Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 303 van de 504 [ 12597 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 300, 301, 302, 303, 304, 305, 306 ... 504  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

 
Profiel   

Wat een bizarre wending Balko.. Heeft het verder geen gevolgen voor het veulen qua drinken enzo?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 12:37 



 
Profiel   

Pomski schreef
Wat een bizarre wending Balko.. Heeft het verder geen gevolgen voor het veulen qua drinken enzo?


Nee veulen doet het super alleen merrie mag niet op de grote weide de komende tijd. Ook jammer voor het veulentje en de merrie is niet graag apart vd kudde dus even puzzelen.
BAH echt naar…

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 12:43 



 
Profiel   

Pomski schreef
Vreselijk Balko! Ik duim alsnog dat het meevalt.

Ik schrik een beetje van jullie water verhalen. Ik had de waterbak weggehaald doordat iemand hier zei dat dat verstandig was. Maar toen ik hier bij de dierenarts naar vroeg (zelfde die zei dat na 24 uur geen antistoffen meer afgenomen konden worden) zei ze dat dat alleen was omdat veulens in de waterbak konden verdrinken... (En dat ik niet zoveel op internet moest lezen ..)
Echt schrikbarend kwalijk...



Oei oei, ik vind dat toch wel echt de 2e grove fout van die DA. Lastige situatie voor jou vooral want het vertrouwen is dan begrijpelijk flink geschaad.

Een DA hoort toch echt wek te weten dat water niet goed is voor een veulen imo.



@Balko, ik snap dat je daar goed ziek van bent. Is er een andere kliniek oid in de buurt die je zou kunnen vragen voor een consult over dit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 12:45 



 
Profiel   

Sorry ik had je laatste respons nog niet gelezen Balko. Vreemde zaak zo wel….

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 12:46 



 
Profiel   

.


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 04-04-24 09:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 12:49 



 
Profiel   

Jeetje Balko wat een enorme zure en nare wending -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 12:53 



 
Profiel   

Balko, er is nu dus telefonische een conclusie getrokken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 13:00 



 
Profiel   

Inderdaad is de spoed fase voorbij (dat is de dracht en de bevalling, in principe mag een merrie hiermee niet zelf meer persen om meer schade te voorkomen).

Er zijn echter zeker wel wat dingen te doen afhankelijk van de ernst. Volledig ruptuur is het helaas klaar, gedeeltelijke ruptuur kan je met buikbandages ondersteunen en zo een beter herstel krijgen. Het blijft wel altijd een hele zwakke plek.

Ze mag inderdaad nooit meer zelf een veulen dragen, als ze intressant is voor de fokkerij kan je eventueel wel nog spoelen.

Snap heel goed dat je er ziek van bent. :(:)

Als je vragen hebt mag je best PB sturen, op station hebben we 2 merries die als pleegmoeder ingezet worden met dit. Dus als ze een lieve moeder is, zou dat ook nog een optie kunnen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 13:02 



 
Profiel   

Och Balko wat een ellende toch. Heel veel sterkte :knuffel:

Pomski, als ik jou was zou ik een andere dierenarts zoeken. Ongelofelijk dat ze er zo naast zit steeds.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 13:03 



 
Profiel   

Balko wat rot zeg. Is het nu ook al zeker dat ze dit heeft of is dit allemaal enkel via telefoon en foto gegaan?
Want ik vind het van een DA wel een snelle conclusie om te trekken zo anders, zonder zelfs te komen kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 13:09 



 
Profiel   

Nu maak ik me wel erg zorgen weer, door de ellende waar Balko doorheen gaat.
Vanmorgen had mijn merrie (305 dagen drachtig) deze bult ineens. Aan 1 kant.
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 13:11 



 
Profiel   

Muronia, dat wordt heel spannend

Balko, heel naar :( ook nog nooit gezien zoiets

Dierenarts is langs geweest en hij vindt Corneel niet te mager. Ik ga gewoon merriebrok wat opdrijven dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 13:16 



 
Profiel   

Tot nog toe is dit telefonisch omdat de arts het geen spoed vond om alles te laten vallen en word er een echo gemaakt voor bevestiging.

Wel lijkt het hele plaatje te kloppen en heb ik weinig hoop dat het met een sisser af gaat lopen.

4 artsen gesproken zelf en niemand vind het nu spoed dus ik moet even afwachten tot de echo

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 13:31 



 
Profiel   

Ja ik wil natuurlijk ook niet zeggen dat het het niet is, maar het is wel een heel heftige diagnose om zo te stellen zeg maar. De scan zal duidelijkheid geven. Hebben ze al een datum gegeven? Ik duim dat het misschien toch iets onschuldiger is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 13:33 



 
Profiel   

Inderdaad Knolselder, dat dacht ik ook.
Als snap ik je zorgen.
"Ik maak me pas druk als de DA zegt dat ik me druk moet maken" Deze spreuk probeer ik maar altijd te hanteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 13:36 



 
Profiel   

Ik ook!

Dit voelt wel echt dubbel zo. Ik zit in spanning voor de bevalling en tegelijkertijd zit jij met deze zorgen.

Veroon is (nog) rustig. Tweede speen gaat nu ook mee harsen. Ik zet haar straks eventjes apart in een paddock zodat ik haar stal kan doen, maar ik laat haar zo geen hele middag buiten achter. Camera-dienst hier verder. Dat moet toch wel vanavond/vannacht gaan gebeuren hoop ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 13:37 



 
Profiel   

Ik hoor graag even jullie mening. Onze 4 pony's staan normaal gezien 24/7 buiten en ze hebben altijd toegang tot hun stalletjes. Nu Toffee hoogdrachtig is zet ik ze 's nacht alle 4 op stal en overdag terug op de paddock/weide, maar ik vertrouw dit niet voor 100% want stel dat ze toch ineens overdag zou bevallen? Maar haar in een aparte weide of paddock zetten is ook geen optie want dan ontsnapt ze om terug bij de rest te staan (ook al staat er stroom op de weidedraad) zet ik haar dan beter gewoon op stal als ik ga werken? maar dan zal ze denk ik ook wel extra stress hebben doordat haar vriendjes buiten staan. We hebben zowel op stal als in de weide camera's dus ik kan haar wel in de gaten houden. Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 13:48 



 
Profiel   

Ik zou ze dan lekker in de wei laten staan.
Hier zit ik nog te twijfelen of ik ze in de nacht dan wel naar binnen haal omdat ik dan evt. beter licht heb met een bevalling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 14:00 



 
Profiel   

Ik zou ze gewoon lekker buiten zetten. Hier staan ze ook de hele dag buiten in hun kuddes en in de nacht op stal. Over het algemeen wachten onze dames altijd wel tot ze weer terug op stal zijn om te bevallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 14:01 



 
Profiel   

nieky1993 Mijn merrie doet het eigenlijk nog steeds prima. Bescheiden buikje, loopt nog heerlijk relaxt rond over de track en eet goed. Alleen nog steeds geen uier.. haha! De dierenarts is vorige week geweest voor mijn andere merrie en die vond haar er prima uit zien gezien haar draagtijd. En verder 'moet ik de natuur z'n ding laten doen'. Tja.. wachten duurt best lang als je wacht haha! Ik hoop maar dat ze een gezond en mooi veulen aan het afbakken is :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 14:10 



 
Profiel   

Balko wat heftig! Ik zou vandaag dan toch een echo laten maken. Dan weet je het zeker. Je hebt nu een diagnose gekregen via een telefoon? Vind het vrij heftig dat ze de merrie direct afschrijven zonder haar te zien of dat het spoed is...

Claudia die komt eraan hoor!! Spannend

Imani_abby gewoon lekker buiten laten hoor :j

Greeneyez geduld is een lastig iets :+ Ik heb er elke keer weer last van haha

Nieky1993 dat lijkt oedeem. Maar je zou de foto even kunnen doorsturen naar je DA

Pomski ook jou dierenarts gaat wat vreemd te werk. Heb je inmiddels een andere?

Nobel wat super dat je merrie het zo goed doet! Ze ziet er goed uit. Heel verschil met eerst :j

Ik ben gisteren bij mijn andere fokproduct geweest. Silvester. Met hem gaat het ook erg goed!
[ img ]
[ img ]

Lijst veilige merries
Kleine pony's 300 dagen, grote pony's & paarden 320 dagen
Luna2006 - Muis - 313
Knolselder - Poppy - 318
Corinadrenth - Linda - 320
Knolselder - Quinn - 321
Nieky1993 - Nina - 321
Pomski - Dolly - 328
AM_Horses - Nigrante - 328
AM_Horses - Odilia - 330
Jennyk - Goldy - 332
Marjoleine89 - Zsa Zsa - 333
Liekeotter - Daantje - 334
Nayla - Rafa - 334
xsurfdiary - Karina - 338
Nayla - Breeze - 339
Nieky1993 - Amy - 339
Nieky1993 - Amber - 340
Pomski - Bess - 340
Chantall - Aiyana - 342
Muronia - Veronia - 343

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 14:28 



 
Profiel   

Nou zoals Quir zegt is de spoedfase al geweest.
En ja zw komen het nog bevestigen maar ze heeft alle symptomen.
Ben heel blij dat ik de hele bevalling heb bijgewoond en heel snel heb ingegrepen. Dus hopelijk valt de schade mee.
Maar daar alle artsen geen paniek hebben, heb ik het ook niet (meer). Ik kan er nu weinig aan veranderen. Artsen kunnen het idd niet 100% zeggen maar kans is heel groot. Maar nogmaals er word een echo gemaakt! Alleen er is geen enkele arts die direct in spoed wilde komen hiervoor. Dan moet ik naar de kliniek en deze merrie laat zich vallen op de trailer, dat vind ik een te groot risico voor het veulen welke wel gezond is.
Ik vertrouw nu dus maar op de artsen welke allemaal eenzelfde inschatting maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 14:53 



 
Profiel   

Ik zou het ook zo doen Balko, meer kan je nu niet doen. Trailer wil je inderdaad niet als ze daar zo gevaarlijk op doet.
Wanneer komen ze voor de echo?

Ik had eerst een andere (fijne) dierenarts, maar die hebben de paardenafdeling gestopt.
Op zich niet erg want ik ga met grotere dingen altijd naar paardenpraktijk Hollands Kroon toe maar vond het wel prettig een praktijk iets dichter bij huis te hebben.
Maar in oktober lieten ze mijn paard inslapen waar ik niet zo tevreden over was (maar iedere DA kan zijn eigen manier hebben) en nu deze 2 fouten hou ik het toch maar bij Hollands Kroon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 15:00 



 
Profiel   

Ik zie nu net dat Ollori drupjes heeft hangen :o Die had ik nog niet verwacht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 15:05 



 
Profiel   

Super heftig Balko! ook met de keuze van wat je na het afspenen met de merrie wilt doen.
Is ze interessant genoeg voor ET?

Ik verwacht vannacht wel wat veulentjes als ik dit zo allemaal lees, iig bij muronia, dat moet nu toch echt een keertje komen!

Hier 297 en 289 dagen. Ik leef nu naar de 300 dagen toe. Weet wel dat ze dan nog niet veilig zijn, maar als je eindelijk zo'n 3 ervoor ziet staan voelt toch een beetje als een mijlpaal.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 15:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 303 van de 504 [ 12597 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 300, 301, 302, 303, 304, 305, 306 ... 504  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen