Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 41 van de 108 [ 2688 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 108  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

 
Profiel   

Vraagje. Gezien alle placentitis gevallen van dit jaar. Zijn er bokkers die nog wat Regumate over hebben?
Ik probeer mijn andere merrie nu al langere tijd drachtig te krijgen en nu denkt de DA dat ze misschien vroegtijdige embryosterfte heeft door te weinig progesteron-aanmaak door het geel lichaam. Nu dacht ik zelf nog bijna een volle fles te hebben staan, maar dat blijkt maar een klein beetje te zijn. Ze is net geïnsemineerd en ik wil in ieder geval even de 18 dagen kunnen overbruggen naar de eerste controle voordat ik weer een nieuwe fles aan ga schaffen.
Als iemand wat over heeft wat ik over zou kunnen nemen, wil diegene mij dan even pb doen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 21:55 



 
Profiel   

Helaas weer mis dit jaar ;( . Ze ademde eventjes en erna viel ze stil en kreeg ze niet meer aan de gang.
Het was een mooi bruin merrie veulen.
Als iemand een pleeg veulen weet willen we dat graag proberen voor Bonny, ze is zo een goede moeder.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 22:46 



 
Profiel   

heel veel sterkte. Ik las ergens dat Merel Dieks een tekort heeft aan pleegmerries

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 22:52 



 
Profiel   

Oh nee Nieky wat sneu, ook voor de merrie. ;(

Was vorig jaar hetzelfde?

Veel sterkte. :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 22:55 



 
Profiel   

moner wat erg dit, ik heb er geen woorden voor, sterkte |(

oh nee nieky, hoe kan dat nou? zo jammer van dit mooie meisje, jij ook heel veel sterkte, het gaat je niet in je kouwe kleren zitten dit

Yaartje, bij mijn merries nog nooit meegemaakt, ze zijn allemaal lief ook na de geboorte van hun veulen, hoewel Eowyn wel iets meer op afstand is, ze komt uit zichzelf naar me toe en dan mag ik een aai langs de hals geven en loopt ze weer weg, Lumen begint zich echt als een vrolijk boefje te ontwikkelen, hij heeft vier mama;s en heeft ze allemaal om zijn kleine hoefje gewonden :+

baudyh, een kasteel haha :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 22:55 



 
Profiel   

Ach oliebol…. Wat zonde Nieky |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 23:01 



 
Profiel   

Nageboorte is er vanaf. Hebben Bonny eten gegeven en ze kijkt er niet echt naar om meer dus halen het weg.

Vorig jaar gebeurde exact hetzelfde. Alleen toen ademde dat veulen echt niet, wel een hartslag. Dit veulentje heeft een minuut geademd. Wel wat rochelig maar ze ademde. Ineens ging het heel snel berg afwaarts. Vanalles geprobeerd, veearts aan de lijn die meehielp en dacht maar ze was ook snel weg eigenlijk. Waar ligt het aan?

Veearts vermoed gewoon toch niet helemaal ontwikkeld kwa longen. Of het ligt aan de combinatie dat niet matched? Ze heeft in ierland verschillende veulens gehad, hier ook nog 1 geboren gezond en wel van een Ierse hengst. Maar met Booster dus al 2x mis. We gaan even kijken komende dagen of er een pleeg veulen komt. En anders mag ze wel bij de veulens in de weide om oppas tante te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 23:36 



 
Profiel   

Nieky. Heel veel sterkte Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 00:02 



 
Profiel   

Ah nee... wat kl*te.. sterkte nieky! :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 00:44 



 
Profiel   

nieky1993 schreef
Nageboorte is er vanaf. Hebben Bonny eten gegeven en ze kijkt er niet echt naar om meer dus halen het weg.

Vorig jaar gebeurde exact hetzelfde. Alleen toen ademde dat veulen echt niet, wel een hartslag. Dit veulentje heeft een minuut geademd. Wel wat rochelig maar ze ademde. Ineens ging het heel snel berg afwaarts. Vanalles geprobeerd, veearts aan de lijn die meehielp en dacht maar ze was ook snel weg eigenlijk. Waar ligt het aan?

Veearts vermoed gewoon toch niet helemaal ontwikkeld kwa longen. Of het ligt aan de combinatie dat niet matched? Ze heeft in ierland verschillende veulens gehad, hier ook nog 1 geboren gezond en wel van een Ierse hengst. Maar met Booster dus al 2x mis. We gaan even kijken komende dagen of er een pleeg veulen komt. En anders mag ze wel bij de veulens in de weide om oppas tante te zijn.



Kan het niet een resus veulen zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 00:46 



 
Profiel   

Heel veel sterkte Nieky :knuffel:

Ik zou ook denken aan rhesus veulen nu dit 2x achter elkaar is gebeurd met dezelfde combinatie.
WFFS komt weinig voor hè bij Tinkers? Een drager x drager kan een lijder geven en die sterven ook vrijwel meteen bij of na de geboorte. Dat was bij mijn merrie het geval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 05:24 



 
Profiel   

We vroegen ook aan de veearts ivm rhésus. Maar hij zei dat een rhésus veulen wel staat en drinkt en het erna mis gaat dan zeg maar.

Ik wist niet dat wffs voorkwam bij tinkers. Dat is een goede om te bespreken. Wellicht gewoon de hengsten laten testen. Als die vrij zijn dan valt dat af. Djsu toch waarom heb ik daar niet aan gedacht. Thanks voor mee te denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 05:36 



 
Profiel   

nieky1993 schreef
Helaas weer mis dit jaar ;( . Ze ademde eventjes en erna viel ze stil en kreeg ze niet meer aan de gang.
Het was een mooi bruin merrie veulen.
Als iemand een pleeg veulen weet willen we dat graag proberen voor Bonny, ze is zo een goede moeder.
[ [url=m/n192YF.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat vreselijk Nieky! Y;( heel veel sterkte. Wat heftig ook dat het twee keer achter elkaar gebeurd is nu

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 05:54 



 
Profiel   

Heel veel sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 06:04 



 
Profiel   

baudyh dat is idd erg snel gegaan, de geboorte.

Marjoleine89 Oh hij is echt een iel kereltje, maar gelukkig trekt dat best wel snel bij.
Hij vouwt al wel lekker uit op je laatste foto

Daphara wat super fijn om ze zo samen te zien op de wei. Gaat zo te zien goed nu met hem. Hij is echt leuk <3

Cioccolato leuke foto's alle 3 totaal verschillend, maar met een zachte blik

imani_abby lastig als ze niet alleen op stal kan staan, geen paardje wat je er ( bv om toer beurt) een nachtje naast kan zetten?

MarryAnneR gefeliciteerd leuke naam

mirjamalvaro uier vult al mooi.

lideli ze vult al goed qua uier

moner vreselijk |( Heel veel sterkte.
En dan aan de andere kant gefeliciteerd met je andere veulen.
Wist ook niet dat ze zo heftig kunnen reageren op plasma

corinadrenth gefeliciteerd met je merrie veulen

YvonneV lastig he als ze zo beschermend zijn. Maar ook dat komt vaak wel goed hoor.
Maar fijn dat je hem kon aaien nu

xYaartje sommige merries zitten graag in hun veulenbubbel, vaak komt het allemaal wel goed. Hebben langer tijd nodig

BusyMissy ik weet niet waar je woont maar heb nog een beetje staan.

nieky1993 nee niet weer, wat vreselijk. Heel veel sterkte.

Jenny hoe gaat het met Picture?

Hier een beetje druk de laatste tijd. Maar met Bo en King gaat het super.
Doen het goed met weer 24/7 buiten.
Haal ze wel iedere dag naar stal, even eten, knuffelen, borstelen.
King mag bij Bo niet uit haar voerbak mee eten, dus hij heeft zijn eigen bakje hangen en ook wat brokjes.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 06:19 



 
Profiel   

ah nee nieky niet weer! Wat ontzettend triest! Sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 06:19 



 
Profiel   

Oh nee wat droef dat dat nu weer gebeurt Nieky. Mooi veulen was het.
Bij rhesus moeten ze inderdaad eerst gedronken hebben.
Wffs lijkt me ook niet, dan had haar velletje op een aantal plekken al stuk geweest.
Maar je gaat nu wel denken aan een foute combinatie van een recessief gen.
Heel veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 06:23 



 
Profiel   

Nieky, wat verschrikkelijk! Heel veel sterkte!
Rhesus merk je inderdaad pas later als ze gedronken hebben. De merrie heeft dan namelijk antistoffen in de biest tegen de bloedgroep van het veulen. Dus zo’n veulen wordt ziek door het drinken bij moeder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 06:25 



 
Profiel   

Oh wat vreselijk naar niecky, sterkte!
Hopelijk vinden jullie een pleegveulen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 06:28 



 
Profiel   

Jeetje Nieky wat verschrikkelijk, echt heel veel sterkte toegewenst Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 06:29 



 
Profiel   

Heftig 2x zo hetzelfde achter elkaar. |(

Rhesus kan het inderdaad niet zijn, daarvoor moeten ze biest drinken. De antistoffen in de biest vallen de bloedcellen van het veulen aan.

(W)FFS komt ook bij Tinkers voor (wel veel minder, ook bij Haflingers. Daarom heet het officieel nu ook FFS tegenwoordig, omdat het niet warmbloed specifiek is), maar zo klinkt dit ook niet. FFS veulentjes scheuren letterlijk open.

Zou voor Bonny mooi zijn als ze alsnog mama kan zijn van een pleeg veulentje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 06:30 



 
Profiel   

Sterkte Nieky, naar ook zo 2 x achter elkaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 06:37 



 
Profiel   

nieky1993 schreef
We vroegen ook aan de veearts ivm rhésus. Maar hij zei dat een rhésus veulen wel staat en drinkt en het erna mis gaat dan zeg maar.

Ik wist niet dat wffs voorkwam bij tinkers. Dat is een goede om te bespreken. Wellicht gewoon de hengsten laten testen. Als die vrij zijn dan valt dat af. Djsu toch waarom heb ik daar niet aan gedacht. Thanks voor mee te denken.



Nu ik erover nadenk idd rhesus is na het drinken mis.


Wat we bij de tinkers wel hebben is FIS. Zijn ze daar op getest? Dat geeft namelijk dode veulens

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 06:37 



 
Profiel   

FIS is toch ook pas later naar mijn weten?
Kan het mis hebben hoor, maar dat heeft toch te maken dat ze geen eigen afweer systeem aanmaken ( met 2-3 maanden)?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 06:46 



 
Profiel   

Jeetje Nieky dat is wel gek 2
X achter elkaar. Wel mooi voldragen. Is sectie laten doen niet een idee om er evt achter te komen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 06:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 41 van de 108 [ 2688 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 108  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen