[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 10:09

Ik heb een birthalarm premium. Maar tegenwoordig hebben de nieuwe lites ook al een slaapstand. Bij sommige paardjes krijgvil nog steeds vals alarm, maar zeker niet zoals vroeger. Ik vind het alarm heel fijn voor de momenten wanneer je van huis af moet. Of wanneer je denkt dat het nog niet persé zou komen, om verrassingen te proberen voorkomen. Wel in combinatie met camera.

Us2001

Berichten: 33
Geregistreerd: 23-11-17

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 10:14

Sterkte Watchnow...wat vreselijk

Greeneyez

Berichten: 38
Geregistreerd: 09-08-12
Woonplaats: In de Franse Cantal

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 10:19

Hier ook wat onrust. Gisteravond zag ik op de camera dat Jill onrustig was. Met dr staart zwiepen en steeds een soort apart helemaal uitrekken. Heb ze voor de zekerheid toch maar binnen gezet, daar ging ze gewoon weer eten en daarna liggen slapen. De staart houding lijkt ook anders dan normaal

imani_abby
Berichten: 15
Geregistreerd: 16-01-17

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 10:35

Greeneyez hoe ver is die van jou?

nieky1993

Berichten: 2086
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 10:44

Tjakka123 Ze heeft toch al een goeie uier voor 320 dagen. Eindelijk aftellen *\o/*

Knolselder die met de roze uier is idd jessie :D. Dit is jessie btw voor een beeld bij de uier te krijgen :')
Afbeelding

Watchnow ohnee ook nog een baarmoeder ontsteking ;( veel sterkte

Imani_abby benieuwd of ze idd op 1 april gaat.

Jolandje Dat is nog even wachten :=

Greeneyez doet dr uier al wat?


Hier net echo gehad en het is gelukkig geen blinde darm ontsteking *\o/* hele opluchting met al die merries :') nu maar eens naar stal om de dames te bekijken.

Fleuribelle
Berichten: 770
Geregistreerd: 01-02-09

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 10:44

WatchNow, wat een verdriet zeg. Heel veel sterkte. Hopelijk knapt Glory ook snel weer op.

Hier zit Maike op 264 dagen. Dus wij moeten nog even geduld hebben.

shadow33
Berichten: 145
Geregistreerd: 03-04-11
Woonplaats: Nijeholtpade

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 10:51

Cioccolato schreef:
Ik had tot en met vorig jaar aan het halster. Vind een singel om niet wat. Maar meerdere wegen leiden naar Rome.. ik gebruik het dit jaar voor het eerst niet meer


wat is voor jou de reden om het niet meer te gebruiken? beviel het toch niet zo?

Kimberlyxoxo

Berichten: 0
Geregistreerd: 31-08-22
Woonplaats: Pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 10:55

Afgelopen nacht om 01.15 een mooi hengst veulentje geboren. We noemen hem Timber. Moeder en zoon maken het goed
Afbeelding

Afbeelding

jennyk
Berichten: 3614
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 10:55

Nieky: gelukkig geen blindedarm ontsteking, hopelijk word de pijn ook minder dan

Vanmorgen is de dierenarts weer geweest voor controle van de placenta. De placenta was duidelijk dikker geworden en ze begint ook zucht te krijgen onder de buik. Voor nu gestart met cronyxin en regumate. Eerst maar eens kijken of ze dat in wil nemen, nu ging het goed. Cronyxin over het voer gedaan en de regumate met brood. Mw is een drama met spuitjes in de mond dus maar zo proberen. Eind volgende week weer controle en dan afhankelijk daarvan ook AB.

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 10:59

.
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 04-04-24 09:08, in het totaal 1 keer bewerkt

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 11:05

Hier doet mijn merrie niet veel. Uier vult zich niet zichtbaar. Vulva verandert toch nog niet. Banden worden niet echt slapper. Ik kan in principe nog gewoon de hele nacht doorslapen. Wel kijk ik op de camera als ik s'nachts toevallig wakker wordt omdat ik naar de wc moet en de ene keer staat ze te slapen en de andere keer is het ze aan het knabbelen van wat voordroog of stro.

nieky1993

Berichten: 2086
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 11:15

Kimberlyxoxo gefeliciteerd *\o/* lijkt een stevig veulen <3

JennyK oohnee toch placenta ontsteking ;( hopelijk is het snel wat beter en houd ze de kleine goed binnen. Hoeveel dagen was ze ook alweer?

Nobel01 Fijn dat unique het daar zo goed doet. En leuk dat je nog eens gaat fokken. Ga je de veulens houden ?

Petraaken Ze doet het dus nog lekker rustig aan

tjakka123

Berichten: 484
Geregistreerd: 21-11-20

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 11:19

nieky1993; jouw mooie vlecht heeft mij geinspireerd en vlecht haar staart nu ook zo! Ik laat alleen de onderkant los omdat ze graag mag zwiepen (iets met hormonale merrie en langslopers). Leuk om nu meer beeld te hebben van de roze tietjes haha!
Watchnow; ik lees je berichtje nu, jeetje wat vreselijk moet dit zijn voor jullie! Ik wil je heel veel kracht en sterkte toewensen, hopelijk knapt de merrie heel snel en goed op..
Fleuribelle; mooi vooruitzicht, je hoeft je zeker niet druk te maken over de kou en zo in die periode!
Kimberlyxoxo; gefeliciteerd! Wat een knap ventje. Gaat alles goed?
jennyk; jeetje dan toch echt placentitis? jouw merrie is nu rond de 250/60 dagen als ik mij goed herinner? Meeste eten regumate heel goed over het voer heen, als dat voor jou makkelijker is, kan dat ook. Ik gaf het mijn merrie (voor haar dracht) altijd door het slobbertje.
Nobel01; spannend hoor, innaaien schijnt wel het beste resultaat te geven toch?
petraaken; Heel herkenbaar, ik ook even snel spieken als ik wakker ben... Zag vannacht een muis lopen haha, vreselijk. Pak nog maar alle slaap die je kunt pakken denk ik zo!

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 11:30

.
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 04-04-24 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 11:32

Ik heb halster alarm en camera erop. Dus als ik gebeld word dan spiek ik eerst even op de camera voor ik in de haast modus schiet. Al geeft mijn merrie het heel goed aan van tevoren. Dus eigenlijk niet eens alarm nodig. Maar toch, we nemen het zekere voor het onzekere....

Watchnow wat vreselijk, 2 grote verliezen in 1 week ik hoop dat de merrie snel opknapt.... Sterkte

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 11:43

In 2020 geprobeerd met een halster alarm bij de mijne. NIet interessant bij een merrie die plat slaapt. Een week veel valse alarms gekregen en op den duur geraakte ik niet weer in slaap. Alarm er af gedaan en gewoon weer lekker ouderwets waken met de camera.

Gefeliciteerd voor degene die vannacht een veulen heeft gekregen. (Ben de naam kwijt.)
b

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 11:45

Wat gaan jullie hard hier. Spannende uiers nog steeds. De ultieme grap van deze merries, allemaal op 1 april bevallen.

Mijn leven staat ff op zijn kop, mijn ene merrie heeft toch placentitis (316 dagen drachtig) en mijn andere merrie had vanmorgen opgedroogd bloed in de staart en aan vulva. Zij is nu 318 dagen drachtig.
De dierenarts zal mijn zo terugbellen of er actie nodig is.
Fokken leuk? Nee, voor mij even niet. Hoe houden jullie allen toch de moed erin?

nieky1993

Berichten: 2086
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 11:52

Volgens mij zijn we bij jessie stilletjes aan van harsen naar druppels aan het gaan :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nicky1963 veel sterkte met je merries :(:) Hopelijk binnenkort toch 2 gezonde veulens

CharmFaith

Berichten: 894
Geregistreerd: 30-12-07
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 11:59

Balen zeg Jenny... hopelijk slaat de medicatie aan en is er volgende week geen verslechtering.

Wat vervelend nicky hopelijk komt alles goed !

Pff je hoort echt veel placentis hoor niet normaal :\

Jessie maak vaart nieky *\o/*


Bailey doet rustig aan die zit nu op 314 maar uier is nog rustig

Lizzy is aan haar verhaar periode begonnen eindelijk ze zit nu op 308 dagen maar doet nog 0,0 kwa uier maar zij verrasst ons altijd al 2 keer de bevalling gemist omdat ze geen uier en geen melk had. :roll:
Afbeelding

imani_abby
Berichten: 15
Geregistreerd: 16-01-17

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 12:04

Charmfaith en hoe ging dit dan als ze geen uier had? Gaf ze wel voldoende melk eens het veulentje er is? Ik heb momenteel een merrie die 350 dagen ver is. Maar amper iets van uier, maar maak me soms zorgen dat ze geen melk zou kunnen geven

Marjoleine89

Berichten: 1227
Geregistreerd: 15-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 12:05

Sterkte Watchnow, wat een pech voor jullie

Sterkte Nicky, ben benieuwd wat de DA adviseert.

Succes Nieky, hopelijk eindelijk een veulen

Gefeliciteerd KimberlyXOXO, de vader heeft duidelijk z’n looks afgegeven, ik verwacht ook een McLaren.

Mijne staat onder camera, en sinds 2 dagen ook birth alarm. Hoe hard ze in het begin ging, nu doet ze het rustig aan. Ze is het behoorlijk zat.
Hier lekte ze dus al vanaf dag 305 melk met een vol uier, 3 weken ongeveer en nu is het niet zo boeiend meer


Afbeelding

Nadia2008
Berichten: 12
Geregistreerd: 14-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 12:07

kinberlyxoxo Gefeliciteerd met de geboorte. Knappe hengst.

Nieky1993 gaat het nou eindelijk door zetten *\o/*

JennyK Hoop dat ze snel op knapt en de veulen binnen houdt tot ze veilig is.

Hier zitten we op dat 325, haar gedrag veranderd. Ze vraagt om aandacht, maar wanneer ze dat krijgt ook gelijk nukkig. Wel op een vriendelijke manier. Gelukkig geen pis merrie.

Haar uier kan nog wat voller, er wax dopjes zijn voor nu verdwenen.


Afbeelding




Afbeelding

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 12:15

Fokken is zo mooi als het goed gaat. Helaas maken we allemaal mee dat het soms niet goed gaat. Helaas lees ik nu ook weer verdrietige berichten. Een knuffel voor iedereen die het nodig heeft.

Bij ons moet het nog beginnen dit jaar. De eerste merrie begint er op te lijken. Uier mooi vol, tepels de goede kant op. Banden zakken weg.
Ga vandaag de singel op doen en we wachten rustig af

Greeneyez

Berichten: 38
Geregistreerd: 09-08-12
Woonplaats: In de Franse Cantal

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 12:16

kinberlyxoxo Gefeliciteerd met je knappe vent! *\o/* *\o/* *\o/*

OYYO

Berichten: 235
Geregistreerd: 30-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 12:25

Kimberlyxoxo Gefeliciteerd! *\o/*