Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 62 van de 88 [ 2196 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 88  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

2021 veulens foto en kletstopic

 
Profiel   

Leuk om te zien hoe ze allemaal ontwikkelen bizar he hoe snel het is gegaan weet nog als de dag van gisteren toen ze nog klein waren heerlijk :j

April 2 en voelt zich al echt man (nog zonder klokkenspel) :=
Reitse

[ img ]


[ img ]


Quick in maart 2 lekker al beetje grondwerk aan doen hij pakt alles zo snel op en is heel slim <3

[ img ]

En lekker oefenen ze vliegen erin als er maar eten is :Y)
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-23 22:10 



 
Profiel   

[ img ]
Deze dame wordt in mei 2. Helaas binnen kort een verhuizing omdat ze haar niet meer kunnen combineren met een ander paard ze is de enige merrie hier en de rest allemaal hengsten en ruinen met nog hengsten gedrag. Het ging tot nu toe goed met een ruin maar dat is nu omgeslagen nu ze weer vaker hengstig is. Dus 1 april verhuisd ze naar een stal met meer merries en meer mogelijkheden om wat grondwerk te gaan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-23 23:57 



 
Profiel   

Die van mij wordt pas in juni 2.
Zodra het weer het toelaat gaan de ballen er af, en dan van het zomer lekker beginnen met grondwerk <3


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 08:23 



 
Profiel   

Ik meld me even bij dit topic want het is het eerste wat ik voor de 2021 jaargang kon vinden. Ik heb niet bijster veel foto’s alleen… :D

Dit is mijn R merrietje. Ze staat nu nog bij de fokker en ik heb haar afgelopen najaar daar gekocht. Binnenkort ga ik haar ophalen wat meer richting huis, zodat ik haar iets meer in de hand kan hebben. Ze heeft namelijk nog niet zo veel meegemaakt in haar leven en is een beetje rillerig.

Geen idee hoe groot ze nu is. Ik vond haar niet heel groot ogen laatste keer dat ik er was. Moeder was 1.60 en vader 1.74 Ze wordt in Juli pas officieel 2.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 20:20 



 
Profiel   

Welkom wat een leuke

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 21:54 



 
Profiel   

Zit even te bladeren door het topic en geloof dat de bontjes wel goed vertegenwoordigd zijn hier :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 23:08 



 
Profiel   

Arthur wordt in juni pas 2 maar ik vind hem echt nog heel jeugdig en ook nog klein. Hopelijk schiet hij de hoogte in binnenkort. De laatste maanden stagneert de groei.
[ img ]

Dit weekend wil ik weer een groot wandelrondje plannen. In het voorjaar wil ik hem mee nemen maar een bloesem locatie en daar moeten we toch een stukje voor lopen :D en langs heel veel verschillende paarden. Meteen zijn hengstengedrag en focus op mij oefenen dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 23:16 



 
Profiel   

Ik volg jullie nu al een tijdje en ik dacht ik ga mezelf ook eens melden met mijn bijna 2 jarige hengst. Want.. de tijd gaat idd veel te hard!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-23 01:12 



 
Profiel   

Ja eind april wordt die van mij ook weeral 2. Eindelijk is ze over 1m40 haha. Dus daar was ik alvast toch blij om. De fotoshoot staat al gepland voor april! Dan kan ik hopelijk nog een paar leuke kiekjes krijgen met mijn ouder paard. Leuke herinneringen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-23 10:12 



 
Profiel   

Even weer de verplichte sneeuw foto's gemaakt, dus; Lente, kom maar op!


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-23 10:48 



 
Profiel   

Sommige zijn echt al hele paarden zeg!

Flyt is van eind Augustus, dus die heeft nog even te gaan voro hij twee is. Weer een flinke groeispurt op het moment!


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-23 14:36 



 
Profiel   

@Gizbennie hey! Nog een bontje!!

En wat een enorme mooie sneeuw foto’s zeg!!

Ik was van de week bij mijn puppy in Friesland, ze staat er niet echt op haar charmantst bij haha. Harig en wat schralig en met haar 20 maanden niet op haar knaptst. Heb haar op 1.59 gemeten trouwens, wat volgens mij aardig op schema is voor KWPN van 20 maanden.

[ img ]

Ze is geënt en gewormd en eind April ga ik haar dichter naar huis verhuizen.

Zit een beetje in mijn maag over hoe het met de trailer gast aangezien ze niet zo veel kent (onder andere niet bekend met vast staan). Heb dus een Ifor Williams gehuurd met bovendeurtjes en vooruitloop. Weet niet of het slimmer is om haar helemaal niet vast te zetten of juist zo ingeklemd mogelijk. Iemand suggesties?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-23 17:59 



 
Profiel   

Gewoon tussen het schot en vastzetten aan twee kanten. Niet te lang zetten en gewoon gelijk gaan rijden. Niet stoppen onderweg en gaan.

Mijn ervaring is dat ze leren dat ze om kunnen keren dat je daar last van blijft houden. Ik heb Amy gelukkig bij huis en oefen vaak even met dr als ie achter de auto hangt.

Kan alleen laden en lossen met dr
[ img ]
[ img ]

En ze is nog steeds zo eigenwijs als ze eerst was :+

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-23 18:25 



 
Profiel   

Als ze het vaststaan goed kennen, zou ik hem gewoon vastzetten hoor. Doen wij hier met de veulens ook zodra ze kunnen vaststaan, ook voor langere afstanden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-23 19:05 



 
Profiel   

Ze kent het vast staan ook helemaal nog niet :=

Maar mijn gevoel zegt ook opladen en dan rijden en niet meer stoppen…

Ik heb er geen twijfel over dat ze het wel gewoon gaat leren hoor, maar nu kent ze gewoon nog niks. Ook een beetje de reden dat ik haar met nog geen 2 al op ga halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-23 19:09 



 
Profiel   

Gister een lekker blokje om geweest.
[ img ]

Flyt ziet er ongeveer zo uit als Chi heb ik het idee. Ondanks dat hij jonger is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 11:24 



 
Profiel   

Wauw wat een leukerds allemaal! Mag ik me ook hier melden?

Ace is een Spanjaard, inmiddels ruin, en ik heb hem in september 2021 gekocht als 6 maanden oud veulen. Deze maand is hij dus ook alweer 2 en jeetje wat vliegt de tijd :D

Hier was hij net een weekje bij mij:
[ img ]

En deze foto is van afgelopen december. (ik maak niet zoveel foto's :+) Naast z'n grote kleine 'broertje' Ozzy, die alweer 4 wordt deze lente.
[ img ]

Ik denk dat Ace inmiddels de 1.50m al voorbij is! Maar hij is nog altijd Mr. Wijdbeens met een guitig koppie <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 11:42 



 
Profiel   

Manic ik vervoer ze gewoon los als ze het vaststaan nog niet kennen. Nooit problemen mee gehad om ze later wel vast te zetten. Maar je trailer moet er natuurlijk wel op berekend zijn om ze zo te kunnen vervoeren.

Ik zou dr los meenemen en dan thuis gaan oefenen met vastzetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 18:29 



 
Profiel   

manic schreef
@Gizbennie hey! Nog een bontje!!

En wat een enorme mooie sneeuw foto’s zeg!!

Ik was van de week bij mijn puppy in Friesland, ze staat er niet echt op haar charmantst bij haha. Harig en wat schralig en met haar 20 maanden niet op haar knaptst. Heb haar op 1.59 gemeten trouwens, wat volgens mij aardig op schema is voor KWPN van 20 maanden.

[ [url=m/LscJ2E.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze is geënt en gewormd en eind April ga ik haar dichter naar huis verhuizen.

Zit een beetje in mijn maag over hoe het met de trailer gast aangezien ze niet zo veel kent (onder andere niet bekend met vast staan). Heb dus een Ifor Williams gehuurd met bovendeurtjes en vooruitloop. Weet niet of het slimmer is om haar helemaal niet vast te zetten of juist zo ingeklemd mogelijk. Iemand suggesties?


Ik heb eind januari mn merrie terug gehaald, kende ook de trailer niet in dr eentje, wel met moeder samen.
Vast staan ook niet
Ik durfde het niet aan met een trailer aangezien ik jaren geleden een ongeluk heb gehad met een 2 jarige uitladen die t niet kende

Dus ik heb een professional met een vrachtwagen haar laten vervoeren, schot er uit in t midden en los.
Dit ging super goed.

Het trailer laden pak ik rustig aan op nu ze weer in de buurt staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 18:50 



 
Profiel   

Arme Replay wou even zeggen dat zijn eten op was

[ img ]

(Overigens heeft hij nog een hooinet op stal hoor, dus hij staat niet echt zonder :x )

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 08:38 



 
Profiel   

[ img ]
Vandaag mijn dame verhuisd wat deed ze het goed liep vrij snel de trailer op. Gelukkig was het maar 5 minuutjes rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 18:44 



 
Profiel   

Wat fijn Tundra!

Het voorjaar is in aantocht, en de aliens blijven maar proberen om Replay te ontvoeren :x

(Dit is overigens vanuit stilstand, ben echt bang voor wat ie kan als hij wat momentum heeft )


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 09:27 



 
Profiel   

@Tundra wat fijn dat het goed ging! Die van mij gaat eind april verhuizen en ik vind het best spannend. Ze ziet er ook top uit! Daar is die van mij maar een scharminkeltje bij.

En Replay heeft alvast wat onzichtbare hindernissen gevonden :D

Ik heb wel echt zin om met mijn uk “aan de gang” te gaan. Winterhaar eraf, misschien wat aanvullend bijvoeren en hopelijk van de zomer nog een lekker groeispurt

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 10:23 



 
Profiel   

@manic ik was ook heel erg zenuwachtig maar gelukkig ging alles goed. vind een verhuizing toch altijd een dingetje hopelijk kunnen we hier nog jaren met plezier staan. Ze lijkt al goed op haar gemak te zijn. Ja ze is een flinke dame en ook al vrij volwassen voor haar leeftijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 13:06 



 
Profiel   

Fijn dat t goed is gegaan, ik snap goed dat je t spannend vond, had ik ook.
Hele opluchting dan als ze weer veilig aangekomen zijn.

Haha wat een sprongen van replay, hopelijk gaat ie dat onder t zadel nooit doen zo :=

Solana staat inmiddels alweer 2 maanden dichter bij huis, ze doet t goed, iets te goed want ze is best een beetje chubby geworden :=
Het valt me wel op hoe ze ineens echt paard aan t worden is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 14:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 62 van de 88 [ 2196 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 88  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen