leuk aansprekend dier wel, veel wit. Poeh als hij gaat draven gaat hij wel mooi bergop. Galop ook bergop. Stap is oke, mist wat lossigheid.