Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 6 [ 135 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Grasmaaier verwacht mei 2023

 
Profiel   

Aaaah gefeliciteerd!! Wat een knap poppetje <3 heel benieuwd naar het koppie!
Moeders heeft een mooie dag uitgekozen :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-23 10:52 



 
Profiel   

Merrie!!
[ img ]

[ img ]

[ img ]

En omdat iedere keer dat ik dacht dat het al kwam ik het idee had het gejinxt te hebben... Heb ik dit meisje de naam Jinx gegeven! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-23 11:18 



 
Profiel   

Ze is prachtig <3 <3 Leuke naam ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-23 12:08 



 
Profiel   

Gefeliciteerd prachtig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-23 12:10 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Jayney <3
Wat een knapperd

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-23 12:18 



 
Profiel   

Ah leuk! Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-23 12:47 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-23 14:12 



 
Profiel   

Gefeliciteerd, leuke naam

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-23 14:20 



 
Profiel   

Gefeliciteerd <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-23 20:07 



 
Profiel   

Gefeliciteerd *\o/*

Wat een dotje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-23 21:50 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-23 04:50 



 
Profiel   

Dank jullie wel voor de felicitaties, ik zal morgen als ik achter de computer zit even update typen over de bevalling zelf en wat filmpjes uploaden.

Dierenarts was gisteren geweest alles okay nageboorte was compleet. Vandaag weer langs want gisteren was nog te vroeg voor antistof test, maar ook dat helemaal in orde! Ofwel gewoon een super gezond veulen *\o/* <3 vandaag wel al aardig wat regen moeten trotseren maar ze ging wel gewoon slapen ook en leek er niet door gehinderd. Vanavond was ze alweer helemaal opgedroogd.

Laura is echt heel lief en trots met haar knappe dochter Jinx <3

Even foto's erbij van gisteren gemaakt door Jennifer (Calanddra op bokt)


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-23 22:02 



 
Profiel   

Ooooh haar staartje is helemaal zwart of niet? Dat vind ik altijd zo mooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-23 22:07 



 
Profiel   

Mooi getekend veulen. Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-23 22:38 



 
Profiel   

Prachtig wat een heerlijk blij veulen en trotse mama.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-23 22:44 



 
Profiel   

Wat een prachtig meisje <3 Mooie bles ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-23 22:51 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! Ze is ontzettend knap!! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-23 00:26 



 
Profiel   

Jennifer heeft weer mooie foto´s gemaakt van je mooie dametje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-23 06:23 



 
Profiel   

gefeliciteerd, fijn dal alles goed gegaan is, hopenlijk doet ze haar naam geen eer aan en beleef je alleen maar mooie tijden met haar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-23 07:17 



 
Profiel   

Grote update (bij voorbaat sorry voor alle videos haha)

Woensdag ochtend was Laura was onrustig en in gedrag aan veranderen, uier deed niet veel. Wel begon ik vertrouwen te krijgen dat het binnen 48 uur geboren zou worden. Woensdag avond hier nog een uier update geplaatst weinig verandering. Gedrag was wel aan veranderen, de nacht veel op de camera gekeken. Ze had steeds super korte eet periodes echt maar minuutjes en dan weer verplaatsen. Met rusten veel van been wisselen. Toch volgehouden tot de ochtend. Donderdag ochtend 4 mei Ik ben om 7 uur die kant op gegaan en klusjes op de wei gaan doen. Heb Laura nog brokjes gegeven, uier was niks veranderd spenen waren niet vol. Eten ging met lange tanden.

Ben verder gegaan met klussen Laura liep veel heen weer steeds rollen, even eten en ineens vanaf voerbak rent ze in draf weg en rent een rondje om de schuur om in de andere hoek te eindigen. Ik kijk op de klok bijna 10 uur in de ochtend. Ze gaat liggen, ik loop die kant op en ja hoor daar was het blaasje al. Voorbenen staken uit dus lag goed gelukkig, vrij vlot volgde het neusje. Ik heb het vlies toen gebroken, ik dacht even dat het veulen dood was maar nadat ik mijn vingers door de neus heb gehaald en in de mond had gestopt kwam er reactie. Ik kon weer ademhalen en nam afstand want veulen leeft en Laura doet het prima dus ik hoef niet te gaan helpen met trekken. Paar keer persen en daar was het veulen, ik zag inimini speentjes dus dacht al het moet een merrie zijn! Eenmaal eruit gauw onder de staart gekeken en ja hoor een merrie <3

Bevalling was misschien 10 minuutjes. Toen Laura eenmaal opstand brak navelstreng mooi af zonder problemen gauw even navelspray erop gedaan en nageboorte op geknoopt, en weer afstand genomen om moeder en kind even tijd te geven.

Binnen 10 minuten stond ze al, en vrij snel na staan ging ze plassen, daarna ging ze vlot opzoek naar uier en vond deze ook binnen 10 minuten. Ze had al best wat drang tot persen voor darmpek en die kwam ook vrij vlot. Om 11:00 viel bij Laura ook de nageboorte er af (staand eraf gekomen).

rond 14:00 kwam dierenarts checken of nageboorte compleet was, alles zag er super goed uit, antistoffen checken kon nog niet daarvoor moeten ze tussen de 18 en 24 uur zijn. Volgende dag laten terug komen en anti stoffen gecontroleerd helemaal in orde dus gezond kind *\o/*

Jinx is echt mega vlot in alles dag 1 al proberen hooi mee te sabbelen en grasjes en ook aan de wilgentakken likken. Vandaag 2 dagen oud en al proberen slobber te eten van mama, en extreem de zoomies vandaag. Arme Laura is er maar druk mee, Jinx wilt graag kennis maken met de andere merries in de kudde maar dit vind Laura nog geen goed idee, Jinx is wel vrij volhardend en probeert als mama niet kijkt gauw erheen te rennen :Y) Echt een portretje is het :+

Video spam:



















En vandaag:

Kriebels zijn best lekker is ze inmiddels achter <3

[ img ]




Okay doeiiiiii _O-




Sorry voor de enorme post :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-23 21:02 



 
Profiel   

Mooi om te zien zo in de kudde, buiten én overdag :) Knap veulentje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-23 21:22 



 
Profiel   

Geen idee of er nog geïnteresseerde volgers zijn maar even update.

Jinx is inmiddels alweer ruim 3 weken oud. Ze groeit hard en is echt enorm zelfstandig en ondernemend type. Mama deed de eerste week erg beschermend en Jinx mocht niet bij de andere paarden komen. Nu inmiddels laat ze haar helemaal vrij en gebeurd het regelmatig dat Jinx bij de andere in de buurt gaat eten of slapen. Laatst zelf een keertje in haar eentje zonder waker een dutje gedaan <3

Ze is ook erg uniek en volhardend :') regelmatig als mama op plein staat te eten wilt Jinx perce melk drinken in bijzondere houdingen. Mama waarschuwt, mama trapt maar Jinx gaat net zo lang door tot mama het okay vind en dat geeft unieke drink opties :+ (zie filmpje)

Flemen lijkt ze niet te kunnen dus dat uit zich in een soort gekke tong taferelen (zie filmpje)


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]




Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 07:42 



 
Profiel   

Wat een knapperd is Jinx toch, en wat groeit ze hard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 08:54 



 
Profiel   

Dat is me er eentje zeg :=
Die foto met mama voorop en beeb ergens achteraan bij de rest _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 09:17 



 
Profiel   

Orange schreef
Wat een knapperd is Jinx toch, en wat groeit ze hard!


Ja gaat snel he, ik zie haar elke dag maar toch zie ik haar groeien, zo leuk <3


Mondy schreef
Dat is me er eentje zeg :=
Die foto met mama voorop en beeb ergens achteraan bij de rest _O-


Ze is echt heel zelfstandig haha

Links in beeld Jinx met de arabier Max. En rechts andere kant muur zie je Laura eten :')

[ img ]

In de nacht gewoon in der eentje dutje doen

[ img ]

Laura laat lekker andere waken en oppassen :=
[ img ]

Kudde is ook veel samen en heerlijk rustig. Jinx is gek op kriebels :D
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 11:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 6 [ 135 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen