[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jennyk
Berichten: 3615
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 20:57

Nieky: kegelt ze meestal van te voren? Banden zijn idd slap!

Daphara: wat goed dat jullie zo snel gereageerd hebben! Nu lijkt het goed te komen!

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 21:13

Daphara fijn dat het goed gaat met Pleun d´r veulen. Maar poeh echt wel een onwijs heftige periode.
Maar wat een vechtertje

moner zo dan, echt wel een flinke.
Dat moeders dat goed vind, wauw. Bo had dat echt niet goed gevonden haha

jolandje wat een heerlijk plaatje alles bij elkaar <3

Libera oh ze heeft al een flink uier, hopelijk bevalt ze niet veel te vroeg

Setteli fijn dat het allemaal goed gegaan is langs de weg naar de weide.
In ieder geval gras genoeg

nieky1993 die schiet ook al lekker op qua uier. Gelukkig al wel veilig

jennyk fijn dat Picture stabiel is. De dagen moeten voor jouw echt voorbij kruipen :(:)

Bo gaf vanavond aan dat ze na het eten niet meer op stal wilde blijven. Dat we er waren was het prima totdat we weg gingen. Hinneken, rondjes lopen dat we terug kwamen nog harder hinneken. Dus dr maar weer buiten gezet bij de rest.
Was voor de rest even raar dat ze weer terug kwamen, maar was binnen 2 tellen ook weer goed.

Vanmorgen nog een paar foto's gemaakt op de weide.

Afbeelding

Afbeelding
Met precisie tussen 2 draden door om te snacken van het riet haha
Afbeelding

Afbeelding

Jet

Berichten: 11992
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 21:47

Daphara, wat fijn om te lezen dat het nu zo goed gaat met de kleine!

Moner, die moedermerrie van jou is wel erg lief voor de shet! Femke zou de shet hebben opgegeten volgens mij. Er staat sinds een paar dagen een ruinengroepje inde wei naast haar, er zit een sloot tussen van een meter of 3-4. In het begin werd ze mega hengstig van één van de ruinen, maar ondanks dat vloog ze toch steeds met haar oren plat in haar nek en haar mond wagenwijd opengesperd op hem af! En dat doet ze nu nog steeds als hij aan de andere kant van de sloot bij haar in de buurt staat...

Kiki, Fem staat vannacht ook voor het eerst buiten met Fleur. We hadden het idee dat het nu wel kon qua weer.

Kabayo

Berichten: 13948
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 22:19

Daphara wat een heftig verhaal. Wat hebben jullie super gehandeld en wat is het een vechtertje!

Inge wow... geen woorden voor. Wat heeft ze ingeleverd... Ik zou haar lekker snel naar huis halen. Goh, gaat aan mijn hart :(:)


Lijst veilige merries
Kleine pony's 300 dagen, grote pony's & paarden 320 dagen
Moner - Gateau - 316
Janinevv - Goldy - 318
Kendra - Cherie - 320
Nieky1993 - Bonnie - 320
Moner - Walske - 321
Myrthee_ - Illustrade VKH - 323
EllyC - Mellaer's Wamailin M - 327
Balko - Diva - 329
Zerena - Peppa - 330
Imani_abby - Ollie - 331
Kathleen_vW - Deja - 331
Moner - Sterre - 336
MarryAnneR - Phoebe - 336
Astrea - Silvia - 337
Anoushka - Brooke - 339
Baudyh - Cassio - 339
Evelien_MG - On Top - 342
Corinadrenth - Moravita's Coloratura - 346
Moner - Libby - 351
Fokfanaat - Zolexa - 352
Shadow33 - Voraya - 358
Marjoleine89 - Zsa Zsa - 402

Gimmick11

Berichten: 1098
Geregistreerd: 29-07-08

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 22:23

Oh wat erg Inge! Die foto’s, hartverscheurend.
Ik snap ook dat je denkt; wat hebben we haar aangedaan….
Maar nu ben je al zover, dus nu moet je ook door, anders het het voor niets geweest allemaal.
Dat denk ik in ieder geval.
En mocht het toch niet lukken, niemand kan je ooit verwijten dat je er niet alles, maar dan ook alles, aan gedaan hebt.

Hopelijk is ze gauw thuis en kan het echte herstellen beginnen. Een koelift is wel een idee inderdaad!

veronique56

Berichten: 82
Geregistreerd: 14-10-05

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 23:40

Inge, mijn reactie is hetzelfde als de rest. Zo snel mogelijk naar huis en gras opbouwen. Veel wandelen en lekker borstelen. Wat heeft ze veel moeten doorstaan, pfff wat een vechter is ze toch.

Daphara, mooi dat je het verhaal zo wilt delen met ons. Je ventje heeft heel veel geluk gehad. Nu lekker genieten van de spruit.

Jolandje, heerlijk zo in de schaduw van de boom. En dat teveel aan gras herken ik. Chacha en Sterre (naam van het veulen) zijn ook dikwijls zoek in het hoge gras.

Moner, zoals anderen ook al zeggen. Wat een brave merrie heb je met veulen aan de voet. Mijne beschermt haar veulen tegen de grote paarden als de beste.

Libera, die is weer een les wijzer geworden langs de weg en met de stroomdraad. Lekker in het gras is het beste voor ze.

Livera en Jenny, spannend de laatste loodjes in. Zeker in het geval van Picture.

Kiki en Jet, Fijn dag en nacht op het land. Dat kan met deze temperaturen idd prima. Goed dat Bo het zo aangaf dat ze niet meer op stal wilde, daar waar ze het eerst wel fijn vond.

BusyMissy

Berichten: 976
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Midden Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 01:06

Begrijp dat dit schrikken was Inge, maar wat een stoere en sterke merrie heb je dat ze hier allemaal doorheen gekomen is. Wat zul je trots op haar zijn. Straks lekker naar huis inderdaad, dan kan ze beetje bij beetje weer aansterken op haar vertrouwde plek.

Wat een verhaal Daphara en wat tof dat hij nu door de kritieke fase heen is. Wat een opluchting moet dat zijn voor jullie.

Ik werd vanochtend gebeld door mijn dochter dat haar merrie begonnen was met de bevalling. Door wegwerkzaamheden moest ik omrijden naar haar huis dus ik verwachtte te laat te zijn, dat was ik dus niet. Bleek een redbag die ze net open hadden gemaakt maar het veulen lag flink klem met de schouders.
Op een gegeven moment voorbenen en hoofd eruit, zat het weer vast. Bleek dat het veulen de navelstreng tussen zijn voorbenen had, dus die kon gewoon niet eruit, vandaar dat waarschijnlijk ook de redbag ontstaan is.
Op het moment dat ik het beentje over de navelstreng probeerde te krijgen brak deze en als een tuinslang sproeide die ons allemaal onder het bloed. We hadden zo in een horrorfilm kunnen spelen. Gelukkig kwam het veulen er daarna wel vlot uit en alles is nu goed. Drinkt, poept, slaapt, het is een vlotte tante.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

EllyC

Berichten: 8123
Geregistreerd: 18-12-07

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 02:30

Jemig, moest wel ff lachen om je verhaal, maar wat goed datjullie er bij waren.

Cynthia82

Berichten: 9305
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 07:23

Hahahaha! Die foto!
Dat maakt zo’n spannende bevalling nog een beetje grappig.
Wat fijn dat het goed is gekomen. Gefeliciteerd *\o/*

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 07:31

Gefeliciteerd met je veulen.
Sorry maar ik moest er stiekem ook om lachen. Gelukkig allemaal goed gekomen

stal_HD
Berichten: 3089
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 08:38

Busy Missy Gefeliciteerd. Wat een geluk dat je erbij was. Nu weet je ook hoe het voelt als je besproeid wordt. Hihihi.
Deze had ook een engeltje bij zich jeetje.

Ik lees allemaal braaf mee, maar kan momenteel weinig onthouden. Echt gek. Ben ook erg moe en weet niet hoe dat komt. Of het is de ontlading van mijn afstuderen en nu ook chiropractor behandelingen. Daar zal mijn lichaam ook wel veel energie in stoppen..

BusyMissy

Berichten: 976
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Midden Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 08:39

Bedankt voor de felicitaties! Wij kregen ook de slappe lach hoor toen alles klaar was en we elkaar aankeken. Maar echt heel fijn dat we erbij waren inderdaad, dit was zonder hulp niet goed afgelopen.

Kabayo

Berichten: 13948
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 08:56

Gefeliciteerd BusyMissy! Wat een geluk dat jullie er bij waren. Die foto :+

Lijst veilige merries
Kleine pony's 300 dagen, grote pony's & paarden 320 dagen
Moner - Gateau - 317
Janinevv - Goldy - 319
Kendra - Cherie - 321
Nieky1993 - Bonnie - 321
Moner - Walske - 322
Myrthee_ - Illustrade VKH - 324
EllyC - Mellaer's Wamailin M - 328
Balko - Diva - 330
Zerena - Peppa - 331
Imani_abby - Ollie - 332
Kathleen_vW - Deja - 332
Moner - Sterre - 337
MarryAnneR - Phoebe - 337
Astrea - Silvia - 338
Anoushka - Brooke - 340
Baudyh - Cassio - 340
Evelien_MG - On Top - 343
Corinadrenth - Moravita's Coloratura - 347
Moner - Libby - 352
Fokfanaat - Zolexa - 353
Shadow33 - Voraya - 359
Marjoleine89 - Zsa Zsa - 403

Balko

Berichten: 1137
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 08:59

Busy, fijn dat jullie erbij waren zeg!
Die bloeddouche heb je er voor over als ze er gezond uit komen!
Gefeliciteerd!

Inge, ik denk dat je merrie heel snel weer zelf in de benen kan komen als ze thuis is, zelf lekker kan ontspannen en gaat eten! Ik zou er niet vanuit gaan dat je haar dagelijks in de benen hoeft te krijgen.

YvonneV
Berichten: 8777
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 09:06

Inge is er een mogelijkheid om 1 van je andere paarden in de box naast haar te zetten zodat ze dan misschien beter gaat eten en sneller aansterkt en sterk genoeg wordt om te vervoeren?

Zou het niet zo zijn dat als ze sterk genoeg is om te vervoeren dat ze dan ook zelf weer in de benen kan komen?

Edit: Ik zie net dat de tussenwanden helemaal dicht zijn en ze dus geen contact met de buren kan hebben
Laatst bijgewerkt door YvonneV op 29-05-23 09:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Zerena

Berichten: 3887
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 09:06

Balko schreef:
Inge, ik denk dat je merrie heel snel weer zelf in de benen kan komen als ze thuis is, zelf lekker kan ontspannen en gaat eten! Ik zou er niet vanuit gaan dat je haar dagelijks in de benen hoeft te krijgen.


Dat denk ik ook Balko.

Busymissy gefeliciteerd!! Echt goed dat jullie erbij waren.

shadow33
Berichten: 147
Geregistreerd: 03-04-11
Woonplaats: Nijeholtpade

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 09:11

Gefeliciteerd busymissy!

Voraya harst nog steeds. Staat ook vaak in de plashouding zonder dat er iets komt..
De hars is nog steeds een beetje doorzichtig, maar blijf hopen dat ze het er vandaag of vannacht eruit gooit.
Afbeelding

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 09:51

Gefeliciteerd

Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 09:54

BusyMissy, gefeliciteerd!!
Gelukkig goed gegaan, en inderdaad goed dat jullie er bij waren.

Gimmick11

Berichten: 1098
Geregistreerd: 29-07-08

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 10:20

Busymissy, wat een horror ;)
Maar gelukkig dat jullie er bij waren, zo zie je maar weer!

jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 10:21

goedemorgen allemaal , busymissy wat een geluk dat jullie er bij waren zeg, vind zo'n red bag heel eng ,maar alles is nu goed en gefeliciteerd met het prachtige veulentje *\o/*

shadow ik hoop dat het er vandaag lekker uitplopt, mooi overdag :)

Mathilda jij moet eens een keer rustig aan gaan doen hoor, al die spanning en dat geploeter, nu relaxen ;)


daphara fijn dat het nu beter gaat met je kleintje

veronique hoe groot is chacha ?
onze kleine boef krijgt tandjes haha

Afbeelding

Ennasil92

Berichten: 1582
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: Eck En Wiel

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 10:25

@Inge,
Jeetje wat ziet ze eruit, ik hoop dat jullie snel de perfecte oplossing hebben en ze snel opknapt nu ze weer naar huis mag, maar dat moet helemaal goedkomen.

@Daphara,
Wat een verhaal, heel mooi dat je dit met ons wilt delen en dat ze deden kritieke fase achter de rug heeft

@BusyMissy,
Jeetje je kan zeker zo een horror film in of een bloederige actie film :')
Fijn dat het een goede afloop had en het veulen het goed doet. Gefeliciteerd

Fleuribelle
Berichten: 771
Geregistreerd: 01-02-09

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 10:27

BussyMissy, gefeliciteerd, gelukkig dat jullie erbij waren en konden ingrijpen.

AM_Horses

Berichten: 2613
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 11:36

Fleuribelle. Gefeliciteerd. Gelukkig waren jullie erbij en konden jullie ingrijpen. Oeps, jullie komen zo uit een horror movie :=

Inge. Heel heftig en begrijp ook echt je gevoelens hierbij. Heb je hier goed aan gedaan? De merrie heeft gevochten, en leeft nog. Ik denk dat dit uiteindelijk echt wel het gevoel gaat geven dat je er goed aan hebt gedaan. Jullie hebben echt alles op alles gezet om haar te redden. Echt respect hiervoor :knuffel: ik denk dat je zelf heel goed kan inschatten wat het beste is voor haar. Als ze sterk genoeg is, lekker naar huis.

Daphara. Wat een verhaal en super ingegrepen. Heel fijn dat het de goede kant op gaat

Hier groeien de veulens heel hard. Ondertussen laten de moeders ze meer los en zijn de veulens echt al met elkaar bezig. Echt genieten! Kan je naar blijven kijken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nieky1993

Berichten: 2086
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 12:25

JennyK bonny doet normaal alles volgens het boekje kwa voor bereiding. Dus harsen, Ph dalen, melk lekken en bevallen. Meestal vanaf harsen 2-3 dagen tot bevallen.

Kiki1976 Fijn dat Bo zelf aangeeft als ze er klaar voor is om in de kudde te blijven. King is echt een super knapperd. Heb je hem al wat zien draven ofzo eigenlijk? Ben benieuwd hoe zijn bewegingen zijn.

Bussymissy jeetje dat is wel even schrikken zo een bevalling. Maar achteraf kun je stiekem wel ermee lachen idd als alles goed gaat :+ knap veulentje *\o/* <3 wordt ze ook schimmel?

Stal_hd begrijpelijk dan dat je te moe bent hoor :(:) hier hetzelfde met mijn verloofde. Die doet naast het werk een opleiding en heeft 10 juni de deadline van zijn groepswerk. Die zit ook zo onder spanning en stress. En dat doet zeer zeker wat met je lichaam.

shadow33 Dat zijn toch flinke harsjes idd. Wat doet de ph nog?

Jolandje hij kijkt ook zeer ondeugend op de foto :D

Am_horse jeeeetjjeee wat worden ze al groot zeg en zo volwassen lijkt wel. Jolie blijft mijn favorietje <3 de merries zien er ook top uit.

Net checkup bij bonny. Hangt al harsjes links. De ph is nog niet gedaald maar melk wel al een stuk dikker en plakkerig. Dus benieuwd of ze nog daalt vandaag/morgen. Zou mij niks verbazen als ze voor het weekend nog gaat :+
Afbeelding