Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 37 van de 108 [ 2688 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 108  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

 
Profiel   

marjoleine gefeliciteerd met je veulentje, eindelijk he, wat een lange dracht, nu lekker genieten
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 11:19 



 
Profiel   

Gefeliciteerd, idd een flinke dame

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 11:21 



 
Profiel   

Hahaha baudyh wat heb je dit heerlijk verteld :') Gefeliciteerd!! Klinkt als een pittige bevalling

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 11:23 



 
Profiel   

EllyC schreef
O nee, word ik net wakker kijk met mobiel die full continu aan staat naast mijn bed naar de merrie. Zie ik een veulen liggen. Een lichte.
Gauw kennis gebeld, al scheldend op birth alarm me snel aankleden wat veel te lang duurt natuurlijk.

Loop ik de stal in met mijn broek achterstevoren en binnenstebuiten, merrie kijkt me verbaast aan .......
Geen veulen te bekennen

Misschien toch slaaptekort of zo?
Tjongejonge


Oh ha ha heb ik ook een keer gehad. Ja dat is slaap gebrek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 11:27 



 
Profiel   

Janine en Marjolein en shadow ook gefeliciteerd met jullie veulens.
Hier in de buurt was laatst een veulen met 417 dagen dus het gebeurd vaker maar inderdaad niet gewenst. Ook bij die is geadviseerd niet meer te dekken. Maar gelukkig is alles goed gegaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 11:34 



 
Profiel   

Van harte gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 11:36 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Baudyh, wat een mazzel dat je nog even moest. Anders was je zo maar weggeweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 11:38 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Baudyh *\o/* wat een joekel. Wel echt prachtig veulen <3 En heerlijk verteld idd :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 11:40 



 
Profiel   

Ik heb net ff de beelden terug gekeken. Ik geef hooi en later brok. Ze staat gewoon te eten.
Bak leeg loopt weg gaat liggen en binnen paar min pootjes. Niks rondjes lopen of krabben.
Inderdaad heel toevallig dat ik net keek.
Anders had ik het op de schermen in de woonkamer of slaapkamer gezien maar misschien wel te laat. Want ze zat wel in het vlies.
Toch denk ik dat het onderbewust zijn op een of andere manier je wekt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 11:45 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met je jaarling :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 11:52 



 
Profiel   

Haha Baudyh wat heb je dat heerlijk verteld. Van harte gefeliciteerd met je jaarling! :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 11:56 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Baudyh! Zo zie je maar weer hoe snel ze kunnen zijn.
Top dat je erbij was anders had ook dit anders af kunnen lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 12:01 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met de geboren veulentjes!

Je zou denken dat je na 404 dagen wel de naam klaar hebt maar ik ben er nog niet uit :’)
Hij doet het heel goed, lekker vlot en pittig ding
Hij moet nog wel ff uitvouwen en bijtrekken


[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 12:02 



 
Profiel   

Hij ziet er echt uit als een laat veulen. Maar dat gaat vast goed komen.

Namen. Ik had zo gehoopt op een hengst want namen bij deze merrie is altijd een dingetje.
Ze heeft zelf Cassiopeia dat is een Griekse godin en een ster. Dus ik zoek altijd daar wat in.
Dit is de 4e merrie op rij.
De eerst was Proxima Centauri Peia ( proxi, die hebben we nog.) Proxima Centauri is een ster.
Toen Rhea Peia . Rhea is een Griekse godin.
Vorig jaar Stella Nova Peia . Stella Nova is ook een ster.
Ik denk nu Tara Peia. Tara betekend grote heuvel. ( en groot is ze) en betekend ster.
Dus dat past .

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 12:10 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Janine! En marjolein, eindelijk! dat uitvouwen komt wel, hij heeft ook zolang gezeten :P
Ik heb hetzelfde hoor, niet zolang natuurlijk, maar na 360 dagen heb ik de naam ook nog niet klaar. Voor een hengst had ik het wel klaar gehad en bij het andere veulen was het net andersom daarvan had ik een merrieveulennaam klaar en niet voor een hengst _O- echt verkeerd om geboren die 2 qua geslacht.

Baudhy jij ook gefeliciteerd. Lijkt me wel fijn op die manier :P al is de kans om te missen wel groter natuurlijk. Ik durfde 3 dagen lang amper meer m'n ogen af te wenden, omdat ze iedere keer de staart omhoog had en het leek alsof het zo kan beginnen. Iedere keer een adrenalinestoot en dan komt er niks :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 12:10 



 
Profiel   

Baudy gefeliciteerd, mooie naam ook!

Marjolein hij is inderdaad wel dun, maar dat trekt vast snel bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 12:24 



 
Profiel   

Oef Marjolein het is echt een schrielkipje, ik ben benieuwd hoe hij eruit ziet met wat vlees op de botten. En dat ie uitgroeit tot een mooie zwaan ehhhh pony... damn hij lijkt wel prematuur := Fijn dat hij het verder goed doet. Was de placenta verder in orde? Want na 404 dagen er zo bij staan, heeft hij deze tijd wel nodig gehad en is er iets niet helemaal ok lijkt me.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 12:32 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Baudyh!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 12:35 



 
Profiel   

Van harte gefeliciteerd allemaal met jullie veulentjes!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 12:53 



 
Profiel   

baudyh: goed dat je het zag! Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 13:00 



 
Profiel   

Baudy en Jeaninevv ook nog gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 13:03 



 
Profiel   

Nageboorte zag er keurig uit, ook geen verkleuringen oid, kwam er netjes en snel af, veulenbroodje zat er bij

Op deze termijn zijn het over het algemeen ook magere veulens, mijn merrie ziet er goed doorvoed uit, ze is niet ziek geweest, op een gespleten snijtand na met 310 dagen, die heb ik laten verwijderen. Maar daar toonde ze geen ziekteverschijnselen van. Ze gaan uit van een insufficiëntie van de placenta, dus te weinig voedingsstoffen naar het veulen, maar aan de placenta zelf was niks geks te zien.

Maar ze heeft nu iig een negatief fokadvies, ik was het ook niet van plan om nog een keer te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 13:05 



 
Profiel   

Wauw wat een olifanten dracht, fijn dat alles verder goed verlopen is, gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 13:34 



 
Profiel   

Baudy ook gefeliciteerd. Zo zie je maar hoe snel ze gaan. Gelukkig gezien..

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 13:36 



 
Profiel   

Marjoleine89 schreef
Nageboorte zag er keurig uit, ook geen verkleuringen oid, kwam er netjes en snel af, veulenbroodje zat er bij

Op deze termijn zijn het over het algemeen ook magere veulens, mijn merrie ziet er goed doorvoed uit, ze is niet ziek geweest, op een gespleten snijtand na met 310 dagen, die heb ik laten verwijderen. Maar daar toonde ze geen ziekteverschijnselen van. Ze gaan uit van een insufficiëntie van de placenta, dus te weinig voedingsstoffen naar het veulen, maar aan de placenta zelf was niks geks te zien.

Maar ze heeft nu iig een negatief fokadvies, ik was het ook niet van plan om nog een keer te doen.

Toch mooi om te zien hoe de natuur dit allemaal regelt. Veulen nog niet klaar? Dan houden we het gewoon nog wat langer binnen.
Ben ook heel benieuwd hoe hij er over een week of 3 uitziet, moedermelk doet dan toch wonderen. Hij heeft wel een mooie ditch op zijn koppie.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 13:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 37 van de 108 [ 2688 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 108  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen