Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 40 van de 108 [ 2688 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 108  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

 
Profiel   

Fijn Marjoleine dat de wup het goed doet!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 13:58 



 
Profiel   

Sterkte Moner. Wat een verdriet.

Gefeliciteerd Corinadrenth.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 14:04 



 
Profiel   

Corinadrenth gefeliciteerd!

Marjoleine: je ziet hem nu al uitvouwen <3

Moner: wat een vreselijk drama.... heel veel sterkte....

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 14:44 



 
Profiel   

Ons veulen deed het eigenlijk best goed, dronk goed, liep goed, heel alert, heeft alleen heel veel moeite gehad met de darmpek, uiteindelijk zondagnacht geel poep, dus alles er door heen. hij plast ook goed. Ik vond hem gisterenochtend was tam, Libby was gespoeld en had iets kalmerend gehad en ik dacht dat hij daar last van had. DA gebeld en die heeft de antistoffen getest, die waren laag. Dus besloten om thuis een infuus met plasma te geven.

Sommige veulens kunnen daar op reageren, met wat kortademigheid en zwelling, maar dat is altijd van korte duur. dan wordt ook eerst voorzichtig een beetje toegediend. Ons veulen reageerde direct heel heftig, dus gestopt, maar hij werd heel slecht, dus opgepakt en naar Gent. Onderweg is hij nog gaan staan, dus het leek beter te gaan. Maar in Gent ging al heel snel bergafwaarts. Besloten werd om hem alvast een breedspectrum antibiotica en prednison te geven en dan plasma van het bloed van Libby te maken. Maar toen gingen zijn longen bloeden en om te voorkomen dat hij een verstikkingsdood zou sterven hebben wij hem geëuthanaseerd.

In gent hebben ze wel vaker een reactie gezien op plasma, maar dit is het eerste veulen dat zo reageerde. Hij maakte zijn eigen cellen kapot, er zaten al kraters in zijn longen.

We hebben Libby en het veulen mee naar huis genomen, zodat ze afscheid kan nemen, ze loopt af en toe naar hem toe en dan weer naar buiten. Het gaat wel goed komen met haar.

[ img ]


Terwijl we in Gent zaten besloot Gateau dat het tijd was voor haar veulen, ze heeft een hengstveulentje op de wereld gezet.

[ img ]


Laatst bijgewerkt door moner op 01-06-23 14:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 14:46 



 
Profiel   

Wow moner... wat ontzettend heftig zeg. Wat apart dat zijn cellen hem zo hebben aangevallen... Ben er stil van.. Y;( Denk je dat alles goed is gegaan....
En dan ook nog een knap veulentje als je thuis bent. Wat een rollercoaster. Natuurlijk gefeliciteerd met je hengstveulen. Maar wat zal het dubbel voelen :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 14:50 



 
Profiel   

moner: wat een heftig verhaal zeg! Sterkte met het verlies en toch ook gefeliciteerd met de geboorte van het andere veulen!

Corina: gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 14:53 



 
Profiel   

Tjee Moner dat is echt iets waar je niets kan aan verhelpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 14:54 



 
Profiel   

Jeetje moner wat heftig. En dan opeens je andere veulen geboren. Jullie zullen we kapot zijn :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 14:54 



 
Profiel   

Pfff Moner, ik voel met je mee, wat een verdriet. Doe je zo je best...
Het had zo mooi kunnen zijn. Heel veel sterkte.

Gefeliciteerd met de andere kleine man, wat een stiekemerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 15:22 



 
Profiel   

:knuffel: Heel veel sterkte Moner! Wat verschrikkelijk voor je. Denk aan je

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 15:37 



 
Profiel   

Wat een horror moner!

En dan toch ook gefeliciteerd met je andere veulen, maar wat zal het dubbel voelen.


Hier nog steeds maar kleine vorderingen.
Arme merrie is er wel een beetje klaar mee, ze is veel aan het soezen en ook ligt ze regelmatig.
Plat liggen probeert ze ook nog, maar is niet echt comfortabel meer.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 15:46 



 
Profiel   

Moner wat een dramatische wending. Ik wist niet dat veulens zo heftig op plasma kunnen reageren.
Hopelijk gaat het met de merrie goed. Ik vind het altijd super triest dat een merrie vroegtijdig afscheid moet nemen van haar kind.
Toch ook nog gefeliciteerd met de kleine man. Hoe dubbel ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 16:34 



 
Profiel   

Jeetje moner, wat een verdrietige wending. Ik wist ook niet dat veulens zo op plasma kunnen reageren.
Je hebt dit jaar dan wel echt pech gehad. Sterkte met Libby
Maar ook een felicitatie met je veulentje van Gateau. Vreugde en verdriet ligt weer dicht bij elkaar.

Corina jij ook nog gefeliciteerd!

Marjoleine, fijn dat je veulen het goed doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 17:26 



 
Profiel   

Wat vreselijk moner! Denk je toch dat je het beste doet, wat een enorme pech.
Sterkte, hier doe je het niet voor. Hoop dat je merrie er snel overheen komt.
Maar wel weer fijn dat er dan toch nieuw leven is als je thuis komt.

Corina gefeliciteerd en wat wordt ie mooi Marjoleine...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 17:28 



 
Profiel   

Jeetje Moner. Heel veel sterkte.

Iedereen met veulentjes gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 18:44 



 
Profiel   

Wow Moner, wat een drastische wending in het geluk… heel veel sterkte…

En ook wel gefeliciteerd met zo te zien een überschattig hengstveulentje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 18:48 



 
Profiel   

Corinadrenth gefeliciteerd *\o/*

Yvonnev Fijn je het veulen eindelijk kunt aanraken.

Baudyh hopelijk is de kleine nu terug inorde ?

Marjoleine89 Dat ging vlot precies dan. Fijn dat hij wat begint uit te vouwen al.

Moner Wat ontzettend heftig zeg ;( en ook gefeliciteerd met je hengstveulen. Heel dubbel allemaal zeg.

Zerena altijd sneu he als ze op het einde last krijgen van de kleine.

Hier is Bonny bezig aan hars kunst :+. Hopelijk zet ze eens door vandaag/vannacht.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 21:57 



 
Profiel   

Kan niet lang meer duren niecky!

Sterkte moner! Tegelijk gefeliciteerd met je andere veulen. Al kan ik me voorstellen dat als je de keuze had je het misschien liever andersom had gehad.. (hard gezegd misschien)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 22:04 



 
Profiel   

nieky: succes met waken weer, hopelijk vannacht wordt het veulen van bonny vannacht dan wel geboren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 22:08 



 
Profiel   

Haha Nieky ze maakt er mooie dingen van :D

En ja ik vergelijk het maar met mijn eigen zwangerschappen, die waren ook pittig op het einde :z

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 22:08 



 
Profiel   

Onze Tara vanavond haar kont gewassen. Want dunne gele mest in een stal met gehakseld stro word een zooitje. Ze is blij met haar schone kont. Net met de laatste voer ronde zag ik haar eindelijk spelen. Dat is een goed teken.
Ik vertrouw moeders nog niet helemaal maar ze heeft geen koorts. Nog een beetje down.
De DA was ook verbaasd dat ze haar veulen zonder hulp had gekregen. Zo een kasteel volgens de DA. Hou mams goed in de gaten.
Zo slecht als ze haar brok wilde eten voor de bevalling zo heerlijk vind ze het nu.
Morgen even lekker naar buiten. Dat doet haar vast goed .

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 22:22 



 
Profiel   

Oh moner wat afschuwelijk!

Ik lees hier altijd met plezier mee, maar moet eerlijk zijn met alle ellende afgelopen jaar ben ik toch wat afzijdig…

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 22:25 



 
Profiel   

Heel veel sterkte met het verlies moner :knuffel: .
Aan de wakers: Succes met waken!
En iedereen met een veulen: Gefeliciteerd *\o/*
Helaas onwijs druk om echt op iedereen apart te reageren.

Wel even een vraagje tussendoor. Zijn er bokkers die ook wel eens een merrie met veulen hebben gehad waarvan de merrie afstandelijk naar mensen bleef terwijl ze het veulen aan de voet had en liever wilde moederen?
Heb al heel wat merries met veulens in handen gehad en elke merrie wist zich vrij snel te openen naar mij toe na de bevalling en nadat het een veulen een paar dagen oud was. Meerdere Shetlanders opgeleid. Van veulen tot volwassen pony's.
Eowyn is een verhaal apart...
Inmiddels heb ik ze zover dat ik ze mag knuffelen, maar voor een paar seconden. Zolang zij het wilt. Is Eowyn er klaar mee is ze er ook echt klaar mee. Voor Gimli geboren werd kon ik zonder problemen het halster om doen, maar nu? Nope...
Gimli is het tegen over gestelde van zijn moeder. Gimli houd van knuffelen! Hoe meer hoe beter en mij stalken doet die maar al te graag <3 .
Dus ik ben nou benieuwd of Eowyn een geval apart is of dat er toch meerdere merries zijn die zo iets hebben van: Laat mij maar lekker moederen. Even geen mens aan mijn lijf. Dan ben ik al gelukkig genoeg.
Leer er ook veel van hoor. Echt het moment te nemen zoals het is. Echt gelukkig te zijn met elke opening tot toenadering die ik van Eowyn krijg. Was alleen benieuwd of er meerdere merries zijn zoals Eowyn die veel liever moederen. Zelfs wanneer de kleine al een maand oud is.

En nog even een update. Sinds afgelopen maandag staat Thorin in de kudde en dit was het beeld aan het eind van vanmiddag <3 . Gaat echt boven verwachting goed! Arwen en Thorin hadden maandag als enige een akkefietje doordat Arwen niet duidelijk genoeg was in haar grenzen naar Thorin toe, maar dat hebben ze gelukkig op weten te lossen.
Vanaf dat het opgelost was kon de rust steeds meer ontstaan.
Ook mijn ruin Asfaloth en Thorin mogen elkaar en zijn hun vriendschap nu voorzichtig aan aan het onderzoeken. Asfaloth zorgt er juist voor dat de rust bewaakt word in de kudde. Grijpt in wanneer die in moet grijpen en loopt weg wanneer hij Thorin de ruimte moet geven om Thorin zijn ding te laten doen.
Ook is Asfaloth onwijs beschermend over Gimli. Wanneer Eowyn en Thorin met elkaar snuffelen en bonden is het Asfaloth die er voor zorgt dat de kleine er niet tussen komt <3 . Erg mooi om te zien hoe dat gaat!
Van de week nog 2 vrouwen bij de wei gehad die vroegen of Asfaloth de vader was omdat die mee liep met Gimli toen Gimli nieuwsgierig naar de poort toe liep. Heb ze maar verteld dat Asfaloth niks meer kan en ruin is _O- . En hij zich gewoon heel erg bekommert om de kleine.
Helemaal rechtsboven. De zwart bonte is Thorin. De witte die bij de dames ligt is mijn ruin <3 .

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 22:34 



 
Profiel   

Och, Moner wat een wending. Heel veel sterkte met alles en toch ook gefeliciteerd met het kleine lichtpuntje erbij :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 22:46 



 
Profiel   

Yaartje is heb ook een merrie die met veulen aan de voet iets minder mensgericht is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 22:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 40 van de 108 [ 2688 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 108  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen