Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 327 van de 504 [ 12597 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 324, 325, 326, 327, 328, 329, 330 ... 504  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

 
Profiel   

Gefeliciteerd pomski!!

Tinniie, wat een onwijs knap veulen is het ben er echt wel fan van <3

Hier 324dagen totaal nog geen verandering in uier afgelopen week dus verwacht dat t nog ff gaat duren!
Verder blijft ze helaas erg loom enzovoort we geven der nu 3/4kg merriebrok, 2x op een dag 1,5 schep fiber nuggets in combinatie met beetje andere slobber anders eet ze t niet en nog schep luzerne bij elke verbeurt.
Hooi at ze gister beter maar vanacht had ze amper tot niks op en wilt ze vandaag weer geen hooi eten.
Andere hooi baal helpt dus ook niet.
Ze loopt ook hele dag door te kreunen en te doen.

Ook stond ze helemaal te trillen gisteren van de kou? (Was helemaal niet koud verder) dus toch maar een deken op gedaan.

Vandaag even lekker mee gewandeld een stukje zodat ze toch even een beetje beweegt en uiteraard even wat grasjes snacken onderweg :+
Buikje groeit overigens voor men gevoel op t moment wel haha
Ze heeft t zwaar dus hoop dat dat kleine monster niet al te lang meer blijft wachten :(:)
[ img ]


Laatst bijgewerkt door Happy_Hippie op 27-03-23 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 10:11 



 
Profiel   

Mijn merrie lijkt niet echt op te schieten. Hoewel nu ik de foto's vergelijk van vorige week zondag met gisteren lijkt die uier zich toch wat meer te vullen maar het gaat erg traag.

Vorige week zondag 19/03/2023.

[ img ]

[ img ]


foto's van gisteren zondag 26 03 2023


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 10:15 



 
Profiel   

Kiki1976 Dan idd duimen dat het doorwerkt tot ong 320 dagen. Scheelt wel een boel dat er geen verdikte placenta was.

Luna2006 Dat begint er goed uit te zien bij belle.

Imani_abby Ze begint eindelijk toch een beetje een degelijke uier te krijgen. Is ze ondertussen iets rustiger snachts?

Al_zawraa Fijn dat de uier iets minder was. Maar snap idd dat je nog niet opgelucht bent.

Am_horse jij zult ook stikop zijn idd :(:) ik had ook al lang een veulen verwacht bij nigrante

Tinniie Wat een leuke uitslag en fijn dat ze blijft *\o/* blijft echt een prachtig veulen <3

Petraaken onze buur heeft ook schapen. Verbaas mij er sowieso van hoe vroeg in het jaar dat die lammeren soms. Hartje winter en er lopen lampen bij. Balen wel dat het rammetje dood was. Je merrie vult idd toch gestaag wel met de uier

Happy_hippie sneu dat ze het zo zwaar heeft :(:) het is ook ineens weer echt fris buiten vind ik dus mss vandaar dat ze rilde?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 10:17 



 
Profiel   

Wat een knapperd Tinnie! En fijn dat ze genetisch interessant voor jullie is qua kleur.

AM, wat sneu dat Nigrante al zolang onrustig is, en jij zult inmiddels ook wel gesloopt zijn! Hopelijk laat ze je niet te lang meer wachten..

Happy, sneu dat ze het zo zwaar heeft, hopelijk voor haar duurt het niet al te lang meer.
Ivm het niet/slecht hooi eten, ik heb ooit met Aziza gehad die op 10 maanden dracht ineens doodziek was, bleek vanuit haar gebit te komen (terwijl ze de maand ervoor nog behandeld was, die TA komt dus nooit meer. Had zelfs nog gevraagd of ze niet vaker moest, omdat ik haar slecht vond eten), hebben ze zonder verdoving zo goed mogelijk schoon gemaakt etc, maar echt behandelen kon pas na de dracht. Toen heeft ze de laatste 1,5 maand (ze droeg ook nog over) heel veel Senior Priores gehad en grasmix, dat at ze wel. Daarop haar toch aardig op gewicht kunnen krijgen en houden weer. Het is soms even zoeken, maar vooral genoeg geven qua hoeveelheid van ruwvoer vervangers. Senior Priores met merriebrok erdoor kreeg ze 2x daags een bak vol en 's nachts ook een bak vol met grasmix. En daarnaast uiteraard wel hooi, zodat ze kon eten wat ze wilde.

Balko schreef
Al_Zawraa kan je eigen arts dan niet gewoon de medicatie voorschrijven?


Helaas hebben ze hier bij de praktijk de AB in poedervorm niet. Dus dan wordt het sulfatrim, wat en voor het paard minder prettig is, en vooral voor de portemonnee ook :+ Metacam kan ik evt wel hier bij de praktijk halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 10:28 



 
Profiel   

Normaal zijn we iets later met de lammetjes maar dit jaar dus ook wat vroeger. Vorig jaar was het goed weer dit jaar dus niet. De grillen van de weergoden zeker?

Vorig jaar waren het allemaal rammen. Dus ergens blij dat we dit jaar toch al op zijn minst 4 ooitjes hebben en 1 ramlam. Ergens waren we opgelucht dat het dode lam een ram was en geen ooitje. Vorig jaar was het enige ooitje dood geboren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 10:30 



 
Profiel   

Nieky, dat denk ik ook ze heeft nu iniedergeval der deken terug op en trilt niet meer.

Al_Zawraa, wij hebben zover ik weet een goede laten alles doen bij dierenkliniek Visdonk in Roosendaal!
Toevallig moet ik er morgen weer heen met mijn ruin dus dan ga ik gelijk even informeren bij de DA hoe of wat ik het beste nog meer erbij kan doen.
Ze beschikt 24/7 over hooi en ik zorg dat ze zo veel mogelijk vervangers binnen krijgt al is ze wel duidelijk als ze niem meer hoeft haha.
De merriebrokken eet ze overigens wel goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 11:15 



 
Profiel   

Happy-Hippie Dat je een hele goede TA hebt wil niets zeggen. Er kan iets gebeurd zijn waardoor er nu een probleem is en waardoor ze slechter eet. Toch ook dit probleem zeker in het achterhoofd houden. Ik heb het namelijk zelf meegemaakt. Hier is de merrie ook 6 weken geleden gecontroleerd. Stond er opeens een tand los. DA gaf 2 opties: of hoogdrachtig tand eruit halen met kans dat ie afbrak en dan alsnog naar kliniek of afvijlen zodat de druk eraf is en dan eruit halen zodra veulen 4 weken oud is. Ik heb gekozen voor het laatste. Naarmate de tijd vordert begint ze weer beter te eten aan het hooi. Voer rijkelijk pulp bij met sojaschroot en heb stad en land afgezocht naar het allerfijnste hooi (structuur). Kies bewust voor hooi en geen voordroog hooi. De structuur van echt hooi zorgt dat ze het beter kunnen vermalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 12:13 



 
Profiel   

OYYO,
Dat doe ik ook zeker hoor, ga het oa ook over hebben morgen bij de kliniek of ze daarvoor even langs willen komen checken gezien ze ook vollop in der wissel periode zit nog (4jaar).
Misschien niet helemaal duidelijk gezegd waardoor het lijkt alsof ik dat niet van plan ben maar ben ik zeker wel :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 13:04 



 
Profiel   

Tinniee groot gelijk! Ik vind ze werkelijk prachtig. Ik blijf toch ook een zwak hebben voor palomino en al zeker met zo een mooie tekening. En dan nog eens dun! <3

Hier eten de merries lijkt het wel snachts ook minder hooi dan over dag. Maar ze scharrelen toch wel wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 13:18 



 
Profiel   

Happy-Hippie je kunt je eigen da vragen een recept te schrijven, zodat je de AB poeder bij een andere kliniek kunt halen. Die Sulfatrim spuiten zijn hartstikke duur...

Wel wat geboren, maar ook een aantal over tijd? vermoeiend dat wachten en slaapgebrek. Aan de andere kant, het weer is verschrikkelijk. Tinta staat veel binnen helaas, gelukkig heb ik een ruime box, maar liever had ik ze al langer buiten gehad. Mijn man heeft wel een verplaatsbare plank bij de deur gemaakt, zodat ze toch wat meer kan zien:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 16:00 



 
Profiel   

Even een vraagje, ik zie dat er precies een druppel opgedroogd bloed aan Toffee haar vulva hangt. Bel ik best onmiddellijk naar de DA?

Ik heb het nu af gekuist, om te zien of het terug komt.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 16:02 



 
Profiel   

Bellen om te overleggen kan altijd

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 16:10 



 
Profiel   

Kan ook wat mest water zijn.

Tinnii mooie uitslag. Prachtig meisje

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 16:18 



 
Profiel   

Gefeliciteerd pomski! Prachtig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 16:25 



 
Profiel   

Imani is het geen schuurwondje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 16:44 



 
Profiel   

[ img ]

Komt weer meer vaart achter 321

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 16:54 



 
Profiel   

Proficiat Pomski!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 17:05 



 
Profiel   

Hierbij wat drogere foto's.
DA is vanochtend geweest ook omdat ik vond dat Bess wat lang nabloedde.
Gaat nu gelukkig goed.

Veulentje heeft rode (bloed) ogen, volgens de DA komt dat door de bevalling maar ziet er wat sneu uit!

Haar naam is Daisy, mijn zoontje mocht dit keer de naam verzinnen!
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 17:12 



 
Profiel   

Desi_2409 schreef
Happy-Hippie je kunt je eigen da vragen een recept te schrijven, zodat je de AB poeder bij een andere kliniek kunt halen. Die Sulfatrim spuiten zijn hartstikke duur...

Wel wat geboren, maar ook een aantal over tijd? vermoeiend dat wachten en slaapgebrek. Aan de andere kant, het weer is verschrikkelijk. Tinta staat veel binnen helaas, gelukkig heb ik een ruime box, maar liever had ik ze al langer buiten gehad. Mijn man heeft wel een verplaatsbare plank bij de deur gemaakt, zodat ze toch wat meer kan zien:
[ [url=m/MxJlLk.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik denk dat je me verward met iemand anders :+
Heb het niet over spuiten oid gehad haha


Edit:
Overigens is ze ook ineens verkouden oid geworden het water loopt uit der neus -O-
Zo even tempratuur opmeten en wellicht even de dierenarts toch maar bellen, denken jullie dat wanneer ze geen koorts/ verhooging heeft ik gewoon tot morgen kan wachten (wanneer ik daar ben dat is om 14:00uur)?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 17:25 



 
Profiel   

Wat een leukerd weer Pomski. Lijkt precies hard op Lylou?

De dames vandaag
[ img ]
[ img ]

[ img ]

Tja Quinn, als je het zo beu bent, poep het er dan uit.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 17:45 



 
Profiel   

Petraaken ik snap idd dat je blij bent met de ooien. Zoveel rammen achtereen is ook best klote lijkt me.

Desi_2409 sneu he dit weer. Vind er ook helemaal niks aan. Alles is zo nat en bagger -O- we hebben al eerder veulens gehad in maart maar nu is het wel erg nat hoor. Gelukkig heb je een grote stal waarin ze zich kunnen vermaken.

Imani_abby is het geen wondje van het schuren?

Nadia2008 schiet goed op idd.

Pomski Gelukkig is alles inorde met ze. Leuke naam ook btw. Ze lijkt heel hard op dr zusjes. Wel heel grappig 3x dus een vosbonte merrie. Je zou moeten meedoen aan de loterij :D een bloedoog nog nooit van gehoord. Heb je daar toevallig een foto van?

Happy_hippie als ze geen koorts heeft, alert is en goed eet kun je gerust wachten tot morgen. Het is ook echt ineens weer koud en bagger weer. Vind het niet gek dat ze ziek worden.

Knolselder Quin dr hoofd spreekt boekdelen :') haar buik hangt ook flink laag lijkt het.


Hier is Yula 300 dagen vandaag. Nog maar 20 tot ze veilig is. Hoe snel gaat dat ineens. Ook een begin van een uiertje. Ik had dr uier schoon geveegd maar ik moet echt eens met vochtige doekjes schoonmaken :+
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]


En jessie dr uier is nog voller vandaag en dr spenen lijken wat meer naar buiten te staan. Ze is ook chagerijnig en eet minder. Zou ze dan toch eens doorzetten :roll:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 18:06 



 
Profiel   

Wat een prachtig kind pomski!! <3

Knolselder, Quinn is het echt zat inderdaad dat hoofd spreekt boekdelen _O-

misschien hier wel een veulentje vannacht banden zijn onwijs slap en beide benen vol met hars, 1 uier is een aadertje gesprongen want daar zit een klein beetje bloed bij had de da even gebeld maar dat kon geen kwaad was ook al opgedroogd

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 18:07 



 
Profiel   

Hallo allemaal , dit jaar verwachten wij 2 veulentjes van onze Amerikaanse Miniatuurpaardjes <3

[ img ]

Camille verwacht haar veulen rond 18 juli 2023 ( dit word haar vierde veulen, tot nu toe heeft ze ons al drie prachtige merrieveulens gegeven , dus ben heel benieuwd wat ze er nu van maakt , 2 van haar merrieveulens zijn nog steeds bij ons en zijn nu 3 en 5 jaar oud

haar dochter Eowyn verwacht haar veulentje rond 18 mei 2023,

dit is dus een 5 jarige dochter van Camille en zij krijgt haar eerste veulentje, dus heel spannend ( dit veulen word zowiezo bruin, of een variant erop ;) ) dus bont of splash

[ img ]

ik stap een beetje laat in het topic en zie dat er al een aantalmooie gezonde veulens geboren zijn, ik zal nog even een stukje terug kijken zodat ik iets meer op de hoogte ben. als jullie het leuk vinden om op de hoogte te blijven van de vorderingen , kun je ook mijn topic bekijken , de link staat in mijn onderschrift :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 18:35 



 
Profiel   

Ooooh, dat belooft voor misschien toch wat nieuwe veulentjes vannacht!
Spannend, ik ben benieuwd wie ze eerstvolgende mag verwachten.

Jolanda fijn dat je hier ook bent. Ik ben benieuwd wat er uit je dames gaat rollen. Ze beginnen eindelijk ookw at op te schieten qua aantal dagen.
Ga je de veulens ook amha papier geven of enkel nmprs?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 18:50 



 
Profiel   

nieky1993 schreef
Happy_hippie als ze geen koorts heeft, alert is en goed eet kun je gerust wachten tot morgen. Het is ook echt ineens weer koud en bagger weer. Vind het niet gek dat ze ziek worden.


38,2 dus zit een beetje op de grens richting verhoging maar niet schrikbarend hoog.

Ze eet en drinkt wel, eten blijft nogsteeds traag en soms paar uur nauwelijks maar ze doet t wel (niet zoals het hoort uiteraard).
Vanacht geef ik der weer een bak van die Pavo nuggets die ze dan op der gemakje op kan eten vannacht met onbeperkt hooi uiteraard.
Op de weide staat echt niks helaas dus dat is ook geen optie + die lopen ze nu meteen kapot..

Mijn ruin (die normaal de grootste kouwkleum is) die heeft nergens last van, nu vind ik t wel meevallen tot nu toe alle dagen overdag richting de 15graden geweest of hoger wel erg gek weer regen, zon, stormachtig dan weer zon en warm ga zo maar door.
Maar het zal wel een samenloop zijn met het minder eten enzo.
Dit had ik zelf ook toen ik amper at.

Succes alvast voor degene die moeten gaan waken vannacht!!
Ik heb nachtdienst dus doe vrolijk mee nachtje doorhalen haha :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 18:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 327 van de 504 [ 12597 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 324, 325, 326, 327, 328, 329, 330 ... 504  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen