Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 308 van de 504 [ 12597 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 305, 306, 307, 308, 309, 310, 311 ... 504  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

 
Profiel   

nieky1993 schreef
Plop1997 veel sterkte met je ruin. Hopelijk niks ernstigs?


Even kort door de bocht.
Hij krijgt een second opinion op zijn kreupelheid linksvoor. Vorig jaar bij het SMDC geweest voor rontgen en echo's maar die waren vrij onleesbaar waardoor ze moeilijk een definitieve diagnose konden stellen. Gister was zijn klinisch onderzoek en deze was vrij positief aangezien hij al aanzienlijk minder kreupel is. Kwam zelfs door de buigproef, alleen kreupel op die rechter volte. Met uitdoven liep die als een zonnetje. Vandaag de MRI om definitief een diagnose te kunnen stellen en vervolgens een behandelplan. We hebben hem naar Equisound in Belgie gebracht om te kijken of hij in aanmerking komt voor hun Backsound behandeling. Hij is in goede handen maar toch nog een beetje spannend.

Om het even on topic te houden, Nirvana is nu 265 dagen drachtig. Ik vraag me ook af wanneer je de buik gaat zien bewegen. Er zit nu een hele laag pluis op waardoor je het wat moeilijker ziet maar ik zie haar wel al vaker naar de buik happen en stampen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 11:56 



 
Profiel   

Hopen dat ze een goed behandelplan kunnen maken met de resultaten Plop!

Estonia heeft haast in ene keer. Als ze zo doorgaat haalt ze die 340 dagen niet hoor :=

Uier gisteren (dag 315)
[ img ]

Uier vandaag (316).
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 12:05 



 
Profiel   

Nieky dat vraag ik mij ook af zou een merrie weten/voelen dat ze een veulen in haar buik draagt?

GA dat schiet op ja!

Plop1997 ik dacht dat dit vanaf een dag of 180-200 al zou kunnen.

Ik heb wat kleurtwijfels gekregen bij ons Prinsje. Bij daglicht heeft hij wel een hele rode gloed, dus ik denk dat hij vos is in plaats van bruin. Het is net hoe het licht erop schijnt.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 12:16 



 
Profiel   

Muronia. Zo op de foto zou ik ook twijfelen. Maar hij heeft wel zwart in de staart toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 12:21 



 
Profiel   

Mooi veulen Muronia, hoe heet hij?

Dolly doet het goed, had wat heftige naweeen gisteren maar in overleg met Hollands Kroon wat pijnstilling gegeven en daarna ging het beter.
Ze is een goede moeder, laat het veulen goed drinken.

Ik denk dat Bess nog wel even laat wachten. Uiers beginnen wat te ontwikkelen. Zij zit nu op 341 dagen. Zij zal dus wel een hengstje krijgen! :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 12:53 



 
Profiel   

Hij lijkt vos kleurige manen te hebben. Dus ik zou zo zeggen vos

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 13:32 



 
Profiel   

Pomski en Muronia gefeliciteerd *\o/* *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 14:01 



 
Profiel   

Als ik het zo zie zwart in de staart en wat grijszwartig bij de voorknieen en hakken. Dan zou ik toch voor bruin gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 14:33 



 
Profiel   

Haha, Muronia! Allereerst gefeliciteerd, maar bovenal: vos of bruin? Misschien is het beter te zien als hij staat. Als je dat maantopje ziet lijkt dat vos, maar die staart... dat zegt weer bruin... Ik ben benieuwd of het duidelijker is als hij straks buiten is.

Pomski, ook gefeliciteerd!

Ik kan vast al wel verklappen dat Femke van Roos haar kleine nog lekker binnenhoudt. Wij zitten met kleine ogen van het waken ;) ( valt wel mee hoor, we verdelen het aardig), maar Femke maakt nog weinig aanstalten. Fem zit nu op 349 dagen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 15:13 



 
Profiel   

Allemachtig wat gaat het hard hier zeg !

Allen gefeliciteerd met de nieuwe geboortes. *\o/*
Hier nog steeds Niks, Noppes, Nada -O-

pH daalt wel hard bij Aiyana nu dus het zit eraan te komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 15:44 



 
Profiel   

Hier ook de ph langzaam aan het dalen bij Quinn

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 16:15 



 
Profiel   

Ollori is wat serieuzer bezig, heeft nu drupjes en ook wat melk op de benen..
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 16:22 



 
Profiel   

Plop1997 Dat is idd spannend maar toch positief dat er een lichtpuntje is en het mss nog behandeld kan

Goldenarrow Dat gaat goed vooruit idd :D

Muronia Zo op de foto heeft hij idd een rode gloed. Maar als hij zwart in de staart heeft is het een bruine

Pomski Fijn dat de pijnstilling geholpen heeft. Kan goed zijn dat je andere merrie evenzeer een merrieveulen krijgt.

Jet Ze houd je aardig bezig dus als ze op dag 349 zit.

Chantall en knolselder jaaa een ph daling is altijd goed *D

Vulina Dat ziet er veel belovend uit *\o/*


Vandaag is Jessie 320 dagen drachtig. Stiekem toch blij dat ze dat gehaald heeft ookal zouden een paar dagen eerder niet veel uitmaken :o
Vannacht had ze echt haar hele stal omgeploegd en amper gegeten. Ze had ook weer wittige kleine harsjes en een enorme coupe plee borstel :+
Maar nu eet ze terug als vanouds en staat ze weer rustig :roll: ik had op mijn hand wat melk gekregen met de harsjes weg te halen ( die kwamen na een aantal uur overigens terug). Daar een ph test op gedaan en die was 6.8. Maar dat is niet 100% accuraat gok ik aangezien het vanop mijn hand gepakt is en niet rechtstreeks van de speen af. Naar mijn beleving zouden de spenen nog wat meer gevuld mogen. Wat denken jullie?
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 16:52 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Muronia en pomski!

Wat onwijs naar Balko, een gezond veulen en dan dit…

Spannend Vulina en knolselder

Sylvester is idd een ander type dan laventhe, ook knap maar laventhe is meer mijn type

Hier zijn nog geen veranderingen, uier vanochtend leek aan 1 speen weer hars te zitten maar ik heb nog redelijk goede nachten.
Enige is dat mijn merrie al een paar weken niet meer gaat liggen, hopelijk straks wel als het zover is met de geboorte melder om…
Zie jullie merries lekker slapen en die van mij blijft maar staan

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 16:53 



 
Profiel   

Proficiat Pomski en Muronia!

Vandaag weer langsgegaan bij Breeze en Rafa, buikjes zijn gezakt maar verder niet heel veel veranderd. Ze waren al wat buiten geweest vandaag maar we hebben toch nog wat rondgestapt met hun en ze lekker laten rollen.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 17:18 



 
Profiel   

[ img ]

Sorry voor het inbreken hier, maar ik lees in stilte mee om meer te leren.
Mijn verzorgpaard is 298 drachtig vandaag en dit is haar uier nu. Moet ik me zorgen maken of kan dit al zo vroeg? Ik ga er van uit dat dit hars is?

Gefeliciteerd voor alle eigenaren van gezonde merries en veulens en veel sterkte voor degenen bij wie het helaas anders gaat/is gegaan..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 18:06 



 
Profiel   

Voor de 300 dagen is inderdaad wel vroeg..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 18:14 



 
Profiel   

Even weer een post van de shet. Ze heeft vandaag wat slappere mest en is aanhankelijk. Veulen was wel verdacht stil nu, normaal is het best actief.
[ img ]

[ img ]
Voor iedereen waar een veulen is gefeliciteerd. En voor degene waar het fout is gegaan, sterkte ermee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 18:22 



 
Profiel   

xChanelx, ik zou mij daar toch wel een beetje zorgen over maken.. Ze moet dus nog 20 dagen tot veilig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 18:54 



 
Profiel   

Ja, klopt.. Eigenaresse heeft al contact met de DA.
Bedankt voor jullie berichten

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 19:08 



 
Profiel   

Hopelijk niks aan de hand Chanelx, verstandig om na te laten kijken.

Vulina die komt in de buurt. Heb je nu 2 die het spannend maken? Ik ben ook gek op witte aftekeningen!

Löwenprinz (v. Löwenkönig), zo heet ons jongetje, is vanmiddag even buiten geweest voor het eerst. Er kwam zelfs een voorzichtig zonnetje bij kijken, net of het even zo mocht zijn. Ik vind hem echt knap <3 . En ik twijfel nog steeds of hij nou bruin of voskleurig is.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 19:18 



 
Profiel   

Weet je ook of de merrie kort draagt?
Mijn merrie maakt ook rond de 290 al uier aan..
Bij twijfel idd altijd da contacten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 19:23 



 
Profiel   

Cioccolato schreef
Weet je ook of de merrie kort draagt?
Mijn merrie maakt ook rond de 290 al uier aan..
Bij twijfel idd altijd da contacten.


Ze is maiden, dus geen idee helaas.
We blijven goed opletten en hopen dat ze de baby nog een poos binnenhoudt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 19:26 



 
Profiel   

Lady vandaag 318 dagen en heeft al meer uiers in 2 dagen ontwikkeld


[ img ]

Viezigheid is zand had net gerold.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 19:27 



 
Profiel   

Wat een mooi veulen Muronia! Ik wacht nog steeds. Femke zit morgen op 350 dagen. Pffff duurt lang!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 19:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 308 van de 504 [ 12597 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 305, 306, 307, 308, 309, 310, 311 ... 504  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen