Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 414 van de 474 [ 11843 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 411, 412, 413, 414, 415, 416, 417 ... 474  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Topic voor springpaardenfokkerij

 
Profiel   

Ik heb ook echt veel merries gehad maar vorig jaar 100% (3 stuks ) hengst
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 13:13 



 
Profiel   

voor mijn merrie ben ik opzoek naar een wat vergrotende hengst, met wat meer front, lengte en reflexen.
zelf had ik highway TN en dourkhan op het oog. ben op zich zelf ook fan van comme il faut en cornet obolensky en hun nakomelingen, weet niet of die perse passend zijn voor de merrie.
wat vinden jullie van die hengsten? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 17:12 



 
Profiel   

Highway gaat volgens mij niet vergroten of lengte geven.
Zeiden ze op de hengstenshow niet dat hij “poppetjes” durft geven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 17:22 



 
Profiel   

Comme il faut strooit hard met de maat. Heb er al hele grote van gehad maar evengoed al pony's dus als je perse wil vergroten gaat dat met hem een grote gok zijn

Van Cornet heb ik nog geen kleintjes gezien. Die durft ze dan wel weer heel groot geven, de laatste cornet die ik gehad heb was 1m76 groot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 17:27 



 
Profiel   

niet gehoord, maar kan maar zo gezegd zijn! ben bang dat dat dan geen goede keuze is. het is zelf echt een compacte merrie.

cornet direct gebruiken vind ik een beetje een prijzige gok, aangezien het haar eerste veulen zou zijn.
pegase van t ruytershof vind ik ook een gave nakomeling van comme il faut. hij fokt geloof ik alleen niet perse groot..

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 17:47 



 
Profiel   

Ik ken zelf alleen maar kleine, bolle, poppetjes van Highway. Wel met fijne karakters.

Dourkhan voldoet wel aan je eisen denk ik. Ik heb zelf een indirecte Cornet, is niet de grootste maar een mooie 165. Toevallig zag ik bij een veiling een D pony van Cornet voorbij komen, uit een Baloubet merrie. Maar verder ken ik persoonlijk geen (te) kleine Cornet’s. Comme Il Faut is een Cornet nakomeling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 19:03 



 
Profiel   

comme il faut is wel echt klein zelf maar fokt niet perse verkleinend. Toch als je niet weet wat de merrie vererft, zou ik die niet meteen gebruiken.

Highway met Eldorado en Chellano erachter fokt vrij zeker niet vergrotend, tenzij dit dus uit je eigen merrie komt.

Wil je perse Cornet of Comme il Faut bloed?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 19:23 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie antwoorden! highway valt dan helaas af

En nee hoor! Hoeft niet perse cornet achter te zitten. Vind het over het algemeen wel aansprekende paarden, maar zoek echt iets wat bij mijn paard past. Mag ook totaal ander bloed zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 20:37 



 
Profiel   

Van Cornet zijn ze ook niet altijd even braaf :+
En met Comme il faut is de maat een gok (idd van heel groot tot pony's), maar ik meen me uit dit topic ook nog te herinneren dat het fundament ook wel een aandachtspunt is. Ik vind Comthago een fijne Comme il faut zoon, maar die lijkt ze ook wat beknopt/ponyachtig te geven.

Van Pommerol de muze heb ik inmiddels de eerste nakomelingen onder het zadel gezien, die lijken wel maat te hebben icm front en reflexen. Maar dan zit je natuurlijk wel in heel ander bloed dan Comme il faut/Cornet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 21:05 



 
Profiel   

Voor mijn merrie met vergelijkbare bouw heb ik Tattoo h&db gekozen. Zit ook comme il faut in, maar ook Kannan.
De hengst zelf heeft maat en lengte genoeg en Kannan zelf fokt volgens mij wel vergrotend. Is wel een jonge hengst dus nog afwachten hoe hij fokt.
Weet niet wat je budget is, maar Ermitage kalone een optie ? Of zijn zoon Sunday Jm ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 21:13 



 
Profiel   

Die is interessant gefokt zeg! Kende de hengst niet, maar daarin komen veel topgenen samen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 21:27 



 
Profiel   

tattoo is een leuke hengst! Had ik ook al langs zien komen. maar zoek denk ik toch een bewezen hengst.
Pommerol de muze zal ik is opzoeken :)

Heb niet echt een budget.. liever een goede en bewezen

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 21:57 



 
Profiel   

Ik gooi Pegase vh Ruytershof nog ff in de groep. Lijkt flink te stempelen, geeft maat, atletische types en vermogen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 00:07 



 
Profiel   

Wij hebben al 3 keer Pegase gebruikt en super uitgepakt! Moederlijn is ook top!
We hebben ook 2 Comtago’s en dat zijn zeker geen pony’s …

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 13:20 



 
Profiel   

Op wat voor merries heb je Comthago gebruikt?

Iemand naar VDL?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 13:50 



 
Profiel   

Hier online vdl :+
Achteraf met dit slechte weer had ik er best heen gekund, maar goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 14:19 



 
Profiel   

Online VDL

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 17:20 



 
Profiel   

Ik was er wel maar voor mij was het geluid echt slecht te verstaan met name bij de springhengsten. De dressuurhengsten werden door iemand anders gepresenteerd en dat was iets beter.

Mooie paarden gezien maar verstond er dus weinig van helaas. Ik vond Unedo en Zinelord erg knap. Heb niet alles gezien omdat ik eerder vertrokken ben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 18:43 



 
Profiel   

Ik was ook bij VDL. Ik zat achterin en was goed te verstaan, alleen ik zag weinig.. mensen stonden er constant voor. En enorm veel kinderen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 22:04 



 
Profiel   

Ik was van plan om online te kijken, maar het werd nogal druk op de IC.
Heb uit het werk de twee jonkies bij de kliniek ernaast opgehaald, toen was het ook een hele tour om bij de VDL te komen met al het vertrekkende verkeer :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 22:45 



 
Profiel   

Willemiens schreef
Ik was ook bij VDL. Ik zat achterin en was goed te verstaan, alleen ik zag weinig.. mensen stonden er constant voor. En enorm veel kinderen :o


Ik had goed zicht maar denk dat de box die aan onze kant stond dan misschien niet goed stond. Veel rennende, kruipende kinderen idd overal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 23:11 



 
Profiel   

Maatje_m schreef
Bedankt voor jullie antwoorden! highway valt dan helaas af

En nee hoor! Hoeft niet perse cornet achter te zitten. Vind het over het algemeen wel aansprekende paarden, maar zoek echt iets wat bij mijn paard past. Mag ook totaal ander bloed zijn.


Wat spreekt je erin aan dan?

Zou Ansighn de Lis misschien wat zijn? Is een jonge hengst die bij Zangersheide staat.

Of Iron Man vd Padenborne, die kan wel bloed en maat/ lengte geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 19:02 



 
Profiel   

gomir schreef
Ik was van plan om online te kijken, maar het werd nogal druk op de IC.
Heb uit het werk de twee jonkies bij de kliniek ernaast opgehaald, toen was het ook een hele tour om bij de VDL te komen met al het vertrekkende verkeer :+


Dat was zeker een uitdaging met al het vertrekkende verkeer! Het was druk zat! maar goed geregeld met de busjes want op het land parkeren was geen optie na al die regen.

Prima show weer en goed te verstaan. Oké je moest wel mazzel hebben met waar je zat of stond. Sommige boxen hadden ruis. Sommige hengsten heb ik al zo vaak gezien dat het niet meer bijzonder is. Desondanks enkele vielen mij onder het zadel erg tegen en andere juist weer heel positief. De oudjes waren goed fit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 09:40 



 
Profiel   

Welke vielen je tegen en welke vond je positief?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 09:41 



 
Profiel   

Cioccolato schreef
Welke vielen je tegen en welke vond je positief?


De jonge donkere vos. New Pleasure paar keer nu gevolgd en ook paar keer in het parcours gezien. Weet niet wat het is maar onder het zadel vind ik hem steeds minder interessant. Maximus liet zich goed zien! lijkt wel wat erin te hebben. De 2 stakkato gold zonen enige puntje stargos zijn sabelbenige achterbeen. De jonge Conthargos U nog iets wel interessant en Zinelord mooi type! De zoon van Inaico constant paard. Mindset ES is geen verkeerde investering van VDL.
Zijn nog wel een paar waarvan ik denk ja prima paarden en fokken niet verkeerd maar past niet bij mijn merries ;) keuze is reuze!



Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 04-04-23 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Puntjes in namen

Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 09:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 414 van de 474 [ 11843 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 411, 412, 413, 414, 415, 416, 417 ... 474  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen