[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marion82

Berichten: 2775
Geregistreerd: 31-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 09:57

AM_Horses schreef:
Marion. Goed dat je toch nog door bent gegaan. Als ik het zo lees, met niet hengstig worden toch iets gezien op echo, waarschijnlijk cystes? Een vrucht groeit door, dan had deze na zo vaak scannen wel opgevallen zijn. Merries die een bacterie hebben worden soms ook moeilijk hengstig hierdoor


Nee volgens de va geen cystes, dat heb ik ook gevraagd. Na de 2de inseminatie hebben ze haar voor de zekerheid ook met Ab ingespoten en de dag erna is het uitgespoeld. Bacterie is dan ook niet uitgesloten, maar voor mij niet heel aannemelijk. Ze wordt wel voor de zekerheid geswapt.
Ze gaf ook aan, dat een te kort aan selenium ook kan zorgen dat ze niet drachtig worden.
Dit ben ik wel direct gaan bijvoeren en kan ze op de wei ook weer mooi aanvullen.

pradadaan

Berichten: 4666
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 10:02

Cynthia82 schreef:
Is er nog plek op het bankje? *\o/*

Jaaa leuk!! *\o/*

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 10:10

Marion als ze. Drachtig zou zijn hadden ze dat wel al moeten zien. Als je goede begeleiding krijgt door de DA zou het goed moeten komen.
Maar imo nooit zomaar sperma bestellen als je niet zeker weet dat je kan insimineren. Het gedrag van een merrie kan heel anders zijn dan haar binnenkant is.

Maar ga je niet niet door ermee? Je zegt dat ze 24/7 op de wei gaat en er geen onderzoek gedaan kan worden.

marion82

Berichten: 2775
Geregistreerd: 31-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 10:14

Nee, we hebben op de wei geen stroom helaas. Scannen is dan niet mogelijk en ze heeft de rust nu ook wel verdient. Echt leuk vind ze de bezoekjes ook niet meer

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 10:25

Een selenium tekort is inderdaad niet gunstig als je je merrie drachtig wil krijgen. Jammer dat dat nu pas naar boven komt wanneer je geen pogingen meer gaat doen.

Nieky inderdaad, met een hengst in de buurt worden ze duidelijker hengstig. Zelfs de hengstveulentjes helpen daarbij, haha!
Al heb ik nu 2 gastmerries gehad + mijn nieuwe merrie die later hengstig geworden zijn dan zou ‘moeten’. Misschien dat stress het proces toch wat kan vertragen. 2 merries een kleine week later en op de 3e gastmerrie zit ik nog te wachten tot ze hengstig wordt. Die had normaal volgens DA afgelopen weekend hengstig moeten worden.

Hier zijn Merel en Belle nog niet hengstig. 17 en 19 dagen. Fingers crossed! Waarschijnlijk volgende week scannen. Dan kan Poppy misschien ook ineens mee en laten we de gastmerrie scannen moest daar nog niets gebeurd zijn ondertussen.

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 12:18

Iedereen met drachtige merries alvast gefeliciteerd!
Degene die op het wachtbankje zitten, veel succes.

Ik kan het tempo hier helaas niet bijhouden maar lees wel mee want er gaat een nieuwe wereld voor me open. :o

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 13:06

Kom er gezellig bij Cynthia :D

astrea

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 13:19

Hoe meer zielen hoe meer vreugd op het bankje

Cynthia82

Berichten: 9305
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 13:27

Annash, welkom hier, leuk dat je erbij bent! Wat een toffe combinatie, heel benieuwd naar!

Kabayo, dit is Fi dr vierde KI in totaal. Ze is één keer eerder twee keer geinsemineerd, maar toen hadden we het eitje bewust niet afgespoten. Toen was ze op een eitje van 4 al geinsemineerd, nu was hij 4,5 en wel afgespoten. Maar goed, hij is weg nu *\o/* Nu wachten tot vrijdag de 16e :z

In totaal dus nu vier keer KI, waarvan twee keer eitje afgespoten. In 2020, toen de veearts dat zomaar deed, zonder overleg (was ook mijn eerste keer, ik had geen idee!). Eitje was op 4-5 4,4 cm en ze is toen op 5-5 (uiteraard :') ) geinsemineerd.
In 2021 geinsemineerd op 4,6 cm en eitje daarna weg,
In 2022 geinsemineerd op 4,5 cm en eitje daarna weg.
Dit 2023 eitje deed wel gek met 4,5 cm op zondag en op dinsdag. Wel op zondag afgespoten rond 16 uur, dinsdag om 14 uur was ze nog hengstig met insemineren, woensdag rond 12 uur niet meer. Dus wel anders dan anders, maar goed, eitje is gesprongen, er zitten 3 buisjes zaad in (en deze hengst schijnt superzaad te hebben), dus laten we hopen dat het gewoon weer lukt!

Jazzejam, Fiore likte vlak na de bevalling aarde en ik geef haar nu van Excellent iets bij, een fles, eehhh... ik kan het niet vinden. Als je wil, kan ik morgen even kijken hoe het heet, ik vind het echt fijn spul!

Zo, het zit lekker krap hier op het bankje :D Gelukkig vallen er morgen een hoop van het bankje af. Ik zit er tot 16 juni op, gezellig! :D
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 01-06-23 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabayo

Berichten: 13975
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 13:31

Bankje zakt wel bijna door inmiddels :D Maar morgen weer wat ruimte haha! Ik zit gezellig in het midden :D

Ladygiroc gaat ook snel hier! Het is inderdaad een leerzaam topic

Knolselder zou heel goed kunnen dat het door de stress weer even op gang moet komen. Zilver was na de verhuizing 2 jaar terug ook ineens niet meer hengstig. Na een week stond ze weer ineens hengstig, net wanneer ik haar weer wou ophalen.
Ik duim mee voor de 2 dames!! Wel makkelijk dat je ze tegelijk kan scannen :j

Marion hoezo moet je stroom hebben voor scannen? Of heb ik een luxe dierenarts? Ze heeft een mobiel apparaat, die opgeladen is. Geen stopcontact nodig. Maar begrijpelijk dat je stopt. Wat een pech! Selenium tekort is inderdaad niet wenselijk. Zilver heeft altijd snel last van zink tekort. Dit geven we dan ook bij. Jammer zeg! Ga je volgend jaar weer proberen?
Klinkt een beetje als die van JanineVv. Ook niet hengstig en drachtig

Janinevv hoe gaat het nu?

Nieky wou ashley nog? Of klaar nu? Balen van de dames, wel verstandig wbt Tina

Astrea mooie combinatie!

Claudia sterkte met het laatste dagje wachten. Heb je niks van hengstigheid opgemerkt ?

Mirjamalvaro oh brrr. Ik snap wel dat je dan wat later begint! 60km is nog te rijden. Maar je bent natuurlijk wel even onderweg :j

Amhorses ik zou het wel spannend vinden om nu pas de eerste poging te doen :o Het is zomaar augustus als het niet slaagt

Jazzejam wat apart. Wellicht een tekort? Je kan bij de dierenarts een bloedonderzoek laten doen

Cynthia we waren tegelijk met posten. Ze doet wel iets anders dan anders inderdaad. Maar klinkt wel goed! Ik duim voor je

We mogen nog 11 dagen wachten. Dus ik schuif langzamerhand op op het bankje :) Vandaag een NRPS bonte pony drachtig van Perry gescant. Ook bij poging 1! In maart was er al een appaloosa drachtig gescant, ook van 1 poging. Zilver en een Fell pony zijn terug gekomen. En de rest zit op het wachtbankje van poging 1 nog. Ik wil ook geluk hebben :o

Iemand ervaring met vocht in de baarmoeder tijdens insemineren wat wel weg was met de laatste scan? Ik heb gewoon het gevoel dat dit nooit gaat werken. Maar toen we checkten of het eitje weg was was ze super mooi droog en zag alles er goed uit.. Kan iemand mij geruststellen O:)

marion82

Berichten: 2775
Geregistreerd: 31-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 14:18

Helaas heeft mijn veearts alleen een mobiel apparaat op stroom, die zonder stroom is kapot.
Ik ga het volgend jaar weer proberen. Voor het begin van het seizoen, gaan we sowieso een swap nemen en wordt het bloed gecheckt. Zodat we in elk geval zeker zijn, dat het daar niet aan ligt.

Annash
Blogger

Berichten: 26518
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 14:27

Dankjewel voor de lieve reacties en het warme (terug) welkom. :) Dat doet me goed. Het is geen geheim wat er gebeurd is, vol op het (Engelse) nieuws geweest, maar niet zo'n leuke binnenkomer dacht ik.

Ik zie dat jullie het hier ook over voer/supplementen hebben, daar ga ik me nog in verdiepen voor volgend jaar. Tot oktober (ongeveer) staat Carlijn nog bij haar huidige eigenaresse ivm veulen.

Astrea: vandaag een merrie uitgerekend, hoe staat het ervoor? En voor de anderen ook bij op het wachtbankje zie ik. En nog een ponyfokker natuurlijk :)

Marion82: advies kan ik je nog niet geven want ik begin zelf net, maar wel succes!

Nieky1993: hopen dat Ashley zich laat dekken, en hopelijk lukt het met Mirthe en Tina ook nog.

Cynthia82: ook bij op het wachtbankje, maar dat wist ik natuurlijk al. :)

Knolselder: nog even wachten op de hengstigheid dus.

Kabayo: voor jou helaas ook geen advies van mij :') misschien over een aantal jaar.

Jullie gaan wel super snel zeg. Ga proberen iedere keer bij te lezen en reageren; dat lezen zal nog wel gaan (makkelijk even tussendoor) maar reageren gaan we zien.

Cioccolato

Berichten: 6608
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 14:33

Wij zijn voor alles en iedereen een luisterend oor dus als je het kwijt wil, vooral doen :j

Cynthia82

Berichten: 9305
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 14:36

Annash, jou wordt echt alles doorgebriefd hè _O-
Misschien is een groepsapp handiger, scheelt doorsturen :')

Ik ben blij dat je er weer bent!

Annash
Blogger

Berichten: 26518
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 14:46

Cynthia82 schreef:
Annash, jou wordt echt alles doorgebriefd hè _O-
Misschien is een groepsapp handiger, scheelt doorsturen :')

Ik ben blij dat je er weer bent!


Volgens mij had ik dit gewoon in het ponyfokkerij-topic gelezen. :-)


Cioccolato schreef:
Wij zijn voor alles en iedereen een luisterend oor dus als je het kwijt wil, vooral doen :j


Naja, ik zal het kort houden, maar een vriendin en collega van mij (ik was haar teamleider) is een maand geleden vermoord. Op klaarlichte dag neergestoken door een vreemdeling. ;(

https://www.mirror.co.uk/news/uk-news/b ... r-29890908

Ik ben vorige week naar Londen gevlogen voor de herdenking die we op het werk hebben gehouden. Tevens was ik ook degene die door de familie werd gebeld met dit nieuws. Kortom: een heftige tijd.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 14:52

Wat heftig, gecondoleerd nog.

AnsoDM

Berichten: 225
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 15:12

Annash: fijn dat je er weer bent. o zo heftig zeg! Heel veel sterkte met verlies van je vriendin. Zo erg wat er de dag van vandaag allemaal gebeurd.

Cioccolato

Berichten: 6608
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 15:19

Jeetje. Heel veel sterkte. Wat een zieke wereld

marion82

Berichten: 2775
Geregistreerd: 31-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 15:20

Annash heel veel sterkte, heftig hoor.

kimwilliam

Berichten: 1165
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 15:20

ik sluit weer achteraan op het bankje.....

vorige week de scan gehad en niet drachtig wel weer een ei van 4,8 zitten en wat vocht in de baarmoeder. toen maar gelijk van olst gebeld en een ritje daarheen gemaakt. vervolgens de trailer aangekoppeld en haar ingeladen om naar de kliniek te gaan zodat ze konden spoelen en insemineren op locatie. de dierenarts heeft ook een swab genomen van de baarmoeder om te kijken waar het vele vocht vandaan kan komen ivm evt infectie. mochten haar zondag weer ophalen en zou eigenlijk begin deze week uitslag ontvangen. vaniddag gebeld en er was nog geen uitslag. ze is wel iets afgevallen ( ze was wel wat fors ook ) en maakt sinds begin vorige week uier aan :? iemand idee wat het kan zijn? dierenarts beld vandaag nog terug met wat de oorzaak van afvallen en uier vormen kan zijn.

voor iedereen die haar of zijn merrie drachtig heeft: gefeliciteerd!!
voor de afwachtende : wachten duurt altijd zo lang voor mn gevoel tot het zover ineens is.

Gecondoleerd Annash ...

Annash
Blogger

Berichten: 26518
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 16:20

Dankjewel lieve mensen <3 Heel fijn dat ik het zo toch even kan/mag delen.

pradadaan

Berichten: 4666
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 17:59

Jeetje annash wat heftig! Veel sterkte Y;(

AnsoDM

Berichten: 225
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 19:07

Daarstraks even geantwoord op men telefoon. Dus weer even bijleespost :)

Muronia: Normaal is ze haar relaxte zelf. Heel chill. Kleinste kind kan zo met haar omgaan. Gekke is dat het echt aan de muur is. Maar gisteren was ze weer haar eigen zelf. Mooi stil staan en wachten. Geen gekke dingen. Nog een klein dagje voor jou. Morgen is het zover!! spannend! Wanneer komen ze scannen? Veel succes allesinds

nieky1993 en jennyk: Morgen weten we het. Best spannend hoor.

Knolselder: oo dus weer op het wachtenbankje met nog een merrie :) Veel succes!

LaDonna75: Jij ook succes morgen op de hartslag scan :-)

corinadrenth: Ook jij succes morgen :D

mirjamalvaro: Welkom op het wachtenbankje ;)

Annash: Knappe merrie zeg! En de hengst mag er zeker ook wezen! Leuk dat je deze gewonnen hebt. Had ik 2 jaar geleden ook :) Tuurlijk kan je het hier delen. Wij zijn er voor iedereen die even hun hart wil luchten.

Kabayo: Ik hoop het voor jou ook dat de tijd mag vooruit gaan. En dat zullen we morgen dus weten. Vind het echt heel spannend.

astrea: succes op het wachtenbankje. Wat leuke pony ook! Valk toch?

Cynthia82: yey! Er is plek genoeg. Welkom.

marion82: Balen dat de DA geen mobiel apparaat heeft. Jammer voor je dat het niet lukt dit jaar. Maar zo kan je wel je spaarboekje weer netjes aanvullen en volgend jaar weer proberen.

kimwilliam: Op naar poging nummer 2! Succes !!


Nog 1 dagje hier. Morgen kort na de middag weer scannen. Ik vind het echt spannend. Momenteel probeer ik niet te veel te hopen dat ik niet te veel teleurgesteld ben. Iedereen die morgen ook moe scannen en vergeet succes!!!

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 21:09

Selenium (en vitamine E) hebben inderdaad veel invloed op drachtig worden, maar ook op een gezonde ontwikkeling en behoudt van de dracht.

Jammer dat het niet gelukt is Marion, hopelijk is er wat te vinden en lukt het volgende keer wel!

Overigens kunnen ze prima bacterie hebben zonder dat er iets te zien op echo.

Ik was het niet deze keer Cynthia. _O-
Maar groepsapp zou nog wel leuk zijn. *\%/*
Zijn er toch ook al genoeg haha.
Hopelijk is Fi mooi drachtig van knappe GS! Ga volgend jaar ook weer voor een GS baby. <3

Annash hier ook welkom. <3
Blijft een hele heftige gebeurtenis in deze zieke wereld. :(:)

We wachten in spanning af! En verder appen we ons wel suf. :):)

Hopelijk positief nieuws morgen Anso!


Hier zit het sperma er in, maar ze voelde niet zo goed aan, dus verwacht er niet te veel van. Maar we zullen zien...

Volgende week de andere scannen, 1 of ze drachtig is (ze toont intresse maar slaat de hengsten af) en de andere waar ze in de cyclus is, kijken hoe het er uit ziet en hopelijk haar ook snel insemineren.

Cynthia82

Berichten: 9305
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 21:24

Knappe GS is jouw schuld hè :+: